Tietääkö kukaan onko Jämsässä tai lähinurkilla "tavallista" peltiseppää joka ehtisi pellittää saunamökin savupiipun? Noilla isoilla peltifirmoilla näkyy olevan kiireitä, ja laatuohjeittensa mukaisesti aika kovat hinnat. Etsin siis peltiseppää jolla on särmäyskone ja leikkurit. Pellit minulla on.
Savupiipun pellitys
24
1422
Vastaukset
- Anonyymi
Jämsän Peltituote Oy löytötexin vieressä
tai jm-group - Anonyymi
Kiitos avusta, käyn Jämsän Peltituotteessa näyttämässä piippuni kuvia ja mittoja, jos vaikka saisin sopivanhintaisen tarjouksen. Mökkini kattopellit, aluskatteet, räystäs- harja-ja päätypellit kaikki puutavara maksoivat hieman yli tonnin, ja laitoin ne vaimoni kanssa kahdestaan vajaassa viikossa paikoilleen. Hassua , että (keskustelupalstojen mukaan) piipun pellitys maksaa saman verran koska minulla ei ole leikkuria, ja särmäyskonetta ja peltiä menee noin 5 neliötä á 10 euroa/neliö. Sadevesitarvikkeet tilasin, ne maksoivat 250 euroa.
- Anonyymi
Pyydä että tekee sellaisen jonka voi pudottaa piipun päälle. Pääset helpomalla. Sitä vaan hattu päälle.
- Anonyymi
Ei tuommoinen homma mitään peltifirmaa kiinnosta. Katteet jää siinä ihan liian huonoksi. Sanovat kuin raskaan kaluston korjauksiin keskittyneet korjaamot vanhaa kuorma-auton romuaan korjattavaksi tarjoavalle, joka tinkii ja vinkuu, että kun pitäisi saada auto kuntoon halvalla ja edullisesti, että "korjaa itte paskas". Näin se elämä nykyään menee... halvemmaksi tulee persaukiselle kuorma-autoilijalle ostaa uusi kuorma-auto velkarahalla, kun nykyään ei raskaan kaluston korjaamosta pääse ulos alle 5000 € remonttilaskulla, vaikka vaan joku mitättömän halpa nippeli siellä vaihdetaan, että saadaan kiusallinen vikavalo mittaristosta pois.
- Anonyymi
Eihän tän kylän ns.putkifirmat laita eis pyttyä jos et sieltä osta. Kyllä se yks putkiukko on niin tähnö että ei edes sais sitä paikalleen.
- Anonyymi
Kyllä kai sitä kaikki nuuka-jussit ostaisi tarvikkeet jostain Kansan Marketista halvalla ja sitten ammattimiehellä laitattaisivat paikoilleen. Ja asennustyö tietysti nuuka-jussin pitäisi "halvalla" saada. Ei tuohon vipuun tänä päivänä kukaan tarvikkeita myyvä liike anna ammattimiestään lihottamaan nuuka-jussin rahapussia, jos et osta myös tarvikkeita samasta liikkeestä. Niissä liikkeen tarvikkeissa on sitten semmoinen hinta, että katetta tulee. Ainakin putkiliikkeissä.
Jos on asiakkaalla peukalo keskellä kämmentä, niin sitten on hankittava vaan tarvikkeet ja asentajat samasta liikkeestä. Kyllähän se maksaa, mutta ainoastaan käsistään kätevät voi ostaa Ling-Long-Ping-Pong renkaita autoonsa lähes ilmaiseksi, mutta väännä sitten itse vanteelle, jos meinaat halvalla päästä.- Anonyymi
Jämsässä kun ei ole mitään ammattimiehiä millään alalla.Kaikki samanlaisia retuperseitä, tai puheissaan on osaavia.
- Anonyymi
Oon mä lähtenyt kauemmaksikin.
- Anonyymi
Laivuri = kiero ja viekas.
- Anonyymi
Ja puhaltaja on rehti, ni varmaa.
- Anonyymi
Olin siis alun perin vaan kysynyt sitä piipun pellittäjää. Sain katsauksen laivureista, putkimiehistä, raskaan kaluston korjaajista ja rengasasentajista. Pitää kai sitten tehdä se peltien vääntely itse, vaikka aikaa siihen menee. Joudun ostamaan uudet pelikaanipihdit ja taivutusrautoja seitsemällä kympillä kun lainasin ne 90-luvulla naapurille joka muutti myöhemmin muualla ja vei kalut mukanaan. Osa työkaluista minulla jo on edellisestä pellityksestäni v 1984. Olin vain ajatellut hieman työllistää paikkakunnan ammattimiehiä.
- Anonyymi
Käyppä A Luoto firmassa kuvien, peltiesi ja mittojen kera. Siellä tulee nopeesti palvelua ja lähet piipunpellit mukana.
- Anonyymi
Mitenkähän lienee, osaavatkohan ne muka käsitellä ohuita peltejä? Eikös se firma ole enemmän paksumetallipaja? Kysäseppäs Partaselta.
- Anonyymi
Kyllähän Aarrelta ohuen pellin käsittely käy. Leikkasi harjoituksen vuoksi alumiinisen kaljatölkin keskeltä poikki ja hitsasi takaisin yhteen. Purkki sen jälkeen vettä täyteen, eikä yhtään vuotanut hitsisauman kohdalta. Se on Aarre se...
- Anonyymi
Aarre Luoto se on ykkönen tällä hetkellä Jämsän metallifirmoista. Kaikkien kanssa hyvin toimeen tuleva johtaja... vähän niin kuin semmoinen "kansanmies". Ei mikään liituraitapelle ollenkaan. Työn laatu firmalla on erittäin korkeatasoinen.
- Anonyymi
Uskokoon ken tahtoo..😉 kahtos kuule.
- Anonyymi
Löysin sen piipunpellittäjän. Maksaa alvit, antaa kuitin eikä ole kallis. Tunnettu pikkufirma.
- Anonyymi
Mitähän on ollut hinta tuollaisen rintamamies talon peltien teko ja asennus.
- Anonyymi
Ei tästä kylästä löydy tekijää, saati asentajaa. Eihän täällä ole eis tekevää tai paremminkin osaavaa putkivirmaa, muualta päin tänne ukot tekeen tulee.
- Anonyymi
Hurmeen Penan jälkeen ei ole peltiseppää tullut.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p565735Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "752902Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella212137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401925Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1611829- 191818
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v51548Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83117281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191171Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah69996