paivevesi ymmärtämätön

saisiko ymmärtämätön vastauksen, pitääkö painevesiautomaatin olla aina päällä?
Minulla ainakin vesi valuu takaisin jos sammutan välillä....kiitos etukäteen=)

10

1061

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

Kiitos vastauksesta mutta siis pitääkö laitteen olla aina "ON" asennossa?

• Anonyymi

Periaatteessa kyllä. Itse otan töpselin pois yöksi, ja kun lähden johonkin pidemmälle. Ainahan voi jokin paikka posahtaa tms.

Tuo ongelmasi viittaa vuotoon imuputkessa tms. Eihän automaattia saa toimimaan ilman imuputkessa olevaa pohjaventtiiliä.

• Anonyymi

Onko muuten automaatin säiliössä ilmaa riittävästi. 1,5 bar ainakin riittää.

• Anonyymi

Kannattaa asentaa takaiskuventtiili pumpun ja imuputken väliin.

• Anonyymi

Ei se auta, jos imuputki ei ole kunnossa. Takaiskuventtiilikin lisää imuvastusta, jos oikein rajalla ollaan.

• Anonyymi

Jos takaiskuventtiili puuttuu, niin pumpun pysähtyessä imuputkeen tulee painevesi pumpusta ja pohjaventtiili tai liitin yleensä vuiotaa, niitä ei ole suunniteltu /asennettu/tehty paineen kestäviksi.

• Anonyymi

Kaikissa pumpuissa on sama juttu, imupuoli paineistuu pumpun pysähtyessä. Takaiskuventtiili ennen pumppua on melkoinen riesa, jos imuputkea pitää täyttää vedellä.
        Jos pumpun käyttäjä pystyy tarvittaessa putkihommiin, niin mikäs siinä..

• Anonyymi

Eihän se mikään automaatti silloin ole, jos se aina pitäisi erikseen laittaa päälle kun halutaan vettä ja sammuttaa kun ei haluta vettä. Kyllä se täytyy olla aina päällä, jos halutaan, että se toimii automaattisesti, eli käynnistyy kun vettä aletaan ottaa, ja sammuu kun vedenotto lopetetaan.

• Anonyymi

Ei sen tarvitse olla aina päällä. Jos vesi valuu takaisin pohjaventtiili kaivossa vuotaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      52
      1987
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      62
      1912
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      12
      1445
    4. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      61
      1251
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      50
      1219
    6. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      845
    7. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      707
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      88
      707
    9. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      33
      678
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      40
      643
    Aihe