Microsoft ei osaa kertoa minulle yhtään asiaa niin, että tajuaisin kysymättä. Seuraavan lainauksen luulen ymmärtäväni.
"Määritä aktiivinen aika, jotta tiedämme, milloin yleensä käytät tätä laitetta. Emme käynnistä laitetta automaattisesti uudelleen aktiivisen ajan aikana. Uudelleenkäynnistystä ei myöskään tehdä tarkistamatta, onko laite parhaillaan käytössä."
Aktiivisen ajan määrittäminen meneekin sitten jo yli päälakeni. Miten seuraavan voi muuttaa, kun ei tiedä, mitä tarkoitetaan?
Alkamisaika: 8.00-0.00
Päättymisaika 17.00-0.00 (enintään 18 tuntia)
Aktiivisen ajan määrittely on muutenkin hankalaa, jos istuu koneella satunnaisesti. Tällä systeemillä kone sammahtaa taatusti kesken pankkiasioinnin, koska kriittisempää hetkeä ei taida olla. Mitä olette kirjanneet Microsoftille tiedoksi?
Win10 Aktiivinen aika?
52
1083
Vastaukset
- Anonyymi
Se on tuo ymmärryksen puute aika paha juttu. Pitääkö Microsoftin määrittää sinulle aktiivinen aika jos olet satunnaisesti koneellasi?
- Anonyymi
Miten aktiivinen aika kirjoitetaan noihin sarakkeisiin? Käytän konetta satunnaisesti, joten olen periaatteessa aktiivinen koska tahansa. Yhtenä päivä yhtä ja toisena toista.
Oletetaan, että olen koneella 8.00-10.00 ja 17.00-22.00. Kirjoitanko alkamisajan kohdalle 8.00 ja päättymisajaksi 22.00?
Miten Microsoft päivittää kymppiä? Seiska alkoi ladata päivitykiä, kun avasin koneen. Ladattuaan päivitykset se ilmoitti, että uusia päivityksiä on saatavilla. Kun suljin koneen, se ilmoitti, päivityksiä asennetaan-älä katkaise virtaa.
Kympistä en saa selvää, miten päivitykset hoituvat. Voinko käynnistää päivitysten haun heti ja antaa koneen päivittyä kertarupeamalla niin, että ei tarvitse ihmetellä viikkotolkulla, mitä on tekeillä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten aktiivinen aika kirjoitetaan noihin sarakkeisiin? Käytän konetta satunnaisesti, joten olen periaatteessa aktiivinen koska tahansa. Yhtenä päivä yhtä ja toisena toista.
Oletetaan, että olen koneella 8.00-10.00 ja 17.00-22.00. Kirjoitanko alkamisajan kohdalle 8.00 ja päättymisajaksi 22.00?
Miten Microsoft päivittää kymppiä? Seiska alkoi ladata päivitykiä, kun avasin koneen. Ladattuaan päivitykset se ilmoitti, että uusia päivityksiä on saatavilla. Kun suljin koneen, se ilmoitti, päivityksiä asennetaan-älä katkaise virtaa.
Kympistä en saa selvää, miten päivitykset hoituvat. Voinko käynnistää päivitysten haun heti ja antaa koneen päivittyä kertarupeamalla niin, että ei tarvitse ihmetellä viikkotolkulla, mitä on tekeillä?Hienoa, että olet ymmärtänyt siirtyä toimimattomista viritelmistä jälleen takaisin Windowsin pariin. Voit toimia kympin kanssa samoin kuin seiskankin.
Noiden aktiivisten ajankohtien määrittelyt ovat kai niitä varten, jotka joistakin energiapoliittisista syistään haluavat pitää koneensa päällä yötä päivää sammuttamatta sitä välillä. - Anonyymi
se tuki on täynnä tolloja!!!
- Anonyymi
Nyt saa jo ladata vapaan lähdekoodin windows core os:n
Ikävä vaan että sekin on toimimaton paska! ihan kuin w10 itsekkin.
- Anonyymi
Pistä aktiiviseksi ajaksi 8.00 -- 24.00 ( tai 7.00 -- 23.00 ) ja nuku loput vuorokaudesta.
- Anonyymi
Eli alkamissarakkeeseen 8.00 ja päättymissarakkeeseen 0.00?
Kun olen pois koneelta, koneessani ei ole sähköjä. Miten Microsoft voi päivittää sähköttömän koneen? En missään nimessä jätä konetta päälle tai lepotilaan. Anonyymi kirjoitti:
Eli alkamissarakkeeseen 8.00 ja päättymissarakkeeseen 0.00?
Kun olen pois koneelta, koneessani ei ole sähköjä. Miten Microsoft voi päivittää sähköttömän koneen? En missään nimessä jätä konetta päälle tai lepotilaan.Windowsia käytetään niin, että sitä ei sammuteta vaan annetaan sen nukahtaa itsekseen lepotilaan, ja aikaa tuolle pitäisi jättää ainakin puoli tuntia. Uudelleen sitten kerran kuussa.
Käyttämällä väärin saat helposti ongelmia aikaiseksi kun jokainen uusi Windows versio tarvitsee pahimmillaan pari vuorokautta aikaa päivittää, lataus ja kaikki ylläpitotoimet lisäks, että väärin käyttämällä kone on äkkiä jumissa ja sitä sitten päivitellään ns. viikkotolkulla.
Aktiivinen aika pitäisi säätää niin, että sinä aikana automaattiset ylläpitotoimet ei saa keskeyttää. Yleensä se on työaika / toimistoaika.
- Anonyymi
Eihän Windows-käyttäjä koneensa käyttöjärjestelmää omista, hänellä on vain rajallinen käyttöoikeus siihen! Se on omistaja joka komentaa!
- Anonyymi
Ei tietenkään. En yhtään ihmettele kympin päivitysongelmia, kun koneita ja käyttäjiä on joka junaan. Miten saan koneeni päivitetyksi vaikka heti? Minulle sopisi nyt ja yleensäkin silloin, kun olen koneella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään. En yhtään ihmettele kympin päivitysongelmia, kun koneita ja käyttäjiä on joka junaan. Miten saan koneeni päivitetyksi vaikka heti? Minulle sopisi nyt ja yleensäkin silloin, kun olen koneella.
Klikkaa:
Windows (vasen alakulma) >> Asetukset (toiseksi alimmainen avautuva nappula) >> Päivittäminen ja suojaus >> Tarkista päivitykset.
- Anonyymi
Päivityshistoriassa kehoitetaan tutustumaan uusimman päivityksen muutoksiin. Kone on upouusi ja käyttis aivan outo, joten kehoitus on turha. Asiat tulevat tutuiksi aikanaan, jos ovat tullakseen.
Microsoft ilmoitti, että 1803 on päivitettävä 1809. Mistä tiedän, onko päivitys tekeillä automaattisesti?- Anonyymi
Itse asiassa tuo 1809 on myös jo vanha, koska näinä päivinä on julkaistu versio 1903.
Päivitä uusin versio näin:
Lataa asennusapuri osoitteesta
https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10 (Päivitä nyt)
Käynnistä juuri lataamasi päivitysavustaja (nimeltään Windows10Upgrade9252) ja keitä pannullinen kahvia. Seuraa katseella kun kone ähisee ja puhkuu ensin valmistellen latausta, sitten ladaten uutta ISO-tiedostoa, sitten valmistellen asennusta ja lopuksi asentaen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa tuo 1809 on myös jo vanha, koska näinä päivinä on julkaistu versio 1903.
Käynnistä juuri lataamasi päivitysavustaja (nimeltään Windows10Upgrade9252) ja keitä pannullinen kahvia. Seuraa katseella kun kone ähisee ja puhkuu ensin valmistellen latausta, sitten ladaten uutta ISO-tiedostoa, sitten valmistellen asennusta ja lopuksi asentaen.Microsoft lähetti minulle tuon sivun näkyville pari päivää sitten ja tein työtä käskettyä. Koneella on nyt Ominaisuuspäivitys: Windows 10, versio 1803 x64 2019-05C. Microsoft ilmoitti, että koneelle on asennettava 1809 tulevien päivitysten onnistumiseksi. Mistä näen, onko Microsoft tekemässä päivitystä vai joudunko taas panemaan homman alulle?
- Anonyymi
Koska koneesi on uusi, niin homma hoituu automaattisesti. Voit kurkistaa päivitystilannetta näin:
Klikkaa oikean alalaidan puhekuplaa
Klikkaa kaikki asetukset
Klikkaa päivittäminen ja suojaus
Klikkaa Tarkista päivitykset
Jos Microsoft sallii uuden koneesi jo ottaa ominaisuuspäivitys käyttöön, niin lataus käynnistyy itsestään. Isot päivitykset ei tule kaikille yhtä aikaa, vaan amerikkalainen jättiläiskonserni päättää konekohtaisesti milloin upgrade on kenellekin saatavilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käynnistä juuri lataamasi päivitysavustaja (nimeltään Windows10Upgrade9252) ja keitä pannullinen kahvia. Seuraa katseella kun kone ähisee ja puhkuu ensin valmistellen latausta, sitten ladaten uutta ISO-tiedostoa, sitten valmistellen asennusta ja lopuksi asentaen.Tuo asennusapuri on uudemmalle versiolle. Juuri tuota apuria klikkaamalla päädyin ilmeisesti viimeksi alkutilaan 1803. Microsoft ilmoitti, että koneelleni on asennettava versio 1809 vielä uudempien päivitysten onnistumiseksi. Löytyykö vastaavaa apuria 1809 versiolle?
- Anonyymi
Päivitys riippuu siitä onko koneella automaattinen päivitys päällä vai ei.
Jos on automaattinen, niin kone lataa uuden Win 10 version 1903:n taustalla ja ilmoittaa sitten, että aloita asennus kun se sinulle sopii. Asennukseen on koneesta (iästä) riippuen syytä varata muutama tunti.
Jos ei automaattinen, niin tarkista itse päivitykset.
Aktiivinen aika ei ole mikään tärkeä juttu. Asian voi hyvin jättää koneen hoitoon. Systeemi ei sammu odottamatta mikäli käytät sitä vaikka aamukolmelta. Jos Win10 tarvitsee jostain syystä uudelleenkäynnistyksen, niin siitä pompsahtaa ruutuun ilmoitus hyvissä ajoin.- Anonyymi
Mistä näen, onko automaattinen päivitys päällä?
Löytyykö tieto Asetukset>Päivittäminen ja suojaus>Windows Update>Tarkista päivitykset -kohdasta? Pari päivää sitten klikkasin jotakin, päivitykset lähtivät käyntiin ja lopulta kone täytyi palauttaa alkuperäiseen 1803. Uskallanko klikata Tarkista päivitykset -nappulaa, että ei tule samaa sotkua? Haluan tietää, missä mennään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä näen, onko automaattinen päivitys päällä?
Löytyykö tieto Asetukset>Päivittäminen ja suojaus>Windows Update>Tarkista päivitykset -kohdasta? Pari päivää sitten klikkasin jotakin, päivitykset lähtivät käyntiin ja lopulta kone täytyi palauttaa alkuperäiseen 1803. Uskallanko klikata Tarkista päivitykset -nappulaa, että ei tule samaa sotkua? Haluan tietää, missä mennään.Miksi kone täytyi palauttaa alkuperäiseen versioon 1803?
Jos siihen on olemassa pätevä syy, niin et tietenkään aloita samaa prosessia uudelleen.
Jos taas olit hätäinen etkä malttanut odottaa tuntikausia kestävän päivityksen loppuun asti vientiä, niin käynnistä päivitys ja anna sille aikaa.
Automaattiset päivitykset voit ottaa pois päältä esim. näin:
Klikkaa vasemmalta alalaidasta löytyvää suurennuslasia
Kirjoita sana Palvelut
Klikkaa Palvelut sovellus käyntiin
Selaa Nimi sarakkeessa kohtaan Windows Update
Windows Updaten päällä hiiren kakkospainikkeella valitse Ominaisuudet
Vaihda käynnistystapa Ei käytössä -> Käytä -> OK
Tämän jälkeen päivityksiä ei enää tule ennenkuin itse päätät toisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kone täytyi palauttaa alkuperäiseen versioon 1803?
Jos siihen on olemassa pätevä syy, niin et tietenkään aloita samaa prosessia uudelleen.
Jos taas olit hätäinen etkä malttanut odottaa tuntikausia kestävän päivityksen loppuun asti vientiä, niin käynnistä päivitys ja anna sille aikaa.
Automaattiset päivitykset voit ottaa pois päältä esim. näin:
Klikkaa vasemmalta alalaidasta löytyvää suurennuslasia
Kirjoita sana Palvelut
Klikkaa Palvelut sovellus käyntiin
Selaa Nimi sarakkeessa kohtaan Windows Update
Windows Updaten päällä hiiren kakkospainikkeella valitse Ominaisuudet
Vaihda käynnistystapa Ei käytössä -> Käytä -> OK
Tämän jälkeen päivityksiä ei enää tule ennenkuin itse päätät toisin.Klikkasin vain ilmeisesti Updatessa jotakin Päivitä-painiketta, kun yritin tutustua Asetuksiin. Ruudussa vilahti 1809, 1810, 1905 ja mitälie. Kun menin nukkumaan 22.30, näytöllä oli päivityksiä valmistellaan kohdassa 98 %. Yöllä vilkaisin ja näytöllä yhä sama kohta, sillä jätin koneen päälle varmuuden vuoksi.
Aamulla kone oli valmiustilassa ja käynnistyi pantuani näytön päälle. Ilmoitti, että järjestelmä on palautettava 1803. Reilu tunti meni, kun Microsoft palautti systeeminsä. Ilmeisesti päivitykset eivät olleet onnistuneet minusta riippumattomista syistä.
Kympin perusasiat ovat uuden käyttäjän kannalta pielessä. Monessa tuvassa mietitään varmasti samoja juttuja, mitä olen uskaltanut tuoda julki.
Microsoftin on tehtävä yhdellä sivulla selväksi, miten järjestelmän perusasiat toimivat käyttäjän kannalta. Koneelle on ladattava vain peruskäyttöjärjestelmä ilman tyhjänpäiväisiä viihdepaketteja, mitkä vain haittaavat kymppiin tutustumista.
Kuvaavaa amerikanmenolle on, että vasenta alakulmaa klikkaamalla valikossa on ylimpänä joku Netflix, mitä ei saa poistetuksi. Asetukset pitäisi olla ensimmäisenä, koska jokainen käyttäjä on kiinnostunut niistä ja tarvitsee ne välttämättä. jne.
Päivitystapa on minulle yhdentekevä. Haluan vain tietää, miten päivitykset toimivat ja mitä koneessani on meneillään. Onko laitteen oltava valmiustilassa päivitysten saamiseksi vai mistä on kyse.Seiskan kanssa en huomannut mitään ongelmaa, mutta kympin kanssa olen hukassa. - Anonyymi
Päivitykseen tarvitaan tietenkin se että koneessa on virta päällä ja se on kytketty internetin ihmeelliseen maailmaan. Mikäli päivityksiä ei ole estetty, niin kone tarkistaa mahdolliset päivitykset ja lataa ne taustalla siinä samalla kun selaat itse nettiä. Voit huomata sen vaikkapa niin että kone tuntuu hitaammalta kuin tavallisesti. Lopulta kun lataus on valmis niin Windows 10 ilmoittaa että käynnistä asennus kun se sinulle sopii. Sen jälkeen menee muutama tunti jolloin näpit kannattaa pitää koneesta irti :)
Mikäli taas haluat hoitaa homman heti, hae aiemmin ketjussa mainitusta linkistä asennusapuri ja anna sen hikoilla puolestasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päivitykseen tarvitaan tietenkin se että koneessa on virta päällä ja se on kytketty internetin ihmeelliseen maailmaan. Mikäli päivityksiä ei ole estetty, niin kone tarkistaa mahdolliset päivitykset ja lataa ne taustalla siinä samalla kun selaat itse nettiä. Voit huomata sen vaikkapa niin että kone tuntuu hitaammalta kuin tavallisesti. Lopulta kun lataus on valmis niin Windows 10 ilmoittaa että käynnistä asennus kun se sinulle sopii. Sen jälkeen menee muutama tunti jolloin näpit kannattaa pitää koneesta irti :)
Mikäli taas haluat hoitaa homman heti, hae aiemmin ketjussa mainitusta linkistä asennusapuri ja anna sen hikoilla puolestasi.Tein päivityksen asennusapurilla pari päivää sitten. Fiksumpaa on seurata päivityksen prosenttilaskuria kuin roikkua netissä hidastamassa päivittymistä. En tiedä, uskallanko riskeerata klikkaamalla taas asennusapuria, ettei mene koko päivä poskelleen ja kone alkutilaan.
- Anonyymi
Onneksi on myös ilmaisia, ähisemättömiä ja puhkumattomia käyttöjärjestelmiä, jotka voi päivittää silloin kun itselle sopii!
- Anonyymi
Menin klikkaamaan Asetukset>Päivittäminen ja suojaus>Windows Update>Tarkista päivitykset -kohtaa. Kone alkoi heti päivittää, kuten kävi ilmeisesti myös pari päivää sitten pyytämättä ja yllättäen. Nyt keskityn ihmettelemään, päätyykö päivityskierros katastrofiin kuten silloin.
Tarkoitus oli vain saada selville, päivitetäänkö konettani automaattisesti vai ei. Nyt päivitetään ainakin jotenkin, sen sain aikaiseksi.- Anonyymi
Psst,
muistan kuulleeni joskus sellaisen vinkin, että alkuun takkuillut päivitys onnistuu ja hoituu jopa nopeammin kun kytkee ASENNUKSEN ajaksi virustorjunnan pois päältä.
Tällöin kannattaa myös muistaa että laittaa tutkan päälle taas kun systeemin on uudelleen pystyssä ja touhu netissä jatkuu. - Anonyymi
Jotakin se päivitti, mutta onneksi pyöritys loppui nopeasti. Käynnistin koneen uudelleen kuten pyydettiin ja järjestelmä on kuulemma ajan tasalla. Versio on silti edelleen Ominaisuuspäivitys: Windows 10, versio 1803 x64 2019-05C.
En vieläkään tiedä, onko taustalla latautumassa päivitys 1809, mikä on ehdottomasti saatava Microsoftin mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Psst,
muistan kuulleeni joskus sellaisen vinkin, että alkuun takkuillut päivitys onnistuu ja hoituu jopa nopeammin kun kytkee ASENNUKSEN ajaksi virustorjunnan pois päältä.
Tällöin kannattaa myös muistaa että laittaa tutkan päälle taas kun systeemin on uudelleen pystyssä ja touhu netissä jatkuu.Onneksi en tiedä, miten temppu tehdään, joten olkoon.:)
- Anonyymi
Älä anna periksi. Koska on perjantai, kuuntele ensin:
https://tuuletus.net/revenio/essonbaariin.php
Sitten lataa asennusapuri osoitteesta
https://www.microsoft.com/fi-fi/software-download/windows10
(nappaa Päivitä nyt)
Mene koneesi resurssienhallintaan ja käynnistä Ladatut tiedostot -kansiosta juuri lataamasi apuri nimeltä
Windows10Upgrade9252.exe
Ohjelma tutkii onko koneessasi tarpeeksi vääntöä asennukseen.
Mikäli vääntöä ei ole riittävästi, niin lahjoitan ylimääräisen (ja juuri eilen päivitetyn) läppärini hyvään tarkoitukseen :)
- Anonyymi
Kiitos! Onnistuin vihdoin klikkaamaan automaattisen päivityksen päälle. Kädet ristissä odottelen, mitä tuleman pitää.
- Anonyymi
Vasta nyt kokeiltuani tajusin Win10 aktiivisen ajan 'taulukon'. Ylärivi tarkoittaa tietenkin 8.00, tunnit ja minuutit. Alarivi vastaavasti 17.00. Arkipääni näyttää seonneen kympillä.:)
- Anonyymi
Käyttövalmiina ostettu uusi rakkine on vihdoin 1.6.2019 ajan tasalla. 28.05.2019 aloin ottaa konetta käyttöön. Välillä käytinkin versiota 1803, kun minut siihen palautettiin poskelleen menneiden päivitysten jälkeen.
Tänään otin asiakseni saada uusimman version asennetuksi. Aamulla aloitin ennen yhdeksää. Päivityksen valmistelu kesti 7,5 h, minkä päälle meni vielä tunti päivityksen viimeistelyyn. Versio vaihtui 1803 > 1903 onnistuneesti. Pistin aktiiviseksi ajaksi 21.00-22.00, että se ei tulisi sotkemaan 8,5 tunnin urakkaa. Tein koneella vain päivityksen tuijottaen herkeämättä ruudusta sen edistymistä.
Valokaapelitaloudessa ei käy yhtään lankapöhelinmokkulan perässä olevaa metsäläisukkoa sääliksi.:)- Anonyymi
Eipä käy sääliksi valokaapeliukkoa koska 8 tunnissa päivittyi kaksi konetta ihan langattomalla ja jäi vielä aikaakin.
- Anonyymi
Onneksi olkoon! Työvoitto ansaitsee aina aplodit koko kommuunilta.
Tuo "aktiivinen aika" on saanut suhteettoman ison roolin tässä keskustelussa. Kaikista helpoin on napata 'Määritä automaattisesti laitteen käytön perusteella' -päälle ja unohtaa koko juttu.
Suosittelen myös vähintäänkin harkitsemaan O&O ShutUp 10 -ohjelman käyttämistä. Se on ilmainen ja sillä voi halutessaan kytkeä ns. käyttöjärjestelmän turhia härpäkkeitä pois päältä.
Tutustu ohjelmaan osoitteessa:
https://www.oo-software.com/en/shutup10 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo "aktiivinen aika" on saanut suhteettoman ison roolin tässä keskustelussa. Kaikista helpoin on napata 'Määritä automaattisesti laitteen käytön perusteella' -päälle ja unohtaa koko juttu.
Suosittelen myös vähintäänkin harkitsemaan O&O ShutUp 10 -ohjelman käyttämistä. Se on ilmainen ja sillä voi halutessaan kytkeä ns. käyttöjärjestelmän turhia härpäkkeitä pois päältä.
https://www.oo-software.com/en/shutup10On liian aikaista onnitella. Avasin jo toisen ketjun Win10 asetuksista ja oitis havaitsemastani ääniongelmasta versiolla 1903 verrattuna versioon 1803.
Microsoft ehti jo ilmoittaa, että päivityksessä meni joitakin juttuja pieleen, mitä yritetään nyt kuulemma korjailla. Tällä kidutuksella kone on kohta pielisessä tai ainakin kaikki Windowsiin liittyvä., sillä koneessahan en ole huomannut moitittavaa Win-jyrinää lukuun ottamatta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä käy sääliksi valokaapeliukkoa koska 8 tunnissa päivittyi kaksi konetta ihan langattomalla ja jäi vielä aikaakin.
Olin moukan tuurillani varmaan päivitysjonon hännillä.:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On liian aikaista onnitella. Avasin jo toisen ketjun Win10 asetuksista ja oitis havaitsemastani ääniongelmasta versiolla 1903 verrattuna versioon 1803.
Microsoft ehti jo ilmoittaa, että päivityksessä meni joitakin juttuja pieleen, mitä yritetään nyt kuulemma korjailla. Tällä kidutuksella kone on kohta pielisessä tai ainakin kaikki Windowsiin liittyvä., sillä koneessahan en ole huomannut moitittavaa Win-jyrinää lukuun ottamatta.Laitehallinnan kautta ajurit ajan tasalle. Välttämättähän Windows ei kaikkea päivitettävää osaa näyttääkään joten käynti valmistajan omilla sivuilla ja ajurien lataaminen sieltä on suotavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.oo-software.com/en/shutup10Ei ole helpoin tapa minun kohdallani. Kun en käytä tietokonetta, sammutan sen ja kytken irti sähköverkosta. Järjestelmän päivittäminen taustalla kestäisi näin ikuisuuden yhden työpäivän sijasta. Kun päivitän, keskityn pelkästään päivittämiseen. En myöskään halua mitään ylimääräisiä ohjelmia sotkemaan pakkaa.
- Anonyymi
Jotain on pahasti pielessä jos päivitys kestää työpäivän. Itsellä on W10 pisin päivitys ollut vajaan tunnin. Kannattaisi laittaa tietoja siitä koneesta esim merkki ja malli, prosessori, muistin määrä. Jos kyseessä on joku 299€ rimpula 32Gt massamuistilla ja 4 Gt työmuistillä niin en sitten ihmettele. Siihen vielä onneton nettiyhteys niin kestää päiviä.
- Anonyymi
Sanopa muuta. Mielestäni on rikollista, että yhä edelleen aktiivisesti myydään alle 6Gt:n Windows -koneita. Halvalla ei saa hyvää vaikka Sulo Vilén hurmaavan eukkonsa vastustuksesta huolimatta niin suomalaisille opettikin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotain on pahasti pielessä jos päivitys kestää työpäivän. Itsellä on W10 pisin päivitys ollut vajaan tunnin. Kannattaisi laittaa tietoja siitä koneesta esim merkki ja malli, prosessori, muistin määrä. Jos kyseessä on joku 299€ rimpula 32Gt massamuistilla ja 4 Gt työmuistillä niin en sitten ihmettele. Siihen vielä onneton nettiyhteys niin kestää päiviä.
"Kun en käytä tietokonetta, sammutan sen ja kytken irti sähköverkosta"
Tuon takia päivitys hommat kestää ikuisuuden.
Kone avataan pieneksi ajaksi, kun käydään maksamassa pankin sivulla lasku, tahi lukaisemassa pikaisesti iltapäivälehdet.
Ei noin pienellä ajalla kerkiä mitkää päivitykset edes latautua koneelle, saatika asentua.
Siellä on todennäköisesti tuon takia jäänyt monta tärkeää päivitystä välistä, minkä johdosta siellä on aina monta päivitystä jonossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kun en käytä tietokonetta, sammutan sen ja kytken irti sähköverkosta"
Tuon takia päivitys hommat kestää ikuisuuden.
Kone avataan pieneksi ajaksi, kun käydään maksamassa pankin sivulla lasku, tahi lukaisemassa pikaisesti iltapäivälehdet.
Ei noin pienellä ajalla kerkiä mitkää päivitykset edes latautua koneelle, saatika asentua.
Siellä on todennäköisesti tuon takia jäänyt monta tärkeää päivitystä välistä, minkä johdosta siellä on aina monta päivitystä jonossa.Varasin eilisen päivän pelkästään päivityksille. Päivitin versiosta 1803 versioon 1903, minä aikana en tehnyt koneella mitään muuta. Aloiittelijan on pakko seurata päivityksen etenemistä, että oppii tietämään, miten päivitykset toimivat.
Yritin version päivittämistä muutama päivä sitten. Silloin jouduin jättämään konen pälle yöksi, koska päivittäminen kesti yllättävän kauan. Päivitys epäonnistui minusta riippumattomista syistä. En vieläkään tiedä miksi. Aamulla Microsoft neuvoi palauttamaan koneen alkuperäiseen 1803 versioon. Samalla Microsoft sanoi, että kone on päivitettävä uusimpaan 1809 versioon, että tulevat päivitykset onnistuvat.
En saanut selvää, onko minun käynnistettävä päivitys vai hoituuko se automaattisesti. Pistin asetuksista automaattisen päivittämisen päälle, mutta parin päivän aikana ei tuntunut tapahtuvan mitään. Eilen sitten päärin käynnistää ison versiopäivityksen täälläkin neuvotulla päivitysavustajalla, mitä olin käyttänyt jo epäonnistuneella päivityskierroksella. Tällä kerralla päivitys ilmeisesti onnistui Microsoftin ilmoittamia pikkuvirheitä lukuun ottamatta. Nekin on nyt päivitetty ja systeemi on ajan tasalla.
Moni jättää päivitykset varmasti automatiiikan varaan tietämättä lopulta ollenkaan, mitä koneella on. Sähkölaitteen jättäminen päälle tai lepotilaan odottamaan mitä milloinkin on tulipaloriski, mitä minä en ota minkään tyhjänpäiväisen käyttöjärjestelmän takia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varasin eilisen päivän pelkästään päivityksille. Päivitin versiosta 1803 versioon 1903, minä aikana en tehnyt koneella mitään muuta. Aloiittelijan on pakko seurata päivityksen etenemistä, että oppii tietämään, miten päivitykset toimivat.
Yritin version päivittämistä muutama päivä sitten. Silloin jouduin jättämään konen pälle yöksi, koska päivittäminen kesti yllättävän kauan. Päivitys epäonnistui minusta riippumattomista syistä. En vieläkään tiedä miksi. Aamulla Microsoft neuvoi palauttamaan koneen alkuperäiseen 1803 versioon. Samalla Microsoft sanoi, että kone on päivitettävä uusimpaan 1809 versioon, että tulevat päivitykset onnistuvat.
En saanut selvää, onko minun käynnistettävä päivitys vai hoituuko se automaattisesti. Pistin asetuksista automaattisen päivittämisen päälle, mutta parin päivän aikana ei tuntunut tapahtuvan mitään. Eilen sitten päärin käynnistää ison versiopäivityksen täälläkin neuvotulla päivitysavustajalla, mitä olin käyttänyt jo epäonnistuneella päivityskierroksella. Tällä kerralla päivitys ilmeisesti onnistui Microsoftin ilmoittamia pikkuvirheitä lukuun ottamatta. Nekin on nyt päivitetty ja systeemi on ajan tasalla.
Moni jättää päivitykset varmasti automatiiikan varaan tietämättä lopulta ollenkaan, mitä koneella on. Sähkölaitteen jättäminen päälle tai lepotilaan odottamaan mitä milloinkin on tulipaloriski, mitä minä en ota minkään tyhjänpäiväisen käyttöjärjestelmän takia.Vanha näppiskin näkyy olevan päivittämistä vailla. Tämän kanssa on pian känsät sormenpäissä.:)
- Anonyymi
Ihan kelpo Asusin pöytäkone 1 Teran kovalevyllä ja 8 Gigan muistilla.Ottakaa huomioon, että päivitin päivitysavustajan avulla versiosta 1803 versioon 1903. Päivityksen valmisteluvaihe kesti noin 7,5 tuntia ja varsinainen asennuksen viimeistely uudelleen käynnistyksen jälkeen tuon mainitsemanne tunnin.
Päivityksen kokonaiskesto riippuu mm. tietoliikenteestä. Yhteys toimi nopeusmittaukseni mukaan normaalisti. Paikallispalvelimia ei ollut valittuna.- Anonyymi
Hiljaa hyvä tulee. Tuossa yhden version (1809) ylihypyssä voi olla asennusapurillakin ylimääräistä työtä mikä näkyy heti kellossa. Onnittelut siitä että omaat hyvät hermot ja sait uuden perheenjäsenen päivitettyä ajan tasalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiljaa hyvä tulee. Tuossa yhden version (1809) ylihypyssä voi olla asennusapurillakin ylimääräistä työtä mikä näkyy heti kellossa. Onnittelut siitä että omaat hyvät hermot ja sait uuden perheenjäsenen päivitettyä ajan tasalle.
Kiitos! Herrrmoni ovat lautaa.:) Microsoft yksi tietää, jos hänkään, Windowsin sielunelämän.. Lapsekseni ei aio tätä tunnustaa, vaikka tällä sotu onkin..Pian varmaan vaativat sormenjälkeni.
- Anonyymi
Herrrmoja helpottamaan suosittelen yhtä ilmaista apuohjelmaa ja sen ajamista vaikkapa kerran viikossa, saunan jälkeen:
Belarc Advisor
Ohjelma skannaa koneesi laitteet ja ohjelmat ja raportoi jos jokin on vanhentunut tai ei toimi kuin oletit. Itsellä tuo kavereiden kesken "Bellu vaan" aktivisesti käytössä. On aina helpotus kun vihreä Up to Date -väkänen ilmestyy ruutuun. Toisaalta jos punainen ruksi ilmoittaa jostain ongelmasta, niin siihenkin on helppo käydä käsiksi kun ohjelma kertoo mitä toimenpiteitä vaaditaan.
Kyseisen orjan, korjaan, ohjelman voit imuroida koneellesi os.
https://www.belarc.com/products_belarc_advisor - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herrrmoja helpottamaan suosittelen yhtä ilmaista apuohjelmaa ja sen ajamista vaikkapa kerran viikossa, saunan jälkeen:
Belarc Advisor
Ohjelma skannaa koneesi laitteet ja ohjelmat ja raportoi jos jokin on vanhentunut tai ei toimi kuin oletit. Itsellä tuo kavereiden kesken "Bellu vaan" aktivisesti käytössä. On aina helpotus kun vihreä Up to Date -väkänen ilmestyy ruutuun. Toisaalta jos punainen ruksi ilmoittaa jostain ongelmasta, niin siihenkin on helppo käydä käsiksi kun ohjelma kertoo mitä toimenpiteitä vaaditaan.
Kyseisen orjan, korjaan, ohjelman voit imuroida koneellesi os.
https://www.belarc.com/products_belarc_advisorTäysin turha ja haitallinen ohjelmisto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin turha ja haitallinen ohjelmisto.
Millä mittarilla vahingollinen? Perustelujaja todisteita kehiin!
Ohjelma ei sisällä viruksia ja auttaa järjestelmän ajantasalla pitämisessä.
- Anonyymi
Uuden pöytäkoneen päivitys kesti taannoin 8,5 h versiosta 1803 versioon 1903. Tein eilen vastaavan päivityksen muutaman vuoden ikäiselle läppärille. Päivityksen valmistelu vei kolmisen tuntia ja asennuksen viimeistely tunnin verran. Uuden pöytäkoneen versiomuutos vei siis tuplaten aikaa vanhaan läppäriin verrattuna. Läppärin päivitys sujui kaiken huipuksi ongelmitta.:)
- Anonyymi
Oma Win10 -päivityskokemus nyt kolmesta kannettavasta. Olisi voinut luulla kun kutakuinkin samat muistit ja samasta verkosta imaistu lataukset, että toimenpide syö saman ajan. Väärin! Yli tunnin ero nopeimman ja hitaimman välillä ilman järkeenkäypää selitystä. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt, vaikka välillä näyttikin aivan kuolleelta ja hätäisemmät olisi siinä ajassa ehtineet avata suomi24:en jo monta uutta katkeruuspostausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oma Win10 -päivityskokemus nyt kolmesta kannettavasta. Olisi voinut luulla kun kutakuinkin samat muistit ja samasta verkosta imaistu lataukset, että toimenpide syö saman ajan. Väärin! Yli tunnin ero nopeimman ja hitaimman välillä ilman järkeenkäypää selitystä. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt, vaikka välillä näyttikin aivan kuolleelta ja hätäisemmät olisi siinä ajassa ehtineet avata suomi24:en jo monta uutta katkeruuspostausta.
Läppärin HP255G3 (AMD E1-2100 APU with Radeon(TM) HD Graphics) passmarkiksi oli jollakin sivustolla mainittu vain 641, kun AMD-pöytäkoneeni passmark on noin 5000. Silti alun perinkin Win10-läppäri toimii kelvollisesti versiolla 1903. Nettivideoita voi katsella HDeenä jne.
Ihmettelen vain, kannattaako passmarkiin tuijottaa? Huomaan kyllä, että pöytäkone on nopeampi, mutta läppäri on vastaavasti hiljaisempi.
- Anonyymi
Surkuhupaisa tuo aktiivinen aika. Kuka pitää koneessa sähköt päällä, kun konetta ei käytetä? En ainakaan minä. Anna Windowsin määrittää aktiivinen aika käytön perusteella -valinta on täten täysin turha. Valitsin siis aktiiviseksi ajaksi 21-22, vaikka käytän konetta pitkin päivää miten sattuu, että kymppi tulee automaattisesti päivitetyksi edes joskus. Onko kympissä edes valintaa, päivitä automaattisesti?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894