Sanansaattajat julistavat armotöistä

Anonyymi

Hyvä lukija. Olet elämässäsi vastaanottanut lukemattoman määrän viestejä, sekä luettavia että kuunneltavia, sinulle nimelläsi osoitettuja tai ihmisjoukoille suunnattuja.
Otamme viestejä vastaan eri puolilta maailmaa. Nuo viestit tuntuvat pääosin kertovan synkistä tapahtumista, jotka pyrkivät valtaamaan mielemme. Olet ehkä itsekin joutunut joskus viemään sanaa ikävästä tapahtumasta tai asiasta. On ollut aivan välttämätöntä saattaa se asianosaisen tietoon. Vastaanottajan on niin ikään ollut tärkeää saada tuo viesti.

Viestintuojat kertovat ilosanomaa

Monet Vanhan testamentin kirjat välittävät meille profeettojen Jumalalta saamia ilmoituksia. Jumalan ilmoitukset eivät jätä ihmistä toivottomuuden tilaan, eivät vaikeissakaan elämäntilanteissa. Jumalan armollisuutta ja kaikkivaltiutta julistaa Jesajan kirjan profeetta seuraavasti: ”Herran armotöitä minä julistan, Herran ylistettäviä tekoja, muistaen kaikkea sitä, minkä Herra on meille tehnyt, hänen suurta hyvyyttään Israelia kohtaan, kaikkea, minkä hän on sille tehnyt, hän, joka on uskollinen ja täynnä armoa.” (Jes. 63:7.)

Useissa Raamatun tapahtumissa enkelit toimivat sanansaattajina. Sanansaattajia ovat myös Jumalan lapset. He ovat saaneet omakseen Jumalan Pojan, Jeesuksen, lunastustyön. Tuohon lunastukseen, syntien sovitukseen uskoivat jo ennen Jeesuksen syntymää eläneet. Siihen kehottavat sanansaattajat tänäänkin uskomaan, lohdulliseen sanomaan lohduttomien sanomien keskellä.

Jumala puhuttelee lapsiaan

Jumala puhuu ihmiselle myös luomistyössään, kaikkialla ympärillämme. Sanansaattajanaan hän usein käyttää pientä ihmistä, joka lapsenuskollaan ilmaisee syvintä uskon salaisuutta, samoin kuin ihmistä, joka ei syystä tai toisesta pysty sanallisesti lähestymään toista.

Sanansaattaja on vain välikappale. Jesajan kirja opettaa tästä, että ihmisen pelastaja ei ole sanansaattaja, ei enkeli, vaan Jumalan Pojan rakkaus. Se sai hänet lunastamaan ihmiskunnan kärsimisellään, kuolemallaan ja voittamalla kuoleman. (Jes. 63:8, 9.)

Henkilökohtainen usko antaa ihmiselle elävän toivon ja kantaa hänet iankaikkiseen elämään. Jesajan kirjan sanoin: ”Teidän vanhuutenne päiviin saakka minä olen sama, vielä kun hiuksenne harmaantuvat, minä teitä kannan. Niin minä olen tehnyt ja niin yhä teen, minä nostan ja kannan ja pelastan.” (Jes. 46:4.)

Veikko Sivula

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuostakin tarinasta olisi voinut kristallisoida olennaisen 5-6:een rviin.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Useissa Raamatun tapahtumissa enkelit toimivat sanansaattajina. Sanansaattajia ovat myös Jumalan lapset. He ovat saaneet omakseen Jumalan Pojan, Jeesuksen, lunastustyön. Tuohon lunastukseen, syntien sovitukseen uskoivat jo ennen Jeesuksen syntymää eläneet. Siihen kehottavat sanansaattajat tänäänkin uskomaan, lohdulliseen sanomaan lohduttomien sanomien keskellä.

• Anonyymi

Monet Vanhan testamentin kirjat välittävät meille profeettojen Jumalalta saamia ilmoituksia. Jumalan ilmoitukset eivät jätä ihmistä toivottomuuden tilaan, eivät vaikeissakaan elämäntilanteissa. Jumalan armollisuutta ja kaikkivaltiutta julistaa Jesajan kirjan profeetta seuraavasti: ”Herran armotöitä minä julistan, Herran ylistettäviä tekoja, muistaen kaikkea sitä, minkä Herra on meille tehnyt, hänen suurta hyvyyttään Israelia kohtaan, kaikkea, minkä hän on sille tehnyt, hän, joka on uskollinen ja täynnä armoa.” (Jes. 63:7.)

• Anonyymi

1 Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ettei vain havaittaisi kenenkään teistä jääneen taipaleelle.
      2 Sillä hyvä sanoma on julistettu meille niinkuin heillekin; mutta heidän kuulemansa sana ei heitä hyödyttänyt, koska se ei uskossa sulautunut niihin, jotka sen kuulivat.
      3 Sillä me pääsemme lepoon, me, jotka tulimme uskoon, niinkuin hän on sanonut: "Ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'", vaikka hänen tekonsa olivat valmiina maailman perustamisesta asti.
      4 Sillä hän on jossakin sanonut seitsemännestä päivästä näin: "Ja Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikista teoistansa";
      5 ja tässä taas: "He eivät pääse minun lepooni".
      6 Koska siis varmana pysyy, että muutamat pääsevät siihen, ja ne, joille hyvä sanoma ensin julistettiin, eivät päässeet siihen tottelemattomuuden tähden,
      7 niin hän taas määrää päivän, "tämän päivän", sanomalla Daavidin kautta niin pitkän ajan jälkeen, niinkuin ennen on sanottu: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      93
      4732
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3902
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      205
      3774
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      88
      2169
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1951
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1328
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      131
      1224
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      161
      1193
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1085
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      33
      942
    Aihe