Muita narsistien lapsia paikalla? Asemasi lapsuuden perheessä?

Anonyymi

Eli siinähän se kysymys tulikin.
Oma äitini on narsistinen luonne, ja jostakin syystä minä (joka olen kuitenkin kaikista eniten aina joustanut) olen perheemme ns syntipukki.

Yksi sisaruksista taas on äitimme lellikki.
Tämän ovat sisarukset muutkin huomanneet..

Kaikki muut ovatkin jotain siltä väliltä.
Olemme siis kaikki jo aikuisia

Jotenkin vain äidilleni mikään, mitä teen ei riitä.

Vielä nytkin, kun olen aikuinen, hän koettaa kaikin tavoin kontrolloida minua.
Ja se peli on julmaa, mutta hyvin huomaamatonta.

Esim tiedän 100% varmaksi, että äitini haukkuu minua (valheita/muunneltuja tapahtumia) tuttavapiirille.
Kun tämän kyseenalaistaa sanomalla, ettei omia lapsiaan kannattaisi haukkua kylillä vaan oisi mieluummin hiljaa jos ei keksi mitään hyvää sanottavaa niin äitini sekoaa.

Myöskään mitään "omaa" minulla ei saisi olla.
En saisi ostaa mitään uutta, en harrastaa, en mennä (turhaan) lääkäriin jos äidiltäni kysytään...

Ja auta armias jos tapailen jotakuta, tai äitini edes pelkää(!) sitä.
Silloin on sekoaminen taattu ja sen näkee että äidillä ei meinaa sietokyky kestää.

Välihuomautuksena voinkin lisätä, että yhtäkään miesystävää en ole tämän vuoksi esitellyt perheelle..
Muiden sisarusten puolisoihin äitini suhtautuu ihan normaalisti, mutta jos hän edes kuvittelee että minulla on joku niin se "kostetaan" heti jotenkin.

Ja asiat vääristellään, ei hän sanonut, ei hän tehnyt, se oli aina joku muu...

Henkistä väkivaltaa/valtapelejä joita ulkopuoliset eivät tajua..
No nyt olen alkanut ottaa etäisyyttä tajuttuani (jännää kyllä vasta aikuisena) kuinka vakavasti sairas ja narsistinen luonne tuo on.

Kohtalotovereilta olisi kiva kuulla kuinka toimitte?

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olin äidin ensimmäinen tyttö. Voi kun hän oli toivonut poikaa ja minä pilasin hänen elämänsä. En myöskään ole soma vaan roteva ja isän näköinen.
      Isä oli insestinen. Mädäntykööt helvetissä molemmat.

    • Anonyymi

      Minäkään en ole enää vanhempiani rakastamassa,
      sillä he ovat tietäen vahingoittaneet toista ihmistä kenties minua vakavammin ja omassakin elämässäni on kokonaan uudenlaiset ongelmat.
      Tilanteeni on hämmentävästi täysin muuttunut. En kuitenkaan nettikirjoittele,
      Tulin vain manitsemaan. Enää ei hölötytä.


      "poiuytrdfgb"

    • Anonyymi

      Henkinen hätä ja yksinäisyys on ollut helvetillistä kaltoinkohtelevien aikuisten jäljiltä. Toivottavasti saavutan joskus jonkinlaisen tasapainon ja rauhan johon ei suinkaan ole mitään toimivaa apua ollut tarjolla maailmassamme. Ehkä olen vain ollut huono-onninen, mutta en suinkaan ole kyennyt mihinkään normaalisaavutuksiin saatikka sankaritekoihin ja ylittämään olosuhteitani.

      • Anonyymi

        Itse opin huolehtimaan itsestäni jo varhain. Äitini oli täysin välinpitämätön voinnistani isäni kuoleman jälkeen ollessani 13v. Aivan hyvän elämän sain ilman häntäkin ja ikäännyttyään oli jopa kateellinen hyvinvoinnistani. Välimme olivat viileän etäiset kuolemaansa asti.


    • Anonyymi

      Minun vanhempani eivät kiinnosta minua enää pätkääkään heidän nyt tuhottua jo toisen ihmisen elämän. Sitä minä en anna anteeksi eettisen periaatteeni vuoksi.
      Että asiassa ei ole enää mitään pohdittavaa. Olen vanhemmistani täysin riippumaton.
      Koitan pelastaa toisen ihmisen. Tyhmää oli ikinä prosessoida edes moisten petojen rakastamista. Siinä aika meni aivan hukkaan kuten myös ja tunne ja aivokapasiteetti.
      Minulla on todellakin kokonaan uudet haasteet. Vanhat voitettu. Minua uhkaillaan, jos yritän tavata tuota toista uhria ja varmaan häntä myös. Nyt näiden narsistien projekti on estää minua ja tuota toista ihmistä hinnalla millä hyvänsä kommunikoimasta. Itse olen nyt vanhemmistani täysin riippumaton.


      "poiuytfdfghj"

      • Anonyymi

        Saavutin riippumattomuuden minuutissa kun näin heidän törkeytensä toista ihmistä kohtaan. Kaikki tunnelangat vain katkesivat silmänrpäyksessä nähtyäni miltä se näytti kun he kohdostivat tuon julmuuden toista ihmistä kohtaan. Yäk, yök. YAK. Ei tule heitä ikävä. Hyvin yksinkertaista. Kaikki veivinkini oli aivan turhaa kitumista.


    • Anonyymi

      Koeta kestää.
      Meitä uhreja on kyllä perheissä.
      Emme riitä koskaan narsille.

      • Anonyymi

        Näin jo pidemmän aikaa aihetta käsiteltyäni yksinkertaistaisin asiaa hieman:
        Miksi edes pitäisi pyrkiä johonkin narsistille riittämiseen ?
        Miksi siitä pitäisi jotenkin kärsiä ettei riitä jollein ihmeen narsistille ?
        Mitä väliä sillä on riittääkö jollein narsistille ?
        Miksi siis pitäisi riittää ?
        Mulle ei ainakaan enää riitä mikkään narsistit,

        "poiuygfdfgh"


        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin jo pidemmän aikaa aihetta käsiteltyäni yksinkertaistaisin asiaa hieman:
        Miksi edes pitäisi pyrkiä johonkin narsistille riittämiseen ?
        Miksi siitä pitäisi jotenkin kärsiä ettei riitä jollein ihmeen narsistille ?
        Mitä väliä sillä on riittääkö jollein narsistille ?
        Miksi siis pitäisi riittää ?
        Mulle ei ainakaan enää riitä mikkään narsistit,

        "poiuygfdfgh"


        "poiuytfghj"

        Samassa perheessä eläville, se on kumminkin jollain määrin "pakollista" sovun säilyttämisen kannalta. Se onkin sitten eri juttu, kun enää ei asuta yhdessä narsistisen persoonan kanssa.. Silloin tämä narsistille riittäminen on halua vieläkin tulla hyväksytyksi ja pidetyksi narsistille.


      • Anonyymi

        Mutta siis nykyisellä uudella ymmärrykselläni vaikuttaa järjettömälle halu tulla hyväksyksi ja pidetyksi narsistille. Olihan minullakin semmosta halua ennen, mutta ei semmosella halulla ole mitään virkaa. Mitä sillä saavuttaa, että on narsistin pitämä ?
        Mun mielestä ei yhtään mitään. Pelkkää humpuukia koko idea.


      • Anonyymi

        tuo edellinen oli siis

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siis nykyisellä uudella ymmärrykselläni vaikuttaa järjettömälle halu tulla hyväksyksi ja pidetyksi narsistille. Olihan minullakin semmosta halua ennen, mutta ei semmosella halulla ole mitään virkaa. Mitä sillä saavuttaa, että on narsistin pitämä ?
        Mun mielestä ei yhtään mitään. Pelkkää humpuukia koko idea.

        Eiköhän siinä narsistille hyväksytyksi tulemisen halussa, ole kyse siitä omasta itsetunnosta, että tuntee olevansa jonkun arvoinen kyseiselle henkilölle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tuo edellinen oli siis

        "poiuytfghj"

        Hyvä pointti tuo. Omalla kohdalla kyse ei ole varsinaisesti ja ensisijaisesti riittämättömyydestä, vaan minulle toivotaan pahaa. Se on pelottavaa ja kulkee kuin kirous kaikessa mitä teen. Mikä vielä pahinta se on täysin ohikatsottu niiden toimesta ketkä olivat minusta vastuussa. Ihan kuin hyväksytty koska oli ilmeisesti jotain vielä tärkeämpää kuin minun terveys ja hyvinvointi. Tämä on vaikuttanut ja vaikuttaa edelleen monin tavoin elämääni ja suhteisiini.


      • Anonyymi

        Joo minullekin juurikin toivottiin pahaa, mutta tilanteeni on nyt muuttunut siinä määrin, kun toiselle tuntemalleni henkilölle toivotaan vielä pahempaa. Joten asetelma on muuttunut. Itseni ei niin enää mieititytä. Ja on aivan sietämätöntä katsella kun toiselle on tehty pahaa. Minulle ei semmosten toimijoiden tykkääminen antais mitään arvoa, päinvastoin, Tuntuu siis täysin pöljälle miks pitäis olla jotain narsistille. Yrittäköön moiset narsistit olla jotain minulle. Ja kovasti saavatkin yrittää, jos semmosesta haaveilevatkaan. Meno alkaa olla nähdäkseni jo ihan rikollista ja semmonen ei anna milleen mitään arvoa.

        "poiuytfdgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo minullekin juurikin toivottiin pahaa, mutta tilanteeni on nyt muuttunut siinä määrin, kun toiselle tuntemalleni henkilölle toivotaan vielä pahempaa. Joten asetelma on muuttunut. Itseni ei niin enää mieititytä. Ja on aivan sietämätöntä katsella kun toiselle on tehty pahaa. Minulle ei semmosten toimijoiden tykkääminen antais mitään arvoa, päinvastoin, Tuntuu siis täysin pöljälle miks pitäis olla jotain narsistille. Yrittäköön moiset narsistit olla jotain minulle. Ja kovasti saavatkin yrittää, jos semmosesta haaveilevatkaan. Meno alkaa olla nähdäkseni jo ihan rikollista ja semmonen ei anna milleen mitään arvoa.

        "poiuytfdgh"

        Kannattaa varmaan olla tosi varovaisesti sotkeutua nyt uusiin kuvioihinsa. Sinulle voi loppujen lopuksi käydä vielä huonommin, koska olet heidän lapsensa ja suuremman vaikutuksen alaisena. Ehkä riittää jos varoitat tätä kohteena olevaa henkilöä?


      • Anonyymi

        Hänelle on tehty sama mitä minulle ja paljon vaarallisemmin.

        "poiuytrfdfgh"


      • Anonyymi

        En tiennyt että sinulla oli lapsia. Kirjoitustesi perusteella sinulla ei ole ollut edes miessuhteita?


      • Anonyymi

        Niin, minulla ei ole ollut koskaan oman tahtoni mukaista miessuhdetta.
        En laske miessuhteekseni jonkun toisen tahdon mukaista asiaa.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiennyt että sinulla oli lapsia. Kirjoitustesi perusteella sinulla ei ole ollut edes miessuhteita?

        Joo minulla ei ole tapana kertoa netissä kaikkea. Suojelin tytärtäni.
        Mutta tyttäreni on huolestuttavalla tavalla piilotettuna maailmalta, niin ajattelin, että parempi tässä vaiheessa kertoa olemassaolostaan. ,


      • Anonyymi

        Itse olen tosi paljon muuttunut,

        "poiuytfgh"

        siis edellinenkin


      • Anonyymi

        Mulla on hirvee ikävä mun tytärtä, koska en saa häneen yhteyttä useiden tragedioiden yhteensumman tuloksena,


        "poiuytfgh"


      • Anonyymi

        Mikäli tyttäreni näkee ja tunnistaa viestini, hänen olisi syytä pikaisesti käydä luonani.

        Elämämme on täysin muuttunut. Tyttäreni ei tiedä mitä ympärillään tapahtuu ja on mm. siitä syystä varsin huolestuttavassa tilanteessa. Hänen tulisi käydä luonani saadakseen tarvittava tieto omasta tilanteestaan voidakseen huolehtia itsestään tilanteenmukaisesti.

        "poiuygfvbn"


        "poiuytfdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiennyt että sinulla oli lapsia. Kirjoitustesi perusteella sinulla ei ole ollut edes miessuhteita?

        Aivan uskomatonta tuo puhe tyttärestä. Vuosia kertonut somessa itsestään ja hyvin on käynyt ilmi, ettei hänellä ole ollut edes miestä missään vaiheessa elämäänsä.

        41neurologistavaivaa


      • Anonyymi

        Maailma on ihmeitä täynnä, jotka hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa...
        Minähän rehellisesti kerroin, että kun kertoilee paljon, kannattaa kuitenkin aina jättää jotain kertomatta....


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maailma on ihmeitä täynnä, jotka hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa...
        Minähän rehellisesti kerroin, että kun kertoilee paljon, kannattaa kuitenkin aina jättää jotain kertomatta....


        "poiuytrdfgh"

        "Hänen tulisi käydä luonani saadakseen tarvittava tieto omasta tilanteestaan voidakseen huolehtia itsestään tilanteenmukaisesti."

        Nyt alkaa olla liian omituista, jopa sairastakin.

        Eiköhän jokainen vanhempi joka on huolissaan lapsestaan ota yhteyttä siellä reaali maailmassa, puhelimen, postin, spostin, käymällä itse lapsensa luona tai mahdollisesti pyytää viranomaisilta apua jos oikeasti tietää lapsensa olevan vaarassa.

        Suomi24 palstat ei ole oikea paikka


      • Anonyymi
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        "Hänen tulisi käydä luonani saadakseen tarvittava tieto omasta tilanteestaan voidakseen huolehtia itsestään tilanteenmukaisesti."

        Nyt alkaa olla liian omituista, jopa sairastakin.

        Eiköhän jokainen vanhempi joka on huolissaan lapsestaan ota yhteyttä siellä reaali maailmassa, puhelimen, postin, spostin, käymällä itse lapsensa luona tai mahdollisesti pyytää viranomaisilta apua jos oikeasti tietää lapsensa olevan vaarassa.

        Suomi24 palstat ei ole oikea paikka

        poijulle tämä suomi24 palsta on ainoa taho, jonka kautta elää sosiaalista kanssakäymistä luurien lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma on ihmeitä täynnä, jotka hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa...
        Minähän rehellisesti kerroin, että kun kertoilee paljon, kannattaa kuitenkin aina jättää jotain kertomatta....


        "poiuytrdfgh"

        Nyt meni mielenkiintoiseksi. Neitseellisestä lisääntymisestä olisi kiva kuulla enemmänkin.


      • Anonyymi

        Olette niin väärässä kuin olla ja voi. Mielenkiintoista, että ihmiset tosiaan voivat olla noin väärässä ajatuksineen, Suurimman osan teidän ajatukset nyt kykenisin todistamaan kuvitteellisiksi joilla ei ole yhteyttä reaalimaailmaan.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olette niin väärässä kuin olla ja voi. Mielenkiintoista, että ihmiset tosiaan voivat olla noin väärässä ajatuksineen, Suurimman osan teidän ajatukset nyt kykenisin todistamaan kuvitteellisiksi joilla ei ole yhteyttä reaalimaailmaan.


        "poiuytrdfgh"

        Ei ole kyse kuvitteellisista ajatuksista, vaan tiedoista, jotka pohjautuvat sinun aiempiin kertomuksiisi. Siitä ei kylläkään ole takeita, missä "henkimaailmaan siirtyneessä tilassa", olet asioistasi kertonut.


      • Anonyymi

        Olin siis vammautunut niin, että vain päänsisäiset toiminnot toimivat kutakuinkin kunnossa ja esim. puhe, mutta kehon liikkeet ja aistit eivät, joten se oli aika epäfyysinen olotila todellakin.

        "poiuygfdvbn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse kuvitteellisista ajatuksista, vaan tiedoista, jotka pohjautuvat sinun aiempiin kertomuksiisi. Siitä ei kylläkään ole takeita, missä "henkimaailmaan siirtyneessä tilassa", olet asioistasi kertonut.

        Mihin aiempiin tietoihin ? Ettehän ennenkään ole uskoneet kirjoittamaani.

        "poiuytfdfghn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin aiempiin tietoihin ? Ettehän ennenkään ole uskoneet kirjoittamaani.

        "poiuytfdfghn"

        Niihin tietoihin, joita olet itsestäsi antanut tänne someen. Olisit silloin niitä kirjoittaessa miettinyt, ovatko ne totta, vai harhoja/valheita.


      • Anonyymi

        Minulla ei ole tapana kertoa toisiin ihmisiin liiityviä asioita netissä. Sellaiset olen pääosin poistanut kertomuksestani netissä. Mutta tilanne on siinä määrin muuttunut että teen pieniä muutoksia käytäntööni.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        Ei ole kyse valeesta tai harhoista vaan tarkasta yksityisyyden suojelusta.

        "poiuytfghn"


      • Anonyymi

        Tämmösillä palstoillahan ei oikein edes saisi keskustella reaalimaailmassa tunnistettavasti

        "poiuytffghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyse valeesta tai harhoista vaan tarkasta yksityisyyden suojelusta.

        "poiuytfghn"

        Luuletko tyttäresi lukevan ja tunnistavan täällä viestisi? Olisi aikamoinen sattuma. Entäpä onko hänellä yhteystietosi, tai sinulla hänen? Kannattaisi varmaan itse ottaa yhteyttä jos kyse on jostain vakavasta ja hän on todella vaarassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole tapana kertoa toisiin ihmisiin liiityviä asioita netissä. Sellaiset olen pääosin poistanut kertomuksestani netissä. Mutta tilanne on siinä määrin muuttunut että teen pieniä muutoksia käytäntööni.


        "poiuytrfghj"

        Sinun itsestäsi kertomista asioista tässä nyt onkin kyse. Ei kenestäkään toisesta henkilöstä. Eikä sinua täällä muuten kukaan tunne kuin ainoastaan poiuna. Kuka sitten lienetkin.


      • Anonyymi

        Ette te koskaan ole oikeasti minua kuunnelleet. Pohjimmainen sanomani on kyllä ollut totta koko aika, mutta kun kaikki huomionne kiinnittyy epäolennaisuuksiin kuten vammaisten pilkkaamiseen,

        "poiuytfdfg"


    • Anonyymi

      Olin narsistivanhempien lapsi, meitä oli kaksi sisarusta. Veljeni oli perheen kultainen lapsi ja minä, se *pahnanpohjimmainen* (tyttö), jolle suotiin se syntipukinrooli. Lapsuus oli todella ankara ja vaikea. Kotoa ei saanut minkäänlaista tukea, tai kannustusta. Moitetta tuntui löytyvän kaikesta mahdollisesta.

      Kultaisellelapselle ostettiin kaikki mahdollinen, Minä tyttönä sain opetella luistelemaan hänen entisillä *hokkareilla*. Ensimmäisen polkupyöräni sain, kun ostin sen itse, itselleni. Vaatteet ommelteen vanhempien vanhoista vaatteista *kääntämällä*, onneksi mummi oli sentäs ompelija.

      Pääasiassa toimin lapsuusajan vanhempien *palvelijana*. Siivoamaan he koulitsivat minut jo varsin varhain. Topsy-puikolla vedeltiin lauantaisin jalkalistat ja jos huomautettavaa löytyi, taas alkoi sama lysti alusta. Ikää oli tuolloin alle 10 vuotta. Toimin perheen siivoajana ja ruuanlaittajana 18 vuotiaaksi saakkaa. Ja kun tulin täysi-ikäiseksi, vapaus koitti, kun muutin pois kotoa. Lähtiessä sanottiin, että jos et maailmalla selviä, se on sinun murheesi, mutta kotiin takaisin ei ole mitään asiaa. Ja tuolla matkalla olen vieläkin.

      Vanhemmat ovat jo onnekseni edesmenneet. Saatoin heidät molemmat viimeisellematkalle. Veljeni ei halunnut osallistua heidän *matkajärjestelyihin*. Tuli sentäs hautajaisiin ja perinnönjakoon.

    • Anonyymi

      Kuvio on helppo kaikessa raukkamaisuudessaan: naamioidaan mielivaltainen pahoinpitely, hyväksikäyttö ja aikuisten omasta itsestään projisoidut piirteet lapsen kasvatukselliseksi kuritukseksi.

    • Anonyymi

      Joissain tilanteissa suurin riski voi olla jättää ottamatta riskiä.

      "poiuytrfdgbhn"

    • Anonyymi

      Olen kans kasvanut ja elänyt ongelmallisessa perheessä. Mun kokemus on vähän sama kuin aloittajalla: epäoikeudenmukainen kohtelu verrattuna toiseen sisarukseen. Sisartani ei koskaan laitettu ja asetettu vastuuseen mistään. Vaikka hän olisi toiminut selkeästi väärin mua kohtaan, niin siihen ei vanhempien puolelta puututtu. Kaikki oli aina mun syytä. Jos nostin asioita tapetille, niin olin tottakai silloinkin se riidan haastaja tai katkera ja kateellinen valittaja tai vanhojen muistelija tai milloin mitäkin. Multa vaadittiin osallistumista kotitöihin tai muuten sanottiin laiskaksi, ilkeäksi tai auttamishaluttomaksi. Sen sijaan siskoni sai vapautuksen noista töistä.

      Suurimman osan elämästäni olin siinä luulossa, että olen ollut jokin erityisen tuhma ja vaikea lapsi. Vasta myöhemmin kun seurasin muiden lasten käyttäytymistä ja uhmaa, ymmärsin että tuskin olen ollut heitä pahempi. Äitini kyllä sanoo rakastavansa minua ja uskon hänen omalla tavallaan niin tekevänkin, mutta silti on ollut niin paljon välinpitämättömyyttä ja laiminlyöntiä.

      Kerran näin unen, missä oltiin siskon kanssa samassa huoneessa ja yhtäkkiä kehooni alkoi ilmestymään näkyviä ruhjeita ja mustelmia. Ne ilmestyivät kuin tyhjästä ja hän ihmetteli, mistä ne on tullut. Vähän ajan päästä hän tajusi, että ne olivat hänen aiheuttamiaan jälkiä, että siinä huoneessa ei ollut ketään muuta, joka olisi ne voinut aiheuttaa. Hänelle ei jäänyt muuta mahdollisuutta, kuin myöntää itselleen, että myös hänen toiminnassaan on vääryyttä, millä on ruhjonu minua, vaikka vanhemmat miten olisivat olleet hänen puolellaan. Hän joutui tuosta häpeän, ihmetyksen ja järkytyksen valtaan. Hän ei ollut aiemmin joutunut koskaan ottamaan kunnolla vastuuta teoistaan, mutta nyt hän joutui katsomaan itseään peiliin.

      Toivon, että joku päivä siskonikin joutuu vielä vastuuseen ja joutuu korjaamaan käytöstään. Hän on tottunut pääsemään perheessämme aina pälkähästä eikä häntä ole luettu syylliseksi ilmeisiinkään vääryyksiin. Joku päivä hänkin joutuu kohtaamaan omat syntinsä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe