Koeajettu uutuudet Scala ja Corolla

Anonyymi

Koeajoin perjantain ratoksi kesän kuumat uutuus autot Skoda Scala 1.5 Tsi Dsg Style, koeajo auton hinta 29,900€

ja

Toyota Corolla 1.8 hybrid style hatchback, koeajo auton hinta 33,990€

Kommentteja Skodasta:
Erittäin hyvä kyytinen ja äänitasoltaan hiljainen auto. Tuulisella kelillä edes tuulen suhina ei kuulunut ja rengasmelu 17 tuuman renkaista huolimatta uskomattoman alhainen. Sisustan ja korin viimeistely hakee vertaistaan.
Multimedia järjestelmä on kaksikon selkeästi nykyaikaisin ja näyttö sopivalla korkeudella. Lisäksi helppokäyttöinen.
Tilat ovat ensiluokkaisen suuret Scalassa, tässä kohtaan on suunnittelu onnistunut. Takapenkillä pystyy normaali mittainen mies jopa oikomaan jalkoja.
Dsg - vaihteisto vaihtaa esimerkillisen hyvin ja suorituskyky on kovaa tasoa.
Pihistely testin tulos 3,6 litraa/100km taajamaa painotteisessa ajossa.
Tästä on hintaluokassaan vaikea autoa parantaa!

Kommentteja Toyotasta:
Uudessa Corolla hybridissä parasta antia on edellisestä mallista kehittynyt ohjaus tuntuma ja ihan kohtuullisen tuntuiset istuimet. Multimedia näyttö liian korkealla ja hieman vanhanaikainen. Ruuhka ajossa sähköajo saa kiitosta. Melutaso sähköajossa on kaupunki nopeudessa matala, vauhdin noustessa rengasmelu ja jopa moottorin ääni nousevat taustalle.
Tilankäyttö Toyotassa on Skodaan verrattuna on suorastaan naurettava. Takapenkki on ahdas sekä tavaratila pieni. Autot ovat suunnilleen samalla akselivälillä.
Corollan pihistely testin kulutus oli 3,7 litraa/100km taajamaa painotteisessa ajossa.

Yhteenveto:
Uusi Scala voittaa parivertailun ensiluokkaisen matkustus mukavuuden ja hyvän hinta-laatu suhteen ansiosta. Kulutus myös kohtuullinen koeajo lenkillä.
Corolla jää auttamatta toiseksi laiskan moottorin ja melun vuoksi.

Tämä yllätti:
Hybridin kulutus oli jopa desin suurempi, vaikka taloudellisuus näyttö antoi ajotyylistä Corollassa hyvät pisteet.

Skodassa hinta/ominaisuudet ja suorituskyky erittäin hyvin kohdallaan.

80

1329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kävin koeajolla samoilla malleilla ja todellinen kulutus oli toyotan eduksi melkein 0.5l sadalle kilometrille. Toyota oli myös ajo-ominaisuuksiltaan ja hiljaisuudeltaan omaa luokkaansa. skodan dsg vaihteisto oli todella töksähtelevä, 80vuotias mummuni vaihtaa huomaamattomammin vaihdetta kun tuo vaihteisto. Vahva epäily on että edellisellä koeajajalla on skoda pihassa ja skoda lasit päässä sen verran vetää ilman perusteita itäauton puolelle.

      • Anonyymi

        Pihassa on saksalainen laatuauto. Ei skodaa eikä myöskään toyotaa. Itse epäilen että keksit koko jutun etkä ole ajanut tai edes nähnyt kumpaakaan autoa.
        Olisiko parempi että jatkat sitä Derbin rassaamista ja jättäisit autojen vertailut siitä ymmärtäville.


      • Anonyymi

        Höpöhöpö, kas kummaa kun "satuit koeajamaan juuri nuo samat auto", hehee mikä epätoivoinen valhe. Pena, olet jo aikas onneton missiosi kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pihassa on saksalainen laatuauto. Ei skodaa eikä myöskään toyotaa. Itse epäilen että keksit koko jutun etkä ole ajanut tai edes nähnyt kumpaakaan autoa.
        Olisiko parempi että jatkat sitä Derbin rassaamista ja jättäisit autojen vertailut siitä ymmärtäville.

        Saksalainen laatuauto..no mersu..siellä ei tehdä muita laatuautoja,ainakaa mitä itse olen omistanut 27 vuoden aikana mitä ajokortti ollut


      • Anonyymi

        Vartavastihan Scala ja Corolla piti koeajaa kun on iänikuinen kiistakumpi kumpi parempi puolueettomasti ei kummankasn auton omistajana..Scalahan sen vertailun selvästi voitti uskokaa tai älkää.. Kyllä TM ja Tuulilasi tulee vielä aikanaan samaan lopputulokseen vahvistamaan eipä ole epäilystäkään...


      • Anonyymi

        Pahoittelu painovirheestä Scala ja Corolla iänikuinen kiista kumppani kumpi parempi näin oikein.


    • Anonyymi

      itse olen käynyt myös molemmat koeajamassa ja toyota vie ylivoimaisen voiton. ei myöskään pidä unohtaa käyttöikää joka corollalla on 30 vuotta ja skodalla muutaman vuoden, toyota säilyttää arvonsa todella hyvin kun taas skoda menettää arvostaan 22% joka vuosi ollen 5 vuoden iässä arvoton.

      • Anonyymi

        Ja huomenna telttakokoukseen. Varustus: Toyota lippis ja tuulipuku. Beiget loaferit kruunaavat lahkon kunniajäsenen.


      • Anonyymi

        Tuommosta skeidaa ei usko etes itekään kunhan kirjoittelet kun muutakaan ei voi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja huomenna telttakokoukseen. Varustus: Toyota lippis ja tuulipuku. Beiget loaferit kruunaavat lahkon kunniajäsenen.

        Tuon pakollisen vaatetuksen lisäksi pitää olla eläkeläiskortti.


      • Anonyymi

        Tässä tarkoitettiin varmaan että corollan ominaisuudet on kuin muissa autoissa 30 vuotta sitten. Sen arvo myös romahtaa 22% liikkeestä ulos ajettaessa.

        Scala on niin kysytty auto että tehdas ei kerkeä tehdä niitä niin paljon kun menisi kaupaksi.


    • Anonyymi

      Mutta Skodahan on venäläisvalmisteinen itäauto? Luin tältä palstalta myös, että se vikaantuu kovin helposti. Näillä perusteilla en suosittele kenellekään.

      Sen sijaan tuossa edelläkin kerrottiin miten hyvä Toyota on. Miksi emme siis valitsisi Corollaa?

      • Anonyymi

        Näin se terojen vitsi kiertää ei mitään tolkkua ..no eipä tuossa paljon muuta voikaan ..tulos on mikä on..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se terojen vitsi kiertää ei mitään tolkkua ..no eipä tuossa paljon muuta voikaan ..tulos on mikä on..

        Mutta jos toista koko ajan haukutaan ja toista kehutaan, eikö siitä löydy faktat valintaan? Ei kai Skodaa niin haukuttaisi, jos se olisi edes jonkinmoinen kulkuväline? Sehän on valittu vuosittain laatutilaston viimeiseksi ja meluisampaa autoa ei Tekniikan Maailma tule koskaan mittaamaan kuin Octavia.

        Toyotaa sen sijaa kehutaan kautta linjan, mallista riippumatta. Vain hullu ei usko faktoja. Ellei ole maksettu kehuja. Rahasta kai jotkut tekee mitä vaan.


      • Anonyymi

        Miksi valita corolla kun se on melkein joka osuudella huonompi ja hinnoittelustakin on järki täysin paennut?


    • Anonyymi

      Scala vaan järkyttävän ruma

      • Anonyymi

        Mitäs tykkäät Corollan keulasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs tykkäät Corollan keulasta?

        Se farkku ihan ok,mut ei sekään mun auto.


      • Mitä hiton väliä jollain rumuudella?


    • Anonyymi

      Hyvä, että aloittajakin jo myöntää Corollan ylivoiman.

      Scala on toki kuuma uutuus: ei ilmastointia ja moottori keittää.

      • Anonyymi

        Olitpa kateuksissasi nokkela kun tuollaisen valheen keksit.


    • Anonyymi

      Toyota hönöille paha paikka kun taas tuli jumbosija tuossakin parivertailussa! Hyvä että välillä näkee asiallisia testauksia eikä vain pelkkää paskaa täällä palstalla.
      Tässä ei auta hönöjen vääntämiset ja kääntämiset, jumbo tuli tojolle ei auttanut mikään.

      • Anonyymi

        Skoda ei ole asiallinen auto ensinkään. Corolla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda ei ole asiallinen auto ensinkään. Corolla on.

        Corolla on täynnä halvasti tehtyjä muovi osia ja hurjan meluinen. Ruostuvatkin vielä ennätys vauhtia suojaamattomina. Se siitä asiallisuudesta.


    • Anonyymi

      Scala kuitenkin merkin budjettimalli ja harva nyt tuolla 1.5 litraisella ottaa huippuvarusteilla kun jo samassa hintaluokassa octavia luontevin valinta.

      • Anonyymi

        Scala on jo parempi auto kun Octavia uudempaa suunnittelua kaikin osin parempi jo kun Octavia jota alkaa jo ikä painamaan, jäädään odottelemaan uutta Octaviaa..


      • Anonyymi

        Nää skodahihhulit jo pahempia kuin tojomiehet.
        Palvotaan nyt tuollaisia kamalan näköisiä skeidoja joka autona keskinkertainen.


    • Anonyymi

      skodallahan on keksitty monta uraa uurtavaa keksintöä kuten esimerkiksi 50 000km kestävä vaihdelaatikko ja 100 000km kestävä öljyä paljon syövä moottori. Myös nitisevä halpamuovinen sisusta, lämmintä ilmaa puhaltamaton puhallin ja luokaton alusta tulee samasta paikasta.

      • Anonyymi

        Oletpa tosi kekseliäs , otapa sinne tojon turkin tehtaalle yhteyttä jos ottaisivat noin kekseliään töihin voisit osaltas niitten itä kippojen laatuakin hieman kohentaa..


      • Anonyymi

        Nämähän ovat juurikin uuden corollan ominaisuuksia. Siinä on ovissa kopisevaa halpaa muovia ja kyyti on huono. Nitiseviä osia myös riittää. Moottorikin luokattoman huono tehoiltaan varsinkin.


    • Anonyymi

      Siitä jo tietää kyseessä olevan valehtelijan kun kehuu dsg vaihteistoa.

      • Anonyymi

        Valitettabasti et ole uusia DSG vaihteitoja käynyt ajamassakaan, kuullee heti että summassa puhut käväseppä heti huomenna kokeileen niin tiedät sitten jotakin..mitä puhut..


      • Anonyymi

        Juuri näin. Markkinoiden lyhin takuu ei korvaa mitään ja autot paalataan, kun täysi remontti ei kannata.


    • Anonyymi

      Kyllähän se naapurin äijää harmittaa kun ostan uuden Toyota Corollan.
      Ihan sääliksi käy naapuria kun se joutuu Sokotalla ajamaan.

    • Anonyymi

      Niin, kyllähän se Toyota on hyvä auto.
      Skodaa ei monet edes halua koeajaa. Se on se huono imago noilla itäautoilla.
      Varppurin kanssa menisi ehkä linjakkain.

      • Anonyymi

        Näin, ei Skodaa kukaan koeaja. Tilaavat uuden näkemättä, kädettömät Skodistit. Automiehet ei Skodaan koske.

        Itse ajan Mersulla, mutta Toyota on ihan hyvä auto köyhemmille.

        Skodat ostetaan aina rahoituksella, itse teen vain käteiskauppaa. On mistä ottaa.


      • Anonyymi

        Kyllä kuulostatkin älykkäältä ja täysikäiseltä rahamieheltä, ei vaaan, kuulostat keskenkasvuiselta pudokkaalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin, ei Skodaa kukaan koeaja. Tilaavat uuden näkemättä, kädettömät Skodistit. Automiehet ei Skodaan koske.

        Itse ajan Mersulla, mutta Toyota on ihan hyvä auto köyhemmille.

        Skodat ostetaan aina rahoituksella, itse teen vain käteiskauppaa. On mistä ottaa.

        Jos olet noin hyvissä rahavaroissa miksi roikut täällä köyhien osastolla Mersu puoli on rahamiehiä varten mutta epäilen puheitasi ..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kuulostatkin älykkäältä ja täysikäiseltä rahamieheltä, ei vaaan, kuulostat keskenkasvuiselta pudokkaalta.

        Ei, olen fiktiivinen Länsiautomies.

        Olet vain kateellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet noin hyvissä rahavaroissa miksi roikut täällä köyhien osastolla Mersu puoli on rahamiehiä varten mutta epäilen puheitasi ..

        Tonnin Mersu ei maksa kuin tonnin.


    • Anonyymi

      Kaveri on jobbari, kertoi että monesti skodan ostajat hakee tonnin autotkin osareilla, kertoi että on 15vuoden aikana nähnyt tämän ilmiön. Kiemurtelevat kun käärmeet penkissä santanderin luottopäätöstä odotellessa, työkokeilussa ollessa saattaa olla sekin tonni tiukassa.

    • Anonyymi

      Terot täällä kateuksissaan kiemurtelevat kuin käärmeet konsanaan. On se vain skoda hyvä auto ja uudet dsg - laatikot pelaavat kuin unelma. Sen todistavat kiistattomasti lukuisat testivoitot ja koeajojen arviot.

      • Anonyymi

        Niin..onhanse auto siinä missä muutkin.
        Ei skodaa vastaan ole mitään mutta tylsä se on sisältä ja päältä.
        Sama kun volkkari..ei herätä kiinnostusta.
        Itse automiehenä tykkään kun erilaisia autoja ja näyttävämmän näköisiä pyörii tuolla tylsien ja harmaiden autojen seassa.
        Ja vois siinä värivalinnassa myös harkita muutaki kun sitä harmaata..tai valkosta.


      • Anonyymi

        Ei se toyotakaan juuri herätä kiinnostusta. Pirun rumia ja halvasti tehtyjä turkkilaisten roistojen toimesta. Kuka ensinkään ostaisi tiedostaen auton mikä ruostuu ennätys ajassa ja katto saattaa irrota itsekseen? Tähän pystyy vain toyota.


      • Anonyymi

        Nooh, mistä se irtoaakaan vaihteisto ja kiilahihnat syöpyy...ruoste raiskaa.


      • Anonyymi

        Vaihteisto ei voi irrota mistään autosta, mutta Toyota on kovin ruostumaan ja paljon on ongelmia Toyotalla jakohihnojen kanssa ollut tuolla Oulun seudulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaihteisto ei voi irrota mistään autosta, mutta Toyota on kovin ruostumaan ja paljon on ongelmia Toyotalla jakohihnojen kanssa ollut tuolla Oulun seudulla.

        Skoodasta putoaa jotta mätkähtää. Ei vaihteistot ole mitenkään kiinni kasvaneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se toyotakaan juuri herätä kiinnostusta. Pirun rumia ja halvasti tehtyjä turkkilaisten roistojen toimesta. Kuka ensinkään ostaisi tiedostaen auton mikä ruostuu ennätys ajassa ja katto saattaa irrota itsekseen? Tähän pystyy vain toyota.

        Sehän on mistä ulkonäössä tykkää.samaa muovia se on saksalaisissaki


    • Anonyymi

      Minäkin koeajoin Corollan. Alan ihmisenä jotain noista autoista tiedänkin.

      Hyvää: alhainen kulutus ja päästöt, suorituskyky, vaivattomuus, mukavuus, hiljaisuus.

      • Anonyymi

        Toyota ylivoimaa. Scala sakkaa ja romahtaa, kun totuus selviää ennakkotilattujen autojen luovutuksen jälkeen: samaa p@skaa, kuten ennenkin.


      • Miksi ajoit?


    • Anonyymi

      Scala ei sakkaa vaan myy kuin häkä. Eivät ehdi kaikkia versioita ottaa edes tuotantoon niin hirvittävän kysynnän vuoksi.
      Uusi Scala on paljon Corollaa hiljaisempi auto. Itse olen molemmilla ajanut niin tiedän mistä puhun.

      • Anonyymi

        Kuha puhut ja kehut maksusta. Scalan koeajot on vitsi, kun autot on hajalla jo tuontisatamassa. Vai onko Scala se Skodan polkuauto? 😂


      • Polkuautollakin pääsisi pidemmälle kuin scaalalla.


    • Anonyymi

      Olisit käyttänyt aikaasi mieluummin oikeinkirjoituksen opiskeluun; olisi hyödyllisempää kuin kotteroiden (virtuaaliset) koeajot.

    • Anonyymi

      Skaala rommaa!

      • Anonyymi

        Onko tarkempaa tietoa? ROM, EPROM, EEPROM...


      • Anonyymi

        Jälleen uusi floppi, nyt ei oikein onnistu.


    • Anonyymi

      Ämpärimuovisen kabiinin ja romuraudan aika on ohi. Skoda-huijaus päättyi.

      Scalan tuotanto keskeytettiin.

      • Anonyymi

        Tuo vaatisi kyllä hieman tarkempaa vakuuttelua, esim. lehtiartikkelia asiasta tms....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo vaatisi kyllä hieman tarkempaa vakuuttelua, esim. lehtiartikkelia asiasta tms....

        Tästä on ollut kaikissa lehdissä, varsinkin syksyn kuolleissa lehdissä.

        Kyseessä on fakta, joka on yleisesti kaikkien tiedossa. Kaikki on jo vakuutettu, Skoda sakkasi ja romahti.

        Toyota jyrää!


    • Anonyymi

      Scala haastoi corollan ja otti siitä komean voiton tässäkin testissä. Näin tulee käymään myös kaikissa muissakin testeissä. Skoda on menestyksen merkki siinä missä tojosta on tullut halvasti tehty eläkeläis vaarien kiikkerä koppero.

    • Anonyymi

      Että näin katkeraa tekstiä keskellä yötä kun ei saa unta. Kumpi nyt enemmän ahistaa, toyotan suosio vai se "eläkeläisvaari" joka ostaa kymmenien vuosien myönteisillä kokemuksilla maailman suosituimman ja luotettavimman auton, eikä suostu koekaniiniksi taisteluun kahden vuoden takuulla ostamaan autoa jonka valmistajakonserni on tullut tunnetuksi huijauksesta.

      • Anonyymi

        Kesälomalla ei nukuta Skoda voitttaa Toyotan testi kuin testi näin se nykyään menee tai mennyt jo pitemmän aikaa..


    • Anonyymi

      Otetaas siihen vaikka opel ampera tai nissan leaf vertailuun, niin avot, johan meluava ja paljon kuluttava skeida häviää 10-0 . Kiihtyvyydessä, melutasossa, vähävikaisuudessa, mukavuudessa, jne —> skeida on paska ostos ja suorastaan hävettävän huono halpabrändi bulkkituote.

      • Anonyymi

        Harmi kun nuo halpissähkikset pitää latailla yhtenään ja pitkään ja hartaasti.
        Ketjussa kylläkin vertaillaan Skoda Scalaa ja Toyota Corollaa, että pahaa oloa olisi syytä purkaa muualla.


      • Anonyymi

        Miksi et vertaa mersuun bemariin, mitä näitä nyt on. Oikeita Länsiautoja, niillähän sinä ajelet....😂


    • Anonyymi

      Scala ja Octavia tulevat hallitsemaan luokkansa ykköstiloja tulevaisuudessa ylivoimaisella mahdilla. Toyotasta ei ole vastusta.

    • Anonyymi

      Skoda voittaa Toyotan aina oli testi mikä hyvänsä. Toyotan viimeaikainen kyseenalainen maine on vain kokoajan vahvistunut ja viimeisetkin ostajat kaikkoavat tojo myymälöistä.

      • Anonyymi

        Poliisit ohjaavat tojo liikkeistä poispäin suutuksissaan kaahaavia pettyneitä koeajaneita ihmisiä.


      • Anonyymi

        Työkalu liikkeeseen saavat laittaa liikenteen ohjauksen, kun tojo kauppiaat ostavat kuulosuojaimia kilpaa.


      • Anonyymi

        Toyota on kohta konkurssissa.


    • Koeajoit perjantain ratoksi? Siis puolen päivän koeajo per auto??? Kyllä kunnon koeajo kestää vuoden tai kaksi.

      • Anonyymi

        Eipä siinä puoltavuotta mene kun autosta tyypit otetaan kyllä sen heti huomaa jo ensi kilometreillä milloin liikutaan melukaapilla , milloin autolla..samoin suorituskyky..Kestotestit on sitten eri asia taas..


    • Anonyymi

      Fakta on, että Suomeen tulleet Corollat eivät ole Japanissa valmistettuja, vaan ne ovat olleet jo vuosia Turkissa syntyneitä. Harvinaisia poikkeuksia oli joissakin malleissa.
      Oikeat Japanin Toyotat olivat laadultaan 1. luokkaa, joskin ruoste tuhosi niitäkin.
      Kaksi automaatti Skodaa on minulla ollut 3-4 v ajossa, kumpaankaan ei ole lisätty öljyä, ja laatikot ovat toimineet ok. Itse ajan niistä isompaa. Kokemusta minulla on usean merkin automaateista.
      Saksan tilastoissa Octavia taitaa olla VAG konsernin vähävikaisin auto.
      Tsekit (Böömiläiset) tekivät auto- ja mp kalustoa jo paljon ennen I maailmansotaa, tykkejä ja panssareita II sodan aikaan. Heillä on pitkä kokemus ja teollisuuden traditio kulkuneuvoista ja metalleista.

      • Anonyymi

        "tykkejä ja panssareita II sodan "

        Niinpäniin, ratkaistaan kaikki ongelmat vain tappamalla ihmisiä ja tekemällä pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tykkejä ja panssareita II sodan "

        Niinpäniin, ratkaistaan kaikki ongelmat vain tappamalla ihmisiä ja tekemällä pahaa.

        Aivan. Neuvostoliitossa ja Venäjällä on aina osattu tehdä rauhan aseita.


    • Anonyymi

      Toinen näyttää 25 vuotta toista vanhemmalta. Skootan muotoilu on jäänyt N-liiton ajalle.

      • Anonyymi

        Skoda on nykyään EU :n länsiautoja terot vaan elää vielä neuvostoliiton aikaa eikä niiltä paluuta näytä olevan, päivästä toiseen jauhetasn älytömistä itäautoista...se niitten Tohjo on paljon enempi nykyään itäauto..turkkilainen kötöstys.


    • Anonyymi

      Rasittavaa lukea avauksen kirjoitelmaa, koska kirjoittaja ei hallitse yhdyssanoja tai välimerkkejä.
      Onko tämä kirjoitustaidottomuus peruskoulun opetuksen tason syytä, vai onko tästä epäiltävä lisääntynyttä maahanmuuttoa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe