KUOLLUT USKO

Anonyymi

MISSÄ KOHTAA RAAMATTUA PUHUTAAN KUOLLEESTA USKOSTA?

TIEDÄN ETTÄ LESTAADIOLAISTEN ISIEN SÄÄNTÖKIRJOISSA PUHUTAAN MONISTAKIN ASIOISTA, NIIN KUIN SIVEÄT FARISEALAISET MYÖSKIN PUHUIVAT PALJON LÄPIÄ PÄÄHÄNSÄ ANSAITAKSEEN AUTUUDEN OMILLA ANSIOILLAAN JA OMALLA VIISAUDELLAAN.

MISSÄ KOHTAA PYHÄÄ RAAMATTUA SIIS PUHUTAAN JOSTAKIN MUUSTA KUIN USKOSTA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN, ELI MISSÄ PUHUTAAN KUOLLEESTA USKOSTA, ELI MISSÄ PUHUTAAN MITEN ANSAITAAN ELÄVÄ USKO?

NIIN MINÄ LUULEN JA OLEN VAKUUTETTU, ETTÄ EI MISSÄÄN, KOSKA KRISTINUSKO EI PERUSTU OMIIN ANSIOIHIN, VAAN JEESUKSEN KRISTUKSEN SOVITUSTYÖHÖN AAMEN!

83

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä minä ainakin pari jaetta tiedän:

      Jaak. 2:20 : Mutta tahdotkos tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman töitä kuollut on?

      Jaak. 2:26: Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko on ilman töitä kuollut

      • Anonyymi

        KR 1933/-38
        Jaak. 2:20-26 Mutta tahdotko tietää,
        sinä turha ihminen,
        että usko ilman tekoja on voimaton? > Siirry
        [ Biblia (1776) Jaak. 2:20 Mutta tahdotkos tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman töitä kuollut on? ]

        Eikö Aabraham,
        meidän isämme,
        tullut vanhurskaaksi teoista,
        kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?

        Sinä näet,
        että usko vaikutti hänen tekojensa mukana,
        ja teoista usko tuli täydelliseksi;

        ja niin toteutui Raamatun sana:
        "Aabraham
        uskoi
        Jumalaa,
        ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi",
        ja häntä sanottiin Jumalan ystäväksi. >> Jakeen lisätiedot

        Te näette,
        että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.

        Eikö samoin myös portto Raahab tullut vanhurskaaksi teoista, kun hän otti lähettiläät luokseen
        ja päästi heidät toista tietä pois?

        Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut,
        niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

        [Biblia (1776) Jaak. 2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko on ilman töitä kuollut. ]

        (Kyllä Biblian sana on selkeämpi, joten aivan turhaa te nimimerkki Eslesttiä haukutte. Kiitos Eslest kun laitoit nuo jakeet tähän viestiketjuun. Olen muuten hellari )


      • Anonyymi

        KIITOS TIEDOSTA. KUINKA SIIS ELÄVÄ USKO ANSAITAAN?

        MINKÄLAINEN OMAN TEON PITÄÄ OLLA, ETTÄ SAAN ELÄVÄN USKON?


      • Anonyymi

        KYLLÄ MINÄ SEN TIEDÄN, ETTÄ USKOSTA TULEE HYVIÄ HEDELMIÄ, PUHE OLI SIITTÄ, KUINKA ANSAITAAN ELÄVÄ USKO?


      • Anonyymi

        ETTÄ IHAN KUIN KRISTINUSKON PERUSTA NYT PERUSTUISI OMIIN ANSIOIHIN, POIS SE, VAAN USKOSTA TULEE USKON HEDELMÄT. MÄDÄNNEESTÄ MÄDÄT, HYVÄSTÄ HYVÄT HEDELMÄT.

        MUTTA KUINKA TEOT LIITTYVÄT USKON SAAMISEEN, ELI MEIDÄN KRISTILLISYYDEN PERUSTA OMIIN ANSIOIHIN?


      • Anonyymi

        KYLLÄ MINÄ SEN TIEDÄN, ETTÄ MUUTAVAT TAVAN VUOKSI KRISTUSTA SEURAAVAT, USKOVAT ISIEN SÄÄNTÖIHIN, JA SILLÄ KIELTÄVÄT OIKEAN USKON, NIIN HEIDÄN USKONHEDELMÄNSÄ OVAT MÄDÄT.

        MUTTA JOKA KRISTUKSEEN USKOO, KUINKA HÄN VOISI USKOSTAAN ELÄVÄN TEHDÄ, SILLÄ HÄN USKOO KELVOTTAMANA OMIEN TEKOJENSA PUOLESTA. EIKÖ KRISTINUSKO ENÄÄN PERUSTU SIIHEN, ETTÄ JEESUS TULI SYNTISTEN TAKIA, SAARNAAMAAN SYNTISILLE SYNTIEN ANTEEKSI SAAMISTA.

        VAAN NYT PITÄÄ USKO ANSAITAAN, VASTA SITTEN SANOO SIVEÄ FARISEEUS, KUIN ELÄVÄN USKON ANSAINNUT OLET, VASTA SITTEN OIKEIN USKON JA OLET PERILLEN.

        VOI VOI RAUKKOJA, SILLÄ OPETTAJAT SAAVAT SUUREMMAN TUOMION KUIN RAASU PERKELEET, JOTKA EIVÄT JUMALASTA MITÄÄN TIENNEET


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KIITOS TIEDOSTA. KUINKA SIIS ELÄVÄ USKO ANSAITAAN?

        MINKÄLAINEN OMAN TEON PITÄÄ OLLA, ETTÄ SAAN ELÄVÄN USKON?

        Auttaisikohan tämä yhtään:
        Kuoleman voittaja Jeesus toimii nyt näin ihmeellisesti:
        Kyösti Erkinkorpi kertoo,
        miten Jeesuksen vaikuttama usko muutti elämän.
        Jumalan kirkkauden muuttava voima todistuksissa sai aikaan aistein havaittavan muodon.
        http://www.tv7.fi/vod/plaver/?program=10709
        Nyt kun Erkinkorpi menee vankiloihin tulee hänen todistuksen sanan kautta ihmisiä uskoon.
        Kuten jo edesmennyt Klinu Loikkanen
        ja laulavat vanginvartijat.

        KR 1933/-38 Joh. 5:24
        Totisesti,
        totisesti minä sanon teille:
        joka kuulee minun sanani
        ja uskoo häneen,
        joka on minut lähettänyt,
        sillä on iankaikkinen elämä,
        eikä hän joudu tuomittavaksi,

        Rukoile vaikkapa näin ajatuksissasi tai ääneen:
        Rakas Jeesus ole minulle syntiselle armollinen. Anna anteeksi kaikki syntini ja tule minun Herrakseni, Tätä rukoilen Sinulta Jeesuksen Nimessä amen. ja nyt sinä olet Syntynyt uudesti ylhäältä.
        Siunausta!
        vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. > Siirry


      • Anonyymi

        KR 1933/-38 Joh. 6:37
        Kaikki,
        minkä Isä antaa minulle,
        tulee minun luokseni;
        ja sitä,
        joka minun luokseni tulee,
        minä en heitä ulos. > Siirry

        Biblia (1776) Joh. 6:37
        Kaikki,
        mitä minun Isäni antaa minulle,
        se tulee minun luokseni:
        ja joka minun luokseni tulee,
        sitä en minä heitä ulos.


      • Se on sitten, se Jaakob joka oli niin
        vanhurskas että juutalaiset antoivat
        hänelle nimen "Vanhurskas ".
        -


      • Anonyymi
        padasjoenukko kirjoitti:

        Se on sitten, se Jaakob joka oli niin
        vanhurskas että juutalaiset antoivat
        hänelle nimen "Vanhurskas ".
        -

        pilkut joka ja että sanan eteen


      • Anonyymi
        padasjoenukko kirjoitti:

        Se on sitten, se Jaakob joka oli niin
        vanhurskas että juutalaiset antoivat
        hänelle nimen "Vanhurskas ".
        -

        Teuvo oliko raittisen anja sulle sukua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teuvo oliko raittisen anja sulle sukua?

        Oli, miksi kysyt ?
        Täys serkku. .
        -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli, miksi kysyt ?
        Täys serkku. .
        -

        Näin uumoilin.. Hän on nyt taivaassa.
        Olet siis myös mummoni serkku.. (Hänkin on jo taivaassa.)

        Toivottavasti olet matkalla samaan osoitteeseen..


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin uumoilin.. Hän on nyt taivaassa.
        Olet siis myös mummoni serkku.. (Hänkin on jo taivaassa.)

        Toivottavasti olet matkalla samaan osoitteeseen..

        Eilan vai Paulan ?
        -
        Kyllä olen !


    • Anonyymi

      Ja se tuo huonoa suomea puhuva biblia sitten on se ainut autuuden tuova niinkö?

      JOS ei ole niin miksi te sitä käytättte yhä vain, ettekö ole kuullet että kielikin muuttuu ja paranee useimmiten!

      • ”Ja se tuo huonoa suomea puhuva biblia sitten on se ainut autuuden tuova niinkö?”

        Ei suinkaan. Satuu vaan olemaan minulle tutuin. Halutessasi löydät vastaavat kohdat uudemmista käännöksistä.

        ”JOS ei ole niin miksi te sitä käytättte yhä vain, ettekö ole kuullet että kielikin muuttuu ja paranee useimmiten!”

        On kyllä kuultu. Tämä Biblia on vain tutuin. Sopiiko mitenkään, että käytän sitä?


      • Anonyymi
        Eslest kirjoitti:

        ”Ja se tuo huonoa suomea puhuva biblia sitten on se ainut autuuden tuova niinkö?”

        Ei suinkaan. Satuu vaan olemaan minulle tutuin. Halutessasi löydät vastaavat kohdat uudemmista käännöksistä.

        ”JOS ei ole niin miksi te sitä käytättte yhä vain, ettekö ole kuullet että kielikin muuttuu ja paranee useimmiten!”

        On kyllä kuultu. Tämä Biblia on vain tutuin. Sopiiko mitenkään, että käytän sitä?

        Eräs raamatun asiantuntija on kertonut että teidän Biblia on kaikista totuudenmukaisin käännös mitä suomenkielellä löytyy piste
        Siksi sitä 776-versiota käytetään ja sen takia on laitettu 38-käännös rinnalle jotta kasvava nuoriso voisi verrata jos on epäselvää. Näyttää siltä että vain eriseurat eivät ymmärrä lukemaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräs raamatun asiantuntija on kertonut että teidän Biblia on kaikista totuudenmukaisin käännös mitä suomenkielellä löytyy piste
        Siksi sitä 776-versiota käytetään ja sen takia on laitettu 38-käännös rinnalle jotta kasvava nuoriso voisi verrata jos on epäselvää. Näyttää siltä että vain eriseurat eivät ymmärrä lukemaansa.

        niin eräs ja eräs on sanonut sitä ja tätä eikö niin!

        eräskin sanoi että huomenna sataa j aolikin poutaa, ja eräs olis itä mieltä että...

        vaikka eräs onkin sanonut, huono suomi ei edusta mitään hyvää ei käännöksenä eikä minään muunakaan, onko selvä!


      • Anonyymi
        Eslest kirjoitti:

        ”Ja se tuo huonoa suomea puhuva biblia sitten on se ainut autuuden tuova niinkö?”

        Ei suinkaan. Satuu vaan olemaan minulle tutuin. Halutessasi löydät vastaavat kohdat uudemmista käännöksistä.

        ”JOS ei ole niin miksi te sitä käytättte yhä vain, ettekö ole kuullet että kielikin muuttuu ja paranee useimmiten!”

        On kyllä kuultu. Tämä Biblia on vain tutuin. Sopiiko mitenkään, että käytän sitä?

        soppihan se, kuten sekin, että aina kun käytät, ihmettelen miksi haluat jumittua johonkin, jolla ei ole mitään itseisarvoa!

        polkupyöräkin oli aika hassu jossain vaiheessa kuten muistat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin eräs ja eräs on sanonut sitä ja tätä eikö niin!

        eräskin sanoi että huomenna sataa j aolikin poutaa, ja eräs olis itä mieltä että...

        vaikka eräs onkin sanonut, huono suomi ei edusta mitään hyvää ei käännöksenä eikä minään muunakaan, onko selvä!

        Mutta sataahan tuolla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin eräs ja eräs on sanonut sitä ja tätä eikö niin!

        eräskin sanoi että huomenna sataa j aolikin poutaa, ja eräs olis itä mieltä että...

        vaikka eräs onkin sanonut, huono suomi ei edusta mitään hyvää ei käännöksenä eikä minään muunakaan, onko selvä!

        Biblia on kaikkein sanatarkin käännös nykyisistä. Sen sanovat kaikki hepreaa osaavat tutkijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biblia on kaikkein sanatarkin käännös nykyisistä. Sen sanovat kaikki hepreaa osaavat tutkijat.

        Nimeä yksi tai useampi tutkija joka sanoo näin? Myös linkki tutkimukseen jossa näin kerrotaan kävisi myös. Palataan sen jälkeen asiaan.


    • Anonyymi

      Uskoa voi tutkia myös näistä; hengellisen ilon puute, olet muodollinen hengellisissä asioissa, on hillittömiä tunteen purkauksia, et ole kiinnostuntu hengellisistä asioista, etsit maallisia huveja, et auta kärsiviä, vikoilet muita uskovia, et ole kiinnostunut toisista uskovista, rakastat omaa mukavuuttasi ( ruoka, juomayms.), jäät pois rukoushetkistä, perheen rukoushetkiä ei ole, rukous on muodollisuus, ei ilo, ei ole rukouhenkeä, pyhityselämä ei innosta ( eroon synnistä), et ole kiinnostunut Raamatusta.
      Tunteiden puute ei ole uskosta luopumista.

    • Kristillisyytemme on ihmisten omastapäästään keksimä uskonto.

      • Anonyymi

        VARSINKIN FARISEALAISTEN, JOIDENKA USKONTO ON ENEMMÄN POLITIIKKAA KUIN PUHDASTA USKOA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN.

        VOI HEITÄ, SILLÄ HE SAAVAT OPETTAJINA SUUREMMAN TUOMION KUIN RAASU PERKELEET, JOTKA EIVÄT JUMALASTA MITÄÄN TIENNEET!


    • Anonyymi

      Oikea elävä usko on yksi Pyhän Hengen ominaisuus, kuten toivo ja rakkauskin. Se ilmenee tekoina (hedelminä).

      "Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole Hänen omansa."

      Pelkkä Lestadioksen palvonta ja vahva henkilökultti sen ympärillä ja siihen kietoutuneet ja jäseniään voimakkaasti kontrolloivat yhteisöt eivät ole Jumalan työtä ollenkaan.

    • Anonyymi

      Jaak.2:13 Biblia (1776) Sillä armotoin tuomio pitää hänen päällensä tuleman, joka ei laupiutta tehnyt: ja laupius kehuu tuomiota vastaan.

    • Anonyymi

      Usko tulee evankeliumin kuulemisen kautta, ei sitä sen kummemin ansaita, ja kun usko on tullut, mennään Jeesuksen tykö ja pyydetään että HÄN uudestisynnyttää elävään toivoon !

      Usko on siis vasta ensimmäisiä askelia Jeesuksen seuraamisessa.

      teillä lestoilla se on pysähtynyt siihen uskomass aolemiseen, eli nojaillaan arkin tellinkeihin mutta sisälle ei mennä.

      mitenskäs käy kun vesi alkaa nousta häh!

      • Anonyymi

        Ei pelkästään kuulemisesta. Kyllä kuurokin voi tulla uskoon, kun Jumala lahjoittaa hänelle Pyhän Hengen. Se on Jumalan teko, että te uskotte.

        "Mutta jolla ei Pyhää Henkeä ole, se ei ole Kristuksen oma."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pelkästään kuulemisesta. Kyllä kuurokin voi tulla uskoon, kun Jumala lahjoittaa hänelle Pyhän Hengen. Se on Jumalan teko, että te uskotte.

        "Mutta jolla ei Pyhää Henkeä ole, se ei ole Kristuksen oma."

        Aivan, osasit ja upposi.
        -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pelkästään kuulemisesta. Kyllä kuurokin voi tulla uskoon, kun Jumala lahjoittaa hänelle Pyhän Hengen. Se on Jumalan teko, että te uskotte.

        "Mutta jolla ei Pyhää Henkeä ole, se ei ole Kristuksen oma."

        Kuule se "kuuleminen" tarkoittaa sama mistä aistinkanavasta sydämeen tajuttavaksi saapuvaa evankeliumin sanomaa.

        Se on Jumalan teko että t e uskotte, vaatii taas lukutaitoa, mutta ei kovin paljoa, kuusvuotias ymmärtää jos uskalta alukea ilman lesta/lutteri/jokumuu pohjalastiongelmaa!

        Jumala EI usko kenenkään puolesta, ymmärrä nyt hyvä ihminen edes se !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule se "kuuleminen" tarkoittaa sama mistä aistinkanavasta sydämeen tajuttavaksi saapuvaa evankeliumin sanomaa.

        Se on Jumalan teko että t e uskotte, vaatii taas lukutaitoa, mutta ei kovin paljoa, kuusvuotias ymmärtää jos uskalta alukea ilman lesta/lutteri/jokumuu pohjalastiongelmaa!

        Jumala EI usko kenenkään puolesta, ymmärrä nyt hyvä ihminen edes se !

        Kuule se "kuuleminen" tarkoittaa sama mistä aistinkanavasta sydämeen tajuttavaksi saapuvaa evankeliumin sanomaa.

        Vaikka evankeliumi tulisi hajuaistin perusteella, niin sellainen usko kelpaa lestoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule se "kuuleminen" tarkoittaa sama mistä aistinkanavasta sydämeen tajuttavaksi saapuvaa evankeliumin sanomaa.

        Vaikka evankeliumi tulisi hajuaistin perusteella, niin sellainen usko kelpaa lestoille.

        Kyllä pelastava hengellinen usko edellyttää sitä, että saamme ensin Kristuksen Hengen ja mielen. Asuvaksi saatu Pyhä Henki on elämän ja uskon henki, jonka vain Jumala voi armosta ihmiselle antaa.

        "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule se "kuuleminen" tarkoittaa sama mistä aistinkanavasta sydämeen tajuttavaksi saapuvaa evankeliumin sanomaa.

        Se on Jumalan teko että t e uskotte, vaatii taas lukutaitoa, mutta ei kovin paljoa, kuusvuotias ymmärtää jos uskalta alukea ilman lesta/lutteri/jokumuu pohjalastiongelmaa!

        Jumala EI usko kenenkään puolesta, ymmärrä nyt hyvä ihminen edes se !

        "Mutta jolla ei Pyhää Henkeä ole, se ei ole Kristuksen oma."

        Ei se nyt niin aivan mene kaikki valitut eivät ole vielä valmiita on niitä jotka Herra on valinnut vaikkapa yhdennentoista hetken valittuja. joita hän hoitaa silloin valmiiksi ottamaan pelastuksen. Vieläkin Herra etsii omiaan joita hän ohjaa seurakuntaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta jolla ei Pyhää Henkeä ole, se ei ole Kristuksen oma."

        Ei se nyt niin aivan mene kaikki valitut eivät ole vielä valmiita on niitä jotka Herra on valinnut vaikkapa yhdennentoista hetken valittuja. joita hän hoitaa silloin valmiiksi ottamaan pelastuksen. Vieläkin Herra etsii omiaan joita hän ohjaa seurakuntaansa.

        Yhdestoista hetki koski palkan suuruutta, mutta valinta pelastukseen on tehty jo ihmisen luomisessa aikojen alussa ja nimi kirjoitettu elämänkirjaan ennenkuin yksikään on niistä tullut, on oikean Raamatun opetus.

        Valitut kootaan talteen. Ei uskovat. Sillä usko voi olla myös väärää uskoa, lahkouskoa.
        "ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valitut neljältä ilmansuunnalta, maan ja taivaan ääriä myöten"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdestoista hetki koski palkan suuruutta, mutta valinta pelastukseen on tehty jo ihmisen luomisessa aikojen alussa ja nimi kirjoitettu elämänkirjaan ennenkuin yksikään on niistä tullut, on oikean Raamatun opetus.

        Valitut kootaan talteen. Ei uskovat. Sillä usko voi olla myös väärää uskoa, lahkouskoa.
        "ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valitut neljältä ilmansuunnalta, maan ja taivaan ääriä myöten"

        Nyt meni taas pitkospuille selitykset !

        Mitään ennaltamääräämisuskoa ei Raamatussa ole sen enempää kuin kohtalouskoakaan.

        valitut ovat niitä jotka ottavat evankeliumin vastaan ja huutavat totisella sydämellä äavuksi Herran Nimeä.

        lahkouskosta voisi mainita luterilaisen kirkon joka on tässä maassa suurin lahko.


      • Anonyymi

        Kaikki ihmisten sielut on luotu jo maailman perustamisen eli luomisen yhteydessä ja niistä osa on valittujen sieluja, joiden nimi on kirjoitettu Karitsan elämänkirjaan jo silloin alusta alkaen.

        "Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen."

        "Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta."

        Se, että lestojen "Raamatusta" ei tälläisiä kohtia löydy, johtuu siitä, että lestat käyttävät itse kustantamiaan ja omiin harhaoppeihinsa =heresia sovitettuja raamatunpainoksia.


    • Anonyymi

      Jos Usko on kuollut niin rauha ja armo hänen sielulleen.
      Jos taas elävää Uskoa haluat niin kokeile pussailla sitä.

      • Anonyymi

        Bää


    • Anonyymi

      Jaak. 2:17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.
      Jaak. 2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.

    • Anonyymi

      On se jo koomista, että luterilaiset ovat viissataa vuotta yhdessä kainalolapsineen hokeneet tuota " se on Jumalan teko että uskotte häneen", eikä tarvitse kuin lukea ajatuksella muutama kappale ennen ja jälkeen sitä, niin pääsee jyvälle mitä siinä oikeasti sanotaan !

      mutta eiiiii kun sellainen lukeminen uhkaa romuttaa lutterin julistamaa oppia , niin eihän sitä uskalla mennä lukemaan paras vaan jatkaa hokemista eikö niin !!

    • Anonyymi

      Lutherin opetukset kestävät tarkastelun. Sinun oppisi ei ole kristinuskoa ollenkaan.

      • Anonyymi

        olisit vain laittanut oikean nikkisi näkyviin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olisit vain laittanut oikean nikkisi näkyviin!

        Sama havainto kaksi jakoiselle persoonallishäiriöiselle kun vastaus ei kestä päivän valoa anonyymi ja kun halutaan näyttää viisaalta silloin nikki.


    • Anonyymi

      Kyllä vaitovainen tai kaidan tien kulkija selittävät "kuolleen uskon". Ovat niitä selityksiä kymmeniä vuosia esikoislestadiolaisten saarnoissa kuunnelleet.

      Eivät kylläkään johda ketään taivaaseen, heidän uskomuksensa - Pahempi oli kulkija mutta vaitovainenkin ---- no tulos on sama.

      • Ajattelen että kuollutta uskoa on kaikki se, mikä omasta vanhurskaudesta tulee.
        Enkä usko, että meistä kukaan on siinä täysin vapaa.

        Kannattaa muuten lukea, mitä Lestadius sanoo siitä, että usko voi muuttua kuolleeksi silmänräpäyksessä.


      • Anonyymi
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Ajattelen että kuollutta uskoa on kaikki se, mikä omasta vanhurskaudesta tulee.
        Enkä usko, että meistä kukaan on siinä täysin vapaa.

        Kannattaa muuten lukea, mitä Lestadius sanoo siitä, että usko voi muuttua kuolleeksi silmänräpäyksessä.

        Ja Raamatussa tästä on mainittu varmaan...?


      • Anonyymi
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Ajattelen että kuollutta uskoa on kaikki se, mikä omasta vanhurskaudesta tulee.
        Enkä usko, että meistä kukaan on siinä täysin vapaa.

        Kannattaa muuten lukea, mitä Lestadius sanoo siitä, että usko voi muuttua kuolleeksi silmänräpäyksessä.

        tapahtuiko se silloin kun leevi veti piipullisen ihan henkeen asti, vaiko ulospuhalluksen aikana, miten oli?

        vaiko niiden ruokottomien puheiden hetkellä kun hevonenkin punastui kielenköäytöstään.


      • KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Ajattelen että kuollutta uskoa on kaikki se, mikä omasta vanhurskaudesta tulee.
        Enkä usko, että meistä kukaan on siinä täysin vapaa.

        Kannattaa muuten lukea, mitä Lestadius sanoo siitä, että usko voi muuttua kuolleeksi silmänräpäyksessä.

        Ei Raamattu, vaan LLL:n teksti ,
        Ei ole aivan sama, kumpaa kuun-
        telee tai uskoo .
        -


      • Anonyymi
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Ajattelen että kuollutta uskoa on kaikki se, mikä omasta vanhurskaudesta tulee.
        Enkä usko, että meistä kukaan on siinä täysin vapaa.

        Kannattaa muuten lukea, mitä Lestadius sanoo siitä, että usko voi muuttua kuolleeksi silmänräpäyksessä.

        Onko Sinulla muuta uskoa kuin omanvanhurskauden usko? Millä uskosi muille todistat?

        Lestadiuksella oli omat käsityksensä kuten meillä kaikilla. Mikä niistä parempi toista? Taidatko sanoa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Sinulla muuta uskoa kuin omanvanhurskauden usko? Millä uskosi muille todistat?

        Lestadiuksella oli omat käsityksensä kuten meillä kaikilla. Mikä niistä parempi toista? Taidatko sanoa?

        Jep on.

        Miksi pitäisi todistaa?


      • Anonyymi

        Koska nyt vakuuttelusi "jep on" näyttäytyy minulle vain omana luulonasi, että sinulla on muuta uskoa kuin omanvanhurskauden usko.

        Enkä ole luullutkaan, että voisit asiassa jotain todistaa. Kysymyksen tarkoitus oli herättää sinut ajattelemaan, että saatat olla kuolleessa uskossa. Mitä se nyt sitten onkaan sinunkin mielestäsi.


      • Anonyymi

        Oonko mää kuollees uskos kun oon juonu kaljaa?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oonko mää kuollees uskos kun oon juonu kaljaa?!

        Yhdenkään juomarin ei ole taivasten valtakunta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdenkään juomarin ei ole taivasten valtakunta

        Ehkäpä niin, mutta juomarikin voi tehdä parannusta
        ja saada synnit anteeksi !


      • padasjoenukko kirjoitti:

        Ei Raamattu, vaan LLL:n teksti ,
        Ei ole aivan sama, kumpaa kuun-
        telee tai uskoo .
        -

        Ei niin, sillä LLL:n teksti ei ole
        kirjoitettua Jumalan sanaa ,
        vaan papin pakinoita.
        -


      • Anonyymi
        padasjoenukko kirjoitti:

        Ei niin, sillä LLL:n teksti ei ole
        kirjoitettua Jumalan sanaa ,
        vaan papin pakinoita.
        -

        Pilkka pyhäähenkeä vastaan on jo varmaan tehty. Oletko oikeasti sitä mieltä että Papin PAKINOITA


      • Anonyymi kirjoitti:

        Koska nyt vakuuttelusi "jep on" näyttäytyy minulle vain omana luulonasi, että sinulla on muuta uskoa kuin omanvanhurskauden usko.

        Enkä ole luullutkaan, että voisit asiassa jotain todistaa. Kysymyksen tarkoitus oli herättää sinut ajattelemaan, että saatat olla kuolleessa uskossa. Mitä se nyt sitten onkaan sinunkin mielestäsi.

        Onko sillä uskoni kannalta väliä millaisena vakuutteluni sinulle mielestäsi näyttäytyy?

        Minulla on elävä usko.
        😇


      • Anonyymi
        KaidanTienKuIkija kirjoitti:

        Onko sillä uskoni kannalta väliä millaisena vakuutteluni sinulle mielestäsi näyttäytyy?

        Minulla on elävä usko.
        😇

        Sinulla on kaiketi jonkinlainen usko. Se, kuinka se uskosi on alkanut, ja mihin, aikoinaan, se on merkittävä asia.
        Eli fariseuksillakin oli usko, mutta sen laatu oli sellaista että h e mielellään halusivat nähdä Jeesuksen kuolleena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pilkka pyhäähenkeä vastaan on jo varmaan tehty. Oletko oikeasti sitä mieltä että Papin PAKINOITA

        voi kuule kun suurin osa pappien jutuista taita a olla justiinsa niitä pakinoita, vai mitä arvelet itse siitä että noin puolet papeista ei usko itse mihinkään mitä saarnaavat !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pilkka pyhäähenkeä vastaan on jo varmaan tehty. Oletko oikeasti sitä mieltä että Papin PAKINOITA

        No en tietenkään, onhan hän lainannut paljon
        Jakeita ja Jumalan sanaa, kuten Lutterikin ,
        tarkoitin sitä postillaa jota Leevit lukee..
        -


    • Anonyymi

      kristinusko.fi -sivustolla puhutaan kuoleesta uskosta seuraavaa:

      Kuollut usko on yksikertaisimmillaan uskoa, joka ei ole Pyhän Hengen vaikuttamaa. Se perustuu johonkin muuhun, kuten esimerkiksi älylliseen viehtymykseen tai perinteen noudattamiseen ja isien kunnioittamiseen. Kuolleeseen uskoon liittyvä fundamentalistinen eli perusteisiin pitäytyvä asenne on useimmiten hyvin jyrkkä ja laillinen. Fariselaisessa muodossa se on oman vanhurskauden rakentamista eli pyrkimystä saavuttaa Jumalan hyväksyntä oman onnistuneen ja esimerkillisen elämän kautta ohi Jeesuksen Kristuksen tarjoaman sovituksen. Ilmeneepä kuollut usko sitten liberaalina suvaitsevaisuutena tai fundamentalistisena ahdasmielisyytensä on se joka tapauksessa uskoa, joka on lähtöisin ihmisestä itsestään eikä Jumalan Hengestä. Paavali kuvaa kuolleen uskon hedelmää seuraavasti:

      2. Tim 3: 1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
      2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
      3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
      4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
      5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.

    • Juuri näin kun edellisessä viestissä kuvattiin. Kuollut usko ei ole Jumalan sanan ja Hengen ylläpitämää, vaan perustuu ihmisen omiin tietoihin, intuitioihin ja tunteisiin.

    • Tieto on sinänsä välttämätön, että tietää mihin uskotaan. Mutta ....


      Kol. 2:1 Sillä minä tahdon, että te tiedätte, kuinka suuri kilvoittelu minulla on teidän tähtenne ja laodikealaisten ja kaikkien tähden, jotka eivät ole minun ruumiillisia kasvojani nähneet,
      Kol. 2:2 että heidän sydämensä, yhteenliittyneinä rakkaudessa, saisivat kehoitusta omistamaan täyden ymmärtämyksen koko rikkauden ja ...

      *) -> ... pääsisivät tuntemaan Jumalan salaisuuden, Kristuksen,
      Kol. 2:3 jossa kaikki viisauden ja tiedon aarteet ovat kätkettyinä.

    • Anonyymi

      onko Kaikki lesstadioöaisuus kuollutta uskoa?
      Kaikki muu oikeaa uskoa?´]

    • Anonyymi

      Ilman omakohtaista uudestisyntymää ei ole elämää, on vain erilaista hapuilua sinne tänne sielun ja tunnemailman heittelyjen tuloksena.

      Ja syntymää ei ole oleva ellei ensin ole tultu raskaaksi Jumalan Hengestä evankeliumin kuulemisen ja omien syntien kauhistumisen seurauksena.

      Todella uudestisyntyneitä ei taida lestoissakaan kovin montaa olla.

      Uudestisyntymä on elämän täysremontti, täyskäännös, voimattomuuden loppu, jnee.
      Siinä aloitetaan entisen elämän korjaaminen, tehtyjen rötöksien tunnustaminen ja korvaaminen jos sellaisia ón, mikään kivi ei jää kääntämättä.

      siinä muutama tunnusmerkki.

      • Anonyymi

        Näin on näppylät


      • Anonyymi

        Enemmän uskon Erkki Koskenniemen luentoon(SLEY), jonka lopputiivistelmä on seuraava:

        Siis suppeasti ja laajasti

        Kun kysymme siis, mitä on ”uudestisyntyminen”, meidän olisi osattava nähdä seuraavat asiat.
        Varsinaisesti juuri tämä sana ja vastaavat esiintyvät Uudessa testamentissa melko harvoin. Silloin ne liittyvät useimmiten Jumalan uudestisynnyttävään tekoon kasteessa tai sanassa.
        Kun asiaa katsotaan hieman laajemmin, kuva ”uudestisyntymisestä” liittyy koko Raamatun kaikkein keskeisimpiin kysymyksiin: Syntiinlangennut maailma on kuin suuri hautausmaa. Sen keskelle Elävä Jumala toi elämän Kristuksessa ja hänen ristissään. ”Uudestisyntymisessä” tai paljon enemmin ”uudestisynnyttämisessä” kyse on koko Jumalan elämää herättävästä toiminnasta: Siihen kuuluu Kristuksen koko elämä, Jumalan sanan saarna ja sakramenttien jakaminen.
        Voimme vain ihmetellä, mistä on peräisin joidenkin reformoitujen uskonsuuntien opetus. Sen mukaanhan uudestisyntyminen on ennen muuta ihmisen kokemus, joka jokaisella tosikristityllä pitää olla takana: Saatetaan antaa jopa listoja niistä perusteista, joiden mukaan ihminen on tai ei ole uudestisyntynyt.
        Jos näemme uudestisyntymisen kuvaamallani tavalla, kyse on siitä, että pyhä Kolmiyhteinen Jumala herättää elämää kuoleman keskellä. Joka on kastettu ja uskoo Kristukseen, elää uutta elämää ja on siis uudestisyntynyt, oli hänellä kokemuksia ja tunteita tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän uskon Erkki Koskenniemen luentoon(SLEY), jonka lopputiivistelmä on seuraava:

        Siis suppeasti ja laajasti

        Kun kysymme siis, mitä on ”uudestisyntyminen”, meidän olisi osattava nähdä seuraavat asiat.
        Varsinaisesti juuri tämä sana ja vastaavat esiintyvät Uudessa testamentissa melko harvoin. Silloin ne liittyvät useimmiten Jumalan uudestisynnyttävään tekoon kasteessa tai sanassa.
        Kun asiaa katsotaan hieman laajemmin, kuva ”uudestisyntymisestä” liittyy koko Raamatun kaikkein keskeisimpiin kysymyksiin: Syntiinlangennut maailma on kuin suuri hautausmaa. Sen keskelle Elävä Jumala toi elämän Kristuksessa ja hänen ristissään. ”Uudestisyntymisessä” tai paljon enemmin ”uudestisynnyttämisessä” kyse on koko Jumalan elämää herättävästä toiminnasta: Siihen kuuluu Kristuksen koko elämä, Jumalan sanan saarna ja sakramenttien jakaminen.
        Voimme vain ihmetellä, mistä on peräisin joidenkin reformoitujen uskonsuuntien opetus. Sen mukaanhan uudestisyntyminen on ennen muuta ihmisen kokemus, joka jokaisella tosikristityllä pitää olla takana: Saatetaan antaa jopa listoja niistä perusteista, joiden mukaan ihminen on tai ei ole uudestisyntynyt.
        Jos näemme uudestisyntymisen kuvaamallani tavalla, kyse on siitä, että pyhä Kolmiyhteinen Jumala herättää elämää kuoleman keskellä. Joka on kastettu ja uskoo Kristukseen, elää uutta elämää ja on siis uudestisyntynyt, oli hänellä kokemuksia ja tunteita tai ei.

        JOS henkilö pelastetaan hukkumasta eikö s eole omakohtainen kokenus !?

        tuollaiset liirumlaarumit jossa yksilö ei tiedä onko hän olemassakaan tai onko kiertoradalla taikkameren pohjassa, niillä ei ol epennin vertaa merkitystä kenellekkään.

        MUTTA kun yksilö kohtaa Jeesuksen uudestisyntymisen prosessissa, se on slelainen kokemus että se ei koskaan himmene, ei ole siinä tila aminkäänlaiselle epäilylle, siitä alkaa uudi uuden syntyneen ihmisen elämä joka kattaa kaikki tasot !

        Kun Sakkeus sai kohdata Jeesuksen, ensimmäinen asia oli korvat amuill eihmisille tekemät vääryydet !
        Kuka sen sai aikaan ?
        Joku ylläolevan kaltainen humaani lässytyskö teki ihmisestä uuden luomuksen häh!

        Jeesus sen sai aikaan, uuden ihmisen jossa kaikki uutta mitään ei ole parsittu eikä kursittu kasaan sakramenteista ei vauvan kasteista eikä saman opin lumoiss aolevien taputuksilla ja hyminöillä !

        Uudestisyntynyt ELÄÄ ilman lutterin ja katkismuksen tekohengitystä ja muotomenoja luulottekujen päälle.

        toivotaan tätä tuolle koskenniemellekkin, ettei tarvitse tarttua usvaan kuten lutteri kuolinvuoteellaan,... olen kastettu, olen pelastuva !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOS henkilö pelastetaan hukkumasta eikö s eole omakohtainen kokenus !?

        tuollaiset liirumlaarumit jossa yksilö ei tiedä onko hän olemassakaan tai onko kiertoradalla taikkameren pohjassa, niillä ei ol epennin vertaa merkitystä kenellekkään.

        MUTTA kun yksilö kohtaa Jeesuksen uudestisyntymisen prosessissa, se on slelainen kokemus että se ei koskaan himmene, ei ole siinä tila aminkäänlaiselle epäilylle, siitä alkaa uudi uuden syntyneen ihmisen elämä joka kattaa kaikki tasot !

        Kun Sakkeus sai kohdata Jeesuksen, ensimmäinen asia oli korvat amuill eihmisille tekemät vääryydet !
        Kuka sen sai aikaan ?
        Joku ylläolevan kaltainen humaani lässytyskö teki ihmisestä uuden luomuksen häh!

        Jeesus sen sai aikaan, uuden ihmisen jossa kaikki uutta mitään ei ole parsittu eikä kursittu kasaan sakramenteista ei vauvan kasteista eikä saman opin lumoiss aolevien taputuksilla ja hyminöillä !

        Uudestisyntynyt ELÄÄ ilman lutterin ja katkismuksen tekohengitystä ja muotomenoja luulottekujen päälle.

        toivotaan tätä tuolle koskenniemellekkin, ettei tarvitse tarttua usvaan kuten lutteri kuolinvuoteellaan,... olen kastettu, olen pelastuva !

        Eikö sinun mielestäsi riitä se, että uskoo ja kastetaan?
        Entä ihminen joka uskoo, mutta häntä ei ole kastettu aikuisena, vaan pelkästään vauvana, miten hänen käy mielestäsi?
        Onko hän tämän takia vääräoppisena kadotukseen tuomittava?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sinun mielestäsi riitä se, että uskoo ja kastetaan?
        Entä ihminen joka uskoo, mutta häntä ei ole kastettu aikuisena, vaan pelkästään vauvana, miten hänen käy mielestäsi?
        Onko hän tämän takia vääräoppisena kadotukseen tuomittava?

        ..uskoo j a kastetaan..

        se on se uskominen hieman vaikea asia, kun ihminen voi uskoa vaik amihin j ajopa kastattaa itsensä sen päälle.

        mutta jos se usko tarkoitta auudestisyntymää Jumalan Hengestä, ja kaste sen jälkeen, silloin ollaan Raamatullisen uskon jäljillä.


    • Sinäkö se uudestisynnyttäjä olet ja pätevä arvioimaan lestadiolaisten uudestisyntymistä? Sehän on kokonaan Jumalan asia kenet hän synnyttää uudesti Kristuksen sanan kautta. Turha siinä on syntisten heilua! Itsestäsi sinä näillä jatkuvilla ilkeilyviesteilläsi ainoastaan todistat. Ei yhtä evankeliumin sanaa ole tullut näinä vuosina, mitä olet tätä palstaa häirinnyt toiminnallasi. Mieti nyt ihminen omaa tilaasi vihdoinkin.

      • Anonyymi

        Kaikki on täyttä evankeliumia jonka edelle kirjoitin, sanaakaan et kykene perustellusti poistamaan.

        täällä ollessa en ole lukenut lestapalstalla yhtä ainuttakaan kertomusta kuinka uudestisynnyin, tehköt siitä itsekukin omat johtopäätöksensä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki on täyttä evankeliumia jonka edelle kirjoitin, sanaakaan et kykene perustellusti poistamaan.

        täällä ollessa en ole lukenut lestapalstalla yhtä ainuttakaan kertomusta kuinka uudestisynnyin, tehköt siitä itsekukin omat johtopäätöksensä.

        Omnipotentti henkilö, tyäsin soikea omalle itsellesi. Kuten jo kerran sanoin viisi vuotta pelkkää halveksivaa panettelua, eikä mies tajua itse mitään siitä mitä tekee.


      • Anonyymi
        vaitovainen kirjoitti:

        Omnipotentti henkilö, tyäsin soikea omalle itsellesi. Kuten jo kerran sanoin viisi vuotta pelkkää halveksivaa panettelua, eikä mies tajua itse mitään siitä mitä tekee.

        NYt erehdyt henkilöstä, etkös se olekkin juuri vaito itse jota on moitittu noista joita nyt koitat projisoida toiseen kirjoittajaan !

        ehkä jatkat lomaa vielä jonkin aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        NYt erehdyt henkilöstä, etkös se olekkin juuri vaito itse jota on moitittu noista joita nyt koitat projisoida toiseen kirjoittajaan !

        ehkä jatkat lomaa vielä jonkin aikaa.

        vaitsu on tähtireportteri


    • Aina paholaisen vaikutuspiirissät elävä henkilöt näkevät mustan valkoisena ja valkoisen mustana. - Nain se on ollut kautta maailman sivu.

      Olen Herrani Jeesuksen Kristuksen todistajana tällä palstalla.

      *) -> Henkilö joka ei kuulu seurakuntaan, ei ainakaan tunnusta kuuluvansa, kieltäytyy syömästä Jeesuksen Kristuksen ruumista ja juomasta hänen vertaan, - ei ole kristinuskossa oleva henkilö ollenkaan. Joka muuta väittää hän valehtelee. - Sellaisen henkilön on täysin turha pettää itseään, tai yrittää muista pettää kertomalla olevansa kristitty. Ei ole. Mutta mahdollisuus tietenkin on, kiitos Jeesuksen. Jos Kristuksen sana saa herättää omiin mielikuvituksiinsa paatuneen kuulemaan Jumalan sanaa ja uskomaan sanan.

      Joh. 6:52 Tästä sukeutui kiivas väittely juutalaisten kesken. He kysyivät toisiltaan: "Kuinka tuo mies voisi antaa ruumiinsa meidän syötäväksemme?"

      *) -> Joh. 6:53 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. [Mark. 14:22-24; 1. Kor. 10:16]

      Joh. 6:54 Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

      Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, pysyy minussa, ja minä pysyn hänessä. [Joh. 15:4; 1. Joh. 2:24, 1. Joh. 3:24]

      • Anonyymi

        Toivotaan nyt ainakin sitä, että elät niin kauan että alat ymmärtää mitä tuossa syömisessä ja juomisessa tapahtuu ja mistä on kysmys !

        Jos elät siinä käsityksessä että teidän leipomotuotteenne ja ranskalainen kolmosluokan aleviini ja Jeesuksen sanat liittyvät jotenkin yhteen, en voi kuin toivoa edelläluettavaa aina vain hartaammin.

        Se, mitä tulee Raamatun ilmoittamaan uskovien seurakuntaan, sillä j a luterilaisuudella ei ole mitään yhteyttä keskenään.

        Raamatulliseen seurakuntaan tultiin omakohtaisen uudestisyntymisen ja oman tahdon kasteen jälkeen, eikä siellä syöty ja juotu syntejä anteeksi kuten kirkossa tehdään edelleen viidensadan vuodenkin jälkeen, joskin jäsenkunta katoaa nopeaan tahtiin nykyisin.

        Mutta kun et sitäkään ymmärrä, on palattava alkuruutuun ja toivottava parasta.


      • Anonyymi

        Mikä on sinun seurakuntasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on sinun seurakuntasi?

        Niin, j a mikä oli isän seurakunta, äitistä puhumattakaan !


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, j a mikä oli isän seurakunta, äitistä puhumattakaan !

        Kysy poliisilta ?


      • Anonyymi
        padasjoenukko kirjoitti:

        Kysy poliisilta ?

        sarkasmia teuta sarkasmia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivotaan nyt ainakin sitä, että elät niin kauan että alat ymmärtää mitä tuossa syömisessä ja juomisessa tapahtuu ja mistä on kysmys !

        Jos elät siinä käsityksessä että teidän leipomotuotteenne ja ranskalainen kolmosluokan aleviini ja Jeesuksen sanat liittyvät jotenkin yhteen, en voi kuin toivoa edelläluettavaa aina vain hartaammin.

        Se, mitä tulee Raamatun ilmoittamaan uskovien seurakuntaan, sillä j a luterilaisuudella ei ole mitään yhteyttä keskenään.

        Raamatulliseen seurakuntaan tultiin omakohtaisen uudestisyntymisen ja oman tahdon kasteen jälkeen, eikä siellä syöty ja juotu syntejä anteeksi kuten kirkossa tehdään edelleen viidensadan vuodenkin jälkeen, joskin jäsenkunta katoaa nopeaan tahtiin nykyisin.

        Mutta kun et sitäkään ymmärrä, on palattava alkuruutuun ja toivottava parasta.

        Te vapaiden uskontokuntien edustajat tartutte väärällä tavalla yksittäisiin lauseisiin ja sanajärjestyksiin.
        Mm. seuraavan Raamatun kohdan perustella perustelette sitä, että ennen kastamista pitää ehdottomasti olla henkilökohtainen harkittu kääntymys:

        Apt. 2:38-39
        Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin teille anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen......

        Entä sitten tämä kohta, jossa sanajärjestys on toinen?:
        Matt. 28:18-20
        Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin:
        "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
        Kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea,
        mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa........


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2484
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      290
      2166
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2072
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1781
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1691
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1659
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      113
      1287
    Aihe