Toyota kärähti vilungista

Anonyymi

Ei taas kerran hyvältä näytä japanilaisten touhut. Täällä väki mesoaa tojon korkeasta moraalista ja asiakas lähtöisestä toiminnasta, totuus on näköjään toinen. Eipä tämä yllättänyt kun on aikamme seurattu tojon laatu ongelmia ja ruoste seikkailuja.

"
Japanissa nousi viime vuoden lopulla kohu, kun teräksen valmistaja Kobe Steel tunnusti väärentäneensä kymmenen vuoden ajan terästen materiaalitodistuksia.

Kohun keskipisteessä ovat juuri japanilaiset yhtiöt, joissa laatua palvotaan kuin jumalaa.

Toyotan lanseeraama jatkuva parantaminen, kaizen-filosofia on saanut aivan uuden ulottuvuuden, testitulosten parantamisen väärentämällä.

Toyota ja Lexus ovat niiden asiakkaiden joukossa, jotka ovat Hondan ja Nissanin ohella käyttäneet Kobe Steelin valmistamia alumiini- ja kuparikomponentteja.
"
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/metalli/japanilaisyhtiot-narahtivat-pitkaaikaisesta-testausvilungista-todistusten-vaarentaminen-on-naurettavan-helppoa-6698229

Onneksi olkoon uudelle huijaus konsernille ja melukilvan voittaja teamille!

65

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotan koko toiminta on suurta vilunkia ollut jo ainakin pari vuosikymmentä.

      • Anonyymi

        Ei ihme että ruostuu kun metalli on väärennettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme että ruostuu kun metalli on väärennettyä.

        Taitaa uusimpien ajotestien mukaan äänieristyskin noista "unohtua".


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En nyt oikein ymmärtänyt, missä se Toyota on vilunkia tehnyt? Eikö tässä ollutkaan Kobe Steel, joka teki jotakin?

      Kai se Toyota nyt vaatii korvauksia tai jotain? Mutta loikan teit kun nykäsit hihasta Toyotan.

      • Anonyymi

        Kohun keskipisteessä ovat juuri japanilaiset yhtiöt, joissa laatua palvotaan kuin jumalaa.

        Toyotan lanseeraama jatkuva parantaminen, kaizen-filosofia on saanut aivan uuden ulottuvuuden, testitulosten parantamisen väärentämällä.

        Toyota käyttää juuri näitä huijaus teräksiä autoissaan. Kyllä he ovat asiasta tietoisia olleet itsekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohun keskipisteessä ovat juuri japanilaiset yhtiöt, joissa laatua palvotaan kuin jumalaa.

        Toyotan lanseeraama jatkuva parantaminen, kaizen-filosofia on saanut aivan uuden ulottuvuuden, testitulosten parantamisen väärentämällä.

        Toyota käyttää juuri näitä huijaus teräksiä autoissaan. Kyllä he ovat asiasta tietoisia olleet itsekin.

        En edelleenkään ymmärrä, mistä Toyota tuli mieleesi kun kyse on Kobe Steel yhtiöstä?

        Et kai syytä Nokiaa, jos Wärtsilä tekee jotain?

        Nokian Renkaat huijasi testeissä, en ole varma onko tämä sen luokan juttu, mutta seurataan.......


      • Anonyymi

        Toyota käyttää Kobe steelin terästä ja on ollut huijauksessa mukana. Kyllä ne autotehtaat testejä tekee ja tarkkailee materiaaleja ja niiden lujuuksia, eli tietämättömyyteen on turha vedota. Toyota on vain halunnut pysyä hiljaa kun on ollut tietoinen asiasta. Ehkä sinunkin corollastasi löytyy tätä luokattoman heikkoa terästä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En edelleenkään ymmärrä, mistä Toyota tuli mieleesi kun kyse on Kobe Steel yhtiöstä?

        Et kai syytä Nokiaa, jos Wärtsilä tekee jotain?

        Nokian Renkaat huijasi testeissä, en ole varma onko tämä sen luokan juttu, mutta seurataan.......

        Jos teräksen laadussa on kymmenen vuotta huijattu, niin ei voi valmistaja luistella vastuutaan ja väittää tietämättömyyttään asiaa koskien. Kyllä toyota on silloin mukana huijauksessa. Tojollahan se viime käden vastuu tuotteistaan joka tapauksessa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota käyttää Kobe steelin terästä ja on ollut huijauksessa mukana. Kyllä ne autotehtaat testejä tekee ja tarkkailee materiaaleja ja niiden lujuuksia, eli tietämättömyyteen on turha vedota. Toyota on vain halunnut pysyä hiljaa kun on ollut tietoinen asiasta. Ehkä sinunkin corollastasi löytyy tätä luokattoman heikkoa terästä?

        Hei mersu kuski.
        Mun toyota on paalattu aikoja sitten ajan nykyään datcialla


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        No onhan tuo Takatakin vielä tuoreessa muistissa. Turvatyynyt silpoivat kaulavaltimot auki. Kunnon samurai meininki.


    • Anonyymi

      Toyota on uusi huijaus ykkönen!

    • Anonyymi

      Japanilaiset ovat näköjään vilunki mestareita kun vasta nyt ovat jääneet kiinni! Eniten tästäkin asiasta kärsii Suomalainen autoilija. Onneksi ongelman voi välttää ostamalla vaikka uuden Kian tai Hyundain. Parempia autoja laadultaan ovat molemmat tojoon verrattuna.

    • Anonyymi

      Täällä lapset puhuu autoista!

    • Anonyymi

      Missään ei lue että Toyota olisi huijannut. VW on sitä tehnyt todistetusti ,suunnitelmallisesti ja tarkoituksella vuodesta toiseen ja kärähtänyt housut kintuissa ja maksanutkin jo kolmisenkymmentä miljardia pelkästään törkeästä huijaamisesta. Pomot istuu linnassa, että mitäs rölli tähän?

      • Anonyymi

        No se päästöhuijaus ei kumminkaan auton turvallisuutta huononna , kuten Japanilaisten huono teräslaatu joka on jo turvallisuusriski kolaritilanteessa ja huonosti tehtyjä turvavöitä ja turvatyynyjä, japseihin on luotettu mutta osaa ne näköjään nekin vilunkia pelata..


      • Anonyymi

        "Toyotan lanseeraama jatkuva parantaminen, kaizen-filosofia on saanut aivan uuden ulottuvuuden, testitulosten parantamisen väärentämällä."

        Eikö tuolla jo ylempänäkin käy ilmi, että Toyota on pelannut vilunkipeliä lähtiessään mukaan käyttämään kelvottomia metalleja.

        Onnittelut uudelle huijaus firma toyotalle!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se päästöhuijaus ei kumminkaan auton turvallisuutta huononna , kuten Japanilaisten huono teräslaatu joka on jo turvallisuusriski kolaritilanteessa ja huonosti tehtyjä turvavöitä ja turvatyynyjä, japseihin on luotettu mutta osaa ne näköjään nekin vilunkia pelata..

        Itse asiassa Toyotassa oli aika vähän Takatan turvatyynyjä verrattuna muihin automerkkeihin. Olihan niitä kansanvaunuissakin miljoonia yksiköitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa Toyotassa oli aika vähän Takatan turvatyynyjä verrattuna muihin automerkkeihin. Olihan niitä kansanvaunuissakin miljoonia yksiköitä.

        Kaasupolkimien hirttämiset turvatyynyvikojen lisäksi kertovat karua kieltä toyotan laatuongelmista. Taitaapa toyotassa eniten olla noita takatan tyynyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa Toyotassa oli aika vähän Takatan turvatyynyjä verrattuna muihin automerkkeihin. Olihan niitä kansanvaunuissakin miljoonia yksiköitä.

        Sillai käy kun sinisilmäisesti luottaa japsilaatuun tulee yllätyksiä joita ei autotehtaatkaan osanneet varoa ..luotetaan laatuun mutta sekundaa tuleekin ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaasupolkimien hirttämiset turvatyynyvikojen lisäksi kertovat karua kieltä toyotan laatuongelmista. Taitaapa toyotassa eniten olla noita takatan tyynyä.

        Toyotassa on ollut vain 1,7 miljoonaa Takatan tyynyä asennettuna kun niitä on maailman laajuisesti asennettu noin 70 miljoonaa kappaletta. Saman valmistajan tyynyjä ovat käyttäneet mm. MB, BMW, Volkswagen, Tesla, Ferrari, Mazda, Subaru ja Honda muutamia mainitakseni. Euroopan suurimpien valmistajien autoihin niitä on asennettu yhtä paljon kuin Toyotiin.


      • Anonyymi

        Kysymys olikin nyt siinä että japanilaiseen laatuun on luotettu sokeasti. Se että muistakin autoista näitä takatan paskapusseja löytyy, se ei paranna toyotan eikä japanilaisten laatu vaikutelmaa yhtään. Japanilaisethan ne toimitti volkkarille ne nippuside turvavyötkin. Vw joutui itse korjaamaan ongelman kun taas kerran japanilainen petti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa Toyotassa oli aika vähän Takatan turvatyynyjä verrattuna muihin automerkkeihin. Olihan niitä kansanvaunuissakin miljoonia yksiköitä.

        "Itse asiassa Toyotassa oli aika vähän Takatan turvatyynyjä verrattuna muihin..."

        Nyt puhut vasten parempaa tietoa. Trafin takaisinkutsutilastot tietää kertoa, että Toyotia kutsutaan korjauksiin turvatyynyjen takia suomessa kymmeniätuhansia ja esim. Volkswageneita vain joitakin kymmeniä.
        Toyotissa on Takatan sirpalepommeja lukumääräisesti ylivoimaisesti eniten ja todennäköisesti myös suhteellisesti eniten!
        https://recall.trafi.fi/?q=turvatyyny#vclass=&mark=&model=


    • Anonyymi

      Voisitteko kertoa, millä automerkeillä te pääasiassa ajatte. Osaisimme pelätä teitä liiikenteessä ja katsoa oikealla silmällä.

      "Japanilaiset ovat näköjään vilunki mestareita kun vasta nyt ovat jääneet kiinni! Eniten tästäkin asiasta kärsii Suomalainen autoilija. Onneksi ongelman voi välttää ostamalla vaikka uuden Kian tai Hyundain. Parempia autoja laadultaan ovat molemmat tojoon verrattuna."

      Toisissa viesteissä sanotaan autot tehdyiksi Englannissa ja Turkissa, jotka molemmat maat mielletään huonolaatuisten työntekijöiden maiksi. Entä kun karvaranteet, kokoavat autot Saksassakin. Tärkeimpänä huomiona, näissä autoissa ei ole koskaan käytetty japanilaista terästä. Olette sen verran tyhmiä, etten viitsi selittää syytä siihen. Karttaa ja maan hintatasoa vertaamalla, ajatus tästä saattaa löytyä.

      Kuinka tyhmänä kansana, te haluatte aloituksesta lähtien pitää itseänne?

      • Anonyymi

        Toyota on japanilainen valmistaja joka tosin valmistuttaa tuotteitansa halpamaissa. Joku raja on halpuuttamisellakin.


    • Anonyymi

      Odottakaa "pojat "joku kymmene vuotta ku saatte ajokortin.Alkakaa sitten puhuu autoist ku niist jotaki tiedätte.

      • Anonyymi

        Opettele sinä pojuseni ensin kirjoittamaan ennen kuin tulet tänne keulimaan.


    • Anonyymi

      Kovin on kankeaa tojo kansan käytös kun oma konserni onkin vilungin ytimessä mukana.

    • Anonyymi

      Toyota on vilunkimerkki vain trollin ininässä kun VW huijaus raastaa pientä mieltä.

    • Anonyymi

      Empä ole kyllä omassa lexuksessa huomannut mitään poikkeavaa vaikka onkin tehty huijarikonsernissa ja huijariteräksestä.
      Onhan tuota vielä pysynyt autossa sisäpuolella eikä maalitkaa ole rapisseet kovin pahasti pois.
      Jatketaan edelleen kovaa ajoa.

      • Anonyymi

        Älä jatka kovaa ajoa, jos ajat kovaa ja tulee kolari niin huijariteräs antaa periksi ja henki menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jatka kovaa ajoa, jos ajat kovaa ja tulee kolari niin huijariteräs antaa periksi ja henki menee.

        Parempi ajaa kovasti ni eipähän jää kitumaan jos kolari tulee.


    • "Toyota confirmed that the material has been used in hoods and rear doors of some of its vehicles."

      No konepelti tai takaovet eivät ole kovin kriittisiä auton turvallisuuden kannalta. Huolestuttavaa olisi jos kyseessä olisivat törmäysenergioita vastaanottavat runkorakenteet.

      The aircraft maker Boeing said it was inspecting Kobe Steel products, but that it had no reason to believe safety had been put at risk.

      Kobe Steel also supplies materials to the carmakers Ford, Honda, Mazda and Subaru as well as Mitsubishi Heavy Industries.

    • Anonyymi

      Tehtaan omia ilmoituksia nuokin ongelman vähättelyt. Japanilainen ei tunnusta ennen kuin viimeisessä pakossa.

    • Anonyymi

      Toyotan ja KobeSteelin yhteistyön ja suunnitellun heikentämisen tulosta koko sotku.

    • Anonyymi

      Vikavaagenin lahoilta hartioita ei sitä vilunki ja huijausviittaa ei niin vaan revitä kun siitä on jo kolmekymmentä miljardia maksettu ja kärsitään vielä pitkiä linnatuomioita, kun on kaasutettu kymmeniä ihmisiä hengiltä. Ja mitäköhän niillä kaikilla liikennekelvottomilla romuilla tehdään ? Kyllä vikavaagen on huijarin tittelinsä ansainnut. Ei sitä noin vaan riistetä. kun se on kerran kovalla rahalla ansaittu.

      • Anonyymi

        Vaikka näin olisi, ei se tee toyotan ongelmia olemattomaksi. Volkkarilla ei kuitenkaan turvallisuuteen vaikuttaneita vikoja ole juurikaan ollut, toisin kuin toyotalla. Toyotasta räjähtää turvatyynyt kosteuden vaikutuksesta, kaasupolkimet hirttää. Näitähän riittää.

        Lisäksi lexuksen kattojen hitsi saumojen murtumiset ym laatu ongelmat.

        Volkkarilla kerran huijasivat, ottivat opikseen. Japanilaiset huijasivat vaatimattomat kymmenen vuotta ja uutta saattaa vieläkin ilmi tulla.

        Toyotakin on kiistatta paikkansa uutena huijaus konsernina täysin ansainnut. Paalupaikka melussa tojolla jo olikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka näin olisi, ei se tee toyotan ongelmia olemattomaksi. Volkkarilla ei kuitenkaan turvallisuuteen vaikuttaneita vikoja ole juurikaan ollut, toisin kuin toyotalla. Toyotasta räjähtää turvatyynyt kosteuden vaikutuksesta, kaasupolkimet hirttää. Näitähän riittää.

        Lisäksi lexuksen kattojen hitsi saumojen murtumiset ym laatu ongelmat.

        Volkkarilla kerran huijasivat, ottivat opikseen. Japanilaiset huijasivat vaatimattomat kymmenen vuotta ja uutta saattaa vieläkin ilmi tulla.

        Toyotakin on kiistatta paikkansa uutena huijaus konsernina täysin ansainnut. Paalupaikka melussa tojolla jo olikin.

        Vai volkkarilla kerran huijasivat ..niin ensin dieselpäästöhuijaus,sitten sama tuli ilmi bensa autoissa,myivät testiautoja uutena.turvavyöt ei pysy kiinni..


    • Anonyymi

      Tuulilasin testissä oli juuri joku kymmenen vuotta vanha Leksus. Siinäkin oli valmistaja huijannut niin, että katto lähtee irti.

      Ostaisitko huijauskärryn?

    • Anonyymi

      Ostaisitteko auton josta saattaa katto irrota kesken ajon?

    • Anonyymi

      Sairaan lapsen ininää. Harmittaahan se kun jatkuvasti konserni on ongelmissa ja DKW autounionikin jo teki mahalaskun. Melkein viidenkymmenen prosentin loikan syöksykierteellä ,kerien. Silloin ei naurata kun on enää pikku sintti. Eikä naurata muutenkaan jos on huijauksen uhriksi ja maksajaksi joutunut.

    • Anonyymi

      Menkää peilin eteen ja lausukaa. Minulla on pieni sielu, joka elää pihalla olevan romun kautta, antamatta mielenrauhaa olla kommentoimatta joutavia.

      Nyt hymyile ja tiedät muittenkin ajattelevan sinusta samaa. Nämä asiat näkyvät ihmsestä päällepäin ja tyhmällä on tarve tuoda tyhmyytensä esille, vaikka sen vaikenemisella saisi hetkeksi kätketyksi. Tyhmyys on pysvvää, sitä voimatta millään poistaa.

      Eilen illalla minä jouduin väkisin kuuntelemaan, VW tuotteiden ongelmista. Saattoiko turhempaa keskustelua olla olemassa. Sympatiaako tämä ihminen, tyhmyydessään kaipasi?

    • Anonyymi

      Kyllä minä empaattisena ihmisenä lohdutan joskus näitä kaltoin kohdeltuja ja huijattuja sanomalla että onhan noita yksittäistapauksia joskus. Eivät kaikki ole rikki, niinkuin tiedottajakin on todennut, ja tuleehan se parempaan kuntoon kun usein korjataan vaikka toisinaan huijataan .

      • Anonyymi

        Pieni ohjelmapäivitys ja ongelmat poistuvat, ei huono juttu. Omistajallehan ei tuo päästöohjelma aiheuttanut mitään ongelmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni ohjelmapäivitys ja ongelmat poistuvat, ei huono juttu. Omistajallehan ei tuo päästöohjelma aiheuttanut mitään ongelmaa.

        Huijausautot ovat aiheuttaneet omistajilleen tuhansien tappiot, koska jälleenmyyntiarvo on romahtanut nopeammin kuin kansanvaunuissa keskimääriin. Kesdkimäärin se nollaaantuu kansanvaunuissa 10 vuodessa, jolloin ne eivät ole liikennekelpoisia joko puhkiruostumisen tai liikaa korjauspääomia vaativien vikojen takia.


    • Anonyymi

      Tojosta on tullut uusi huijaus konserni. Volkswagen on huijaus autonsa korjannut yhdellä huolto käynnillä. Vaan miten tojo korjaa huijaus teräksestä johtuvat rajut ruoste ongelmat ja heikot hitsisaumat?
      Epäilen että jää omistajan vastuulle. Korjaus aika olisi viikkoja jos hyvin tehtäisiin.

      • Anonyymi

        Aivan, omistaja maksaa viulut. Ainoastaan Jenkkilässä jossa tuotevastuu on kovempi, niin siellä vaihdetaan uudet rungot pickuppeihin kun se sattuivat katkeilemaan kesken ajon muutaman vuoden käytön jälkeen.


      • Anonyymi

        Suomessa ei korjata edes Lexuksen revenneitä kattosaumoja takuuna, vaikka se on yleinen ja tunnettu valmistuvika ja saattaa tuhota auton sähköt ja korin lopullisesti.


    • Anonyymi

      Yhdysvalloissa tuotevastuu on todellinen. Konsernissakin tiedetään . Ovat jästipäisimmätkin jo oppineet kantapään kautta . Kolmekymmentä miljardia 30.000.000.000 maksamalla ja joillakin pitkällä vankeustuomiolla ovat jo melkein selvinneet itse suunittelemastaan tragediasta. Mitä nyt muutamana satatuhatta autoa meni liikennekelvottomina parkkipaikoille virttymään ja maatumaan. Aika syvältä kouraisi huijarin käsi asiakkaiden taskussa. Taitanee olla siellä vieläkin kun takuuasiat kuuluvat takkuilevan ja huijattu asiakas maksaa kun tulee parempaan kuntoon. Vai tuleeko? Mieti sitä! Maailman luotettavinta merkkiä haukkumalla tuskin onnistuu. Kyllä konserni on huijarinviittansa ansainnut ja maksanutkin jo melkein ainakin. Iloista maksaja konserni rahastaa.

    • Anonyymi

      Volkswagen korjaa huijaus ohjelmistonsa sinä missä Toyotalla levitellään käsiä murtuvien kattojen kanssa. Ruoste ongelmista puhumattakaan. Kalliiksi on tullut jenkkilässä tojon ruoste seikkailut.

      Jos pitäisi kahdesta valita. Niin ostaisitko auton mihin on päivitetty moottorin ohjaukseen uusi ohjelmisto, vai auton josta on katto murtunut irti ja pohja umpilaho?

      • Anonyymi

        EN KYLLÄ KUMPAAKAAN, JOS REHELLISIÄ OLLAAN.


    • Anonyymi

      Näin ohueeseen oljenkorteen ei kukaan muu ole vielä onnistunut tarttumaan keskellä yötä. Onko paineita toyotan etumatkasta kun ei ole uni tullut silmään vai mikä nyt noin valvottaa? ?

      • Anonyymi

        Koskeeko totuus noin kipeästi että heti herättyään pitää tulla puolustamaan sitä hädin tuskin keskinkertaista kippoa? Tottahan tuossa puhuttiin vaikka yöllä olikin kirjoitettu....


    • Anonyymi

      Artikkelissa ei väitetty Toyotan huijanneen vaan Kobe Stealsin joka toimitti terästä mm. Toyotalle. Aika uuno pitää olla jos ei lukemaansa edes tämän vertaa ymmärrä.

    • Anonyymi

      Toyota on japanilais kumppaneineen huijauksen uusin mittapuu, mihin kaikkia muita huijauksia tullaan tulevaisuudessa vertaamaan.

      • Anonyymi

        Toki, toki, tottakai, kun itse ole pienessä mielessäsi niin päättänyt. Uskottavasti kuin ai3na. Eikä tarvi linkittää minnekkään.
        Ps. Montako konsernin johtajaa on vielä lusimassa petoksesta? Paljonko on kakkua jälellä? Kova tuomio mitättömästä pikkujäynästä. Sijaiskärsijöitä kun vain jotkut " työntekijät" olivat sellaista pikkuvilppiä menneet tekemään. Niinkuin ei niissä jakopäissä öljykirnuissa ja dsg- laatikoissa olisi kärsimystä jo kylliksi riittänyt. Kaikki Toyotan syytä! Ensi viikolla taas kukkoilevat ja kekkuloivat trafin ensirekisteröintitilaston piikkipaikalla. On se niin väärin. Kyllä pitäisi tuonti kieltää!


    • Anonyymi

      "Toyota kärähti vilungista"
      Mutta on kuitenkin vielä oppipoika saksalaishuijareihin verrattuna. Samoin kuin sinä olet vielä oppipoika, mitä autoiluun tulee.

      Ps. En aja, enkä omista Toyotaa

    • Anonyymi

      Tämä oli hyvä nosto joka kertoo hieman lisää Toyotan ongelmien syistä viime viikkoina keskusteluissa puhuttujen ongelmien lisäksi.

    • Anonyymi

      Volkkarin suurin ongelma on Toyota ainakin tällä suolipalstalla. Vaginaristien suurin murheenalho on vikavaagen jota ei saada parempaan kuntoon jos ei saldo riitä. Vilppivaagen on tullut filunkivalmistajille todella kalliiksi. Kuinkahan pitkälle mahtaa saldo riittää ja tuleeko kuntoon? Toyotaa haukkumalla tuskin tulee koskaan!

    • Anonyymi

      Ja vielä kerran. Artikkelissa ei mainita mitään Toyotan vilungista vaan parin muun yhtiön. On toimittajan osaamattomuutta vetää Toyota mukaan asiaan, aivan kuin kaikki Japanilaiset yhtiöt olisi saman johdon alaisia. Eihän BMWkään ole Volkkarin johdon alainen, vai onko?

      Pikkuisen tarkkuutta uutisointiin ja varsinkin uutisten sisälukutaitoon.

    • Anonyymi

      Kun volkkari huijasi oikein kaksin käsin ja olan takaa tarkoituksella, suunnitellusti, törkeästi ja röyhkeästi niin oliko se amerikkalaisten vika kun käräyttivät petoksesta koijarin? Ainakin Petterin mukaan volkkari oli uhri. Mahtaa ahistaa kun toyota veti "uhria" taas kölin alta ja näytti mistä kana kusee!!!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      229
      2075
    2. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1788
    3. Miehille kysymys

      Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      60
      1346
    4. Onko telepatia totta

      Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1185
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

      Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1028
    6. Nainen, olen niin pettynyt

      Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      974
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

      Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

      erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      945
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

      Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      822
    10. Haluaisin jo

      Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      814
    Aihe