Ei taas kerran hyvältä näytä japanilaisten touhut. Täällä väki mesoaa tojon korkeasta moraalista ja asiakas lähtöisestä toiminnasta, totuus on näköjään toinen. Eipä tämä yllättänyt kun on aikamme seurattu tojon laatu ongelmia ja ruoste seikkailuja.
"
Japanissa nousi viime vuoden lopulla kohu, kun teräksen valmistaja Kobe Steel tunnusti väärentäneensä kymmenen vuoden ajan terästen materiaalitodistuksia.
Kohun keskipisteessä ovat juuri japanilaiset yhtiöt, joissa laatua palvotaan kuin jumalaa.
Toyotan lanseeraama jatkuva parantaminen, kaizen-filosofia on saanut aivan uuden ulottuvuuden, testitulosten parantamisen väärentämällä.
Toyota ja Lexus ovat niiden asiakkaiden joukossa, jotka ovat Hondan ja Nissanin ohella käyttäneet Kobe Steelin valmistamia alumiini- ja kuparikomponentteja.
"
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/metalli/japanilaisyhtiot-narahtivat-pitkaaikaisesta-testausvilungista-todistusten-vaarentaminen-on-naurettavan-helppoa-6698229
Onneksi olkoon uudelle huijaus konsernille ja melukilvan voittaja teamille!
Toyota kärähti vilungista
65
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Toyotan koko toiminta on suurta vilunkia ollut jo ainakin pari vuosikymmentä.
- Anonyymi
Ei ihme että ruostuu kun metalli on väärennettyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihme että ruostuu kun metalli on väärennettyä.
Taitaa uusimpien ajotestien mukaan äänieristyskin noista "unohtua".
- Anonyymi
Tällä lailla ne lexuksesta katot murtuu ja pellit ruostuu. Teräs huijauksen karmeita tuotoksia!
https://youtu.be/N9LlHESSqLE - Anonyymi
En nyt oikein ymmärtänyt, missä se Toyota on vilunkia tehnyt? Eikö tässä ollutkaan Kobe Steel, joka teki jotakin?
Kai se Toyota nyt vaatii korvauksia tai jotain? Mutta loikan teit kun nykäsit hihasta Toyotan.- Anonyymi
Kohun keskipisteessä ovat juuri japanilaiset yhtiöt, joissa laatua palvotaan kuin jumalaa.
Toyotan lanseeraama jatkuva parantaminen, kaizen-filosofia on saanut aivan uuden ulottuvuuden, testitulosten parantamisen väärentämällä.
Toyota käyttää juuri näitä huijaus teräksiä autoissaan. Kyllä he ovat asiasta tietoisia olleet itsekin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kohun keskipisteessä ovat juuri japanilaiset yhtiöt, joissa laatua palvotaan kuin jumalaa.
Toyotan lanseeraama jatkuva parantaminen, kaizen-filosofia on saanut aivan uuden ulottuvuuden, testitulosten parantamisen väärentämällä.
Toyota käyttää juuri näitä huijaus teräksiä autoissaan. Kyllä he ovat asiasta tietoisia olleet itsekin.En edelleenkään ymmärrä, mistä Toyota tuli mieleesi kun kyse on Kobe Steel yhtiöstä?
Et kai syytä Nokiaa, jos Wärtsilä tekee jotain?
Nokian Renkaat huijasi testeissä, en ole varma onko tämä sen luokan juttu, mutta seurataan....... - Anonyymi
Toyota käyttää Kobe steelin terästä ja on ollut huijauksessa mukana. Kyllä ne autotehtaat testejä tekee ja tarkkailee materiaaleja ja niiden lujuuksia, eli tietämättömyyteen on turha vedota. Toyota on vain halunnut pysyä hiljaa kun on ollut tietoinen asiasta. Ehkä sinunkin corollastasi löytyy tätä luokattoman heikkoa terästä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä, mistä Toyota tuli mieleesi kun kyse on Kobe Steel yhtiöstä?
Et kai syytä Nokiaa, jos Wärtsilä tekee jotain?
Nokian Renkaat huijasi testeissä, en ole varma onko tämä sen luokan juttu, mutta seurataan.......Jos teräksen laadussa on kymmenen vuotta huijattu, niin ei voi valmistaja luistella vastuutaan ja väittää tietämättömyyttään asiaa koskien. Kyllä toyota on silloin mukana huijauksessa. Tojollahan se viime käden vastuu tuotteistaan joka tapauksessa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota käyttää Kobe steelin terästä ja on ollut huijauksessa mukana. Kyllä ne autotehtaat testejä tekee ja tarkkailee materiaaleja ja niiden lujuuksia, eli tietämättömyyteen on turha vedota. Toyota on vain halunnut pysyä hiljaa kun on ollut tietoinen asiasta. Ehkä sinunkin corollastasi löytyy tätä luokattoman heikkoa terästä?
Hei mersu kuski.
Mun toyota on paalattu aikoja sitten ajan nykyään datcialla
- Anonyymi
Japanilaiset ovat kaikessa hiljaisuudessa käyneet kuilun partaalla. Tässä on näköjään tojolle tullut ykkös tila, tosin kyseenalainen sellainen.
https://www.nykysuomi.com/2017/10/14/jattiskandaali-autoalalla-kobe-steel-lahella-konkurssia-huijaamisen-takia/- Anonyymi
No onhan tuo Takatakin vielä tuoreessa muistissa. Turvatyynyt silpoivat kaulavaltimot auki. Kunnon samurai meininki.
- Anonyymi
Toyota on uusi huijaus ykkönen!
- Anonyymi
Japanilaiset ovat näköjään vilunki mestareita kun vasta nyt ovat jääneet kiinni! Eniten tästäkin asiasta kärsii Suomalainen autoilija. Onneksi ongelman voi välttää ostamalla vaikka uuden Kian tai Hyundain. Parempia autoja laadultaan ovat molemmat tojoon verrattuna.
- Anonyymi
Täällä lapset puhuu autoista!
- Anonyymi
Missään ei lue että Toyota olisi huijannut. VW on sitä tehnyt todistetusti ,suunnitelmallisesti ja tarkoituksella vuodesta toiseen ja kärähtänyt housut kintuissa ja maksanutkin jo kolmisenkymmentä miljardia pelkästään törkeästä huijaamisesta. Pomot istuu linnassa, että mitäs rölli tähän?
- Anonyymi
No se päästöhuijaus ei kumminkaan auton turvallisuutta huononna , kuten Japanilaisten huono teräslaatu joka on jo turvallisuusriski kolaritilanteessa ja huonosti tehtyjä turvavöitä ja turvatyynyjä, japseihin on luotettu mutta osaa ne näköjään nekin vilunkia pelata..
- Anonyymi
"Toyotan lanseeraama jatkuva parantaminen, kaizen-filosofia on saanut aivan uuden ulottuvuuden, testitulosten parantamisen väärentämällä."
Eikö tuolla jo ylempänäkin käy ilmi, että Toyota on pelannut vilunkipeliä lähtiessään mukaan käyttämään kelvottomia metalleja.
Onnittelut uudelle huijaus firma toyotalle! - Anonyymi
Katsoppas tästä niin näet nöyräksi lain edessä muuttuneita huijaus keisareita. Toyota komeilee petos teräksen käyttäjien listalla ykkösenä!
https://www.nykysuomi.com/2017/10/14/jattiskandaali-autoalalla-kobe-steel-lahella-konkurssia-huijaamisen-takia/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se päästöhuijaus ei kumminkaan auton turvallisuutta huononna , kuten Japanilaisten huono teräslaatu joka on jo turvallisuusriski kolaritilanteessa ja huonosti tehtyjä turvavöitä ja turvatyynyjä, japseihin on luotettu mutta osaa ne näköjään nekin vilunkia pelata..
Itse asiassa Toyotassa oli aika vähän Takatan turvatyynyjä verrattuna muihin automerkkeihin. Olihan niitä kansanvaunuissakin miljoonia yksiköitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa Toyotassa oli aika vähän Takatan turvatyynyjä verrattuna muihin automerkkeihin. Olihan niitä kansanvaunuissakin miljoonia yksiköitä.
Kaasupolkimien hirttämiset turvatyynyvikojen lisäksi kertovat karua kieltä toyotan laatuongelmista. Taitaapa toyotassa eniten olla noita takatan tyynyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa Toyotassa oli aika vähän Takatan turvatyynyjä verrattuna muihin automerkkeihin. Olihan niitä kansanvaunuissakin miljoonia yksiköitä.
Sillai käy kun sinisilmäisesti luottaa japsilaatuun tulee yllätyksiä joita ei autotehtaatkaan osanneet varoa ..luotetaan laatuun mutta sekundaa tuleekin ..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasupolkimien hirttämiset turvatyynyvikojen lisäksi kertovat karua kieltä toyotan laatuongelmista. Taitaapa toyotassa eniten olla noita takatan tyynyä.
Toyotassa on ollut vain 1,7 miljoonaa Takatan tyynyä asennettuna kun niitä on maailman laajuisesti asennettu noin 70 miljoonaa kappaletta. Saman valmistajan tyynyjä ovat käyttäneet mm. MB, BMW, Volkswagen, Tesla, Ferrari, Mazda, Subaru ja Honda muutamia mainitakseni. Euroopan suurimpien valmistajien autoihin niitä on asennettu yhtä paljon kuin Toyotiin.
- Anonyymi
Kysymys olikin nyt siinä että japanilaiseen laatuun on luotettu sokeasti. Se että muistakin autoista näitä takatan paskapusseja löytyy, se ei paranna toyotan eikä japanilaisten laatu vaikutelmaa yhtään. Japanilaisethan ne toimitti volkkarille ne nippuside turvavyötkin. Vw joutui itse korjaamaan ongelman kun taas kerran japanilainen petti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa Toyotassa oli aika vähän Takatan turvatyynyjä verrattuna muihin automerkkeihin. Olihan niitä kansanvaunuissakin miljoonia yksiköitä.
"Itse asiassa Toyotassa oli aika vähän Takatan turvatyynyjä verrattuna muihin..."
Nyt puhut vasten parempaa tietoa. Trafin takaisinkutsutilastot tietää kertoa, että Toyotia kutsutaan korjauksiin turvatyynyjen takia suomessa kymmeniätuhansia ja esim. Volkswageneita vain joitakin kymmeniä.
Toyotissa on Takatan sirpalepommeja lukumääräisesti ylivoimaisesti eniten ja todennäköisesti myös suhteellisesti eniten!
https://recall.trafi.fi/?q=turvatyyny#vclass=&mark=&model=
- Anonyymi
Voisitteko kertoa, millä automerkeillä te pääasiassa ajatte. Osaisimme pelätä teitä liiikenteessä ja katsoa oikealla silmällä.
"Japanilaiset ovat näköjään vilunki mestareita kun vasta nyt ovat jääneet kiinni! Eniten tästäkin asiasta kärsii Suomalainen autoilija. Onneksi ongelman voi välttää ostamalla vaikka uuden Kian tai Hyundain. Parempia autoja laadultaan ovat molemmat tojoon verrattuna."
Toisissa viesteissä sanotaan autot tehdyiksi Englannissa ja Turkissa, jotka molemmat maat mielletään huonolaatuisten työntekijöiden maiksi. Entä kun karvaranteet, kokoavat autot Saksassakin. Tärkeimpänä huomiona, näissä autoissa ei ole koskaan käytetty japanilaista terästä. Olette sen verran tyhmiä, etten viitsi selittää syytä siihen. Karttaa ja maan hintatasoa vertaamalla, ajatus tästä saattaa löytyä.
Kuinka tyhmänä kansana, te haluatte aloituksesta lähtien pitää itseänne?- Anonyymi
Toyota on japanilainen valmistaja joka tosin valmistuttaa tuotteitansa halpamaissa. Joku raja on halpuuttamisellakin.
- Anonyymi
Odottakaa "pojat "joku kymmene vuotta ku saatte ajokortin.Alkakaa sitten puhuu autoist ku niist jotaki tiedätte.
- Anonyymi
Opettele sinä pojuseni ensin kirjoittamaan ennen kuin tulet tänne keulimaan.
- Anonyymi
Kovin on kankeaa tojo kansan käytös kun oma konserni onkin vilungin ytimessä mukana.
- Anonyymi
Toyota on vilunkimerkki vain trollin ininässä kun VW huijaus raastaa pientä mieltä.
- Anonyymi
Empä ole kyllä omassa lexuksessa huomannut mitään poikkeavaa vaikka onkin tehty huijarikonsernissa ja huijariteräksestä.
Onhan tuota vielä pysynyt autossa sisäpuolella eikä maalitkaa ole rapisseet kovin pahasti pois.
Jatketaan edelleen kovaa ajoa.- Anonyymi
Älä jatka kovaa ajoa, jos ajat kovaa ja tulee kolari niin huijariteräs antaa periksi ja henki menee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä jatka kovaa ajoa, jos ajat kovaa ja tulee kolari niin huijariteräs antaa periksi ja henki menee.
Parempi ajaa kovasti ni eipähän jää kitumaan jos kolari tulee.
"Toyota confirmed that the material has been used in hoods and rear doors of some of its vehicles."
No konepelti tai takaovet eivät ole kovin kriittisiä auton turvallisuuden kannalta. Huolestuttavaa olisi jos kyseessä olisivat törmäysenergioita vastaanottavat runkorakenteet.
The aircraft maker Boeing said it was inspecting Kobe Steel products, but that it had no reason to believe safety had been put at risk.
Kobe Steel also supplies materials to the carmakers Ford, Honda, Mazda and Subaru as well as Mitsubishi Heavy Industries.- Anonyymi
Tehtaan omia ilmoituksia nuokin ongelman vähättelyt. Japanilainen ei tunnusta ennen kuin viimeisessä pakossa.
- Anonyymi
Toyotan ja KobeSteelin yhteistyön ja suunnitellun heikentämisen tulosta koko sotku.
- Anonyymi
Vikavaagenin lahoilta hartioita ei sitä vilunki ja huijausviittaa ei niin vaan revitä kun siitä on jo kolmekymmentä miljardia maksettu ja kärsitään vielä pitkiä linnatuomioita, kun on kaasutettu kymmeniä ihmisiä hengiltä. Ja mitäköhän niillä kaikilla liikennekelvottomilla romuilla tehdään ? Kyllä vikavaagen on huijarin tittelinsä ansainnut. Ei sitä noin vaan riistetä. kun se on kerran kovalla rahalla ansaittu.
- Anonyymi
Vaikka näin olisi, ei se tee toyotan ongelmia olemattomaksi. Volkkarilla ei kuitenkaan turvallisuuteen vaikuttaneita vikoja ole juurikaan ollut, toisin kuin toyotalla. Toyotasta räjähtää turvatyynyt kosteuden vaikutuksesta, kaasupolkimet hirttää. Näitähän riittää.
Lisäksi lexuksen kattojen hitsi saumojen murtumiset ym laatu ongelmat.
Volkkarilla kerran huijasivat, ottivat opikseen. Japanilaiset huijasivat vaatimattomat kymmenen vuotta ja uutta saattaa vieläkin ilmi tulla.
Toyotakin on kiistatta paikkansa uutena huijaus konsernina täysin ansainnut. Paalupaikka melussa tojolla jo olikin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka näin olisi, ei se tee toyotan ongelmia olemattomaksi. Volkkarilla ei kuitenkaan turvallisuuteen vaikuttaneita vikoja ole juurikaan ollut, toisin kuin toyotalla. Toyotasta räjähtää turvatyynyt kosteuden vaikutuksesta, kaasupolkimet hirttää. Näitähän riittää.
Lisäksi lexuksen kattojen hitsi saumojen murtumiset ym laatu ongelmat.
Volkkarilla kerran huijasivat, ottivat opikseen. Japanilaiset huijasivat vaatimattomat kymmenen vuotta ja uutta saattaa vieläkin ilmi tulla.
Toyotakin on kiistatta paikkansa uutena huijaus konsernina täysin ansainnut. Paalupaikka melussa tojolla jo olikin.Vai volkkarilla kerran huijasivat ..niin ensin dieselpäästöhuijaus,sitten sama tuli ilmi bensa autoissa,myivät testiautoja uutena.turvavyöt ei pysy kiinni..
- Anonyymi
Tuulilasin testissä oli juuri joku kymmenen vuotta vanha Leksus. Siinäkin oli valmistaja huijannut niin, että katto lähtee irti.
Ostaisitko huijauskärryn? - Anonyymi
Ostaisitteko auton josta saattaa katto irrota kesken ajon?
- Anonyymi
Sairaan lapsen ininää. Harmittaahan se kun jatkuvasti konserni on ongelmissa ja DKW autounionikin jo teki mahalaskun. Melkein viidenkymmenen prosentin loikan syöksykierteellä ,kerien. Silloin ei naurata kun on enää pikku sintti. Eikä naurata muutenkaan jos on huijauksen uhriksi ja maksajaksi joutunut.
- Anonyymi
Menkää peilin eteen ja lausukaa. Minulla on pieni sielu, joka elää pihalla olevan romun kautta, antamatta mielenrauhaa olla kommentoimatta joutavia.
Nyt hymyile ja tiedät muittenkin ajattelevan sinusta samaa. Nämä asiat näkyvät ihmsestä päällepäin ja tyhmällä on tarve tuoda tyhmyytensä esille, vaikka sen vaikenemisella saisi hetkeksi kätketyksi. Tyhmyys on pysvvää, sitä voimatta millään poistaa.
Eilen illalla minä jouduin väkisin kuuntelemaan, VW tuotteiden ongelmista. Saattoiko turhempaa keskustelua olla olemassa. Sympatiaako tämä ihminen, tyhmyydessään kaipasi? - Anonyymi
Kyllä minä empaattisena ihmisenä lohdutan joskus näitä kaltoin kohdeltuja ja huijattuja sanomalla että onhan noita yksittäistapauksia joskus. Eivät kaikki ole rikki, niinkuin tiedottajakin on todennut, ja tuleehan se parempaan kuntoon kun usein korjataan vaikka toisinaan huijataan .
- Anonyymi
Pieni ohjelmapäivitys ja ongelmat poistuvat, ei huono juttu. Omistajallehan ei tuo päästöohjelma aiheuttanut mitään ongelmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pieni ohjelmapäivitys ja ongelmat poistuvat, ei huono juttu. Omistajallehan ei tuo päästöohjelma aiheuttanut mitään ongelmaa.
Huijausautot ovat aiheuttaneet omistajilleen tuhansien tappiot, koska jälleenmyyntiarvo on romahtanut nopeammin kuin kansanvaunuissa keskimääriin. Kesdkimäärin se nollaaantuu kansanvaunuissa 10 vuodessa, jolloin ne eivät ole liikennekelpoisia joko puhkiruostumisen tai liikaa korjauspääomia vaativien vikojen takia.
- Anonyymi
Tojosta on tullut uusi huijaus konserni. Volkswagen on huijaus autonsa korjannut yhdellä huolto käynnillä. Vaan miten tojo korjaa huijaus teräksestä johtuvat rajut ruoste ongelmat ja heikot hitsisaumat?
Epäilen että jää omistajan vastuulle. Korjaus aika olisi viikkoja jos hyvin tehtäisiin.- Anonyymi
Aivan, omistaja maksaa viulut. Ainoastaan Jenkkilässä jossa tuotevastuu on kovempi, niin siellä vaihdetaan uudet rungot pickuppeihin kun se sattuivat katkeilemaan kesken ajon muutaman vuoden käytön jälkeen.
- Anonyymi
Suomessa ei korjata edes Lexuksen revenneitä kattosaumoja takuuna, vaikka se on yleinen ja tunnettu valmistuvika ja saattaa tuhota auton sähköt ja korin lopullisesti.
- Anonyymi
Yhdysvalloissa tuotevastuu on todellinen. Konsernissakin tiedetään . Ovat jästipäisimmätkin jo oppineet kantapään kautta . Kolmekymmentä miljardia 30.000.000.000 maksamalla ja joillakin pitkällä vankeustuomiolla ovat jo melkein selvinneet itse suunittelemastaan tragediasta. Mitä nyt muutamana satatuhatta autoa meni liikennekelvottomina parkkipaikoille virttymään ja maatumaan. Aika syvältä kouraisi huijarin käsi asiakkaiden taskussa. Taitanee olla siellä vieläkin kun takuuasiat kuuluvat takkuilevan ja huijattu asiakas maksaa kun tulee parempaan kuntoon. Vai tuleeko? Mieti sitä! Maailman luotettavinta merkkiä haukkumalla tuskin onnistuu. Kyllä konserni on huijarinviittansa ansainnut ja maksanutkin jo melkein ainakin. Iloista maksaja konserni rahastaa.
- Anonyymi
Volkswagen korjaa huijaus ohjelmistonsa sinä missä Toyotalla levitellään käsiä murtuvien kattojen kanssa. Ruoste ongelmista puhumattakaan. Kalliiksi on tullut jenkkilässä tojon ruoste seikkailut.
Jos pitäisi kahdesta valita. Niin ostaisitko auton mihin on päivitetty moottorin ohjaukseen uusi ohjelmisto, vai auton josta on katto murtunut irti ja pohja umpilaho?- Anonyymi
EN KYLLÄ KUMPAAKAAN, JOS REHELLISIÄ OLLAAN.
- Anonyymi
Näin ohueeseen oljenkorteen ei kukaan muu ole vielä onnistunut tarttumaan keskellä yötä. Onko paineita toyotan etumatkasta kun ei ole uni tullut silmään vai mikä nyt noin valvottaa? ?
- Anonyymi
Koskeeko totuus noin kipeästi että heti herättyään pitää tulla puolustamaan sitä hädin tuskin keskinkertaista kippoa? Tottahan tuossa puhuttiin vaikka yöllä olikin kirjoitettu....
- Anonyymi
Artikkelissa ei väitetty Toyotan huijanneen vaan Kobe Stealsin joka toimitti terästä mm. Toyotalle. Aika uuno pitää olla jos ei lukemaansa edes tämän vertaa ymmärrä.
- Anonyymi
Toyota on japanilais kumppaneineen huijauksen uusin mittapuu, mihin kaikkia muita huijauksia tullaan tulevaisuudessa vertaamaan.
- Anonyymi
Toki, toki, tottakai, kun itse ole pienessä mielessäsi niin päättänyt. Uskottavasti kuin ai3na. Eikä tarvi linkittää minnekkään.
Ps. Montako konsernin johtajaa on vielä lusimassa petoksesta? Paljonko on kakkua jälellä? Kova tuomio mitättömästä pikkujäynästä. Sijaiskärsijöitä kun vain jotkut " työntekijät" olivat sellaista pikkuvilppiä menneet tekemään. Niinkuin ei niissä jakopäissä öljykirnuissa ja dsg- laatikoissa olisi kärsimystä jo kylliksi riittänyt. Kaikki Toyotan syytä! Ensi viikolla taas kukkoilevat ja kekkuloivat trafin ensirekisteröintitilaston piikkipaikalla. On se niin väärin. Kyllä pitäisi tuonti kieltää!
- Anonyymi
"Toyota kärähti vilungista"
Mutta on kuitenkin vielä oppipoika saksalaishuijareihin verrattuna. Samoin kuin sinä olet vielä oppipoika, mitä autoiluun tulee.
Ps. En aja, enkä omista Toyotaa - Anonyymi
Tämä oli hyvä nosto joka kertoo hieman lisää Toyotan ongelmien syistä viime viikkoina keskusteluissa puhuttujen ongelmien lisäksi.
- Anonyymi
Volkkarin suurin ongelma on Toyota ainakin tällä suolipalstalla. Vaginaristien suurin murheenalho on vikavaagen jota ei saada parempaan kuntoon jos ei saldo riitä. Vilppivaagen on tullut filunkivalmistajille todella kalliiksi. Kuinkahan pitkälle mahtaa saldo riittää ja tuleeko kuntoon? Toyotaa haukkumalla tuskin tulee koskaan!
- Anonyymi
Ja vielä kerran. Artikkelissa ei mainita mitään Toyotan vilungista vaan parin muun yhtiön. On toimittajan osaamattomuutta vetää Toyota mukaan asiaan, aivan kuin kaikki Japanilaiset yhtiöt olisi saman johdon alaisia. Eihän BMWkään ole Volkkarin johdon alainen, vai onko?
Pikkuisen tarkkuutta uutisointiin ja varsinkin uutisten sisälukutaitoon. - Anonyymi
Kun volkkari huijasi oikein kaksin käsin ja olan takaa tarkoituksella, suunnitellusti, törkeästi ja röyhkeästi niin oliko se amerikkalaisten vika kun käräyttivät petoksesta koijarin? Ainakin Petterin mukaan volkkari oli uhri. Mahtaa ahistaa kun toyota veti "uhria" taas kölin alta ja näytti mistä kana kusee!!!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171008Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804