Mitä tehdä vanhalle matkaveneelle?

Anonyymi

Miten pääsisin edullisimmin eroon vanhasta kymmenen metrisestä kajuutallisesta lasikuituveneestä? Runko on ihan hyvä, mutta sisustus pitää tehdä uusiksi ja moottori vaihtaa. Vene on seisonut pihassa viitisen vuotta, mutta nyt siitä halutaan eroon.

56

1920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Halvimalla pääset kun "vahingossa" upotat mereen tai järveen. Ekologisemmin ja laillisemmin pääset, kun kuljetutat veneen Kuusakosken vastaanottopisteeseen.

      https://www.nettivene.com/artikkeli/nain_eroon_korjauskelvottomasta_veneenraadosta

      "Helpoin ratkaisu on vain tilata romutusfirma hakemaan paatti pois. Hakupalvelu maksaa veneen koosta riippuen jonkin verran, joten edullisempaa voi olla viedä se romutuspisteeseen itse.

      Esimerkiksi isolla kierrätysoperaattorilla Kuusakoskella on 26 vastaanottopistettä eri puolilla Suomea. Alle 6-metrisen veneen romutus maksaa itse paikalle tuotuna 10 euroa per metri. Yli 6-metrisessä siirrytään tonnihinnoitteluun, itse paikalle tuotuna 150 euroa per tonni.

      Kuusakosken vastaanottopisteistä veneet viedään edelleen kolmeen käsittelypisteeseen. Siellä ensin poistetaan ongelmajätteet, kuten öljyt, akut ja asbestit. Sitten murskataan. Materiaalit erotellaan murskasta koneellisesti monimetallitehtaalla. "

    • Anonyymi

      Kyll maar mää voin se paatin hakkee pois.Ei siin mittää.
      En mää kyll mittää maksa.

    • Anonyymi

      Myyt sen, niin kuin muukin maailma tekee. Katot mitä muut pyytää ja laitat sen hinnan. Siitä sitten tiputtelet hintaa vähitellen, kunnes se on markkina arvonsa kohdalla ja sitten se tullaan ostamaan pois.

      Ensi viikolla opetan niistämään nenän, pesemään kainalot ja pukemaan paidan päälle.

      • Anonyymi

        Kaikesta päätellen ei hinnan tiputtaminen aloittajan tapauksessa toimi, jää myymättä. Et tainnut oikein nyt ymmärtää mistä on kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikesta päätellen ei hinnan tiputtaminen aloittajan tapauksessa toimi, jää myymättä. Et tainnut oikein nyt ymmärtää mistä on kyse.

        Niin, sellaisessa tapauksessa myyjän ei kannata päättää myyntihintaa ollenkaan, vaan myydä vene eniten tarjoavalle, ja ilmoittaa asia selvästi jo myynti-ilmoituksessa!
        Aivan naurettavaa viivästyttää myyntiä kikkailemalla ilmoitetulla myyntihinnalla, vaikka mikään ei pakota sellaista ilmoitttamaan eikä edes päättämään. Kikkailuhan johtaa vain siihen, että ostajaehdokkaat jäävät odottamaan hinnan alenemista!


      • Anonyymi

        Ei vissiin mennyt sitten jakeluun vieläkään. Kun ei kelpaa vaikka ilmaiseksi antaisi niin vaikea on myydä


      • Anonyymi

        Tiedä häntä, kiinteistövälittäjät puhuu kyllä sellaisestakin ilmiöstä kuin allaolevan harkitsevan markkinan pilaamisesta jos kohde laitetaan liian korkealla hinnalla myyntiin alunperin ja hintaa joudutaan myöhemmin pudottamaan.

        Mitä itse katsellut yleissilmäyksellä niin aika seisovaa tavaraa noi nettiveneen kalustot tuntuu useasti olevan. Jopa vuosia samoja purkkien myynti-ilmoitukset roikkuu netissä.

        Huutokaupat piste comiin vaan, siellä tavara ei seiso kun antaa eniten tarjoavalle.


    • Anonyymi

      "nyt siitä halutaan eroon."

      Se onnistuu esim myymällä vene markkinahintaan.

      "sisustus pitää tehdä uusiksi ja moottori vaihtaa. "
      Ei ole sinun asiasi päättää mitä tehdään uusiksi ja mitä vaihdetaan, jos myyt veneesi, vaan ostajan!
      Voit päättää asiasta ainoastaan jos et haluakaan eroon veneestäsi!

      Tuollainen asenne että halutaan päättää ostajan asioista ostajan puolesta voi hyvinkin olla se syy, miksei vene mene kaupaksi.

      • Anonyymi

        Kiitos, tämä oli hyvä vinkki. Jatkan myyntiä ilman mitään mainintaa sisustuksen ja moottorin kunnosta. Päättäköön ostaja, mitä haluaa veneellään sitten tehdä.

        Pitänee myös pestä vene painepesurilla ja ottaa uudet valokuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, tämä oli hyvä vinkki. Jatkan myyntiä ilman mitään mainintaa sisustuksen ja moottorin kunnosta. Päättäköön ostaja, mitä haluaa veneellään sitten tehdä.

        Pitänee myös pestä vene painepesurilla ja ottaa uudet valokuvat.

        Veneen kunnon salaaminen voi olla peruste kaupan purkamiselle jälkikäteen.
        Toki useimmiten ei olisi, kunhan asia on selvästi nähtävissä ja nähtynä kaupan kohteeseen tutustuttaessa. Ei pidä myydä sellaiselle joka ei kaupan kohteeseen tutustu.
        Kunnon voi (ja kannattaakin) jo aivan hyvin laittaa myynti-ilmoitukseen. Muttei todellakaan mitään vaatimuksia siitä mitä ostajan tulee tehdä, mikäli haluaa saada veneensä kaupaksi.


      • Anonyymi

        No itseasiassa ei ole yksityishenkilöiden välisessä kaupassa ja selvyyden vuoksi kauppakirjassa on usein lause "myydään siinä kunnossa kun kaupantekohetkellä on"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No itseasiassa ei ole yksityishenkilöiden välisessä kaupassa ja selvyyden vuoksi kauppakirjassa on usein lause "myydään siinä kunnossa kun kaupantekohetkellä on"

        Äläs nyt! Kysy vaikka Bossulta!
        Eikä kusellakaan voi käydä, ellei ole viranomaisen leimaa ja CE-hyväksyttyä vessaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No itseasiassa ei ole yksityishenkilöiden välisessä kaupassa ja selvyyden vuoksi kauppakirjassa on usein lause "myydään siinä kunnossa kun kaupantekohetkellä on"

        Meressä voi olla piilevää. Ja veneessä taas piilevävirhe. Jos ostaja voi todistaa myyjän sellaisesta tienneen ja sen salanneen, voi oikeusistuin määrätä hinnanalennuksen tai purkaa kaupan. Voi olla myös asiaan puuttumatta. Oikeusistuinlaitos kun on suomessa riippumaton, eli niillä on asiassa paljonkin harkintavaltaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No itseasiassa ei ole yksityishenkilöiden välisessä kaupassa ja selvyyden vuoksi kauppakirjassa on usein lause "myydään siinä kunnossa kun kaupantekohetkellä on"

        "kauppakirjassa on usein lause "myydään siinä kunnossa kun kaupantekohetkellä on"

        Jota oikeusistuimen ei ole pakko huomioida, jos se katsoo kyseessä olevan kohtuuton sopimusehto.


    • Anonyymi

      Soitto Kuusakoskelle, niin ongelma hoituu.

      • Anonyymi

        Kuusakoski ei taatusti suostu tekemään sisustusta uusiksi eikä vaihtamaan moottoria myyjän veneeseen osana kaupan ehtoja. Eikä suostu kukaan muukaan.
        Ongelma hoituu vasta sitten kun kun noista kaupan ehdoista luovutaan.


      • Anonyymi

        Kuusakoski onkin se paras vaihtoehto silloin kun ehdot ovat mahdottomat.


    • Anonyymi

      Lasikuituinen runko ja 10 metriä pituutta. Moottorilla ja sisustuksella ei kuntoa ja tai arvoa. Nämä lähtökohdat kun on, ja Jos oletetaan vielä se, että sitä on yritetty myydä.
      Nythän on niin että olen viimeisen vuoden aikana nähnyt myytävän 9 metrisen norppa tk n runkoa oliko se 400 euron hintaan. Halpahan se on, kun ajattelee itse runkona.

      kuljetus kotipihallekin maksaa 200 e tunti menopaluu hiab rekalle laskettuna, eli sellainen 10 euroa kilometri. kuinka kaukaa sitten kukin ostamassa. Turkulainen maksaisi hämeenlinnassa myytävästä rungosta kuljetuksesta 1400 euroa.

      Toimiva 50 hv dieselmoottori 4000 e ?
      Asennus tarvikkeineen kotipihalle tilattuna 1000 e?
      Sisustuskankaat muutama satku, työtä 10 untia, teettämällä 1500 e?

      Entä millaisen veneen saa, kun lyö 6500 e pöytään ?

      Toimivan yleissiistin barlit 30 veneen ilman kaikkea savottaa.

      Voin kuvitella, että myyjä on vaikean paikan edessä. Ilmaiseksi ei periaate anna myöten, melkein ilmaiseksi ostajat saa panostuksellaan suoraan valmiin.

      Tulee mieleen vw kitkar vw autoromu jonka aikoinaan ostin vaivoikseni puoli ilmaiseksi, ja kaduin jo toisena päivänä. Minulla kävi tuuri, löysin erään vw hullun kun halusi sen kokoelmiinsa ladon taa.
      10 metristä lähes linja auton kokoista ei joka omakotitalon omistaja nurkkiinsa enää haluakaan.

      Myyjän tulisi nyt suggestoida itse itsensä tekemään vene valmiiksi ja myymään tai odottaa jokunen vuosi jos joku hyväuskoinen joka ei tiedä mihin ryhtyy, ilmaantuisi. Pitkä ja kivinen tie edessä joka tapauksessa..

      • Anonyymi

        Jos veneessä olisi esim lahonneet ja/tai homeiset vanerilaipiot, ei niitä korvata muutaman satkun sisustuskankaalla.
        Myynti helpottuisi jos ne (ja muut homeiset & lahonneet) repisi ihan itse pois ja toimittaisi asianmukaiseen puu- ym jätteen kierrätykseen. Ja laittaisi myytävän rungon mukaan speksit sopivista laipioiden paikoista (sijainnin min ja max mittoineen) sekä lujuus ja jäykkyysvaatimuksineen ja/tai esimerkki mitoituksen paksuuksineen ja materiaaleineen jotka täyttävät kyseiset lujuus ja jäykkyys vaatimukset.
        Ja sitten pesisi jäljelle jäävistä runkopinnoista homeet pois, mikäli sellaista löytyy sekä ulko- että sisäpuolelta.

        Ps, vaikka omakotitalon omistaja haluaisi pihalleen veneen, ei se kaikissa paikoissa esim kunnalle käy, ja laki sekä oikeusistuimet on kunnan rakennusvalvonnan puolella. Kts maankäyttölaki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos veneessä olisi esim lahonneet ja/tai homeiset vanerilaipiot, ei niitä korvata muutaman satkun sisustuskankaalla.
        Myynti helpottuisi jos ne (ja muut homeiset & lahonneet) repisi ihan itse pois ja toimittaisi asianmukaiseen puu- ym jätteen kierrätykseen. Ja laittaisi myytävän rungon mukaan speksit sopivista laipioiden paikoista (sijainnin min ja max mittoineen) sekä lujuus ja jäykkyysvaatimuksineen ja/tai esimerkki mitoituksen paksuuksineen ja materiaaleineen jotka täyttävät kyseiset lujuus ja jäykkyys vaatimukset.
        Ja sitten pesisi jäljelle jäävistä runkopinnoista homeet pois, mikäli sellaista löytyy sekä ulko- että sisäpuolelta.

        Ps, vaikka omakotitalon omistaja haluaisi pihalleen veneen, ei se kaikissa paikoissa esim kunnalle käy, ja laki sekä oikeusistuimet on kunnan rakennusvalvonnan puolella. Kts maankäyttölaki

        En tiedä mimmoinen veneprojektimies sinä olet, mutta itse en ainakaan kaipaa mitään jeesustelukaavioita lujuuslaskelmineen ja jotain tolupesusliippauksia, projektin valmistaudun joka tapauksessa tekemään omilla laskelmilla ja laipiopaikoilla alusta asti. Lahon puun poisto olisi ystävällinen ele muttei kaupantekoa hetkauttava, ainakaan minulle


    • Anonyymi

      Voisi kannattaa tiedustella josko jokin venerakennusammattikoulu ottaisi sen vastaan, heillä voi olla kalustoa ja tarvetta oppilastyömallinnuksiin tai jotain. Yhdistykset, jne.

      Tavallinen veneprojektinostaja (kuten mm. Minä) nostelee vuoroin silmäkulmia vuoroin kulmahampaita moiselle savotalle mitä enemmän projekteja takana ja tietoinen kuluista.

      Ei kunnat rettelöi piharomppeista ellei ole vaikea naapuri joka valituksia alunperin tehtailee. Aiheesta tv sarjojakin.

      • Anonyymi

        Sekä mediassa että tällä foorumilla on ollut esillä tapaus Uudestakaupungista, jossa vene velvoitettiin oikeuden päätöksellä purettavaksi. Ei siis edes pois vietäväksi!!!
        Naapuri ei päätä miten kunta reagoi, vaan kunnan rakennusvalvonnan viranomaiset. Siinä ei ole edes kunnanvaltuustolla mitään vaikutusmahdollisuuksia asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä mediassa että tällä foorumilla on ollut esillä tapaus Uudestakaupungista, jossa vene velvoitettiin oikeuden päätöksellä purettavaksi. Ei siis edes pois vietäväksi!!!
        Naapuri ei päätä miten kunta reagoi, vaan kunnan rakennusvalvonnan viranomaiset. Siinä ei ole edes kunnanvaltuustolla mitään vaikutusmahdollisuuksia asiassa.

        Maailma on väärällään tapauksia jossa veetyylin naapuri räpsii kuvia naapurintontilta ja lähettelee valituksineen rakennusvalvonnalle. Kaikki alkaa jostain, ei pihalle tuosta vain paukkaa rakennusvalvonnan edustajaa tyhjästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma on väärällään tapauksia jossa veetyylin naapuri räpsii kuvia naapurintontilta ja lähettelee valituksineen rakennusvalvonnalle. Kaikki alkaa jostain, ei pihalle tuosta vain paukkaa rakennusvalvonnan edustajaa tyhjästä.

        "ei pihalle tuosta vain paukkaa rakennusvalvonnan edustajaa tyhjästä."

        Ei tosiaankaan ilmestykään rakennusvalvonnnan edustajaa pihalle, kun veneen purkua vaativa päätös tehdään omistajaa kuulematta ja tilanteeseen mitenkään tutustumatta ihan siellä kunnan virastossa. Ja sitten uhkasakot ja vastaavat samoin. Hallito-oikeuskaan ei käy tontilla ollenkaan, vaan tomii omassa paikassaan pelkkien papereiden perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ei pihalle tuosta vain paukkaa rakennusvalvonnan edustajaa tyhjästä."

        Ei tosiaankaan ilmestykään rakennusvalvonnnan edustajaa pihalle, kun veneen purkua vaativa päätös tehdään omistajaa kuulematta ja tilanteeseen mitenkään tutustumatta ihan siellä kunnan virastossa. Ja sitten uhkasakot ja vastaavat samoin. Hallito-oikeuskaan ei käy tontilla ollenkaan, vaan tomii omassa paikassaan pelkkien papereiden perusteella.

        Kerroit mitä tapahtuu, minä kerroin miksi niin tapahtuu. Esitit että niin vain tapahtuu ilman selityksiä. Tulos: kannattaa valita mukavat naapurit ettei joudu maksamaan venetelakkasäilytyksestä 15 euroa neliö per puolivuotislaskutuskausi.

        tarkempi vastaus kysymykseemme miksi tapahtuu niin kuin tapahtuu; rakennuslautakunta ei kiertele pihoilla tai päivystä google earthissa ihmisten veneprojekteja puutarhoissa. sen tekee naapuri ja ilmiantaa kateuttaan tai harmituksessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroit mitä tapahtuu, minä kerroin miksi niin tapahtuu. Esitit että niin vain tapahtuu ilman selityksiä. Tulos: kannattaa valita mukavat naapurit ettei joudu maksamaan venetelakkasäilytyksestä 15 euroa neliö per puolivuotislaskutuskausi.

        tarkempi vastaus kysymykseemme miksi tapahtuu niin kuin tapahtuu; rakennuslautakunta ei kiertele pihoilla tai päivystä google earthissa ihmisten veneprojekteja puutarhoissa. sen tekee naapuri ja ilmiantaa kateuttaan tai harmituksessaan.

        Kerrot luulostasi miksi tapahtuu mutta olet väärässä.
        Naapuri ei päätä purkamisesta, vaan kunnan rakennusvalvonta. Sen ei ole pakko reagoida perusteettomiin valituksiin yhtään mitenkään, eikä varsinkaan veneen omistajaan kohdistuen. Jos perusteettomasti reagoi selvittämättä asiaa mitenkään, on syy törkeästi oikeusturvaa loukkaavaan viranomaispäätökseen heidän ja kohtuuttoman lain laatineen eduskunnan, eikä naapurin valitusten.

        "Esitit että niin vain tapahtuu ilman selityksiä. "
        Toisinaan tapahtuu ja toisinaan taas ei tapahdu. Vaikka laki on mukamas kaikille sama, ei asia ole käytännössä samoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrot luulostasi miksi tapahtuu mutta olet väärässä.
        Naapuri ei päätä purkamisesta, vaan kunnan rakennusvalvonta. Sen ei ole pakko reagoida perusteettomiin valituksiin yhtään mitenkään, eikä varsinkaan veneen omistajaan kohdistuen. Jos perusteettomasti reagoi selvittämättä asiaa mitenkään, on syy törkeästi oikeusturvaa loukkaavaan viranomaispäätökseen heidän ja kohtuuttoman lain laatineen eduskunnan, eikä naapurin valitusten.

        "Esitit että niin vain tapahtuu ilman selityksiä. "
        Toisinaan tapahtuu ja toisinaan taas ei tapahdu. Vaikka laki on mukamas kaikille sama, ei asia ole käytännössä samoin.

        vaikuttaa sille että tunnustit juuri ilmiantaneesi naapurisi rakennusvalvonnalle, ja kateutesi. Juuri sinunkaltaisiasi kukaan ei halua naapurikseen


    • Anonyymi

      Lavetinpäälle ja roudaat se Helsingin kolera-altaaseen.
      Sitten siihen perustat ravintolan,saunan,ym,ym..
      Kyll asiakkaita riittää.Pressakin vois tulla vierailulle.

    • Anonyymi

      Pura sissustus ja vie moottori pois.
      Sitten kauppaat eri ilmoituksella runkoa sekä veneeksi että laituriponttooniksi. Ainakin jälkimmäisenä sillä on arvoa. Katsopa miten paljon vastaavan kantavuuden laituriponttooneista uutena veloitetaan. Ne tosin ainakin betonisina kestää jäitäkin, mutta silti rungolla on arvoa laituriponttoonona, jos ei muuten.

      • Anonyymi

        Tai vaikka kylpytynnyrinä/uima-altaana, kannella tai ilman.
        Kestää kun upottaa puoliksi maahan.


    • Anonyymi

      Jos vene on joskus ollut vesillä, kuinka mahdoton homma se nyt on käyntikuntoiseksi saada moottori. Ilmaus, uusi akku, ehkä uusi startti, uudet öljyt. Jos ei käynnisty niin suuttimet irti ja korjaamolle putsattavaksi tai uudet suuttimet. Tonnin paukku max. Ei alle 3000 euron hintaan toimivalla moottorilla olevaa 10 metristä tarvitse myydä ja kaupaksi menee, täyslasikuituisesta kun puhutaan. Jotenkin vaan totaalinen pyyhkeen kehään heitto liian muodikasta nykyään. Sisustuksesta viis, kaikissa alle 5 tonnin meriläisissä se on enemmän tai vähemmän puliukonasumuksesta seuraavaa tasoa homeen, kosteuden ja halpojen kankaiden käytön takia. Patjat haisee persiille jne.

      Toimiva lasikuitumeriläinen menee kaupaksi kunhan ei missään kuopio kainuu iisalmi hornasta joudu hakeen

      • Anonyymi

        Ei kaikki veneet mene kaupaksi koska veneily vähenee ja uusiakin veneitä ostetaan jonkun verran.

        Olen samaa mieltä siitä, että jos veneen pistää riittävän hyvään kuntoon, että sen saaa kaupaksi, niin joku sen ottaa riesakseen. Monen veneen kohdalla kuitenkin myyntikuntoon saattaminen maksaa enemmän kuin mitä siitä saa rahaa.

        Ei kannata heitää hyvää rahaa huonon perään. Aloittajan tapauksessa kustannusten minimointi on todennäköisempi vaihtoehto kuin voiton maksimointi.


    • Anonyymi

      Joskus minimipanostus on tarpeen, jotta veneestä pääsee eroon. Sehän oli aloittajan perimmäinen ajatus. Panttaaminen väärällä hinnoittelulla, myyntiyritykset väärässä kunnossa ja remonttitarpeen määrittely ostajille ei ole tuottanut tulosta.

      • Anonyymi

        Nettimyynti on nopeatempoista. Vene menee kaupaksi heti tai ei koskaan. Kahdessa viikossa vene vanhenee eikä se kiinosta ketään koska se on "seissyt" pitkään listalla. Ihmiset alkavat epäillä, että siinä on jotain vikaa tai hinta on väärä suhteessa laatuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nettimyynti on nopeatempoista. Vene menee kaupaksi heti tai ei koskaan. Kahdessa viikossa vene vanhenee eikä se kiinosta ketään koska se on "seissyt" pitkään listalla. Ihmiset alkavat epäillä, että siinä on jotain vikaa tai hinta on väärä suhteessa laatuun.

        Et selvästikään ole ikinä veneitä myynyt, tai sitten et vaan osaa.

        Veneet nyt vaan kuuluu niihin kamoihin, joissa on tavan autoja rakennuslautakasoja pidemmät myyntiajat.

        Aloittajalle sanoisin, että ilmoitus huutokauppasivustolle ja lupaus myydä eniten tarjoavalle ilman pohjahintaa. Taatusti lähtee kun pyytää kaveria ensin heittämään sinne viiden euron tarjouksen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et selvästikään ole ikinä veneitä myynyt, tai sitten et vaan osaa.

        Veneet nyt vaan kuuluu niihin kamoihin, joissa on tavan autoja rakennuslautakasoja pidemmät myyntiajat.

        Aloittajalle sanoisin, että ilmoitus huutokauppasivustolle ja lupaus myydä eniten tarjoavalle ilman pohjahintaa. Taatusti lähtee kun pyytää kaveria ensin heittämään sinne viiden euron tarjouksen...

        Olen samaa mieltä. Tuo yksi sälli ei ole veneitä omistanutkaan kun puhuu jostain nyt tai ei koskaan-ilmiöstä ja nopeatempoisuuksista. kymmenmetristä venettä ei viikossa parissa myydä, etenkään kun siinä ei moottori toimi. Kuidutettuja meriläisiä joutuu toimivinakin myymään jopa vuoden, jos edes riittää.

        Huutokauppa voisi olla se viimeinen keino kokeilla ennen ilmaiseksi lahjoitusta, kyllä. Itse en ole huutokauppaa joutunut kokeilemaan mutta sillä saa nollapohjalla kyllä selville onko ylipäätään kukaan kiinnostunut. Veikkaan että on, mutta ei pidä sitten järkyttyä jos korkein tarjous on vaikkapa 120 euroa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et selvästikään ole ikinä veneitä myynyt, tai sitten et vaan osaa.

        Veneet nyt vaan kuuluu niihin kamoihin, joissa on tavan autoja rakennuslautakasoja pidemmät myyntiajat.

        Aloittajalle sanoisin, että ilmoitus huutokauppasivustolle ja lupaus myydä eniten tarjoavalle ilman pohjahintaa. Taatusti lähtee kun pyytää kaveria ensin heittämään sinne viiden euron tarjouksen...

        Ilmeisesti minä olen kuitenkin meistä se, jolla on parempi tieto ja osaaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti minä olen kuitenkin meistä se, jolla on parempi tieto ja osaaminen.

        ilmeisesti nopeatempoiset nyt tai ei koskaan-ihmiset loukkaantuu helposti ja ei siksi päädy veneilijöiksi, vaikka keskustelupalstoille veri voimakkaasti vetääkin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti minä olen kuitenkin meistä se, jolla on parempi tieto ja osaaminen.

        Et vaan ymmärrä veneiden päälle yhtään mitään, paljasti Jo tietämättömyytesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vaan ymmärrä veneiden päälle yhtään mitään, paljasti Jo tietämättömyytesi.

        Onko se aika kuukaudesta vai oletko aina yhtä toope?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et vaan ymmärrä veneiden päälle yhtään mitään, paljasti Jo tietämättömyytesi.

        kannattaisi perhehtyä adhd sairauteen, jutella ihan vaikka yksityislääkärillä. Siihen taudinkuvaan kuuluu "kaiki tai ei mitään" "heti tai ei koskaan" - reaktiot. Siihen on olemassa lääkityskin, joskin sivuoireet ovat aika hurjia. Vilpittömästi, tsemppiä elämään, ja voithan sinä aina ostaa 28 eurolla tokmannilta kumiveneen noin niin kuin ensihätään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nettimyynti on nopeatempoista. Vene menee kaupaksi heti tai ei koskaan. Kahdessa viikossa vene vanhenee eikä se kiinosta ketään koska se on "seissyt" pitkään listalla. Ihmiset alkavat epäillä, että siinä on jotain vikaa tai hinta on väärä suhteessa laatuun.

        Asia on juuri näin. Suurin osa meistä veneenostajista roikkuu päivittäin nenä kiinni nettiveneessä ja seuraa ilmoituksia. Ainakin itse huomioin joka ikisen sinne ilmestyneen ilmoituksen. Hyvät veneet menevät kaupaksi parissa päivässä tai korkeintaan viikossa. Jos eivät, niin sitten ne jäävät sinne parkkiin ja pysyvät siellä kuukausikaupalla, jopa vuosia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia on juuri näin. Suurin osa meistä veneenostajista roikkuu päivittäin nenä kiinni nettiveneessä ja seuraa ilmoituksia. Ainakin itse huomioin joka ikisen sinne ilmestyneen ilmoituksen. Hyvät veneet menevät kaupaksi parissa päivässä tai korkeintaan viikossa. Jos eivät, niin sitten ne jäävät sinne parkkiin ja pysyvät siellä kuukausikaupalla, jopa vuosia.

        Veneet jää nettiin myös sen jälkeen, kun ne ovat vaihtaneet omistajaa. Samasta veneestä voi löytyä useampia ilmoituksia eri aikoihin.
        Kiertopalkinnot on helppo löytää.

        Juhannus on tulossa ja jos ei ole maastopalovaroitusta, niin taidan tietää yhden "asiakkaan", joka ei ole tarkka laadusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veneet jää nettiin myös sen jälkeen, kun ne ovat vaihtaneet omistajaa. Samasta veneestä voi löytyä useampia ilmoituksia eri aikoihin.
        Kiertopalkinnot on helppo löytää.

        Juhannus on tulossa ja jos ei ole maastopalovaroitusta, niin taidan tietää yhden "asiakkaan", joka ei ole tarkka laadusta.

        Tuskin jää. Jos ne ovat kiinnostavia myös muiden mielestä, niin niistä tulee kyselyjä myyjälle ja myyjä huomaa viimeistään siinä vaiheessa poistaa ilmoituksen.

        Varsinkin näille isokokoisille projekteille ei ole kysyntää. Ei ole mitään järkeä ostaa jotain epäsiistiä rovetta viidellä tonnilla jos siihen joutuu hetimiten uusimaan tekniikkaa viidellätoista tonnilla. Oot remontin jälkeen ikuisesti naimisissa paattisi kanssa, tai saat siitä remontin jälkeen 7000.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin jää. Jos ne ovat kiinnostavia myös muiden mielestä, niin niistä tulee kyselyjä myyjälle ja myyjä huomaa viimeistään siinä vaiheessa poistaa ilmoituksen.

        Varsinkin näille isokokoisille projekteille ei ole kysyntää. Ei ole mitään järkeä ostaa jotain epäsiistiä rovetta viidellä tonnilla jos siihen joutuu hetimiten uusimaan tekniikkaa viidellätoista tonnilla. Oot remontin jälkeen ikuisesti naimisissa paattisi kanssa, tai saat siitä remontin jälkeen 7000.

        Kivana lisänä vielä, että uuden moottorin täytyy täyttää nykyiset päästömääräykset, eli vanhan Fordin tai Scanian tilalle joudut laittamaan jonkun sähköllä ohjatun commonrail-dieselin.

        Ei ole veneilijän elämä halpaa ilmastonmuutosahdisuksessa, joka ohjaa kaikkea nykyään kaikkea tekemistä. - mutta vain Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kivana lisänä vielä, että uuden moottorin täytyy täyttää nykyiset päästömääräykset, eli vanhan Fordin tai Scanian tilalle joudut laittamaan jonkun sähköllä ohjatun commonrail-dieselin.

        Ei ole veneilijän elämä halpaa ilmastonmuutosahdisuksessa, joka ohjaa kaikkea nykyään kaikkea tekemistä. - mutta vain Suomessa.

        Itsetehtyyn veneeseen ei tarvitse miettiä moottorin päästöarvoja. Koskee vain uusia teollisia kaupallisia venemalleja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se aika kuukaudesta vai oletko aina yhtä toope?

        Jos olet vähänkään kauemmin seurannut venealaa olet varmastikin huomannut että käytettyjen matkaveneiden suhteen on viimeiset ainakin 10 vuotta olleet ostajan markkinat. Siellä on vaikka kuinka paljon käyttökelpoisia veneitä tarjolla mutta ostajat puuttuu (tietenkin asia on eri jos haluaa halvalla hyvän jossa ei ole mitään korjattavaa). Koska tarjontaa on enemmän kuin ostajia voi veneet viipyä markkinoilla pitkäänkin, myyntiajat ovat olleet tämän tyyppisillä veneillä jopa selkeästi pidempiä kuin asuntomarkkinoilla. Nopeatempoista kauppa on aloilla missä ostajia riittää ja nopea saa parhaat tarjoamalla heti ja paljon. Matkaveneiden ostossa käytös on lähinnä että odotellaan sopivan veneen hinnan laskua. Hinta laskee nopeasti vain silloin jos myyjällä on paineita päästä kohteesta eroon tai kova rahan tarve. Suurin osa käytettyjen matkaveneiden myyjistä näyttäisi kuitenkin olevan eläkkeelle jääneitä harrastajia jotka ovat lopettelemassa harrastusta. Asialla ei ole kiire kunhan kauppa tapahtuu seuraavan kolmen tai neljän vuoden kuluessa. Monella ostajallakin on jo vene ja tähtäimessä on ehkä isompi seuraavan 10 vuoden tarpeisiin. Siinä sitten kyttäillään puolin ja toisin, nopea maksaa liikaa tai myy halvalla. Ehkä perustat käsityksesi jonkun muun käytetyn tavaran tai pienempien veneiden kauppaan.


    • Anonyymi

      viestiketju voisi jatkua aiheella; Mitä tehdä naapurinsa kiinteistössä seisseen veneenrungon kateuttaan rakennusvalvontaviraston vasikointipuhelimeen ilmiantaneelle omakotitaloasukkaalle ?

      • Anonyymi

        En usko, että kukaan on katellinen veneenrungolle. Jos se seisoo pihalla pressun alla vuosia, niin se joutaakin pois. Naapuri näkee asian selkeämmin.


    • Anonyymi

      Älä myy, jos kukaan ei ole valmis maksamaan pyydettyä hintaa. Ei maksa mitään sen pitäminen pihassa, joten anna olla siinä, jos joskus tulee into laitella kuntoon.

    • Anonyymi

      Niin tai myy ylihintaan vaan vaikka vuosia esim. Nettiveneessä. Muutama kolikko per 6 viikkoa maksulla. Elä kuplassa ja uskottele että se on muistojen kultaama jonka arvo pomppaa pilviin joskus kuin bitcoin.

      Mahtaakohan siellä olla vieläkin se lasikuitumeriläinen ms 900 ilman tekniikkaa, sisustusta, ja tehdassahatut makuuhytin ikkunat rumasti umpeenkuidutettu, 2900 e se pyysi, varmaan 4 vuotta muistan että se sielä piti ilmoitusta. 1 ainoa kuva kaukaa edestä otettu.

      Laita sinä paremmaksi, älä laita kuvaa lainkaan, niin ja anna ohjeita ilmoituksenlukijoille miten vene kuuluu fiksata, piirtele vaikka laipioiden paikkoja lyijykynällä ja printtaa perkinsin tehokaaviot ja potkuriesite nousutaulukoineen.

      Pidä ostajia pilkkana niin pysyvät poissa..

    • Anonyymi

      10 metrisille kunnostusta vaativille moottoriveneille ei ole kysyntää juuri nimeksikään. Kaikki tietävät, ettei kunnostamiseen uhrattuja rahoja saa koskaan takaisin. Ylipäätään noin isolle on hyvin vähän kysyntää, vaikkei se edes vaatisi mitään isompaa kunnostamista.

    • Anonyymi

      Kysyntää on aina mutta kyse on viimekädessä hinnasta. Ehjä siisti toimiva 10 metrinen täyslasikuituinen matkamoottorivene on aina arvossaan. Itselläni on nykyään pienehkö hyvässä hapessa pidetty vanha siisti tuulilasivene ja vaihtaisin sen koska vain saman kuntoiseen 10 metriseen matkaveneeseen. Hinnat nyt vain on eri taajuuksilla. Ei kukaan myy 10 metristä ehjää siistiä venettä puoli ilmaiseksi. Tämä viestiketju perustuu veneeseen jota ei ole nähty, mutta yleisesti voin vain ihmetellä mitä veneen omistajuudessa on oikein tapahtunut kun kerran niin tyyriiksi tullut vene vain annetaan vaipua kuntoon jossa ehdotukset vaihtelee upottamisen, huutokaupan ja 120 euron akselilla. Olisi myyty pois silloin kun se oli kunnossa. Antaa oudon kuvan veneilijästä joka ei huolla moottoria tai päästää veneen huonoon kuntoon ja sitten lykkää vajan taa 5 vuodeksi että varmasti kosteus tekee kaikesta selvää.

      • Anonyymi

        Arvaan, että vene on jäänyt pihaan siksi, että se on hylky. Runko, johoin pitää vaihtaa kaikki on huonompi kuin uusi runko ilman mitään. Purkamiseen, puhdistamiseen ja reikien ja kolhijen paikkaamiseen menee enemmän aikaa, kuun uuden koneen ja hytin asentamiseen uudelle tyhjälle rungolle.

        Veneen arvo osaajalle on siis huomatavasti alhaisempi kuin uuden rungon. Tekijä osaa mysö tehdä rungon etenkin, jos on tilat ja muotit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaan, että vene on jäänyt pihaan siksi, että se on hylky. Runko, johoin pitää vaihtaa kaikki on huonompi kuin uusi runko ilman mitään. Purkamiseen, puhdistamiseen ja reikien ja kolhijen paikkaamiseen menee enemmän aikaa, kuun uuden koneen ja hytin asentamiseen uudelle tyhjälle rungolle.

        Veneen arvo osaajalle on siis huomatavasti alhaisempi kuin uuden rungon. Tekijä osaa mysö tehdä rungon etenkin, jos on tilat ja muotit.

        tuossa on vinha perä.


    • Anonyymi

      Tällä hetkellä suurin osa tuon typpisistä veneistä myydään vakuutusyhtiöille.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Joskus mietin

      miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4666
    2. Miten reagoisit

      Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

      Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3105
    4. Olisiko kaivattusi

      Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

      Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

      Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

      Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

      miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

      Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

      Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe