Huippulaatua Italiasta..

Anonyymi

..nykyään. Ei voi kun kehua miten luotettavia uudehkot italialaisautot ovat. Minulla kokemusta Grande Puntosta vm.11 jonka ostin uutena ja ajoin 4 v ja 106 tkm. Muutaman polttimon tarvitsi vaihtaa koko aikana. Esim. kaikki jarruosat, alustan nivelet yms. olivat alkuperäisiä vaihtoon mennessä. Seuraava automme oli vm.12 ja ostettaessa alle 30 tkm ajettu Bravo. Sillä ajoin yli 3 vuotta ja mittarissa lähes 100 tkm vaihtoon mennessä. Tähän vaihdoin rek.polttimon, pyyhkijän sulat sekä toisen etujousen ja iskarin yläpään laakerin samalla.
Tuo jousen katkeaminen ei vaikuttanut mitenkään ajamiseen mutta vaihdatin sen ennen katsastusta.
Viime kesänä Bravo vaihtui uuteen Tipoon ja huoletonta ainakin vielä ollut ajaminen.
Olisin tietenkin voinut GP:lla ja Bravolla ajaa pitempäänkin, mikään vika ei näissä vaikuttanut autonvaihtoon vaan vaihtelun vuoksi vaihdoin ja hyvityshinta kohtalainen.
Tipossa kiehtoi se kun suht harvinainen malli on Suomessa eikä vastaan tule päivittäin samanlaista.

13

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Harvinaista että näin Suomessa suht harvinaisen mallin samalla paikkakunnalla eilen ja tänään. Eri autoja koska eri värisiäkin olivat mutta samaa korimallia. Kyseinen auto oli uusi Panda.
      Italiassahan tämä on todellinen suosikki, myydyin automalli viime vuosina.
      Näppärä olisi kyllä tuollainen Panda. Voi kun maahantuoja ottaisi tuontivalikoimaan Pandan kaasuversion.

    • Anonyymi

      Sähkövikoja ja hapettuneita kaapelita italiasta

    • Anonyymi

      Joo ensimmäisissä Ritmoissa ja Unoissa jotain pikkuvikoja oli, mutta esim 90-luvun Unot laadultaan ok. Lisäksi erittäin hyviä ajolleen, tilavia kokoisekseen jne.
      Kokemuksesta voin sanoa että vanhassa Cromassa sähkövika oli jotain mitätöntä "vikamonitorin" merkkivalojen turhia vilkkumisia. Johtui antureiden herkkyydestä tms. Muuten sähköiltään ja luotettavuudeltaankin ihan hyvä vanhakin Croma. Ruoste ehkä pahin ongelma niin kuin monessa muussakin 80- ja 90- lukujen autoissa ikääntyessä.
      Vaikka ei mikään halpa auto Croma ollutkaan uutena, oli se luokassaan edullisin auto ja hyvin varusteltu. Esim. Volvo 740, Audi 100, MB 190, Ford Scorpio ja Saab 9000 (Croman sisarmalli, sama pohjalevy, eri tekniikkaa silti paljolti, sama muotoilija Giugiaro esim. ovet lähes samanlaiset) olivat hinnaltaan 200 000 mk molemmin puolin, Croma cht:n hinta alk. alle 140 000 mk ja i.e perusvarusteisena maksoi jotain alle 160 000 mk. Tosin turbolla ja abs-jarruilla muilla lisävarusteilla hinta nousi yli 200 000 mk:n
      Silti Croma i.e voitti (TM 13/86) nämä kilpailijat tullessaan markkinoille v.1986.

      • Anonyymi

        Uusimmissa saksan katsastusvikatilastoissa 1-3 vuotiaiden alemman keskiluokan yllättäjä oli Fiat Tipo. Se oli vähävikaisin ennen seuraavaksi tulleita Audi A3:a ja MB A-sarjaa.


    • Anonyymi

      Leppoisa ilmasto vaikuttaa myös fiiatin suunnittelia kaartiin☀️☀️

      • Anonyymi

        Kun Volvon suunnittelukeskus on ollut jo parikymmentä vuotta Californiassa, niin mitä siitä voi päätellä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun Volvon suunnittelukeskus on ollut jo parikymmentä vuotta Californiassa, niin mitä siitä voi päätellä ?

        Juu, mitä siellä suunnitellaan kun henkilöautot suunnitellaan Göteborgissa??


    • Anonyymi

      Se että autolla ajetaan 100 tkm ei kerro totutta auton laadusta.
      Kun autolla on ajettu vähintään 300-400 tkm kertoo huoltokirja mitä autolle on tehty ja 700 tkm jälkeen voi alkaa miettimään uutta mallia vaikka senkin jälkeen auto kulkee todella hyvin.

      T: Volvo ja Mersu perhe

      • Anonyymi

        Ketä uuden auton ostajaa kiinnostaa 300-400tkm ajetut autot saati 700tkm ajetut?
        Nuo loppuun poljetut on lähinnä köyhien ongelmia.


      • Anonyymi

        Tässäpä on yli 745 000 km ajettu vm.94 Fiat Croma 2.0 Turbo D.

        https://youtu.be/sQ-NaD-J1nw

        Croman tullessa markinoille v.1986, siinä oli maailman ensimmäinen suoraruiskutusdiesel -henkilöauto, commonrail. Dieselinä ei kylläkään tuotu uutena koskaan Suomeen.. Varmasti olisi täälläkin paljon ajettuja, jos olisi tuotu. Tuollainen iso Fiat oli aikansa parhaita ajettavia luokassaan. Myös 2.5 V6 -bensana tehtiin tätä tuotannon loppupuolella, sitäkään ei tuotu Suomeen. Sisarmalli Lancia Theman joitakin versioita tuotiin ainakin vielä vuonna 1993.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässäpä on yli 745 000 km ajettu vm.94 Fiat Croma 2.0 Turbo D.

        https://youtu.be/sQ-NaD-J1nw

        Croman tullessa markinoille v.1986, siinä oli maailman ensimmäinen suoraruiskutusdiesel -henkilöauto, commonrail. Dieselinä ei kylläkään tuotu uutena koskaan Suomeen.. Varmasti olisi täälläkin paljon ajettuja, jos olisi tuotu. Tuollainen iso Fiat oli aikansa parhaita ajettavia luokassaan. Myös 2.5 V6 -bensana tehtiin tätä tuotannon loppupuolella, sitäkään ei tuotu Suomeen. Sisarmalli Lancia Theman joitakin versioita tuotiin ainakin vielä vuonna 1993.

        Videon kohdassa 0:50 näkyy mittarilukema.


    • Anonyymi

      Kyllä Italiasta saa huippulaatua. Jos sieltä ostaa japanilaisen auton. Mutta saa niitä Suomestakin ilman ylimääräistä mutkaa.

      • Anonyymi

        Eiköhän se niin ole että kyllähän Japanista saa huippulaatua, jos sieltä ostaa Italialaisen auton.
        Aasialaiset autot eivät kyllä minua vakuuta laadulla: Toyotalla vanhemmat multitronic vaihteistot ongelmallisia, samoin D4D dieselkoneet, takaisinkutsuja jne.
        Tuttavan Kia Ceed' diesel -08 tuntuu kyllä suht laadukkaalta silloin kun toimii, mutta parin vuoden aikana mitä hänellä ollut, se on ollut ehkä enemmän remontissa kuin ajossa. Kaveri vaihtanut siihen akun, laturin, virtalukon, jousen, turbon ja nyt siinä jokin pahempi vika kun ollut levällään jo useira viikkoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      63
      6783
    2. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      68
      6772
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      147
      5438
    4. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      50
      4483
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

      Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      20
      4089
    6. Onnettomuus

      Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3650
    7. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      37
      3228
    8. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      28
      3153
    9. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

      Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      75
      2769
    10. Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....

      Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta
      Maailman menoa
      40
      2259
    Aihe