Kaikki haaskalle

Anonyymi

Jotenkin outoa

Uskikset oli jo yöllä kalisuttaneet kirkonkelloja, heti jääkiekkomatsin päätteeksi. Jotenkin kävi tollasesta heti mielessä, että tolleen varoitellaan jostain lentohyökkäyksestä, tai ydinturmasta. Liekö joku säikähtänyt, en tiedä.

Aikovat nyt sitten kalisutella kelloja enenpikin, kun lätkäjengi tulee suomeen.

Kyllähän asiaa voi perustella ja kelloja kolisutella. Jotenkin vaan kummastuttaa tollanen meininki, jotkut pelaa lätkää, uskikset kerää irtopisteitä niitten kustannuksella. Kumma, kun ei juhlajumalanpalveluksia asian tiimoilta ympäri härmää.

https://www.verkkouutiset.fi/kirkonkellot-soivat-leijonien-kunniaksi-helsingissa/

Kun Lordi voitti euroviisut, kokoonnuttiin juu torille, ei kuulunut kirkonkelloja :D

=DW=

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juuh, kohta ajokortilla saa terveyskeskuskäynnin.

    • Kirkkohan hyväksyy nykyään enemmeän sairaita kun puhtaita.
      Esim.Jääkiekko-missit.
      Kiekkoilijoista en tiedä, mutta nais-urheilusta aavistan pahaa.
      Sinänsä mitä välii hei!
      Ensi-vuonna en enää maksa kirkollis-veroa.
      Ja se ei ole Jumalien syytä.
      Se on asia josta kirkko saa olla ylpeä.
      Taas poistui keskuudestamme yksi Hetero.
      - Typerys!
      Mitä siinä enää kiemurtelet.
      Sanoi Jessekin.

      H.

    • Kellot soivat ilossa ja surussa perustellevat kirkherrat.

      Ilmahyökkäyksestä ja ydinturmasta ilmoitellaan ihan muilla värkeillä,
      meillä sitä pilliä testataan joka kuukauden eka maanantai kello kaksitoista,
      hyvä että se sireeni on kunnossa

      • Anonyymi

        Muistui mieleen.

        Aikanaan oli telkkari auki, alkoi kuulumaan hälytysääni ja teksti oli, että worldrtade sentteriin törmännyt lentokone. Koppasin kännykän ja juoksin yläkertaan, meillä ikkunat sinne suuntaan. No ei näkynyt savua. Vaimo töissä siinä rakennuksessa.

        Myöhemmin tekstiä oli täsmennetty, kyse jenkkien wtc.tä, ei suomen.

        Kirkonkellot perinteinen manuaalinen hälytyskeino. Niillä ilmoiteltu tulipalot, pommituslennot jne. Kyllä ne varajärjestelmänä on edelleen. Sopivasti sähköt pois ja kaikki sähköinfra hyytyy. Kelloja voi kolkutella käsipelilläkin.

        Mua ihmii todella paljon, mitä suntion päässä liikkuu, kun alkaa yöllä kalkuttelemaan kellojaan. Jotka innoissaan lätkästä varmaan mielissään, kuitenkin suuri määrä ihmisiä, jotka välittää piupaut asiasta, net voineet säikähtää.

        Uskonto, politiikka ja urheilu kolme eri asiaa, vaikka niissä samoja piirteitä paljon onkin.

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistui mieleen.

        Aikanaan oli telkkari auki, alkoi kuulumaan hälytysääni ja teksti oli, että worldrtade sentteriin törmännyt lentokone. Koppasin kännykän ja juoksin yläkertaan, meillä ikkunat sinne suuntaan. No ei näkynyt savua. Vaimo töissä siinä rakennuksessa.

        Myöhemmin tekstiä oli täsmennetty, kyse jenkkien wtc.tä, ei suomen.

        Kirkonkellot perinteinen manuaalinen hälytyskeino. Niillä ilmoiteltu tulipalot, pommituslennot jne. Kyllä ne varajärjestelmänä on edelleen. Sopivasti sähköt pois ja kaikki sähköinfra hyytyy. Kelloja voi kolkutella käsipelilläkin.

        Mua ihmii todella paljon, mitä suntion päässä liikkuu, kun alkaa yöllä kalkuttelemaan kellojaan. Jotka innoissaan lätkästä varmaan mielissään, kuitenkin suuri määrä ihmisiä, jotka välittää piupaut asiasta, net voineet säikähtää.

        Uskonto, politiikka ja urheilu kolme eri asiaa, vaikka niissä samoja piirteitä paljon onkin.

        =DW=

        Harva kirkko, jossa vielä manuaalisesti kelloja soitetaan,
        monissa kappeleissakin tietokoneohjatut systeemit.
        Eikö nuo kellotkin ole niin isokokoisia ettei joka poika niitä soittelekaan,
        vaikka olisi mimmoinen hälytystila.

        Nykyään se soittokin voi olla säveltäjien säveltämää kilkatusta,
        tunnetuin on tietysti Sibeliuksen soitto Kallion kirkon kelloissa.
        On sävellettyä musiikkia monissa muissakin kellotapuleissa, Kokkonen soi Järvenpään kirkonkelloissa esimerkiksi.

        Mahtaakohan nykyään näillä tietokoneohjatuilla kelloilla vielä kertoa , niin kuin ennen vanhaan surukelloissa sukupuoli ja ikä yms jos vain osasi vainajalle soitettavia kuolinkelloja kuunnella.

        Kun oma isäni siirrettiin sairaalasta muinoin hautuumaan kappeliin, kuulin silloin kuolinkelloja soitettavan ja tuntui varsin liikuttavalta kun ruumisauton matkan varrella muutamat miehet pysähtyivät ja paljastivat päänsä. Tapa, joka lienee kokonaan hävinnyt.


      • Anonyymi
        maissii kirjoitti:

        Harva kirkko, jossa vielä manuaalisesti kelloja soitetaan,
        monissa kappeleissakin tietokoneohjatut systeemit.
        Eikö nuo kellotkin ole niin isokokoisia ettei joka poika niitä soittelekaan,
        vaikka olisi mimmoinen hälytystila.

        Nykyään se soittokin voi olla säveltäjien säveltämää kilkatusta,
        tunnetuin on tietysti Sibeliuksen soitto Kallion kirkon kelloissa.
        On sävellettyä musiikkia monissa muissakin kellotapuleissa, Kokkonen soi Järvenpään kirkonkelloissa esimerkiksi.

        Mahtaakohan nykyään näillä tietokoneohjatuilla kelloilla vielä kertoa , niin kuin ennen vanhaan surukelloissa sukupuoli ja ikä yms jos vain osasi vainajalle soitettavia kuolinkelloja kuunnella.

        Kun oma isäni siirrettiin sairaalasta muinoin hautuumaan kappeliin, kuulin silloin kuolinkelloja soitettavan ja tuntui varsin liikuttavalta kun ruumisauton matkan varrella muutamat miehet pysähtyivät ja paljastivat päänsä. Tapa, joka lienee kokonaan hävinnyt.

        Kyllä kuolinkellot soi-

        Nykyään helppoa, tekniikan avulla. Mutta kyllä niitä kelloja voi naruillakin soittaa. Iteasiassa pakkokin olla varasysteemi, just vikojen takia. Jossain saaristossa kellot ainoa hälytysjärjestelmä, sähkö, juusee. Niitten turha kalkuttelu tuopi rangaistuksen.

        Aikanaan frenkun fatsi oli suntio, se kaiveli montut lapiolla, keräs kolehdit, kilkutteli kellot naruilla. Aika raskasta hommaa, etenkin monttujen kaiveleminen talvisin. Nykyään pikkukaivuri ja tietokoneohjattu kellonsoitto. Mutta oletan, kyllä niitä lapioitakin tarpeenvaatiessa löytyy, myös köydet.

        Kyllä jotkut vielä seuraa kelloja. Muistin mukaan hälytyssoitoillekin on koodinsa. Vanhustentalolla laskevat kuulemma kolinoita ja sitten alkailevat arvaileen, kuka kuollut. Kellot kuuluu kauas, niitä ollut helppo seurailla, jos juoruakat ei ole ehtineet kertomaan asioita. Mulla ei ole mitään hajua kellojen kalkattelusta, Monesti miettinyt ortodoksien kilinöitä, niillä melkoiset kellostot ja aika monimutkaiset konsertit.

        Ainiin, muistin just, yhden entisen duunikaverin faija valoi kelloja, ei tullut koskaan käytyä katsomassa. Harvinaista hommaa nykyaikana.

        =DW=


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      83
      727
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      673
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      28
      540
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe