Tekniikan ja liikenteen alan pääsykoe vastaukset

Anonyymi

Hei! Tiedättekö milloin ja missä vastaukset saa tehtäviin? Kuulin, että osa kouluista on vastaukset tulostanut ilmoitustaululle.. Meillä ei näin. Miten muutoin meni ja mitä vastauksia saitte?

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaan kysymykseen etin vastausta.
      Koe ei mennyt niin hyvin kuin olin ajatellut / reenannut.

    • Anonyymi

      koe oli yllättävän yllättävä... omat valmistelut meni osittain metsään, mutta ensimmäiset 4tehtävää meni mielestäni hyvin. Nyt toivotaan että taso on huono jotta minullakin olisi mahdollisuuksia ja se että täydet pisteet tulisi ennakkotehtävästä.

    • Anonyymi

      Taitaa tulla kovemmat pisterajat kun oli sen verran helpohkoja tehtäviä..

    • Anonyymi

      Mitä vastauksia saitte? Voisiko joku kertoa oikeita vastauksia, jos tietää? P.S haluan tietää menikö mikään oikein...

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mitä pisteitä saitte suurinpiirtein? Itse jos oikein tarkistin 24p.

    • Anonyymi

      Millaisia pisteitä autolle ja koneelle hakijat saanu?

      • Anonyymi

        Koneelle 16-18p


    • Anonyymi

      Entä talotekniikka?

    • Anonyymi

      10 pistettä 💩

      • Anonyymi

        10-pisteen linjoja on, eikä kaikkia saada täyteen. Insinööriksi pääsee opiskelemaan, jos osaa lukea, piirtää rastin ja ratkaista peruskoulutasoisen yhtälön.


      • Anonyymi

        Nii-in, pelkästään ennakkoaineistoa lukemalla pystyi saamaan jo 8 pistettä eli ei kauheasti hakijoilta vaadittu matemaattisia taitoja.


    • Anonyymi

      Eipä menny hyvin täälläkään.
      Fysiikan tehtävät ainakin toinen meni näköjään oikein. Mut muuten olinkin pihalla ku lumiukko.

    • Anonyymi

      Millaisia pisteitä ootte saanut? Itse sain 14p

    • Anonyymi

      noin 28 - 32p

      • Anonyymi

        Oho! Noilla pisteillä luulis pääsevän sisään minne vaan


      • Anonyymi

        ehkä, mutta kuitenkin en ole ensikertalainen, en tiedä onko sillä kuinka suuri vaikutus


      • Anonyymi

        Ei se vaikuta yhtään.


    • Anonyymi

      Ehkä noin 20 pistettä saan, saa nähdä pääseekö sillä mihinkään

      • Anonyymi

        Todennäköisesti pääset. Josset ole ihan huippulinjoja valinnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todennäköisesti pääset. Josset ole ihan huippulinjoja valinnut.

        Saimiaan konetekniikkaan olis tarkoitus, katsotaan kuinka käy


    • Anonyymi

      Osaako joku selittää miten ton tehtävän 1 rivin kolme vastaus on sarake 2 olin ihan varma että sarake 4

      • Anonyymi

        Eiku voi pepa itte tajusin väärin. Ärsyttää kun se vaan miinustaa yhen oikeista..


    • Anonyymi

      Itse hain xamkin ja jos nyt ymmärsin oikein niin viimeiset pari vuotta siellä on päässyt insinöörilinjoille alimmalla 10p eli luulisin, että omat lähes 20p riittää.

    • Anonyymi

      Voiko 11 pisteellä teidän mielestä päästä lukemaan tieto ja viestintä tekniikkaa Turkuun? Oliko koe helpompi vai vaikeempi kuin edellis vuonna/vuosina?

      • Anonyymi

        Kannattaa varmaan kattoo koulun sivuilta sisäänpääsypisteitä, mutta pahalta näyttää meinaan Kotkaan tuo sama on 13p vaatimus ja turkuun on enemmän tunkua


    • Anonyymi

      Muita yrittämäsä Talotekniikka monimuoto? Hain ja nyt tarkastettuani 15-20pst... eli ihan nappiin tosin ikääkin on ja opiskeluista jo reilusti yli kymmenen vuotta.

    • Anonyymi

      Onkohan mahkuja 11 pisteellä mihinkään? Haettu jamk ja savonia sähkö/kone sekä xamkin sähkölle. Ensikertalainen olen.

    • Anonyymi

      Tietääkö joku onko mitään mahkuja päästä opiskelemaan metropolian talotekniikan päivätoteutuksen puolelle 15p?

      • Anonyymi

        Eihä tollasta voi kukaa tietää vielä ku vasta sitten kun on kaikkien hakijoiden pisteet laskettu. Se jää vain nähtäväksi mikä on hakijoiden taso. Jonkin verran voi edellis vuosien alinta hyväksyttyä pistemäärää vilkuilla ja jos en nyt väärin muista niin noilla hujakoilla se on ollut.


      • Anonyymi

        Kiitos vastauksesta,
        osaan kyllä pisterajat googlata netistä. Kyselin vain josko jollakulla olisi ollut henkilökohtaisempaa tietoa. Ei taida auttaa muu kuin odottaa seuraava kk. :)


    • Anonyymi

      Arviolta 30 pistettä tulen saamaan kokeesta. Hain siis opiskelemaan tieto- ja viestintätekniikkaa Turkuun. Tietääkö joku, monella pisteellä pääsi sisään viime keväänä? Helsinkiin ainakin tarvitsi 17,5... mutta koekin näytti olevan vaikeampi silloin.

      • Anonyymi

        Uskoisin, että pääset kevyesti noilla pisteillä sisään.


    • Anonyymi

      Jaa, oamkiin on päässyt viime vuonna opiskelemaan talotekniikkaa 10pisteellä ei-ensikertalaisena, itse saan min. 10p ja max 13p. Reunalla eletään :D

      • Anonyymi

        Jos pääsykoe oli noin vaikea, niin opiskeluista tulee vielä täyttä helvettiä.


    • Anonyymi

      Oli kyllä ihme meininki, kun kokeessa oli 2,5h aikaa ja porukkaa oli kokeen lopussa vain noin puolet jäljellä. Vaikka koe ei vaikuta vaikealta ja osaisi nopeasti kaiken, niin 2,5h ei silti ole pitkä aika ja sen voisi käyttää tarkastamiseen. Itse käytin viimeiset 30 min tarkastamiseen ja löysin sekä korjasin yhden virheen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe