Koiranpentu virosta?

Anonyymi

Mitä mieltä olette? Onko kellään kokemuksia, negatiivisia tai postiivisia? Olen siis ottamassa koiranpennun virosta. Itsekin ensin epäilin että onko tämä nyt joku pentutehtailija, mutta pyysin kasvattajaa laittamaan kuvat passista ja koiranpennun rokotuskortista, ja hän lähetti ne ja näytti ihan aidoilta, kaikki päivämäärät ym. Täsmäsi. Olen myös saanut nähdä kuvia pennusta ja pentu näytti kuvissa tosi hyvinvoivalta jne.. silti vähän pelottaa kun lukenut tarinoita siitä miten joku on ottanut koiranpennun virosta ja se on kotiin tuotua kuollut tyyliin seuraavan päivänä, se onkin pahin pelkoni tässä. Eli siis mitä mieltä olette? Kannattaako minun ottaa pentua? Olisi kiva kuulla erityisesti postiivisia kokemuksia niiltä jotka ovat ottaneet koiran virosta ja kaikki onkin mennyt hyvin. Mutta myös negaatiiviset kokemukset haluan kuulla! Jelpatkaa please!

40

5598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse otin Virosta koiran ja olen ollut tyytyväinen koiraan.Koira on ollut terve ja eläinlääkärissä ei ole tarvinnut käyttää,kun uusintarokotukset.

      Koira on hyvin kiltti ja tulee hyvin toimeen ihmisten ja muiden koirien kanssa.
      Itse ottaisin jatkossakin Virosta koiran.

      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta! :) ompa mukava kuulla postiivinen kokemus ja hyvä että teillä meni kaikki hyvin! Ehkä tämä koiranpennun otto virosta ei sitten olekkaan kokonaan tuhoon tuomittu :) t.ap


      • Itse otin myös mix-pennun joka on Virosta. Alkuun koira oli arka mutta nyt pian 2 vuotta täyttävä koiramme on mahtava tyyppi. Ei ärise, ei murise muille koirille eikä ihmisille. Arkuus on pois. Ei ole ollut sairas kertaakaan.

        Nuo aloittajan pelot oli minullakin. Joka aamu kiitin taivasta että pentu voi hyvin. Tänään tehtiin 7 km lenkki ja koiran kanssa ulkoilu vie ison osan päivästäni. Sen kansa on kiva vaeltaa kun ei tartte välittää tai ottaa huomioon, onko vastaantuleva koira uros vai narttu.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Itse otin myös mix-pennun joka on Virosta. Alkuun koira oli arka mutta nyt pian 2 vuotta täyttävä koiramme on mahtava tyyppi. Ei ärise, ei murise muille koirille eikä ihmisille. Arkuus on pois. Ei ole ollut sairas kertaakaan.

        Nuo aloittajan pelot oli minullakin. Joka aamu kiitin taivasta että pentu voi hyvin. Tänään tehtiin 7 km lenkki ja koiran kanssa ulkoilu vie ison osan päivästäni. Sen kansa on kiva vaeltaa kun ei tartte välittää tai ottaa huomioon, onko vastaantuleva koira uros vai narttu.

        Miksi otit Virosta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi otit Virosta?

        Edellisen koiran kuolemasta oli kulunut 4 kk. Masennuin, en käynyt ulkona tuona aikana kuin 3 kertaa. Rupesin voimaan fyysisestikin huonosti. Itkin vaan kuollutta koiraamme.

        Sitten jossain kohtaa tuli se että tämä ei vetele. Kun tuo tunne tuli niin rupesin pikkuhiljaa selaamaan netissä koirailmoituksia. Sakua en enää uskaltanut ottaa oman iän ja terveyden vuoksi. Päätin että otan pienen, rodulla ei niin väliä. Sitten sieltä silmiini pisti yksi ilmoitus ja siihen liittyvät kuvat. Hinta oli halpa, parisata euroa. Päätin että jos on vielä niin tuon menen katsomaan.

        Niin sitten poikani kanssa mentiin
        katsomaan ja kun sain sen pienen karvakasan syliini niin se oli siinä. Otin kyllä tietoisen riskin. Ajattelin että jos tällekin jotain käy niin se on helkutinmoinen epäonni ja siihen on tyytyminen. Päätin myös että tämä koira on viimeinen. Haluaisin elää kauemmin kuin koira. Jos kävisi niin etten pystyisi siitä huolta pitämään niin se olisi kamala paikka. Mitä sitten? En tiedä. Haluaisin tietää.

        Kuitenkin nyt arkajalasta on kehittynyt pieni, ihana, kaikille ystävällinen koira. Syyskuussa tulee 2 vuotta ja mitään sairauksia ei ole tullut. Vatsakin on sellainen rautapakki että uusia ruokia ei tarvitse totuttaa vähä kerrallaan. Vatsa ei niihin reagoi.

        Hyvä lenkkikaveri, eilen mentiin 7,8 km ja hyvin jaksoi.
        Rakastan sitä enemmän kuin mitään muuta.


      • taruolento kirjoitti:

        Edellisen koiran kuolemasta oli kulunut 4 kk. Masennuin, en käynyt ulkona tuona aikana kuin 3 kertaa. Rupesin voimaan fyysisestikin huonosti. Itkin vaan kuollutta koiraamme.

        Sitten jossain kohtaa tuli se että tämä ei vetele. Kun tuo tunne tuli niin rupesin pikkuhiljaa selaamaan netissä koirailmoituksia. Sakua en enää uskaltanut ottaa oman iän ja terveyden vuoksi. Päätin että otan pienen, rodulla ei niin väliä. Sitten sieltä silmiini pisti yksi ilmoitus ja siihen liittyvät kuvat. Hinta oli halpa, parisata euroa. Päätin että jos on vielä niin tuon menen katsomaan.

        Niin sitten poikani kanssa mentiin
        katsomaan ja kun sain sen pienen karvakasan syliini niin se oli siinä. Otin kyllä tietoisen riskin. Ajattelin että jos tällekin jotain käy niin se on helkutinmoinen epäonni ja siihen on tyytyminen. Päätin myös että tämä koira on viimeinen. Haluaisin elää kauemmin kuin koira. Jos kävisi niin etten pystyisi siitä huolta pitämään niin se olisi kamala paikka. Mitä sitten? En tiedä. Haluaisin tietää.

        Kuitenkin nyt arkajalasta on kehittynyt pieni, ihana, kaikille ystävällinen koira. Syyskuussa tulee 2 vuotta ja mitään sairauksia ei ole tullut. Vatsakin on sellainen rautapakki että uusia ruokia ei tarvitse totuttaa vähä kerrallaan. Vatsa ei niihin reagoi.

        Hyvä lenkkikaveri, eilen mentiin 7,8 km ja hyvin jaksoi.
        Rakastan sitä enemmän kuin mitään muuta.

        Niin ja vielä. Vein sen heti viikonlopun jälkeen lääkäriin jossa olin aiemminkin käyttänyt koiriani. Siru löytyi ja rokotukset kunnossa ainakin papereiden mukaan. Lääkäri vaan totesi että toivotaan että se oon oikeasti myös saanut mainitut rokotukset. Hän tiesi koiran taustan ja olihan kaikki muutkin tiedot passissa.

        Sille annettiin joku tehoste jonka sai vuoden päästä uudestaan. Myös matokuuri annetiin heti.

        Suomalaisen eläinlääkärin tarkastus kannattaa tehdä heti pennun tultua Suomeen. Siinäkin voisi jäädä kiinni asioita joita ei itse ymmärrä.

        Ja siis tässä ollaan.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Niin ja vielä. Vein sen heti viikonlopun jälkeen lääkäriin jossa olin aiemminkin käyttänyt koiriani. Siru löytyi ja rokotukset kunnossa ainakin papereiden mukaan. Lääkäri vaan totesi että toivotaan että se oon oikeasti myös saanut mainitut rokotukset. Hän tiesi koiran taustan ja olihan kaikki muutkin tiedot passissa.

        Sille annettiin joku tehoste jonka sai vuoden päästä uudestaan. Myös matokuuri annetiin heti.

        Suomalaisen eläinlääkärin tarkastus kannattaa tehdä heti pennun tultua Suomeen. Siinäkin voisi jäädä kiinni asioita joita ei itse ymmärrä.

        Ja siis tässä ollaan.

        Ei ne paperit sano yhtään mitään. Niitä väärennetään ihan suruttomasti. Useasti kuulee jonkun höynän väittävän, että sillä on passi ja se ja se. Raha se on, mikä ratkaisee.

        En ikinä, enkä koskaan ostaisi yhtäkään koiraa ilman, että sen kasvattaja on rekattu Kenneliittoon. Jos ei ole varaa maksaa koirasta käypää hintaa, niin sitten se pitää jättää ostamati. Se kauppahinta on kuitenkin melkoisen pieni tekijä koiran kustannuksissa sen eliniän aikana,.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne paperit sano yhtään mitään. Niitä väärennetään ihan suruttomasti. Useasti kuulee jonkun höynän väittävän, että sillä on passi ja se ja se. Raha se on, mikä ratkaisee.

        En ikinä, enkä koskaan ostaisi yhtäkään koiraa ilman, että sen kasvattaja on rekattu Kenneliittoon. Jos ei ole varaa maksaa koirasta käypää hintaa, niin sitten se pitää jättää ostamati. Se kauppahinta on kuitenkin melkoisen pieni tekijä koiran kustannuksissa sen eliniän aikana,.

        Höpön höpön.Noin puhuu Suomalainen kennelin omistaja joka itse saattaa kohdella koiria kaltoin.
        Olen nähnyt miten juuri Suomalainen kennelin omistaja kaltoinkohtelee koiriaan ja tuollaisestako muka pitäisi pentu ostaa.
        Jokainen saa ostaa koiranpennun mistä haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpön höpön.Noin puhuu Suomalainen kennelin omistaja joka itse saattaa kohdella koiria kaltoin.
        Olen nähnyt miten juuri Suomalainen kennelin omistaja kaltoinkohtelee koiriaan ja tuollaisestako muka pitäisi pentu ostaa.
        Jokainen saa ostaa koiranpennun mistä haluaa.

        Ja kissan viikset ja kynnet. En ole kasvattaja ja mulla on ollut vaan ja ainoastaan uroksia, joten en ole yhtäkään pentua myynyt saati sitten pennuttanut. Kaikki kaksi urostani, (oikeestaan kolme, koska äitini osti mulle ensimmäisen koiran) olen ostanut kasvattajalta, joka on Suomen Kennelliiton saksanpaimenkoiraliiton (kaksi urosta) jäsen. Ei ole tarvinnut pettyä.

        Se on totuus, että jos ulkomailta ostat, niin et voi olla varma, mitä saat. En sillä sano, että eikö myös suomalainen kasvattaja voisi pentutehtailla, mutta kuitenkin se pennuttaminen on valvotumpaa, kuin jostain virolaisen auton takaboxista hetken mielijohteesa ostettu tuotos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpön höpön.Noin puhuu Suomalainen kennelin omistaja joka itse saattaa kohdella koiria kaltoin.
        Olen nähnyt miten juuri Suomalainen kennelin omistaja kaltoinkohtelee koiriaan ja tuollaisestako muka pitäisi pentu ostaa.
        Jokainen saa ostaa koiranpennun mistä haluaa.

        Eli siis suomalaiset eläinlääkärit puhuu vaan höpöhöpöjä? Niinkö?
        Eläinlääkärit on jo vuosikaudet varoitelleet ja kertoneet noista asioista. Ja he jos ketä tietävät.

        Ja yhä edelleen, toki täällä suomessakin on huonoja kasvattajia. MUTTA, kun niitä asioita voi ottaa selvän ja tutkia. On jalostustietojärjestelmät ym.mistä näkee jo paljon. Ja menemällä sinne paikan päälle .

        "Jokainen saa ostaa koiranpennun mistä haluaa." Niin saa, valitettavasti. Vaikka pentutehtaista... Se on vaan niin surullista, että nämä trokatut ym. netin kautta tilattujen omistajat tukevat näitä pentutehtaita ja pitävät niitä yllä välittämättä eläimistä lainkaan. Pääasia että saa mahdollisemman halvalla/puoli-ilmaiseksi sen koiransa.

        "Mäkin haluaisin kuulla." Eipä taida vastausta tulla. .. Eihän nuo pentutehtaitten tukijat sitä myönnä mitkä heidän intressinsä on oikeasti ottaa noita epämääräisiä pentuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne paperit sano yhtään mitään. Niitä väärennetään ihan suruttomasti. Useasti kuulee jonkun höynän väittävän, että sillä on passi ja se ja se. Raha se on, mikä ratkaisee.

        En ikinä, enkä koskaan ostaisi yhtäkään koiraa ilman, että sen kasvattaja on rekattu Kenneliittoon. Jos ei ole varaa maksaa koirasta käypää hintaa, niin sitten se pitää jättää ostamati. Se kauppahinta on kuitenkin melkoisen pieni tekijä koiran kustannuksissa sen eliniän aikana,.

        Siis nythän on kysymys sekarotuisesta pennusta. Meillä tänäänkin kaikki hyvin.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Siis nythän on kysymys sekarotuisesta pennusta. Meillä tänäänkin kaikki hyvin.

        Ei sillä ole väliä onko koira sekarotuinen tai puhdasrotuinen. Paperit pitää olla kunnossa molemmilla, kun niitä Suomeen tuodaan. Mm. koirien passeja ja eläinlääkärin "tarkastuksia" , jos niitä on edes tehty, ja toimenpiteitä väärennellään pentutehtailijoiden toimesta. Ei pentutehtailijat välitä hevon tuon taivaallista mitä pennulle tapahtuu, kun siitä on saatu rahat taskuun.

        On melkoisen surullista, että ihmiset ostavat noita pentutehtailijoiden koiria siitä huolimati, että nytkin lehdistä on saanut lukea karmivia uutisia siitä, että Virosta tuotuja pentuja on jouduttu lopettamaan lähes alvariinsa. Syynä väärennettyjä passeja/eläinlääkärin mukamas "leimoilla varustettuja asiakirjoja ja muutenkin puutteellisia asiakirjoja.

        Eikö Virossa ole meidän Kennelliittoa vastaavaa järjestöä, jonne voi rekata myös sekarotuiset vahinkopentueet? Ymmärtäisin, jos ihmiset ostaisivat tuon järjestön valvonnan piiriin kuuluvien kasvattajien koiria, mutta että ihan suoraan kadulta ostetaan. Ei hyvä.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Siis nythän on kysymys sekarotuisesta pennusta. Meillä tänäänkin kaikki hyvin.

        ´´´Meillä tänäänkin kaikki hyvin.´´

        Jos teillä on kaikki hyvin, niin ei se tarkoita sitä, että kaikilla kaikki olisi hyvin. Esim. pentusi emä saattaa olla epämääräisissä olosuhteissa taas tiineenä tuottamaan rahaa rääkkääjilleen. Kun se ei enää jaksa jatkuvaa pennutusta, niin se tapetaan (jos edes tapetaan) ja vippastaan raato johonkin tienvarren pusikkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne paperit sano yhtään mitään. Niitä väärennetään ihan suruttomasti. Useasti kuulee jonkun höynän väittävän, että sillä on passi ja se ja se. Raha se on, mikä ratkaisee.

        En ikinä, enkä koskaan ostaisi yhtäkään koiraa ilman, että sen kasvattaja on rekattu Kenneliittoon. Jos ei ole varaa maksaa koirasta käypää hintaa, niin sitten se pitää jättää ostamati. Se kauppahinta on kuitenkin melkoisen pieni tekijä koiran kustannuksissa sen eliniän aikana,.

        Suomessa kun haluamaansa koiraa joutuu odottamaan vuosia, siksi monet ostavat muualta. Itse olen nyt yrittänyt saada 1,5 v yorkshirenterrieriä. Ei onnistu Suomesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa kun haluamaansa koiraa joutuu odottamaan vuosia, siksi monet ostavat muualta. Itse olen nyt yrittänyt saada 1,5 v yorkshirenterrieriä. Ei onnistu Suomesta.

        Jollet ole löytänyt yorkkia 1,5 vuoteen, niin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä, mikä siellä on vikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne paperit sano yhtään mitään. Niitä väärennetään ihan suruttomasti. Useasti kuulee jonkun höynän väittävän, että sillä on passi ja se ja se. Raha se on, mikä ratkaisee.

        En ikinä, enkä koskaan ostaisi yhtäkään koiraa ilman, että sen kasvattaja on rekattu Kenneliittoon. Jos ei ole varaa maksaa koirasta käypää hintaa, niin sitten se pitää jättää ostamati. Se kauppahinta on kuitenkin melkoisen pieni tekijä koiran kustannuksissa sen eliniän aikana,.

        Miten se kalliimpi hinta takaa lisää elinaikaa? Lue tekstisi oikein ajatuksella. Ja entä jos ei halua näyttelyihin painostavaa kasvattajaa riesakseen. Koiranäyttelyihmiset ovat usein tosi kipeää porukkaa. Minulle ihmiset ja eläimet kelpaavat omana itsenään. Minä vain päätän kenen kanssa olen tekemisissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se kalliimpi hinta takaa lisää elinaikaa? Lue tekstisi oikein ajatuksella. Ja entä jos ei halua näyttelyihin painostavaa kasvattajaa riesakseen. Koiranäyttelyihmiset ovat usein tosi kipeää porukkaa. Minulle ihmiset ja eläimet kelpaavat omana itsenään. Minä vain päätän kenen kanssa olen tekemisissä.

        "Miten se kalliimpi hinta takaa lisää elinaikaa?"

        Sinä saapas et selvästikään miettinyt tätä aivopierua loppuun asti. Tästähän käy meinaan ilmi, ettei se elinaika kiinnosta sinuakaan tippaakaan, ainoastaan halpa hinta. Se, mitä se halpa hinta tuo mukanaan, on selvästikin kaltaisellesi taukille yksi hailee.

        "Ja entä jos ei halua näyttelyihin painostavaa kasvattajaa riesakseen."

        Sitten valitsee lemmikkitasoisen pennun. Hyvin yksinkertaista. Vaikka sinä liian tyhmä sitä oletkin käsittämään, niin 99% pennuista menee ihan lemmikkikotiin, jonka ei todellakaan tarvitse olla kiinnostunut näyttelyistä. Rodusta riippuen muuta kiinnostusta saatetaan kuitenkin vaatia, luojan kiitos.

        "Koiranäyttelyihmiset ovat usein tosi kipeää porukkaa."

        Pentutehtailun ja halpakoirabisneksen tukijat vasta sairasta porukkaa ovatkin.


    • https://keskustelu.suomi24.fi/t/15409347/sekarotuinen-koiranpentu-porropallo-ou

      Tuossa nyt yksi ketju mikä kannattaa lukea. Googlella löytyy myös vaikka kuinka paljon

      Ihan tiivistettynä siis nyt, ÄLÄ koskaan osta koiraa trokarien kautta TAI jos et tiedä, siis OIKEASTI ET TIEDÄ, millaisissa olot kasvattajan koirat ovat ja millaista on hänen kasvatustyönsä vai onko se jotain ihan muuta...
      Ei taida nyt ihan noit kohdat täyttyä...

    • Anonyymi

      Joka asiasta on monta mielipidettä.Parhaan tiedon saa,kun kyselee niiltä jotka on virosta koiran tuonut.
      Ei pidä uskoa propakantaan jota harjoittaa Suomalaiset kennelien omistajat joista voi myöskin saada sairaan pennun.
      Itsellä on paljon tuttuja jotka on tuonut Virosta pennun ja yksikään ei ole ollut sairas.

      • "Parhaan tiedon saa, kun kyselee niiltä jotka on virosta koiran tuonut."

        Riippuen kuka vastaa... Kuka vaan voi sanoa ja kirjoittaa mitä vaan. Ja riippuu siitä onko pentu haettu oikeaoppisesti vai "vaan tuotu".
        Propagandat taasen voi helposti ohittaa, mutta kotimaisista koirista löytyy ihan faktoja ja kasvattajien toiminnasta kuitenkin jossain määrinkin.
        Sairaan pennun voi toki saada, mutta riski pienenee, kun faktoja ja tietoa on, mistä ottaa.
        Ja kasvattajan saa myös helpommin vastuuseen, jos on viilattu linssiin ja jätetty kertomattta oleellisia asioita.
        Ja noita varoituksia on ihan eläinlääkäreiltä ja viranomaisiltakin tullut. Onko nekin vain propagandaa?


    • Anonyymi

      Pennun kuvista ja passista ei selviä pennun kasvuolot - eli ne olot, jossa sen emorukka joutuu koko elämänsä puskemaan pentuja ulos laitoksessa, jossa se surkean elämänsä elää tuotantoeläimenä. Jos olet kuullut sanan pentutehtailu, niin et ainakaan selvästikään ole sisäistänyt sitä, mitä se tarkoittaa.

      Sen lisäksi, että tuet bisnestä, joka ei ole likimainkaan hyväksyttävää, otat myös sen riskin, että tuot maahan epäilyttävän elukkasi mukana niin muille koirille kuin ihmisillekin vaarallisia tauteja. Mm. penikkatauti on hyvinkin yleinen tuliainen Eestin halpapiskeissä.

    • Anonyymi

      Eihän Suomalaisistakaan kenneleistä tiedä missä oloissa koirat ovat.Olen nähnyt Suomalaisen kennelin touhua ihan vierestä.Koirat ovat vain rahan takia eikä niitä kohdella,kuten laki vaatii.
      On kovakouraista käsittelyä ja koirat ovat likaisia haisevia käveleviä rankkitynnyreitä joita ei edes pestä eikä harjata.

      • Anonyymi

        Ymmärrätkö itse yhtään, miten epätoivoiselta vaikutat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö itse yhtään, miten epätoivoiselta vaikutat?

        Ei ymmärrä. Pakko kun on jotain keksiä, kun ei ole mitään väliä, eikä kehtaa tunnustaakkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrätkö itse yhtään, miten epätoivoiselta vaikutat?

        Joo totta on toi Viro-hysteria. Huonoja on tullut varmaan paljon mutta myöskin hyviä, niin kuin omaani

        Suomen mix-pennuista saa maksaa lähes 600 euroa Suomessa, omani ostin hintaan 190 euroa.
        Minulla on hänen kaikki tuontilipaperinsa ym.

        Silti ajattelin että voi mennä pärställeen koko juttu.

        Ei mennyt. Koira on kaikinpuolin ok, hieman aikuusuuttaan se vielä hakee.
        Nyt se on pieni koira joka ei ole vihainen ihmisille. ei eläimille eikä ylipäätään kellekään. Rakastaa ihmisiä jotka jävät puhumaan sille. Ovat naama toisiaan vasten ja kaikki hyvin. Tämä siis lenkkipolulla koska koiran ulkomuoto on sellainen ettei sitä joka päivä tule vastaan. Nyt voin jo luottaa koiraan kun on huomannut arkuutensa turhaksi.


      • Anonyymi

        Ja siis virolainen koira joka on haettu Espoosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis virolainen koira joka on haettu Espoosta.

        Surullista, taas rahoitettu pentutehtailua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja siis virolainen koira joka on haettu Espoosta.

        Juuri näin. Virolainen pentu ja vanha mies noin 70 v. hakijana,. Tämä on ainoa pentu meidän yhdeksästä koirastamme. joka ei ole suomalaista alkuperää.

        Päätin ottaa tietoisen riskin koiran suhteen mutta enää en joudu sellaiseen tämän koiran jälkeen koska tämä on nyt se viimeinen.
        Olen vimmatusti miettinyt että jos minulle ikäihmisenä kävisi jotain, mitä tekisin koirani kanssa.

        Se on kiintynyt minuun niin että vaikka nukkuisi toisella puolella huonetta, niin kun siirryn muualle se tapsuttelee perässä. Noin leimaantunut koira voi olla vaikea pala muille kuin jo ihmisille jotka se tuntee.

        Jatkuvasti mietin että minulla pitäisi olla stragedia joka toimisi siinä kohtaa jos en itse enää pysty.
        Eli käytännössähän se olisi joko antaa se tuntemattomalle tai piikki, jolloin minun ei enää tarttis surra koiran kohtaloa.


    • Anonyymi

      Hei, ap täällä kirjoittelee! Otin sitten sen pennun virosta, ja kaikki on mennyt hyvin :) pentu on ollut nyt minulla 11 päivää ja ei ole ollut mitään ongelmaa, pentu syö ja juo ja leikkii normaalisti. Ollaan opeteltu jo hihnassa kävelyä ja pikkuhiljaa sekin alkaa sujua :) kun hain pennun niin kasvattaja todisti sirunlukijalla paikan päällä että pennulla tosiaan oli siru. Mukaan sain myös voimassaolevan passin missä näkyy myös otettu ensimmäinen rokotus. Pennun otin pörröpallot öu heleniltä. Kaikki on onneksi siis mennyt hyvin! Voin suositella muillekkin helenia pörröpallolta, ei ole pentutehtailija :)

    • Ihan mielenkiinnosta, haitko pennun sen kotoa? Entä näitkö myös sen emän?

      • Anonyymi

        Kuulisin vastauksen myös Molossin kysymykseen. Arvaan, ei taida tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulisin vastauksen myös Molossin kysymykseen. Arvaan, ei taida tulla.

        Mäkin haluaisin kuulla.


      • Anonyymi

        Tuo olisikin hyvä ymmärtää,että pennun kotiolot pitää nahda,ja ainakin emo.Nehän on yleensä pentutehtaasta,ja sinne ei vierailijoita kehdata ottaa.Siksi ne tuodaan ostajalle parkkikselle,huoltikselle tai ihan suomeen asti.Emo onkin sitten suttuinen luihi rääpäle,josta rutistetaan niin monet pennut kuin mahdollista.Niitä pidetään pienissä häkeissä,ja ruoka,puhtaus,hoito surkeaa.Sellaista eläinrääkkäystä ei pidä kannattaa pentua ostamalla!


    • Anonyymi

      Hinnat lähteny käsistä suomessa. Tonnia ja enemmänkin pyydetään ei-pennuista. Hah! Haen itsekin Virosta piskin.

    • Anonyymi

      Hei, Suomessa maksoi chihu pentu , ( eilen katsottu) 2500e.Järkyttävä hinta. !!!! Ostimme 2v sitten Chihu pennun suomesta , hinta 1300e. Onko kellään tietoa / osoitetta Virolaisista myynti sivustoista ? Kiitos jo etukäteen ♡

      • Anonyymi

        Kyllä sieltä pentutehtaista pentuja saa, rotu voi olla kyllä eri kun luvattu.Myös vanhemmat voi olla sairaita, ikäloppuja, niitä ei kyllä nää. Ei voi luottaa, että tarinat olis totta, ne kyllä usein muuttuvat.


    • Anonyymi

      Hei olison myls kiinnostunut saamaan pennun Virosta (lähinnä Cockapoo kiinnosta)
      Onko sinulla tietoa mistä voi pentuja kysellä Kiitos

    • Anonyymi

      Hei Olisimme myös kiinnostuneita hankkimaan pentua Virosta!! Onko sinulla tietoa mistä voisin kysellä Kiitos

      • Anonyymi

        Miksi olisit kiinnostunut saamaan juuri virosta pennun?


    • Anonyymi

      Minulla pelkää hyvää kokemusta niin koirissa kuin kissoistakin sekä myyjistä.
      Pennut hyvin hoidettuja ja terveitä sekä tarvittavat eläinläänärin todistukset, passit ok
      Tällä hetkellä minulla on 4v Martta koira

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe