Miten ihmiset ovat

Anonyymi

Niin ilkeitä ja itsekeskeisiä nykyään? Missä on se muiden arvostus, kunnoitus, hiukan asettuminen toisenkin asemaan ja kaunis kohtelu ja käytöstavat?

Nyt tuntuu, että eletään kuin apinat pellossa muista ihmisistä ja säännöistä välittämättä. Nostaisitko katseesi omasta navasta joskus ylöspäin ja näkisit asiat ja maailman laajemmin?

39

127

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Puhut oikeita asioita.
      Tähän on tultu nyt.

• Anonyymi

Niin totta; useimmilla ei ole halua/taitoa mennä toisen henkilön asemaan ja ajatella miltä hänestä tuntuisi epäasiallinen käytös. Silloin itsellä on todella henkisesti huono olo kun "kaadetaan" kaikki p...a toisten ja jopa vieraiden niskaan!

• Anonyymi

Kaikki omillaan. Kehenkään ei voi luottaa. Lisää ongelmia vaa muista ihmisistä.

ps. Poistun tältä palstalta, ei ole ketään ikävä. Hyviä perseitä kylillä liikkeellä ja netistä näkee tissikuvat.

• Anonyymi

Aivan kuin omien vanhempieni suusta silloin kun he olivat 80v kieppeillä.

• Anonyymi

Samaa ihmetellyt.

• Anonyymi

Pitääkö olla huolissaan tulevaisuudesta marokonpoikain lailla? Jotain valitusta köyhyydestä paljastui leikatessa.

• Anonyymi

Ahneus,röyhkeys , epäkunnioittavuus ja oman napa etusijalla.

Kun katsoo poltiikkoja niin heillä oma napa ensisjallaja heidän etunsa.

Minä minä maailma ja itse ensimmäisenä joka paikassa,näin se menee!

• Ihmisille on ominaista, että mennyt aika nähdään kultaisena, nykyaika rappiona, joka vie kohti vielä suurempaa rappiota. Jo vuosituhansia sitten ihmeteltiin, miten ihminen on ihmiselle susi.

Todellisuudessa elämme maailmanhistorian parasta aikaa. Ennen ihminen sai kuolla vaikka nälkään. Nyt on sosiaaliturva.

• Anonyymi

ei ole mitään sosiaaliturvaa enää Suomessa kanta-suomalaiselle, köyhälle ja sairaalle pieneläkeläiselle

• Anonyymi

Itsekkyys on muotia. Pitää kuvatakin itseä koko ajan, mistä olisi joutunut takavuosina hoitolaitokseen.

• Anonyymi

ihminen on susi toiselle ihmiselle. kaikki lähti kauan sitten aatamista.

• Anonyymi

Hyviä kirjoituksia, aivan samanlaisia ajatuksia. mikä meitä ihmisiä vaivaa.
      Työpaikat nykyään kaameita paikkoja, työkaverit solvaa, kiusaa, juonittelee ym.
      Kukaan ei halua tehdä hyvää toiselle, kylmyyttä ja kovuutta joka puolella.

• Anonyymi

Kyllä kiusaamista on ollut aina. Ihan siellä missä on ihmisiä kouluissa, työpaikoilla.... Ei mikään uusi ilmiö. Kuten ei ilkeyskään. Ilkeys on ehkä avoimempaa ja suorempaa tänä päivänä.

• Anonyymi

Ihmiset on tulleet itsekeskeisiksi tässä maailmassa!!!!. Pinnallista ja kilpailua ! Tuntuu välillä et ei oo mitään empaatisuutta toisia kohtaan!! On kiva puhua p:tä seläntakana!!!🙄.

• Anonyymi

Pieni analyysi arkisesta pahuudesta: ihminen joka kuvittelee, ettei mustamaalatulla yksilöllä ole oikeutta esimerkiksi äänestää tai matkustaa bussilla rauhassa sekä naaman nyrjähtäminen ja totaalinen jäätyminen kun ns hylkiö ei noudatakaan oman kuplansa muodostamaa järjestystä, vaan pistelee pikkuisen jopa takaisin. Sen pituinen se

• Anonyymi

Mitä hittoa? Voisiko joku kertoa tarkemmin?

• Anonyymi

Poliitikot näyttäneet esimerkkiä kansalle. Sen olen pistänyt myös merkille, että osaajia tuntuu olevan nykyään todella harvassa jatkuvien koulutusleikkausten ja oppimisen etäännyttämisen takia.

• Anonyymi

Helposti mennään tylytyslinjalle, kun muutkin niin tekevät. Se siis ruokkii itse itseään ja on jatkuva loputonkin kierre.

Ei sellaisesta päästä pois, jollei organisatoorisesti sitä yritetä kitkeä koko sukupolvesta. Koulu olisi tässä yksi mahdollisuus, mutta sekään ei onnista, koska itsekeskeisyyteen yms. kangistuneet vanhemmat kotona vesittävät uuden, terveemmän linjan muodostumisen.

• Anonyymi

Koska jokainen tekee niin kuin tykkää. Raamattu puhui tästä ennen ajanlaskun alkua jo. Kukaan ei ota vahvistusta moraalisille vakaumuksilleen miltään toiselta auktoriteetiltä (kuin itseltään eli jokainen on Jumala itselleen) tai sitten todella huonolta (kuten media tai toiset ihmiset).

"Minusta tuntuu että tämä on oikein" ei tee mistään oikeaa. Murhaajastakin on oikein tehdä murha. Onhan se toinen tehnyt jotain väärää hänen mielestään. Jos vihapuhe tulee lakiin jokainen voi miettiä sen seuraamuksia.

Minä luotan Jeesukseen. Hän on minun moraalinen kompassini. Maailma on täynnä pahuutta ja valheita koska Saatana on sen prinssi. Pahuus on meissä jokaisessa. Jeesus ajaa sen pois.

• Anonyymi

Ahneus, häikäilemättömyys ja piittaamattomuus. Siinä nykyajan kolminaisuus.

Onneksi minulla on koira ja molemmin puolinen luottamus, kunnioitus ja rakkaus.

• varmaankin sen vapaan kasvatuksen tulos??

• Anonyymi

Valitsin koiran lemmikiksi elämääni vuosia sitten, jolle riittää rakkautta rajattomasti.
      Ei koskaan syyllistämistä, ei liioin ole haittaa elämääni tuonut.
      Uudesta elämänkumppanista haaveilin vielä, jokunen vuosi sitten sydämellä joka on minulla avara, suuri ja antelias jos niin vain tahdon.
      Mahdollisuudet ovat huonot ihmisten itsekkyyden, loputtoman määräämishalun takia tässäkin asiassa.
      Kaikki on tehty niin hiton vaikeaksi täällä elämässä.

• Anonyymi

Ei jokainen, joka etsii, mutta monet tyytyvät ihan vaan eläkkeelle. Se on se kahden herran ero.

• Anonyymi

Elämä tulee vielä totaalisesti kurjistumaan, tämä on vasta alkua kaikelle pahalle.
      Kehenkään ei voi luottaa enää. Ihmisistä tullut tosiaankin itsekeskeisiä, valehtelevia ja
      empaattomia. Lapset eivät kunnioita vanhempiaan, eikä vanhuksista välitetä pätkääkään. Vanhuksillehan täytyisi antaa huomiota ja rakkautta, hekin tarvitsevat sitä.

• Anonyymi

Niin sä luulet sun omissa illuusio kaikki on ihan mitä vaan. Herää jo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin sä luulet sun omissa illuusio kaikki on ihan mitä vaan. Herää jo.

Herää itse harhasta. Uskotko kaiken minkä näet, sellaisenaan? Terv. Sivusta kommentoija ja lukija

• Anonyymi

Palsta jeesus on asialla.

• Anonyymi

Elämä on niin lyhyt, ettei sitä sovi tuhlata muihin kuin itelleen.
      T: Minjis

• Anonyymi

Mitä itsekäs ihminen lopulta saa? Kyllä ne on ihan toisentyyppisiä ihmisiä, jotka näyttävät onnellisimmilta.

• Anonyymi

Palveluammatista psykiatrille ja eläkkeelle. Pitäkää tunkkinne.

• Anonyymi

Tänne on pesitynyt sellaisia ja se vaikuttaa muihinkin, kannattaa siis olla varuillaan, pahimmassa tapauksessa se luo huonoa kuvaa kumpaisestakin vaikka totuus pohjalla, alla oksennuksen voi olla toisenlainenkin.

• Anonyymi

Ei tuossa ole mitään ihmeellistä. TV sarjat varsinkin suomalaiset, kuvaavat vittuilun, juonittelun ja kaikenlaiset kiintiövähemmistöjen (tarkoitan karvattomia kissoja) olemassaolon nykyisin elämään kuuluvina normeina.

• Anonyymi

Se on nykyään ihan yleinen ilmiö. Ihmisen yksilön, individualismin korostaminen.

Tuota tukevat niin kasvatuslaitos kuin yhteiskunta.

Kaikki mulle heti menttaliteetti kasvattaa kurittomia ja röyhkeitä lapsia.

• Anonyymi

No mitä luulette? Maapallolla on liikaa asukkaita, paineet selviämiseen on kovat. Suomessa ei niinkään verraten muuhun maailmaan. Jätetään vaan ne muut elätettävät ja hoidetaan me suomalaisten omat asiat, kun kukaan muu ei niitä muuten ajattelisi.

Eiks nii?

• Anonyymi

Ihmiset ovat olleet kautta aikojen itsekkäitä.

Joidenkin manipulointi ja painostus OMAN hyvänsä toteuttamiseen on myös itsekkyyttä ja kyvyttömyyttä asettua muiden kuin oman sukupuolensa asemaan.

Aidosti hyviä asioita ei tarvitse painostaa ja manipuloida, niitä ihmiset tahtovat luonnostaan.

• Anonyymi

Kaikki rikollisuus on tietysti erityisen itsekästä, itsekeskeistä ja epäempaattista. Niin itsekästä ja sairasta, että yhteiskuntakin on halunnut asiaan puuttua.

• Anonyymi

No, tännekin Suomi kakkosneloselle tuntuvat hakeutuvan ennenkaikkea ne, joille ilkeily on parasta viihdettä. On kuin koulukiusaaminen olisi jäänyt päälle ja sitä nyt jatketaan tällä palstalla. Koulukiusaamiseenhan kuuluu, että kun jota kuta raukkaa kiusataan niin mennään innolla mukaan porukkaan. Kiusattavaa harva puolustaa. Onhan se yököttävää, mutta kun näitä kommentteja lukee niin se pitää kuitenkin jalat maassa niin, ettei lähde leijumaan johonkin humanismin pumpulipilviin. Ihmiset ovat ihmisiä, ei sen kummempia. Ääripäät jylläävät, mutta ainahan sen vähän mieltä piristää kun tapaa jonkun tolkkua puolustavan sielun veljen tai siskon.

• Anonyymi

Niinpä. Usein se käytöstapojen puute ja persoonan häiriintyneisyys palautuu lapsuuden ja nuoruuden rajattomuuteen, siis lapsuuden kotiin ja vanhempien kyvyttömyyteen kasvattaa lapsesta tervettä kansalaista. Tosin häiriintyneiden vanhempien "tuotokset" tai "kasvatuksen" tulokset ovat useinkin häiriintyneitä; näinpä ne persoonallisuushäiriöt sitten siirtyvät sukupolvelta toiselle. Aika vaikea korjata jälkikäteen. Tekevät sitten tuhoa lähisuhteissaan ja -ympäristössään.

• Anonyymi

Eivät ole niin, se täysin riippuu siitä mitä itse teet miten ihmiset sinuun suhtautuvat, voin antaa hyvän esimerkin kun esim. vaikka varmastikin tietäen että olen joku valkoisten ylivoimaisuutta ajavan järjestön edustaja, niin autoin silti mustalaismuijaa limonadien valinnassa.

Ja mustalaisten järjestöissä muistavat kun kaikki jutut kiertävät, tänäänkin sattui jotain kuten, eräältä mustalaispojalta putosi 5-sentin kolikko lattialle, sanoin että, putosi hei kolikko sinulta... ensin sanoi että: en viitsi viiden sentin takia hakea sitä. Minä sanoin sille että: jaa että ei 5 sentin takia kannata kumartua.
      - Vastasi että: ei tähän aikaan illasta vielä :D

Sitten tuli takaisin ja haki sen kolikkonsa kuitenkin lattialta :D

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1871
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1738
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1166
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      966
    5. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    6. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      75
      926
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      815
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      791
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      772
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      754
    Aihe