kuuntelin saarnan

Anonyymi

Minä kuuntelin saarnan
se sointui niin,
alussa rukous näyrä
alla kätten siunaavain
alla korkeemman kären
pää painui pyytämään
ja kaikki me siihen yhdyttiin.

Ja alkoi saarna, se ääni
ihmisen, jossa taivainen sointi soi,
kirkas ja nöyrä,
ei sitä kuvaamaan voi
sanat riitä se itse kuultava on
sydämen korva jos avoin on.

Piplia kyllä, rinnallaan
läppäri auki, luettavaa.
Ja sielusta sieluun sanat käy
ylhäältä alas, saamme näyn.
Hän, puhuja, talutti meitä hiljalleen,
vanhoja teitä, mukanaan,
totuutta ammensi kauniin sanoin,
taivas ja armo, niin avoin.

Kertoi juhlasta surujen saaton
jossa näki ikuisuusaaton.
Kertoi kuinka kosketti sana
niitäkin joita ei kirkoissa tapaa.

4

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pyhään temppeliin johti hän meitä,
      kynttilänjalkaan katseemme heittäin.
      Seitsemän lamppua kirkkaus niissä
      keskellä kulkee Kirkkaus itse.

      Arjessa mukana sana nyt kulkee,
      bensaa tankkaa, ja kirjan antaa
      huoltsikan täti lukea saa,
      siitä se alkoi, taivaan tie,
      seurakuntaan Herra kun vie.

      Hengessä voima, se alas antaa,
      kuulijan sielu saa aarteen kantaa,
      neuvot on uudet ja ikivanhat,
      aukaise peitetty sydän, sen taakka
      veljesi edessä, mereen heittää
      Herra sun syntis, saat uskoa rohki,
      syvyys ne hautaa, ja kelle sä kerroit,
      unhotuslahjan Herralta sai,
      aavana kimmeltää armon meri.

      Rauhan on tervehdys, kädet ja syli,
      Herra on tässä, kaikessa yli,
      pellavaliina nostetaan pois
      ehtoollishetki, sanat, alkaa voi.
      Sinä yönä on tässä
      illassa läsnä
      Sana, valkeus, alusta alkaa,
      pääty ei koskaan.

    • Anonyymi

      Autuas hetki, Herra kun avaa
      sydämen korvat kuulemaan,
      silmät enemmän näkemään
      lempeän tuulen tuntea saa.
      Saarnassa aiheita monta, ystävyys
      yhteys hengen yksmielisyys
      rakkaus lähentää Jumalan lapset,
      siksi on vaikea erota taas
      siellä me toisiamme kohdataan.

      Naksuu nauhuri, CD pomppii,
      kirjassa paperiin kääritty eväs
      välipala tallenne maistuu myös,
      parasta ennen päivää ei näy.
      Pelko on maassa! pallomme palaa
      meret nousee ja valtaa alaa,
      synti on lentää ja puuta polttaa
      ilmastokristukset saarnaa täällä.

    • Anonyymi

      Kirottu maa, joutaakin palaa,
      vaikka nyt kysytään tainta
      omenapuun, istuttaa vielä
      aattona viimeisen päivän ja yön.

      Yksinäisyys, uhka vai haaste,
      yhteiseen pöytään on kaipuu kova,
      saarnaaja kertoi kannustavasti
      etsikää heitä, saattakaa kotiin asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe