Tunteeton ihminen

Anonyymi

En tunne mitään vahvasti. En ole ilkeä ihmisille. En osaa käsittää toisten tunteita. Jos joku kysyisi multa rakastaako mun äiti mua en osaisi vastata, en tiedä mitä rakkaus on. Joku voisi sanoa, että olen tunteeton, mutta minkäs teet, kun et tunne tunteita ja pitää aina googlettaa mitä joku tunne tarkottaa. Mistä voisi johtua, etten tunne mitään? Viihdyn yksin, ei ole kavereita, perheeseeni kuuluu vain äiti ja sukulaisia tiedän vain serkut ja mummon.

8

3842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuullostaa aspergeroireselta ja se on yleistä maailmassa.
      https://www.autismiliitto.fi/materiaalia/esitteet

      Moni ihminen on aspergeroireisten uhri. Suuri virhe on mennä aspergeroireisen kanssa naimisiin ja tehdä aspergeroireisia lapsia. Aspergerit eroavatkin aina ja usein lapsellisista syistä. He elävät omassa kuplassaan ja suuttuvat jos rikkoo sen faktalla. Julkinen sektori on aspergeroireinen, empatiakyky, keskustelutaito ja avarakatseisuus puuttuu. Netissä aspergeroireset syyllistyvät usein henkilókohtaisiin loukkauksiin kun kirjoittaa faktaa jostain aivan muusta. Käytöstapoja assit eivät osaa noudattaa, eli pysy aiheessa ja ole aina kohtelias.

      • Anonyymi

        Onpa yksipuolinen kuva Aspergereistä. Autismin kirjolainen ei itse voi asialle mitään. Autismin kirjolainen ei ole tyhmä, oikeastaan usein päinvastoin. Häneltä puuttuu tietty sosiaalinen ymmärrys tunnetasolla. "En osaa käsittää toisten tunteita" on hyvin kuvaava ilmaisu. Jotkut autismin kirjolaiset ei pysty kuvailemaan omiakaan tunteita. Kysymys ei luultavasti ole siitä ettetkö tuntisi, vaan siitä ettet osaa näyttää tunteita neurotyypillisten ihmisten tapaan. Hymykin voi olla herkässä, mutta se ei tarkoita että ihminen olisi huumorintajuton.


      • Anonyymi

        Tuota uhriutumista tuntuu olevan liikellä paljon naisissa joilla ei aviopuolisoa ei kumppania kun ikää on 55v- 75v. On masenusta, Masenuksesta sairaseläke tai kokonaan eläke,koska rankka lapsuus,avioerot, Ongelma lapset jotka aikuisia ,ei asu kotona.Käydä sitten näitä ongelmia itkemässä kerhotiminat ymm. Vastuuta ei oteta elämä.Piristetän aivoja kaljalla .Koktaili onkin rauhoitavien läkeiden kanssa. Verisuonet ja keuhkot tukitaan sätkää vetämällä,kun on niin vaikeaa.Tupakoinista aiheutetan ympäristö terveyshaittoja. SYYSTÄ EI TYÖPAIKAT, RAVINTOLAT, BUBIT ASETANUT TUPAKOINTI KIELTOA!


    • Anonyymi

      Minä en varsinaisesti tunne mitään.
      Siksi saan hyvän palkan salamurhatessa tarkka-ampujana.

    • Anonyymi

      Veikkaisinpa aleksitymiaa.
      Aleksitymia tarkoittaa persoonallisuuden piirteiden yhdistelmää, jolle on ominaista vaikeus kokea, kuvata ja ilmaista sanallisesti tunteita.
      On olemassa ainakin jonkilaista ryhmäterapiaa jossa voidaan harjoitella tunteitten kokemista ja säätelyä.
      Itselläni on ollut jonkun asteinen aleksitymia lapsuudesta pitkälle nuoren aikuisen ikään. Itse veikkaan sen syntyneen jos varhaislapsuudessa, perheessämme kun tunteet oli visusti kiellettyjä. Mitään ei saanut tuntea, se oli häpeällistä, naurettavaa, heikkouden merkki. Ja sääli oli sairautta.
      Vasta päästyäni pois kotiympäristöstä ja aloittamaan oman elämäni kenenkään toisen määräilemättä tunteiteita ja tuntemattomuutta aloin vähitellen avautua ja sieltä sisältä löytyi varsin empaattinen ja toisille hyvää haluava ihminen, joka tosin osaa myös vetää rajat ja suojata itsensä rajattomilta ihmisiltä. Aikaahan se vei, ja vähän pelottavaakin, mutta nyt olen onnellinen että se tapahtui.
      Hakeuduin, yllätys yllätys, ihmissuhdealalle kuten hyvin useat vaikeista kokemuksista selvinneet tekevät.
      Sinun tunteettomuuteesihan en osaa mitään sanoa, heitänpä vaan ilmaan tällaisenkin mahdollisuuden. Ja siitä voi parantua!

    • Anonyymi

      Aleksitymia

    • Anonyymi

      Muistat kokonaan väärin. Asut vaimosi kanssa omassa talossasi. Ulkopuolisesti ottaen sinulla on kaikki OK.

      Yritä pysyä poissa netistä kun täällä suomessa on muitakin oikeasti apua tarvitsevia.
      . naapurisi tl.

    • Anonyymi

      Ai mä en olekaan uniikki perhonen? Nimittäin tuon tunteettomuuden kanssa. Vuosien sitkeän harjoittelun jälkeen olen oppinut tunnistamaan just ja just ilon ja sit on yleistunne "ahdistuneisuus" jolloin on ikäänkuin kaikki muut tunteet päällekäin.

      Vai on tälle oma sanakin, aleksitymia, täytyykin googlettaa...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1906
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe