Mistä ostatte vaatteita?

Anonyymi

Millaisia vaatteita ostatte ja käytätte?
Mitä ne maksavat?

Jostain näkyy saavan halvallakin., ovatko ne kestäviä ja käyttökelpoisia?

Mistä ja millaisia miehille/naisille

30

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaateet ostan liikkeestä joka myy, myyjä ottaa mitat ja minä värit oli vaate mikä tahansa en koskaan kysy hintaa.

    • Anonyymi

      Öh, nyt minun on aivan pakko kertoa se, mitä ajatuksia tuli aloituksen luettuani.
      Tuli mieleen, että mitä se sulle kuuluu, mitä kledjuja niskaani väännän. :)
      Ne maksaa sen, mitä maksaa.
      Kun on alennusmyynti, niin johan huh huh voi saada halvalla.
      Minä en kerroskele omia ostoksiani, koska se vaan ei kenellekään kuulu.
      Ostelen silloin ja tällöin ja siinä se sitten on:)

      Heikunkeikku

    • Anonyymi

      Mnaah

      Tilaan netistä. Kattele sieltä mallistoja ja hintoja, jos utelias olet.

      =DW=

      • Anonyymi

        Minä tilasin joskus netistä ja pieleenhän se menee kuten niin monella.
        Netti on huono paikka ostella, jos ei aivan tarkkaa kokemuksesta osta jotain tiettyä.
        Tarkkana rahankäyttäjänä en ole heittänyt niitä kuitenkaan pois vaan käytän jossakin remontissa tai semmosessa, jossa ei vaatteilla ole muuta väliä, kun suojaavat sotkuilta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä tilasin joskus netistä ja pieleenhän se menee kuten niin monella.
        Netti on huono paikka ostella, jos ei aivan tarkkaa kokemuksesta osta jotain tiettyä.
        Tarkkana rahankäyttäjänä en ole heittänyt niitä kuitenkaan pois vaan käytän jossakin remontissa tai semmosessa, jossa ei vaatteilla ole muuta väliä, kun suojaavat sotkuilta.

        Nettilauppa ei aina onnistu eli vaate ei ole sitä mitä kuvassa ja selostuksessa näyttää. Tai vaate ei ole omalle kropalle sopiva. Mutta onneksi on palautusoikeus :). Kenkiä en netistä ostais


    • Koskahan minä olisin viimeksi ostanut mitään vaatetta, kun on entisiäkin vielä.

      Kolmet uudet puuvillaiset pikkupöksyt ostin nyt keväällä. En muista tarkalleen, oliko Coopista vai CityCrossista. Joku paikallinen sekatavarakauppa kuitenkin. Niitä oli kolmet jollakin hinnalla.
      Rustasta nipun mustia pikkusukkia, kun löytyi sellaisia, joissa on väljät varrensuut.

      Siinäpä ne nyt viime vuosien aikaan, eikä ole suunnitteillakaan muita vaateostoksia.
      Uudet lenkkarit seuraavana.

    • Anonyymi

      Onpahan noita entisiä :)

    • Anonyymi

      Hyvä aloitus ja aihe.
      Itselle on ainakin ongelma tuo vaatehomma. Joskus ostin ihan LIDL kaupasta ruokien seassa paitoja ja olipas hyviä. Välillä sitten laatuliikkeistä, mutta ei ne sen parempia ole oikeastaan.
      Mittatyönä kai pitäisi teettää niin olisivat ehkä mieleisiä.

    • Milloin mistäkin kun kohdalle osuu tai tarve vaatii.

      Kaiken kukkuraksi tunnen maalta hyvän ompelijan, joka kiperissä tilanteissa pelastaa vaatepulmilta.

      Vaatteiden osto ja varsinkin ne sovituskopit aiheuttaa lievää kauhistusta ja ahtaanpaikan kammoa.

      Netistäkin joskus ja käynyt erään toimittajan kanssa paketin vaihtoa edestakaisin kun housuille ei meinannut löytyä oikeaa kokoa mitenkään, lopulta kuitenkin löytyi.

    • Anonyymi

      Marketista ostan enimmäkseen. Nyt ostin uuden mekon ja mietin, menekö markettirätillä häihin, kun pääsen anopiksi.

      Lidlistä ostettuja olen sitten antanut eteenpäin, kun ovat osoittautuneet pieniksi pyykin jälkeen. Ja miksei muitakin. Haluan sovittaa, joten Lidl ei ole hyvä paikka vaateostoksiin, etenkään hintavampien kohdalla. Tuon sovittamisen vuoksi en kyllä pidä vaateostoksista.

      Aikaisemmin en pitänyt vaateostoksista, koska kaikki maksoi niin tuhottomasti varsinkin vaateliikkeissä. Nyt kai sitten netti on tehnyt kilpailua sen verran, että vaateliikkeiden hinnat eivät voi olla kovin korkealla. Itse en netistä tilaa tai tilaan korkeintaan t-paitoja.

    • Anonyymi

      Lidlistä olen löytänyt ihan ok. jumppavaatteita.
      Pikkuliikkeistä jotain erityisempää vaatetta.
      Joskus Lindexilta alusvaatteita, joskus tavaratalosta.
      Vikasta kalsariostoksesta pakko kertoa. Liian suuret. En muista, missä olin käymässä. Onneksi oli pitkikset ja takki, sillä ne liukuivat alemmas ja alemmas, kunnes muodostivat pankuran masun ja pepun alle.
      Jos olisi ollut hame ja paljaat sääret, ne olisivat pudonneet maahan ja sen kerran olisin juossut tosi kovaa.
      En tilaa netistä. Tuohon ylle minulle ilmestyy ihania vaatteita kuvina, mutta maltan.
      Harvoin ostan marketeista päälle pantavaa.

      Beng

    • Tilaan etupäässä netistä. Mistä milloinkin. Joskus heräteostoksia kun käyn ostareissa ja on kauppaa kaupan vieressä.
      Viimeiksi ostin kahdet joustofarkut, tai toiset niistä oli "jeggingsit" ja yhden mustavalkoisen pitkän topin. Taisi olla ihan halphallikamaa, jotain ellosia, josefssonia tai bonprixiä.

    • Käyttövaatteet lähinnä kappahallista ja stadiumista, vaikkei saa mainostaa. Ja osan teen itse koska haluan itselle miellyttäviä vaatteita. Nyt on tekeillä kimono kylpytakiksi johon laitan vuoren. Teen myös kietaisupuseroita/jakkuja/tunikaa myös muutaman seuraavaksi itselleni. Noihin en ole kaavaa vielä piirtänyt. Ajattelin sellaista että on vähän rypytystä vyötäröllä ja se vyö kiinniommeltu. Näin yhdellä helsinkiläisellä neiti A.lla napakymppiohjelmassa viimeksi, ja se oli punainen. Tykästyin malliin heti, mutta en usko löytäväni kaupasta juuri omille mitoille.

    • Anonyymi

      Viron reissulta ostan, mitä tartten. Pitkä aika vuottaa. Muuten parsin ja paikkaan.

    • Anonyymi

      Kirpparilta jos halvalla löydän, muuten kuljen vanhoissa ryysyissä. Rinteen satanenkin vaihtui viisikymppiseen, ehtii vaatteiden rohjut päältä hävitä ennen kuin sekin raha tilillä näkyisi.

    • En osta vaatteita. Viimeiset ostokseni, kaksi pukua ja pari irtotakkia ostin makka-aikaan.
      Vaimoni ostelee käyttövaatteeni kuten myös tuhoaa niitä harkintansa mukaan.

    • Anonyymi

      Hinnalla ei ole merkitystä kun laatua ostaa. Kertakäyttövaatteita saa halvalla, mutta se vasta kalliiksi tulee aikaa päälle.

      • Anonyymi

        Jepjep, vaikka suurin osa vaatteista tehdään vierekkaisissa tehtaissa Aasiassa, esim. Benetton ja muut käyttävät samoja myrkkyjä vaatteiden teossaan kuin marketit.

        Hinta ei takaa laatua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jepjep, vaikka suurin osa vaatteista tehdään vierekkaisissa tehtaissa Aasiassa, esim. Benetton ja muut käyttävät samoja myrkkyjä vaatteiden teossaan kuin marketit.

        Hinta ei takaa laatua!

        kyllä hinta yleensä laadun takaa, mutta jos merkistä maksaa se on oma tyhmyys, koska merkkihän ei laatua takaa.


    • Anonyymi

      Ostan vain ja ainoastaan laatuvaatteita second hand. Kirppareilta kauniitten ja rikkaiden kaupunginosissa kesäisin tekee uskomattomia löytöjä, samon ebaysta ja suuresta saksalaisesta nettisecond handistä.
      Kaupasta ostan alusvaatteet, sukat ja T-paidat.

    • Anonyymi

      Singaporesta viimeksi sitä ennen Balilta.

    • Anonyymi

      Ostan vaatteet aina tarjouksesta, siis AINA. Miksi maksaisin esim. satasen takista sen satasen kun saan sen kuukauden parin päästä kolmella kympillä.

      Mitenkö pukeudun? Palautteiden perusteella persoonallisesti. Ostan paljon vaatteita ja käytän niitä kaikkia, melkein. Joku hutiostos on mutta ne laitan aina eteenpäin ja annan jollekin.

      Tällä hetkellä on jostain kumman syystä takkibuumi eli ostelen tarjouksista takkeja: untuvatakkeja, bleisereita ja välikausitakkeja muun muuassa. Niillä pärjää taas sitten monta vuotta eikä tarvitse mietiiä onko mitään päällepantavaa.

      • Anonyymi

        Onhan pelkkä takki asuna vähän pelkistetty.


      • Anonyymi

        Nojoo

        Ostan nykyisin yleensä enemmän kerralla, tai siis tilaan netistä. Tarkoitan, en tilaa yhtä kauluspaitaa, tilaan puolenkymmentä, sama farkkujen jne kanssa. Ulkotakit ja kengät yhdet kerralla. Kuulostaa ehkä tylsältä, mutta mulla suunnalleen samanlainen garberooki ollut siitä asti, kun ite aloin vaatteita ostamaan. Kuulostaa ehkä tylsältä, mutta erittäin yksinkertaista ja aina yhtä tyylikästä :D

        Netti on helpottanut vaateostoksia, mikään tunnu typerämmältä, kuin kierrellä vaatekauppoja ja etsiä jotain hiton rättiä. Nettiostokset onnistuu hyvin, kun tietää koot ja ostaa merkkituotteita. Eikä tarvi suotta hyvää vetelehtimisaikaa tuhlata joutavaan.

        =DW=


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nojoo

        Ostan nykyisin yleensä enemmän kerralla, tai siis tilaan netistä. Tarkoitan, en tilaa yhtä kauluspaitaa, tilaan puolenkymmentä, sama farkkujen jne kanssa. Ulkotakit ja kengät yhdet kerralla. Kuulostaa ehkä tylsältä, mutta mulla suunnalleen samanlainen garberooki ollut siitä asti, kun ite aloin vaatteita ostamaan. Kuulostaa ehkä tylsältä, mutta erittäin yksinkertaista ja aina yhtä tyylikästä :D

        Netti on helpottanut vaateostoksia, mikään tunnu typerämmältä, kuin kierrellä vaatekauppoja ja etsiä jotain hiton rättiä. Nettiostokset onnistuu hyvin, kun tietää koot ja ostaa merkkituotteita. Eikä tarvi suotta hyvää vetelehtimisaikaa tuhlata joutavaan.

        =DW=

        Olen minä myös tilannut useita kerralla. Kun tietää koon ja merkin.


    • Anonyymi

      Arkivaatteet Lidlistä ja on hyviä ja pesunkestävä. Joitain urheiluvaatteita sieltä myös.
      Ja kun harrastuksina on ulkoilu ja liikunta niin eri urheiluliikkeistä voi tilata tai käydä hakemassa.
      Juhlavaatteita ei niin usein tarvitse uusia. Muodistamisompelut voin tehdä itse.

      Netistä tulee tilattua aika paljon. Kenkiä ja laukkuja olen tilannut Saksasta ja Britanniasta. Brexit taitaa lopettaa tuon Briteistä tilaamisen.

      Matkoilla en halua tuhlata aikaa shoppailuun enkä raahata ylimääräistä tavaraa lennoilla.

      Jotkut tutut on erehtyneet Kiinasta tilaamaan vaatteita ja kenkää. Ei ole oikein tilaukset onnistuneet kokojen suhteen ja laatu on luokatonta. Niitä kiinarättejä ei huoli kukaan edes kirppiksellä ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      Halonen , Aleksi 13 ja Stockmann ennen myös Kapp Ahl , mutta siellä taso laskenut ja itse vanhentunut.

    • Anonyymi

      Kuteissani lukee Fristads tai Björnkläder jotka sopivat eläkeläiselle arkikäyttöön,niitä ruinaan työmaalta jonka virapelihommissa :) Omia kuteita en enään vuosikausiin , tuli joku puku "Naimaassa" teetettyä :)

    • Anonyymi

      En juurikaan osta vaatteita. On vielä työssäkäynti ajoilta. Kulutan ne puhki. Ulkoilu ja harrastusvaatteitakin on. Sukat , alkkarit ja tissiliivit ostan marketista.

      Ehkä joku ilmava kesämekko tulee ostettua jos helteet tulee. Pitää olla vaihtovaatteita tarpeeksi, Varmaan ihan marketista, koska hikistyy.

      • Anonyymi

        Ootko pulskistunut, kun hikkee pukkaa, vai muuten harvanahkanen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      301
      3361
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1828
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1345
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1303
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1123
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1004
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      946
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe