Miksi joidenkin rekkojen pitää ajaa 80 tientukkona vaikka 89 on sallittu?
Tientukkona 80km/h
14
77
Vastaukset
Rekka kiihtyy kuormattuna vastamäessä nopeudesta 80 nopeuteen 89 noin tunnissa.
- Anonyymi
Jos ajaa 89 kmh sijasta nopeusrajoitusten mukaan saattaa iso kuljetusfirma säästää kymmeniätuhansia euroja polttoainekuluissa joka vuosi. 89 kmh ei ole lain mukainen nopeus, mutta se on rajoittimen rajoitusasetus.
- Anonyymi
Kovempaa ajamalla ehtii vuositasolla ajamaan useampia keikkoja, jotka reilusti kompensoivat suuremman kulutuksen.
- Anonyymi
Niin jos ajat samaa reittiä niin eipä paljon lämmitä...itse ajan yli 10 % pienemmällä kulutuksella vanhemmalla autolla samat ajot kuin toinen auto..ja seuraappa itse ajamalla kiirehtien ja sitten polttoainetta säästäen sama reitti...kuinka paljon voitat ajassa ja kuinka paljon häviät polttoaineessa
Autoilu on vanhanaikaista. Ensin ajoi johtajat autoa, sitten johtajat siirtyivät takapenkille ja rengit ajoi autoa. Nyt vain hölmö jaksaa kuluttaa aikaansa jossakin Helsingin ja Lahden välissä autossa. Autolla ei ole enää statusarvoa, koska kuka tahansa (yleensä pienikokoinen mies) voi ajaa bemaria ja pullistella. Tosin juuri bemarilla ajaminen on kallista ja turhaa.
Jos haluaa huomiota kannattaa ostaa vanha antiikkinen romu, tulla sillä myöhässä juhlapaikalle ja tullessaan pamauttaa pakoputkesta kunnon pamaus ja savupilvi. Huomio on taattu!- Anonyymi
Hoonosoomi valvonnassa? Montako liikennevaloa saa ohittaa kerralla, kun teksti osoittaa vain yhtä? Parstersteirnatkaa jotain....
- Anonyymi
Kun aloittajalla on tuollaisia vaikeuksia yleisillä teillämme liikkuessa, että hermo menee jo siinä, kun ei pääse itse vapaasti etenemään haluttua vauhtiansa, niin kehoitan pysymään visusti kotona, ja jopa viemään sen ajokortin lähimmälle poliisiasemalle. Et nimittäin kuulu yleiseen liikenteeseen ollenkaan!
- Anonyymi
Näitä liikenteeseen sopeutumattomia on nykyään sellanen 80% autoilijoista
- Anonyymi
Kyllä kansanvaunuilijatkin osaavat jojota liikennevirtaa tarpeeksi. Tänäänkin 9-tiellä ajoi VW-koppakosla paahtaen ylinopeutta kunnes huomasi kameratolpan lähestyvän. Jarrutti sitten voimakkaasti ajaen varmuudeksi vielä ainakin kilometrin noin 10 kmh alinopeutta tolpan jälkeen.
Sitten tuli poliisiauto vastaan ja matelu jatkui reilut viisi km. Liekö ollut kortti katkolla vai muuten ylimääräinen poliisipelko.- Anonyymi
" ajaen varmuudeksi vielä ainakin kilometrin noin 10 kmh alinopeutta tolpan jälkeen."
Tuo ei ole mahdollista kun alinopeutta ei ole. - Anonyymi
Kyllä on, ei jonkin käsitteen tarvitse löytyä lakikirjasta ollakseen olemassa. Jokainen normaaliälyinen varmasti ymmärtää mitä "alinopeus" tarkoittaa.
- Anonyymi
Kerro missä tieliikennnelain kohdassa SALLITAAN kuorma-autoille nopeudeksi jotain muuta kuin 80km/h?????
Myöskään ALINOPEUTTA ei mainita missään lainkohdassa.- Anonyymi
1. Ei missään
2. Ei mainitakaan, mutta silti se on riski. Ajoneuvojen nopeuserot, joita tarpeettomasti alle nopeusrajoituksen ajamalla aiheutaan, muodostavat helposti vaaratilanteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Ei missään
2. Ei mainitakaan, mutta silti se on riski. Ajoneuvojen nopeuserot, joita tarpeettomasti alle nopeusrajoituksen ajamalla aiheutaan, muodostavat helposti vaaratilanteita.Ei hitaampi muodosta vaaratilannetta vaan hän, joka ei osaa arvioida toisen nopeutta omaansa nähden ja pyrkii aina etuilemaan ajaen jatkuvasti ylinopeutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531329- 1231324
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221193- 1381023
- 101887
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten328820Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49629Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602