Huippulaatua Italiasta..

Anonyymi

..nykyään. Ei voi kun kehua miten luotettavia uudehkot italialaisautot ovat. Minulla kokemusta Grande Puntosta vm.11 jonka ostin uutena ja ajoin 4 v ja 106 tkm. Muutaman polttimon tarvitsi vaihtaa koko aikana. Esim. kaikki jarruosat, alustan nivelet yms. olivat alkuperäisiä vaihtoon mennessä. Seuraava automme oli vm.12 ja ostettaessa alle 30 tkm ajettu Bravo. Sillä ajoin yli 3 vuotta ja mittarissa lähes 100 tkm vaihtoon mennessä. Tähän vaihdoin rek.polttimon, pyyhkijän sulat sekä toisen etujousen ja iskarin yläpään laakerin samalla.
Tuo jousen katkeaminen ei vaikuttanut mitenkään ajamiseen mutta vaihdatin sen ennen katsastusta.
Viime kesänä Bravo vaihtui uuteen Tipoon ja huoletonta ainakin vielä ollut ajaminen.
Olisin tietenkin voinut GP:lla ja Bravolla ajaa pitempäänkin, mikään vika ei näissä vaikuttanut autonvaihtoon vaan vaihtelun vuoksi vaihdoin ja hyvityshinta kohtalainen.
Tipossa kiehtoi se kun suht harvinainen malli on Suomessa eikä vastaan tule päivittäin samanlaista.

13

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harvinaista että näin Suomessa suht harvinaisen mallin samalla paikkakunnalla eilen ja tänään. Eri autoja koska eri värisiäkin olivat mutta samaa korimallia. Kyseinen auto oli uusi Panda.
      Italiassahan tämä on todellinen suosikki, myydyin automalli viime vuosina.
      Näppärä olisi kyllä tuollainen Panda. Voi kun maahantuoja ottaisi tuontivalikoimaan Pandan kaasuversion.

    • Anonyymi

      Sähkövikoja ja hapettuneita kaapelita italiasta

    • Anonyymi

      Joo ensimmäisissä Ritmoissa ja Unoissa jotain pikkuvikoja oli, mutta esim 90-luvun Unot laadultaan ok. Lisäksi erittäin hyviä ajolleen, tilavia kokoisekseen jne.
      Kokemuksesta voin sanoa että vanhassa Cromassa sähkövika oli jotain mitätöntä "vikamonitorin" merkkivalojen turhia vilkkumisia. Johtui antureiden herkkyydestä tms. Muuten sähköiltään ja luotettavuudeltaankin ihan hyvä vanhakin Croma. Ruoste ehkä pahin ongelma niin kuin monessa muussakin 80- ja 90- lukujen autoissa ikääntyessä.
      Vaikka ei mikään halpa auto Croma ollutkaan uutena, oli se luokassaan edullisin auto ja hyvin varusteltu. Esim. Volvo 740, Audi 100, MB 190, Ford Scorpio ja Saab 9000 (Croman sisarmalli, sama pohjalevy, eri tekniikkaa silti paljolti, sama muotoilija Giugiaro esim. ovet lähes samanlaiset) olivat hinnaltaan 200 000 mk molemmin puolin, Croma cht:n hinta alk. alle 140 000 mk ja i.e perusvarusteisena maksoi jotain alle 160 000 mk. Tosin turbolla ja abs-jarruilla muilla lisävarusteilla hinta nousi yli 200 000 mk:n
      Silti Croma i.e voitti (TM 13/86) nämä kilpailijat tullessaan markkinoille v.1986.

      • Anonyymi

        Uusimmissa saksan katsastusvikatilastoissa 1-3 vuotiaiden alemman keskiluokan yllättäjä oli Fiat Tipo. Se oli vähävikaisin ennen seuraavaksi tulleita Audi A3:a ja MB A-sarjaa.


    • Anonyymi

      Leppoisa ilmasto vaikuttaa myös fiiatin suunnittelia kaartiin☀️☀️

      • Anonyymi

        Kun Volvon suunnittelukeskus on ollut jo parikymmentä vuotta Californiassa, niin mitä siitä voi päätellä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Volvon suunnittelukeskus on ollut jo parikymmentä vuotta Californiassa, niin mitä siitä voi päätellä ?

        Juu, mitä siellä suunnitellaan kun henkilöautot suunnitellaan Göteborgissa??


    • Anonyymi

      Se että autolla ajetaan 100 tkm ei kerro totutta auton laadusta.
      Kun autolla on ajettu vähintään 300-400 tkm kertoo huoltokirja mitä autolle on tehty ja 700 tkm jälkeen voi alkaa miettimään uutta mallia vaikka senkin jälkeen auto kulkee todella hyvin.

      T: Volvo ja Mersu perhe

      • Anonyymi

        Ketä uuden auton ostajaa kiinnostaa 300-400tkm ajetut autot saati 700tkm ajetut?
        Nuo loppuun poljetut on lähinnä köyhien ongelmia.


      • Anonyymi

        Tässäpä on yli 745 000 km ajettu vm.94 Fiat Croma 2.0 Turbo D.

        https://youtu.be/sQ-NaD-J1nw

        Croman tullessa markinoille v.1986, siinä oli maailman ensimmäinen suoraruiskutusdiesel -henkilöauto, commonrail. Dieselinä ei kylläkään tuotu uutena koskaan Suomeen.. Varmasti olisi täälläkin paljon ajettuja, jos olisi tuotu. Tuollainen iso Fiat oli aikansa parhaita ajettavia luokassaan. Myös 2.5 V6 -bensana tehtiin tätä tuotannon loppupuolella, sitäkään ei tuotu Suomeen. Sisarmalli Lancia Theman joitakin versioita tuotiin ainakin vielä vuonna 1993.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäpä on yli 745 000 km ajettu vm.94 Fiat Croma 2.0 Turbo D.

        https://youtu.be/sQ-NaD-J1nw

        Croman tullessa markinoille v.1986, siinä oli maailman ensimmäinen suoraruiskutusdiesel -henkilöauto, commonrail. Dieselinä ei kylläkään tuotu uutena koskaan Suomeen.. Varmasti olisi täälläkin paljon ajettuja, jos olisi tuotu. Tuollainen iso Fiat oli aikansa parhaita ajettavia luokassaan. Myös 2.5 V6 -bensana tehtiin tätä tuotannon loppupuolella, sitäkään ei tuotu Suomeen. Sisarmalli Lancia Theman joitakin versioita tuotiin ainakin vielä vuonna 1993.

        Videon kohdassa 0:50 näkyy mittarilukema.


    • Anonyymi

      Kyllä Italiasta saa huippulaatua. Jos sieltä ostaa japanilaisen auton. Mutta saa niitä Suomestakin ilman ylimääräistä mutkaa.

      • Anonyymi

        Eiköhän se niin ole että kyllähän Japanista saa huippulaatua, jos sieltä ostaa Italialaisen auton.
        Aasialaiset autot eivät kyllä minua vakuuta laadulla: Toyotalla vanhemmat multitronic vaihteistot ongelmallisia, samoin D4D dieselkoneet, takaisinkutsuja jne.
        Tuttavan Kia Ceed' diesel -08 tuntuu kyllä suht laadukkaalta silloin kun toimii, mutta parin vuoden aikana mitä hänellä ollut, se on ollut ehkä enemmän remontissa kuin ajossa. Kaveri vaihtanut siihen akun, laturin, virtalukon, jousen, turbon ja nyt siinä jokin pahempi vika kun ollut levällään jo useira viikkoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      42
      2572
    2. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

      Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      316
      2241
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      26
      1970
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      24
      1645
    5. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      47
      1606
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1519
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      44
      1386
    8. Sokea "ystävälle"

      Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1369
    9. En ymmärrä käytöstäsi

      Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      139
      1325
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      36
      1106
    Aihe