Laurea pääsykoe 5.6

Anonyymi

Jännittää jo :D Mitäköhän on odotettavissa? Mihin haitte? Itse hain monimuotoon sairaanhoitajaksi.

31

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä monimuotoon sosionomiksi. Ei mitään tietoa mitä edessä..

    • Anonyymi

      Jotain ryhmätehtäviä.

    • Anonyymi

      Kääk, ylihuomenna! Muita tulijoita?

    • Anonyymi

      Itsellä on edessä fysioterapian pääsykoe.
      Ahdistaa jo aika paljon!

    • Anonyymi

      Monelta teidän pitää olla paikalla?

      • Anonyymi

        Sähköpostissa lukee että 7.30 ilmoittautuminen, vähän epäselvää kyllä, että mihin asti ilmoittautuminen kestää ja millon viimestään pitää olla paikalla.
        Eli kai se on 7.30 mennessä raahauduttava paikalle.


      • Anonyymi

        Mihin haet? Mun pitää ilmoittautua vasta 10.15.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin haet? Mun pitää ilmoittautua vasta 10.15.

        Fysioterapia mulla.
        Luultavasti on pitkä päivä edessä..


    • Anonyymi

      Mulla sosionomin valintakokeet ja vasta klo 12.

    • Anonyymi

      Onko joku teistä ollut ennen? Mitä edessä? Ymmärsin, että ryhmähaastattelu, mutta millaisia kysymyksiä? Jännää :)

    • Anonyymi

      Mun käsittääkseni aiempina vuosina toi pääsykoe"päivä" on ollut tosi lyhyt. Jännittää ihan hulluna, pelkään et tän jännityksen takia kämmään sen ryhmäkeskustelun 😔

    • Anonyymi

      Mullakin fyssarin koe ja paikalle 7.30! Ois kyl kiva tietää meneekö koko päivä, kun noin aikasin pitää olla ilmottautumassa ja mitä kokeessa mahtaa olla

      • Anonyymi

        Käytätkö muuten jotain viestittelysovellusta esim kik-messengeriä, olis mukava vaihtaa mietteitä tuosta fyssarin kokeesta.


    • Anonyymi

      Jännä kyllä kun ei mitään infoa kestosta :(

    • Anonyymi

      Auttakaa nyt hölmöä kun mulla on siis ylioppilastutkinto ja erikoisammattitutkinto mutta aivan eri alalta kuin mihin hain (sosionomi), niin eikös sillon tohon taustatietolomakkeesen pidä laittaa että haen ylioppilastutkinnolla? Mulla on armottoman huono päättötodistus mutta hyvin kirjoitin, kattookohan ne tarkkaan myös päättötodistuksen numeroita?

      • Anonyymi

        Siis mitä taustatietolomaketta tarkoitat? Mihin oot hakemassa 🤔


      • Anonyymi

        Olen myös tulossa sosionomin pääsykokeeseen huomenna, eikä kutsussa ollut mitään mainintaa taustatietolomakkeesta! 🤔


    • Anonyymi

      Minkälaisia kysymyksiä siihen voi tulla ja minkälaisia tehtäviä😭😭 mä toivon että ei oo matikka koska kusen koko kokeen...

    • Anonyymi

      Enimmäkseen jotain ryhmätehtäviä on ollut..

    • Anonyymi

      Onko joku ollut Laurean sosionomi kokeessa ennen? Minkälaiset pääsykokeet oli?

    • Anonyymi

      Pääsykokeissa pärjää olemalla oma itsensä. Kokeet eivät kestä kovinkaan pitkään, joten on tärkeä tehdä heti vaikutus. Motivaatio on yksi suurimmista tekijöistä sisäänpääsyyn. Jos on kokemusta sosiaalialalta kannattaa sitä luonnollisesti korostaa. Hakijoita on Laureaan todella paljon, joten valitettavasti suurin osa ei tule pääsemään sisään. Tsemppiä kuitenlin kokeisiin. Luottakaa itseenne! :) t. Sosionomi opiskelija

      • Anonyymi

        Ei millään pahalla, mutta tuo on aika jeesustelua. Laurean kokeissa ei juuri tehdä vaikutuksia, koska siellä mennään vuodesta toiseen tällä 4 minuutin bulkkikokeella, josta saa paljon pisteitä. Se ei kerro motivaatiosta, vaan... en tiedä, mistä. Tietysti tehtävien vastausten pitäisi alkaa olla jo monelle selviä, jos nettikeskusteluja on seuraillut.

        Kävin kerran mulkasemassa kokeen, minkä jälkeen tiesin heti, että se ei ole mulle. Seuraavassa paikassa sitten jo onnistikin paremmin.


    • Anonyymi

      Ristiriitaiset tunteet jäi sosionomin valintakokeesta. Mites muilla? Olin yllättynyt 4 minuutin testistä, vaikka parin vuoden takaa löytyi keskustelu siitä. Taisi olla samat kysymyksetkin. Enpä vaan niitä opetellut ulkoa... Haastattelu sujui ihan hyvin, mutta ryhmäkeskustelussa tuli ihan jyrätty olo. Huh huh 😃

      • Anonyymi

        Onhan ne juu melko suppeat verrattuna useiden muiden amkkien pääsykokeisiin, mielenkiintoista nähdä kuinka pisteyttävät. Mua jäi hämään päättelytehtävissä tehtävä jossa oli 0.2 0.4 0.6 ym, mikä oli oikea vastaus?


      • Anonyymi

        Jos oikein muistan, niin tuo olisi jatkunut 1.2, 2.4 ja sitten vastaukseksi olisi tullut antaa 4.8. Eli aina edellinen luku kertaa kaksi.


      • Anonyymi

        Äh, paitsi että eihän toi toimikkaan jos tuo tosiaan alkoi noin, että 0.2, 0.4 ja 0.6.


      • Anonyymi

        Noh sehän se, sai mut niin hämilleen ja vaikka kuinka mietin niin en vaan tiedä onko 4.8 oikea vastaus!😄


    • Anonyymi

      Muistatteko, että kuinka monta kysymystä tuossa 4min testissä oli tällä kertaa yhteensä?

    • Anonyymi

      Miten on käynyt? Itselle ei opiskelupaikkaa tullut Laurean verkko- tai monimuotokoulutuksesta. Katsoin koodista, että pisteeni olivat 47. Miten muilla, millä olette päässeet sisään?

      • Anonyymi

        Mä pääsin sisään 50pisteellä. Raja tais olla 48,75 tänä keväänä ainaki siihen sh verkkokoulutukseen mihin mä hain porvoossa. Hyvinkäälle oli korkeeempi samaan ja hyvinkään sosionomi viel korkeempi🤔


      • Anonyymi

        Laurean sosionomi verkko-opinnoissa 60 ja monimuodossa 55 pistettä alin hyväksytty.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3852
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      119
      1514
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      272
      1358
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1319
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1204
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1111
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1078
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1061
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1046
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      57
      1001
    Aihe