Nyt ruvetaan yhdessä kirjoittamaan,
minäkin äijä eri.
Runomuodossa oikein kertoilemaan
kuin entinen Ruuneperi.
Ruvetaan palstalla taistelemaan
Kuin Sven Tuuva ennen,
Joka sillalta sotilaat ryssän maan
Pudotti tullen mennen.
Sven Tuuvasta
6
87
Vastaukset
- Anonyymi
Kovin kimuranttia seurata on
monta turhaa ajatusrataa
kun pitkien puheiden maraton
vain usein paikallaan mataa.
On hyvä kun taisteluhuuto taas soi
silti vaatii se harkintaa hyvää
On lupa myös nukkua jos niin voi
tai tuntea riemua pyhää. Vuosia sitten oli jossakin lehdessä juttuja runoista ja lauluista, joita oli kuultu ja ymmärretty väärin.
Eräs kirjoittaja kirjoitti Sven Tuuvasta, että hän ei lapsena tajunnut säettä:
Pojasta tuli kuitenkin väkevä, harteva,
kuin orja raatoi pellolla
ja kaatoi kaskea.
Hän kuuli ko. kohdan:
Pojasta tuli kuitenkin . . . jne
kuin orjan raato pellolla
ja kaatoi kaskea.
Kirjoittaja ei ymmärtänyt, miten orjan raato oli niin voimissaan.- Anonyymi
Kuin orja raatoi pellolla ja kaatoi laskea, sanoi isä pojastaan
- Anonyymi
Tuleepa mieleeni ruotsinkieltä äidinkielenään puhuvan tyttäreni, valitsema häälaulu: Akselin ja Elinan häävalssi
Hääpäivä koitti
kunnahatkin riemuitsevat
kaunis meille on maa,...
ja vastavihitty siteerasi Martta äidilleni "kun nahatkin riemuitsevat"
Naurua riitti joskin oli meillä hämmentyneelle morsiamelle selittämistä,.... mikä on kumpuileva kunnas! 😊))
sini.sirkkuJuu, sanat jos painotetaan väärin, niin niiden tajuaminen voi olla ihan mahdotonta, kuten nuo riemuitsevat nahat.
Anoppini hämmästyi kerran suuresti, kun iloitsin, että olin löytänyt sienimetsässä suomu-orakkaan.
Hän oli painottanut sanaa aina väärin ja luullut, että sieni on suo-muorakas.
Kerran ihmettelin jossakin kertomuksessa miessakissa sattunutta tapahtumaa.
Mikä kissa! Mikä on miessa?- Anonyymi
Makriina2 kirjoitti:
Juu, sanat jos painotetaan väärin, niin niiden tajuaminen voi olla ihan mahdotonta, kuten nuo riemuitsevat nahat.
Anoppini hämmästyi kerran suuresti, kun iloitsin, että olin löytänyt sienimetsässä suomu-orakkaan.
Hän oli painottanut sanaa aina väärin ja luullut, että sieni on suo-muorakas.
Kerran ihmettelin jossakin kertomuksessa miessakissa sattunutta tapahtumaa.
Mikä kissa! Mikä on miessa?Poikkean asiasta, sehän on naisten etuoikeus. Tässä poikkeava asiani:
Yhdyssanoja joskus jaetaan hassusti eri riville, esim. näin.
suo-
muorakas
kanavi-
hannesri-
sotto
suutun-
tuma
maara-
portti
koira-
portti
kuura-
ketti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131218
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1191062- 134959
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten299763Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514