1. Kuinka usein vaihdat diesel keskimoottoriin polttoainesuodattimen ?
2. Laitatko alhaalla olevan tyhjennysmutterin tiivisteen alas vai ylös toiseksi tiivisteeksi ?
3. Onko ollut suodatin ongelmia dieseleissä ?
Gallup polttoainesuodattimen vaihtamisesta keskimoottoriin ...
8
120
Vastaukset
- Anonyymi
Vaihdan molemmat pa suodattimet syyshuollossa joka syksy. Käytän moottorin omia alkuperäisiä suodattimia ja suodattimien mukana tulleita uusia tiivisteitä. Suodattimissa eikä niiden vaihdossa ole ollut ongelmia.
Vaihdan joka syksy sekä moottorin oman suodattimen, että erillisen hienosuodattimen (jonka tiivisteet uusin samalla, moottorin omassa on kiinteä tiiviste kuten öljynsuodattimessakin, pitää vain muistaa pyyhkästä se moottoriöljyllä ennen asennusta). Tämä siis purjeveeneessä, jossa koneella ajetut tunnit kelistä riippuen vaihtelevat 20-60 tunnin välillä kaudessa.
P.S. Mistä toisesta tiivisteestä aloittaja puhuu?- Anonyymi
Joissakin suodattimissa on 2 tiivistettä :
- Samantyyppinen tiiviste kuin öljynsuodattimessa.
- Toinen tiiviste on halkaisijaltaan alle tuuman, mutta rengas on paksumpi ja pakkauksessa sijoitettu alhaalla olevan tyhjennysmutterin sisälle, josta tämän voi ottaa ja laittaa suodattimen yläpuolelle kierteiden ympärille ja yläpuolelle. Näin yläosaan tulee 2 tiivistettä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joissakin suodattimissa on 2 tiivistettä :
- Samantyyppinen tiiviste kuin öljynsuodattimessa.
- Toinen tiiviste on halkaisijaltaan alle tuuman, mutta rengas on paksumpi ja pakkauksessa sijoitettu alhaalla olevan tyhjennysmutterin sisälle, josta tämän voi ottaa ja laittaa suodattimen yläpuolelle kierteiden ympärille ja yläpuolelle. Näin yläosaan tulee 2 tiivistettä.Ettei olisi "vaihtoehtoinen" suodatin johonkin "jalkaan". Yleensä tietää ongelmia, mitä useampia tiivisteitä.
- Anonyymi
Karkea joka toinen vuosi ja hieno neljän vuoden välein. Ei ole ollut ongelmia. Käyttöä n 120 h vuodessa.
- Anonyymi
Karkea- ja hienosuodatin joka syksy. Tiivisteet tulee mukana, joten vaihtuu samalla.
Dieselin kanssa oli runsas 5v sitten paljonkin ongelmia. Meriasemalta likaista dieseliä tankkiin, helteisenä kesänä bakteerikasvu räjähdysmäinen ja parin viikon päästä tankki ja suodattimet täynnä mustaa mönjää. Tankista pois otettu polttoaine muistutti jotain suovettä, jossa on siellä täällä turvetta joukossa. Tuosta viisastuneena tankkauspistooli ei meidän veneen täyttöaukoon enää mene. Vaikka vaivaa onkin, ensin diesel jerrykannuun lähempään tarkasteluun, sitten vedenerottimen ja sihdin kautta vasta tankkiin. - Anonyymi
Mulla dracorin isot tuplasuodattimet, viime vaihdosta 16 vuotta eikä vielä ilmoita tukkeutumisesta.
- Anonyymi
Joka syksy on kyllä hätävarjelun liioittelua. Jos vertaa autoon, tarvis vaihtaa joka toinen kuukausi.
Hienosuodatin joka kolmas ja karkea n. 5 vuujen välein. Silloinkaan niissä ei ole ruumiinavauksessa mitään vikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat261580Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 26482
- 47427
- 30416