Minulle tuli n.10 vuotta sitten kutsu kohdunkaulan syöpä tutkimukseen. Minulta otettiin sieltä näyte ja näytteen otto oli melko hankalaa koska kohtuni sijaitsee normaalista poiketen hieman kauempana sekä ns. mutkan takana ja olen myös neitsyt keski-ikäinen nainen joten näytteen otto oli kivuliasta ja hankalaa. Tulis oli kumminki tuolloin puhdas. Nyt vuosien aikana näytteen oton jälkeen on ollut jonkinasteista kipua ja on pahentunut viimeisen vuoden aikana. Olisiko mahdollista että näytteenotto aiheutti jotain arpia kohdunkaulaan ja siihen on alkanut kasvamaan syöpäkasvain? Asiahan selviäisi toki käymällä kokeissa, mutta näin alustavasti vain tiedustelin tätäkin mahdollisuutta ja onko nuo näytteenotot aiheuttaneet syöpää?
Vastaukset 1
- Anonyymi
Näytteenotot eivät aiheuta syöpää. Jos niin olisi, niin niitä ei tehtäisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Herkkyydestä
Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l236738- 67645
Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni36610Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34538En pyytele enää koskaan anteeksi mitään sinulta
Olet ollut kohtuuttoman kylmä ja tyly tilanteeseen nähden.45417- 38416
- 30414
Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä
Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona27396- 37377
- 41361