Sven Tuuvasta

AlluI

Nyt ruvetaan yhdessä kirjoittamaan,
minäkin äijä eri.
Runomuodossa oikein kertoilemaan
kuin entinen Ruuneperi.
Ruvetaan palstalla taistelemaan
Kuin Sven Tuuva ennen,
Joka sillalta sotilaat ryssän maan
Pudotti tullen mennen.

6

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kovin kimuranttia seurata on
      monta turhaa ajatusrataa
      kun pitkien puheiden maraton
      vain usein paikallaan mataa.

      On hyvä kun taisteluhuuto taas soi
      silti vaatii se harkintaa hyvää
      On lupa myös nukkua jos niin voi
      tai tuntea riemua pyhää.

    • Vuosia sitten oli jossakin lehdessä juttuja runoista ja lauluista, joita oli kuultu ja ymmärretty väärin.
      Eräs kirjoittaja kirjoitti Sven Tuuvasta, että hän ei lapsena tajunnut säettä:
      Pojasta tuli kuitenkin väkevä, harteva,
      kuin orja raatoi pellolla
      ja kaatoi kaskea.

      Hän kuuli ko. kohdan:
      Pojasta tuli kuitenkin . . . jne
      kuin orjan raato pellolla
      ja kaatoi kaskea.

      Kirjoittaja ei ymmärtänyt, miten orjan raato oli niin voimissaan.

      • Anonyymi

        Kuin orja raatoi pellolla ja kaatoi laskea, sanoi isä pojastaan


    • Anonyymi

      Tuleepa mieleeni ruotsinkieltä äidinkielenään puhuvan tyttäreni, valitsema häälaulu: Akselin ja Elinan häävalssi

      Hääpäivä koitti
      kunnahatkin riemuitsevat
      kaunis meille on maa,...

      ja vastavihitty siteerasi Martta äidilleni "kun nahatkin riemuitsevat"
      Naurua riitti joskin oli meillä hämmentyneelle morsiamelle selittämistä,.... mikä on kumpuileva kunnas! 😊))

      sini.sirkku

      • Juu, sanat jos painotetaan väärin, niin niiden tajuaminen voi olla ihan mahdotonta, kuten nuo riemuitsevat nahat.
        Anoppini hämmästyi kerran suuresti, kun iloitsin, että olin löytänyt sienimetsässä suomu-orakkaan.
        Hän oli painottanut sanaa aina väärin ja luullut, että sieni on suo-muorakas.
        Kerran ihmettelin jossakin kertomuksessa miessakissa sattunutta tapahtumaa.
        Mikä kissa! Mikä on miessa?


      • Anonyymi
        Makriina2 kirjoitti:

        Juu, sanat jos painotetaan väärin, niin niiden tajuaminen voi olla ihan mahdotonta, kuten nuo riemuitsevat nahat.
        Anoppini hämmästyi kerran suuresti, kun iloitsin, että olin löytänyt sienimetsässä suomu-orakkaan.
        Hän oli painottanut sanaa aina väärin ja luullut, että sieni on suo-muorakas.
        Kerran ihmettelin jossakin kertomuksessa miessakissa sattunutta tapahtumaa.
        Mikä kissa! Mikä on miessa?

        Poikkean asiasta, sehän on naisten etuoikeus. Tässä poikkeava asiani:

        Yhdyssanoja joskus jaetaan hassusti eri riville, esim. näin.
        suo-
        muorakas

        kanavi-
        hannesri-
        sotto

        suutun-
        tuma

        maara-
        portti

        koira-
        portti

        kuura-
        ketti


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe