Maalipinnan laatu on ihan paskaa ja takuu ei korvaa. 50 000 € kosla ja ei muka saisi edes koneessa pestä , ettei maalit jää sinne pesukoneen kanssa yhteiseloon lattialle: https://www.is.fi/autot/art-2000006123230.html
Ennen sanottiin että Suomessa on kolme korvaamatonta: Kekkosta ei korvaa kukaan, Karjalainen ei korvaa ketään ja vakuutusyhtiö ei korvaa mitään, nyt pitää lisätä vielä tuo Tesla tuohon luetteloon.
Hyvät on Teslan takuut
47
4209
Vastaukset
- Anonyymi
Ei kukaan täyspäinen osta yhdysväkivaltalaista autoa. -Ei edes ameriikkalaiset (jos on yhtään täyspäistä).
- Anonyymi
Amerikassa ostetaan rav nelosta
- Anonyymi
Näyttää myös lehtikuvien mukaan ruostuvan. Löytyikö nyt pahempi ruostepesä kuin Skoda ja Toyota yhteensä?
- Anonyymi
Skodast en tiä mut kolme tojotaa on pihal ja ajos.
21 vuotias, ei ole hitsattu. 23 vuotias, ei ole hitsattu
ja 16 vuotias, ei ole hitsattu.
Ja mitä tulee teslaan tai muihin tämänhetkisiin sähköautoihin,
Järkyttävää luonnonvarojen tuhlausta, kertakäyttövehkeitä.
Kyllä sähköauto voi olla tulevaisuutta mutta vasta sitten kun
tulee maailmanlaajuinen laki ja velvoite niiden valmistajille että
autoille 15 vuoden takuu ( ei koske jarrupaloja ) ja maksimihinta
20 tuhatta euroa. Ei mitään tietokonepäivityksiä ja vuosihuollon
hinta maksimissaan 500 euroa.
Alkaisi tulla ryhtiä autonvalmistajien laatuvastaaville. - Anonyymi
Teslaa ei Lagus pistoketta miksikään puhlimelle
Anonyymi
17.11.2021 17:48
Ilmoita
Ei kestä konepesun ja vesi tulee siänn avatessa taka luukku
Elikkä koko auto on harrastelijoibåden puuhastelua
Nörtit
- Anonyymi
Teslaa yritetään painaa alas, kun saksalaisia sähköromuja alkaa tulla markkinoille. Tämä ei ole kun saksalaisien romujen markkinoitten suojelua koko juttu. Katellaan sitten mitä vikoja saksalaisista löytyy - ja niitähän niissä tulee olemaan paljon.
- Anonyymi
Siis miten saadaan autonmaali/maalaus noin huonoksi laadultaan? Ei Lada tai Mossekaan ollut noin huono, appelsiinipintaa ja valumia "pienimuotoisesti" oli, mutta kyllä ne uskalsi pestä ihan koneessa pelkäämättä maalien häviämistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis miten saadaan autonmaali/maalaus noin huonoksi laadultaan? Ei Lada tai Mossekaan ollut noin huono, appelsiinipintaa ja valumia "pienimuotoisesti" oli, mutta kyllä ne uskalsi pestä ihan koneessa pelkäämättä maalien häviämistä.
Skodassakin on mukava kerros miranolia tai jotain sen tyyppistä, ehkä hieman mattaakin, mutta kuitenkin. Nyky-Skodan maalaus on jo ihan kohtuullista. Parempaa kuin teslassa, ainakin ensikuukausien käytön perusteella. Pitemmän ajan ruostumisesta on sitten vaikeampi sanoa.
- Anonyymi
Teslan laatuongelmat auton viimeistelyssä ovat olleet pitkään tiedossa. Mutta aina on ihmisiä, jotka eivät ole asiasta kuulleetkaan. Tesla voisi aivan hyvin vastata asiakkaalle:"Tuollaisiksi me ne teemme, ei näitä pitäisi ostaa jos ei tiedä mitä on ostamassa"
- Anonyymi
Jos Tesla olis saksalaisten merkki, niin kyllä sitä sitten kehuttais maailman parhaaksi autoksi. Mutta kun on amerikkalainen, niin tottakai kateelliset nillittää.
- Anonyymi
Kysymys on siitä, että Tesla osaa tehdä maailman parhaan tekniikan sähköautoihin. Mutta auton rakentamisessa oppimiskäyrä on vielä aika alkutekijöissään. Korin ja sisustuksen viimeistelyyn liittyvät laadunvalvonnan ammottavat puutteet ovat yleisesti tiedossa. Tässä ei ole kysymys kateellisten nillittämisestä, vaan todetusta faktasta. Tietokoneinsinöörit pitävät eri asioita prioriteetteinä kuin perinteiset autonvalmistajat.
Kovin paljon ei tarvitse googlettaa, löytääkseen varsin puolueetontakin tietoa Teslan korin ja sisustuksen viimeistelyn laatuongelmista.
- Anonyymi
Teslan surkeaa laatua ei voi edes verrata muihin jenkkimerkkeihin; niissä nykyään useimmiten ihan kohtalainen laatu.
- Anonyymi
Nykyinen sähköautotilanne on vähän hanurista :/ Käytännössä Tesla on teknisesti sellaisella tasolla, että sitä voisi harkita, mutta toisaalta taas uusi valmistaja ja laatuongelmat painaa toisessa kupissa. Samaan aikaan löytyy kyllä Audin e-tronia ja jaguarin i-pacea sun muuta, mutta niissä taas akkukantama on sen verran pienempi, että se tuntuu suomen oloihin huonommalta vaihtoehdolta.
Tai siis, sanotaanko näin, että olin tuossa muutama viikko sitten vielä näiden jälkimmäisten kannalla, mutta luin internetin läpi erinäisiä ajoraportteja ja tulin siihen tulokseen, että omaan ajoon nuo jälkimmäiset on just pykälän liian huonoja. Sitten tähän päälle vielä se, että Tesla on sentään funtsinut dashboardit sun muut uusiksi ja hyvällä menestyksellä kun taas muilla on edelleen aikamoista kompromissitouhua missä mennään vanhoilla käytännöillä, nappulaa nappulan perään -meiningillä.
Vaikeita aikoja kyllä! Bensa- ja dieselvehkeet tuntuu taas ihan antiikkisilta. Ehkä joku hybridi siksi aikaa kun sähköt paranee?- Anonyymi
Samanlaisia pohdintoja.
Tesla laaduton, vastuuton ja olematon myynti- ja huoltoverkko.
Audilla lyhyt kantama, hirveä kulutus, hitain, polttomoottoriauton pohja.
Jaguar taas maksaa jopa saman kuin Audi, vaikka on pienempi ja intialaista laatua. Jagen suunnittelu kyllä innovatiivista, hauskempi ja kantama parempi kuin Audissa, että sikäli olisi voittaja, jos myisi Model 3:n hinnalla.
Audi ja Jagge myös rahastavat pakollisista lisävarusteista tuhansia euroja.
Audi näistä nyt itselle olisi ykkönen, mutta tosiaan hinta hirveä ja kantama surkea. Audin valtti olisi 150kw lataus, mutta eihän niitä vielä ole kai kuin yksi koko maassa. Jos niitä alkaisi olla joka nurkalla, niin Audin 250km range (moottoritie talvella) voisi olla nipinnapin hyväksyttävä.
- Anonyymi
Elon Musk sanoi aikanaan, että Tesla tekee kaiken toisin kuin muut autonvalmistajat. Käsittääkseni tätä on yritetty myös tuotantopuolella. Luulisi, että valmiita, toimivia tuotantolinjastoja ja tietotaitoa olisi voinut ostaa ulkopuolelta eikä yrittää keksiä pyörää uudestaan.
- Anonyymi
Ei Teslaa kannata ostaa vaan kunnon laatuauto Skoda.
- Anonyymi
Trumppi saa ostaa sillä on mania niin vitusti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trumppi saa ostaa sillä on mania niin vitusti!
Trumpille laivalastillinen Skodia Valkoisen talon eteen. Siinähän fiilistelee kommunismin kanssa.
- Anonyymi
Oletteko nillittäjät miettineet että jos model 3 tehtäisiin kuin model S se myös maksaisi model S.n verran. Jossainhan sen pienemmän hinnan täytyy näkyä, tekniikka on kuitenkin sama kummassakin.
- Anonyymi
Vielä jatkoa, Maaliongelma on toki huono juttu, mutta ongelmana on pääasiassa auton alahelman ja kyljen muotoilu ja pyöristä tulevan kivisuihkun estämisen puute. Parilla sadella saa hienot hiilikuituiset "kuraläpät" jolloin ongelma poistuu eikä ole suhteessa suuri investointi.
Myös ihmeellistä on ettei kaikissa autoissa ole ongelmaa ilmennyt, pääasiassa vain mustassa perusvärissä. - Anonyymi
Joo, on ne nillittäjät tyhmiä, kun valittaa, ettei 60000e autossa kestä maalit. Eihän tuohon rahaan voi saada ensimmäisestä keväästä selviävää Teslaa. Ja vitun idiootit vielä tilanneet halvimman mustan. Joka halpaa ostaa, halpaa saa. Hahaa!
Eikä ääliöt edes tajunneet laittaa kuraläppiä! Hähää! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä jatkoa, Maaliongelma on toki huono juttu, mutta ongelmana on pääasiassa auton alahelman ja kyljen muotoilu ja pyöristä tulevan kivisuihkun estämisen puute. Parilla sadella saa hienot hiilikuituiset "kuraläpät" jolloin ongelma poistuu eikä ole suhteessa suuri investointi.
Myös ihmeellistä on ettei kaikissa autoissa ole ongelmaa ilmennyt, pääasiassa vain mustassa perusvärissä.Kato vähä tarkemmin kuvia ja videoita.
Siellä ei oo maalia välillä ollenkaa ja semmosissa paikoissa mihin ei kivisuihku lennä.
Ja vaikka lentäiski ni onhan tuo hirveen näkönen ja muutaman tonnin ajettu.
- Anonyymi
Teslan mustaa väriä ei saisi myydä ollenkaan Suomessa. Musta perusväri (ilman lisäkuluja) on tunnetusti täysin haurasta kamaa. Se on erittäin ohuelti maalattu. Paras, ja kallein väri on punainen, joka on maalattu kolme kertaa paksummin kuin musta. Toiseksi paksummin maalattu on valkoinen. Mustan värin valinneet ovat täysin kusessa.
- Anonyymi
Tuskin ne muutkaan värit kovin kummoisia ovat, jos mustankin kanssa on noin rajusti säästetty.
- Anonyymi
Voi mita kakkia tarjolla kovaan hintaan, potkulauta Blues on jautaa!
- Anonyymi
Olisiko kirkaslakkakerroskin ohut ja pehmeä? Senhän pitäisi olla ensimmäinen suoja naarmuilta ja kiveniskemiltä. Tai lakkakerros unohtunut kaikessa kiireessä kokonaan kun on auto pitänyt saada toimitukseen?
- Anonyymi
Lakka kerrokset on joissain merkeissä niin ohuet, että jo kiillotuskonetta vähänkin maalipinnalle näyttää, niin lakka menee puhki välittömästi. Aika hurjaa on, jos mustassa värissä ei ole lakkaa päällä ollenkaan, että on ns suorakiilto väri.
- Anonyymi
Tesla-Joni taistelee korvauksien puolesta.
Hyvä Suomi!- Anonyymi
👍👍😂😂
- Anonyymi
Appelsiini-pinta on kuulemma yleistä juuri Tesla kolmosessa. - - - Olisiko teltassa maalattu? Ihan vaan arvaus, ei siis perustu sisäpiirin tietoihin.
- Anonyymi
Norjassa mihin on myyty yli 10 000 model 3.sta ollaan tyytyväisiä autoon.
Joten kateelliset räksyttää...
https://elbil.no/disse-elbilistene-er-mest-fornoyde/?fbclid=IwAR1OSQZeZnpEOUlsk8wlxydj3jGQ7YHPlqY7nlycU6Og9E0EeKPAfcXiVOw- Anonyymi
Surkeaa laatua se kuitenkin on, ei määrä korvaa paskaa laatua joka ruostuu ja maalaus on ala-arvoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surkeaa laatua se kuitenkin on, ei määrä korvaa paskaa laatua joka ruostuu ja maalaus on ala-arvoinen.
Suomessa myyty n. 500 model 3.sta. 10 ssä. ollut vikaa maalauksissa. Tuosta ei voi mielestäni yleistää, toki Teslalta huono veto jättää nuo korjaamatta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa myyty n. 500 model 3.sta. 10 ssä. ollut vikaa maalauksissa. Tuosta ei voi mielestäni yleistää, toki Teslalta huono veto jättää nuo korjaamatta.
Sullako on oikein tietoa määristä??
Miten osassa olisi parempi maali kun tuotanto tehdään Tarja tuotantona robotilla?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sullako on oikein tietoa määristä??
Miten osassa olisi parempi maali kun tuotanto tehdään Tarja tuotantona robotilla??Olen Tesla 3 keskusteluryhmässä. Nuo ongelmat ovat mustassa, lakattomassa, perus maalissa. Nyt teslalla perusmaali vaihdettu valkoiseen, musta vaihtunut maksulliseksi lakattavaksi maaliksi. Tesla 3.ssa on kyllä muotoilu ongelma jonka johdosta roiskeläpät ovat suotavat asentaa ainakin edessä ja varsinkin Performance mallissa jossa rengasulkonemaa enempi kuin perusmallissa, kivet lentävät helmapeltiin.
- Anonyymi
Tesla on uusi tulokas automarkkinoilla. Tesla ei mainosta missään, pelätää että vie huoltoliikkeiltä leivän, on sähköisen voimalinjansa, akkujensa ja teknisessä päivitettävyydessään vuosia edellä muita automerkkejä.
Siksipä Teslan toimia ja laatua haravoidaan suurennuslasilla ja niistä revitään isoja otsikoita. Jos jossain eurooppalaisessa tai japanilaisessa olisi tuollaiset virheet ei ketään kiinnostaisi.
Esimerkiksi satojatuhansia BMW merkkisiä autoja on syttymisvaarassa ja syttynyt tuleen, tämä huomattiin jo noin vuosi sitten mutta kaikkia ei ole vieläkään korjattu koska ei ole osia. Tämä ei lehdistöä kiinnosta! Voi vain kuvitella haloota jos kyseessä olisi Tesla... - Anonyymi
käämi haisee ja laitos inisee, vaihtanu pojat sikarinpolton pajupilliin , ,kun pensaautosta siirryitte sähkösauvaan , eipä näy noita latausasemia muutemaa enempää missään ,
kiva katella tossa helenin edessä kampissa noita paskasia latausjohtoja kun kurapaska roiskuu muuteman kk päästä , ja johtajat näpelöi jäistä latausmööpeliä nilkat jäässä pikkukengissä hangessa seisten , muutema vuosi ni teslat seisoo samassa jonossa potkulaitojen kanssa manskulla....kuolevat molemmat häkään ku v8 mööpelillä kurnutan edessä....- Anonyymi
Tesla joni palautti autonsa (oikeusjuttu peruttu). Maksettiinko hiljaiseksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla joni palautti autonsa (oikeusjuttu peruttu). Maksettiinko hiljaiseksi?
Surullista kun kaikki on nykyään huonolaatuista
vaikka älytön hinta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surullista kun kaikki on nykyään huonolaatuista
vaikka älytön hinta.Kuten Tuulilasi totesi: "Tesla model 3 on parasta mitä rahalla saa sähköautomarkkinoilta"
Omistajat ovat tyytyväisimpiä autoonsa kuin minkään muun merkin omistajat.
Tesla ei ole kokonaisuutena ongelmallisempi kuin muutkaan autot, Tesla on tikunnokassa lehdistössä koska mainostuloja ei Teslalta heru, ja sokea suomalainenhan uskoo sokeasti lehdistöön.
- Anonyymi
Saksalainen hoviherra on ajanut S:llä 1,3 miljoonaa kilometriä. Akku vaihdettu takuuseen parikertaa ja sähkömoottori 4 kertaa. Huollot silti tulleet maksamaan 13ke. https://www.google.com/amp/s/teslamag.de/news/jetzt-1300000-kilometer-deutscher-tesla-fan-model-s-2014-35578/amp
- Anonyymi
Huollot silti tulleet maksamaan vain 13k..
Siitä voi päässälaskulla päätellä että huoltokulut ovat pari sataa vuodessa jos ajelee sellaisen keskimääräisen 20 000 kilsaa.
Ei paljon mitään. - Anonyymi
sähkömoottori vaihdettu 4 kertaa, eli viides moottori menossa. EIkö sähkömoottori kestä sitäkään mitä polttomoottori?
- Anonyymi
Liittykää facessa tesla club sivuille ja lukekaa huollon toimimattomuudesta. Itse haaveillut teslasta, mutta en enää. Tosi karua kirjoitusta siellä ja ylimielistä. Porukka ihan hajalla. En ota ilmankaan murheekseni teslaa
- Anonyymi
Mulla on samanlaiset kokemukset BMWstä. Yksilö tai ei mutta ei enää kiitos.
Jos 90-luvun Toyota on suuntavakaampi eikä huolto kykene kolmessa vuodessa saamaan autoa kuntoon niin ...
- Anonyymi
Hipsterit ostaa paskaa kun on cool olla "etujoukoissa" sähköautoilussa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822