Lämmityksen tehon pudotus kontaktorilla

Anonyymi

Loppuu sähkösta kapasiteetti??
Miten lattia lämmitystä ( 2kw 2kw 2kw) rajoitetaan kun Liesi uuni kytketään päälle?? kontaktorillako?? 16 A:n sulakkeet
Nimimerkki ; Pakkaset ovat tulossa kaikesta ilmastokohkaamiseta riippumatta.

8

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä oli aloituksen pointti ?

    • Pitää varmaan laittaa kytkin jonnekin ohjaamaan kahta kontaktoria. Mahdollisesti sähkökeskukseen tai sen lähelle. Toisessa on lattialämmitys ja toisessa liesi ja uuni. Kytkin määrää kumpi kontaktori vetää, molemmat ei ole ikinä yhtä aikaa päällä. Voi olla myös 3-osainen kytkin missä keskiasennossa kumpikaan ei ole päällä.

      Periaatteessa tuon voisi automatisoidakin, mutta se vaatii joko liedeltä tai lattialämmityksen termostaatilta signaalin takaisin keskukselle ja signaalia varten johdin tai pari lisää. Sen termarin tai lieden/uunin pitäisi myös tukea tuota.

      Siihen voisi yrittää virittää jotain valvontarelettäkin, joka huomaa, jos uuni/liesi alkaa kuluttamaan sähköä ja aukaisee sitten lattialämmityksen kontaktorin. Tuollaista en ole koskaan tehnyt ja en osaa suositella tarvikkeita siihen, mutta kohtuu varma ole että on mahdollinen tehdä.

    • Ei sinulla kyllä voi ihan heti teho sähköstä loppua 3 * 16 liittymällä.

      Eli täysin turha kysymys!

      • Anonyymi

        Valittaja_LKV taas pihalla kuin lumiukko. Ensinnäkään sellaista kuin 3x16A liittymä ei ole olemassakaan. Ja 3x25A-liittymänkin sähkölämmitteisessä talossa on pudotukset tehty ainakin kiukaan osalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valittaja_LKV taas pihalla kuin lumiukko. Ensinnäkään sellaista kuin 3x16A liittymä ei ole olemassakaan. Ja 3x25A-liittymänkin sähkölämmitteisessä talossa on pudotukset tehty ainakin kiukaan osalta.

        Miten niin ei ole 3x16A liittymiä? Minulla on kesämökillä ollut jo vuodesta 1980! Maksan tosin perusmaksua 3x25A mukaan. Minulla on niin vähän sähkölaitteita, että hyvin on sähkö riittänyt. Sähköhella, lämpöpatteri, 6 lamppua mikroaaltouuni , pöytäsirkkeli, televisio ja radio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin ei ole 3x16A liittymiä? Minulla on kesämökillä ollut jo vuodesta 1980! Maksan tosin perusmaksua 3x25A mukaan. Minulla on niin vähän sähkölaitteita, että hyvin on sähkö riittänyt. Sähköhella, lämpöpatteri, 6 lamppua mikroaaltouuni , pöytäsirkkeli, televisio ja radio.

        Voihan jokainen tietenkin tehdä omatekoisen 3x16A liittymän, kun ruuvaa 25A sulakkeet pois ja laittaa tilalle 16A sulakkeet :D


    • Anonyymi

      Miten niin turha kysymys, palstan aktivointiin kelpaa kysymys kuin kysymys!

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe