Palmoplantaris pustularis

Anonyymi

Löytyykö muita vastaavan diagnoosin saaneita? Kiinnostaisi tietää, että oletteko löytäneet joitain toimivia keinoja rakkuloiden kuivumiseen? Olen nyt käyttänyt kohta kaksi viikkoa vahvaa kortisonivoidetta ja tuntuu, että iho ei kestä sitä enää yhtään. Lisäksi rasvasta huolimatta uusia rakkuloita tulee. Eli vähän nyt mietin, että kannattiko koko voidetta alkaa edes käyttämään. Tauti näyttää vaan siirtyvän sillä loitommaksi alkuperäisestä kohdastaan, joka on kuivettunut jo. Punainen ärtynyt rinkula siirtyy vain kauemmaksi koko ajan. Jalkakylpyjä nyt testailen ja liotan veteen merisuolaa. Tilasin juuri koivuvaseliinin, kun luin, että joku oli siitä saanut apua. Tänään hajoitin muutaman uudemman rakkulan siinä toivossa, että kuivuisivat nopeammin pois. Näitä on tullut jo vuosia isonvarpaan väliin ja yleensä leviäminen on loppunut, kun olen hajoittanut sieltä ne paukamat. Nyt näyttää siltä, että rakkulasta leviää jollain systeemillä uusi rakkula viereen, joka ylläpitää sitä, ettei se niiden tuleminen lopu. Tämä on ensimmäinen kerta, kun näitä rakkuloita on tullut muualle ja tietty päkiään, että kävely on varmasti hankalaa. Aikas inha tauti. Aikaisemmin en ole saanut diagnoosia ihotautilääkäreiltä, mutta nyt kun tuo oli eri paikassa, niin kuulemma on niin selvä tapaus, ettei tarvitse mitään lisätutkimuksia.

Onko teillä esim. jotain iho-oireita silloinkin kun ei ole tuota ihottumaa? Itsellä tässä jalassa lämmönsietokyky on olematon, joten en enää sauno, enkä matkusta ulkomaille. Kesällä myös jalan hikoaminen kengässä saa kauhean poltteen ja kutinan. Yöllä jalka täytyy pitää pois peiton alta. Jännää sikäli, että tämä on vain toisessa jalassa. Päkiän alue myös hilseilee, vaikka rasvailen joka päivä. Toinen jalkapohja on siisti. Nytpä sitä sitten aamulla aina jännittää, että uskaltaako edes katsoa, minkä verran uusia paukamia on yöllä ilmaantunut.

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
        Ikävä
        127
        1964
      2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
        Ikävä
        100
        1720
      3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
        Maailman menoa
        57
        1360
      4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
        Ikävä
        76
        1320
      5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
        Ikävä
        31
        1028
      6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
        Ikävä
        47
        926
      7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
        Ikävä
        51
        923
      8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
        Ikävä
        44
        882
      9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
        Ikävä
        109
        853
      10. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
        Ikävä
        73