Olen luotettava liikunnan ammattilainen yli 30 vuoden työkokemuksella. Perusopinnoista ja pitkästä työurasta huolimatta pidän kunnia-asiani jatkuvaa uuden oppimista ja opiskelua. Olen peruskoulutukseltani liikunnanohjaaja (AMK) ja sertifioitu FAF Personal Trainer,FAF Ryhmäliikuntaohjaaja sekä Peak Pilates- ja Fascia Method-ohjaaja.
Olen opiskellut kahdenkymmenen vuoden aikana peruskoulutukseni lisäksi mm. ravitsemusta, yrittäjyyttä, palvelutuottamista ja digitaalista markkinointia. Viimeisin tutkintoni ja koulutukseni on marraskuulta 2018. Valmistuin kahden vuoden opiskelin jälkeen Ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi Helsingin Psykoterapiainstituutista. Koen, että ratkaisukeskeisyys tukee mainiosti ja antaa lisäpontta valmennusfilosofiaani. (www.hpi.fi). Syksyn 2018 aikana opiskelin myös Fascia Method- menetelmää ja kouluttauduin ProMethod-ohjaajaksi. Teen ProMethod- liikkuvuustestejä ja ohjelmia tulosten pohjalta.
Hän kertoo itsestään:
"Olen kokonaisvaltainen hyvinvointivalmentaja, suunnan näyttäjä, en pelkästään fyysinen valmentaja tai ravinto-ohjeiden antaja.
Olen vahvasti luomu- ja hyötyliikunnan puolesta puhuja, arkiliikuttaja ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin kartoittaja ja tiennäyttäjä.
Elän, kuten opetan. Puhun niiden asioiden puolesta, jotka olen itse hyväksi kokenut ja joiden puolesta on tieteellistä näyttöä. .
Uskon jatkuvaan oppimiseen ja oivaltamiseen. En laadi tiukkoja ohjeita, enkä ruokavalioita personal training-asiakkailleni, vaan opastan keskustellen ja asiakkaan omien oivallusten kautta eteenpäin siirtyen."
Tiina Ranin toivoo pyöröilijöiltä, kävelijöiltä ja autoilijoilta kaikilta malttia liikenteeseen. ”Kun olet liikenteessä, siellä pitää olla hereillä ja keskittyä.” (KUVA: KIMMO PENTTINEN)
Anna Takala HS
Julkaistu: 21.5. 2:00 , Päivitetty: 21.5. 6:19