Mökkeilijät saastuttaa

Anonyymi

Mökkeilijöille suuri haittavero. Puuta käryytetään, bensaa kuluu. Tuhoatte maapallon!!!

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mökeillä on jo haittavero, se on nimeltään kiinteistövero ja hyöty ja ongelmajätemaksu. Joudun maksamaan niitä, vaikka en ehdi juuri mökillä käymään. Noista maksuista eivät pienituloiset saa muitään alennusta, kuten ennen omaisuusverosta sai. Maksan noita maksuja melkein 10% kokonaistuloistani, eli yhteensä noin 1000 euroa.

    • Anonyymi

      Sit niillä on veneissä V8 moottorit, 7 litrasia 500 heppasia, ja näitä sitten 2kpl per vene. Ja sit ku ajaa vähän reippaammin niin bensaa menee 300 litraa 1 tunnissa, auto vie samassa ajassa ja samalla nopeudella 5-6 litraa.

    • Anonyymi

      Yksi lento indokiinaan saastuttaa saman kuin suomen kaikki kakki kaasut?

    • Anonyymi

      Minulla on 40 ha metsää, on nuorta puustoa, on yli 100 vuotta vanhaa aarniometsää, on tukkimetsää, on metsän lisäksi 20ha peltoa vuokrattuna naapurille. Itsellä on monimuotoista pienviljelyä vaikka mökkiläinen olenkin. Eiköhän näillä minun mailla tapahtuva vuotuinen kasvu moninkertaisesti korvaa sen 15 kuutiota puuta mitä minä vuoden aikana mökilläni polttelen.

      Syön lähiruokaa, 99% kaikki mitä minä syön on kasvatettu alle 20 kilometrin säteellä asuinpaikastani. Marjat ja sienet kerään metsästä, omat jalat/fillari riittää paikasta toiseen siirtymiseen. Kalat saa lähijärvistä rannoilta onkimalla ja soutuveneellä kalastelemalla, lihasvoimalla. Ainoat koneet mitä kotoa löytyy on pyykinpesukone, sähköhella ja kaksi pakastinta. Kaikki muu tapahtuu omin pikku kätösin. Punaista lihaa en syö. Kananmunat ostan naapurista, samaten perunat, porkkanat, lantut ja punajuuret. Leipäjauhot käyn ostamassa paikalliselta tuottajalta.
      Omalta kasvimaalta saan salaatit, yrtit, kaalit ja muut vihannekset ja omista marjapensaista marjat. Mansikat ja vadelmat kerään naapurin viljelmiltä muutaman kilometrin päästä. Vinkkinä: itse poimimalla saa edullisemmin ja parempaa.

      Nykyään saattaa mennä kuukausikin etten käy ruokakaupassa, kun olen lopettanut maitotuotteiden käyttämisen tyystin.

      Mietipä omaa kulutustasi.
      Montako kertaa viikossa käyt kaupassa.
      Miten asut, paljonko kuluu vuodessa vettä ja sähköä, onko sinulla lapsia jotka käyttävät päiväkoti/koulu/terveydenhoito yms palveluita.
      Kuinka paljon syöt ulkomailta tuotuja vihanneksia ja hedelmiä.
      Syötkö paljon valmisaterioita.
      Miten valmistat ruokasi, kulutatko esim. turhaan sähköä tekemällä uunissa vain yhden ruokalajin kerrallaan. Teetkö kerralla vain yhden päivän ruuat vai niinkuin minä kahden.
      Kuinka paljon liikut omalla autolla tai julkisilla kulkuneuvoilla.
      Minkälaisia pesuaineita, deodorantteja, hiustenhoitotuotteita, hygieniatuotteita, vessapaperia käytät.
      Käytätkö talouspaperia vai kangaspyyhettä keittiössä.
      Tiskaatko käsin vai koneella.
      Ostatko vaatteita ja millaisia vaatteita ostat.
      Ostatko olutta/siideriä/energiajuomia/limsoja/karkkia yms, nehän ovat täysin turhia.
      Ostatko kertakäyttöpakkauksissa tai muoviin pakattuja tavaroita.
      Käytätkö lääkkeitä, käytkö kampaajalla/parturissa, käytätkö meikkejä, hajuvesiä, muuta kosmetiikkaa.

      Kaikkien yllämainittujen tavaroiden tekemisessä on kulunut valtava määrä vettä, raaka-aineita, energiaa ja jokaikinen tuote saastuttaa ja tuhoaa maapalloa.

      Onko asuinpaikkasi piha koneellisesti aurattu talvella vai käytkö työntelemässä lumet lapiolla ja kolalla lihasvoimin pois kulkureiteiltä.
      Vietkö roskapussin roskikseen lähes päivittäin. Minä en käytännössä tuota minkäänlaista roskaa. Kaikki pakkaukset mitä käytän voi käyttää kymmeniä, jopa satoja kertoja uudelleen.
      Mietipä sitä.

      Minä maksan kiinteistöveron muodossa kunnalle/valtiolle vuosittain reilut 1800€. Montako euroa sinä maksat.

    • Anonyymi

      Hahah. Oletteko käyneet bulgariassa. Sekin on EU maa. Siellä menee jätteet mustaanmereen ja kaatopaikat on metsissä. Joku kehtaa Suomessa vouhottaa meidän saastuttavan. Taidetaan olla Euroopan puhtain maa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      99
      2850
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2410
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2180
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1992
    5. 167
      1828
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1826
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1787
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1726
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1529
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe