Mitä nyt sitten?

Anonyymi

Nyt loppui juokseminen! Polvi kipeytyi, lääkäri kielsi juoksun ja laittoi lähetteen leikkausjonoon. Nyt on tyhjä aukko elämässä, enkä tiedä, miten sen täytän, kun on liikkumaan tottunut.

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uinti, vesijumppa, tuolijumppa,kuntosali. Onhan niitä mahdollisuuksia pilvin pimein harrastaa liikuntaa rasittamatta liikaa polvea ennen tulevaa leikkausta.
      Hytinäx1

      • Anonyymi

        Totta! Kaikenlaista löytyy, mutta polvi ei kestä mitään. Täysi työ, että päivittäiset pakolliset menot saa hoidettua. Polvi on kipeä ja lukkiutuu täysin yllättäen.
        Kyllä vi....aa!


    • Anonyymi

      Nojoo

      Täytä tyhjä tila keskarilla, makkaralla, sekä telkkarin katselemisella. Samalla voit hankkia sisältöä lisää elämääsi surfailemalla netistä laihdutusohjeita.

      Liikuntaelin onglmat on erittäin yleisiä, joskus miettinyt, en taida tuntea oikein ketään, jolla ei olisi ollut jotain. Sellaiseen havaintoon päädyin, net, jotka just urheilee paljon, niillä alkaa jaloissa olemaan vikaa nopeammin, kuin tavan käveleskelijöillä. Jalat kuluu nopeemmin ja menee väljiksi kuluttamalla. Nykyään mm. hyviä polvinineliä, jotain titaania, niillä kyllä kölkkäsee lähipaariin monet vuodet.

      Urheilu on vaarallista, ota jatkossa iisimmin.

      =DW=

      • Anonyymi

        Mullei oo mitään vaivaa, mutta ainaisesta paljosta liikunnasta huolimatta en ole rehkinyt missään lajissa. Kun käveleskelee 1,5 tuntia tai käy salilla joka laitteessa köykäisillä painoilla tunnin pari ihmisten kanssa siinä sivussa rupatellen, niin elimistössä alkaa veri virrata ja rasvat nivelissä liikkua vaikkei lihakset kohinalla kasvakaan. Eikä ainakaan niitä aikoja ole jääkaapilla.


    • Anonyymi

      Yöjuoksut lopetin noin kymmenen vuotta sitten.
      Meni turhan monet lenkkarit loppuun.
      Mutta voihan sitä juoksuttaa vaikka tuttavien lapsia: "tos on euro, juokseppa talon ympäri kymmenen kertaa".

    • Anonyymi

      Mitä ihmettä! Eikö liikunta olekaan ”terveellistä”, kun aika moni sitä harrastava ”ei tervettä päivää nää”?

      • Niin, mitäpä siitä, jos polvi on loppu.

        Onhan siihen parannus, kun "liike on lääke", niinkuin tälläkin palstalla on kerta toisensa jälkeen niin omaperäisen viisaina kerrottu.


      • Anonyymi

        Se no. on sitä. Viisas osaa valita itselleen sopivimmat lajit. Jokainenhan itse parhaiten tietää omat heikot kohtansa, vaivansa ja vikansa, ei pidä rasittaa ja rääkätä niitä puolia liikaa. Mutta liike on niillekin parempi kuin jämähtäminen paikoilleen. - Mitä muuta jäänyt väliin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se no. on sitä. Viisas osaa valita itselleen sopivimmat lajit. Jokainenhan itse parhaiten tietää omat heikot kohtansa, vaivansa ja vikansa, ei pidä rasittaa ja rääkätä niitä puolia liikaa. Mutta liike on niillekin parempi kuin jämähtäminen paikoilleen. - Mitä muuta jäänyt väliin

        Oma lajini on haukottelu ja paikallaan venyttely, sillai käsiä sivulle ja ylös...sitten hytkäyttää itseään kuin ravistaisi. Ja eikun keittiöön aamukahvia toimittamaan.


      • Anonyymi

        Yeap, venyttely virkistää ja tekee gutaa. Toimita sitä muulloinkin kuin aamulla ylös noustessa. Haukottelukin käy kasvojumpasta kun oikein kunnolla revittelee. - Nm. Kiskoisipa joku


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oma lajini on haukottelu ja paikallaan venyttely, sillai käsiä sivulle ja ylös...sitten hytkäyttää itseään kuin ravistaisi. Ja eikun keittiöön aamukahvia toimittamaan.

        Nonnii.
        Siinähän sitä onkin liikettä lääkkeeksi.
        Eihän sitä pidä lääkkeitä yliannostaa.


    • Minun töistäni ei tulisi juuri mitään ilman selkätukea. Olen aikeissa lähteä selkäleikkauskyselyjä kartoittamaan. Kuulin, että laskeutuneen selkänikäman voi korjata oireettomaksi, titaanituella. En tiedö onko nuo käyttämäni ilmaisu oikea, mutta kirurgian yilsairaanhoitaja oikaiskoon 😁

      • Anonyymi

        Minä olen myös kuullut, siis tuo selän korjaus titaanituella, koska lapselleni tehtii sellainen Orttonissa ja hyvä tuli.

        Hänellä oli jo lapsena (teininä) todettu skolioosi, jonka uskon kehittyneen siitä, että he hyppivät lapsina heinäladossa ja siellä oli alla kivinen tallinseinä, joka oli sortunut sinne. Silloin teininä hänelle jo suositeltiin selän jäykistämistä, mutta hän ei suostunut siihen, koska ilmeisesti koki sen peloittavaksi, että olisi liikkumaton selkäranka.

        Minulle tehtiin vain hermojuuren vapauttaminen, joksi minä sen diagnoosin käsitin ja ikävää luettavaa oli, että hermot oli jo melkein poikki nikamasiirtymän johdosta. Liukuma oli jo vuosia sitten yli 7 mm ja olen miettinyt, kuinkahan leveä se nikama on, jos vaikka selkäranka pötkähtää pöksyyn!D

        Vaikka pääsin eroon jatkuvista selkäkivuista, niin selän pienikin rasitus on liikaa ja esim. kauppakassien kantaminen noin 200 m on tuskaa, joten hankin tämän vedettävän laukun, mutta yleensä käyn autolla, vaikka kauppa onkin melkein nurkantakana.

        Minun pääsyni leikkaukseen oli kyllä tuskien takana, sillä niin kovia kipuja kärsin sen takia ja terkkari lääkäri tulkitsi, että olin vain varmasti työtä vieroksuva luuseri, kunnes eräästä työpaikasta jouduin kesken päivän lähtemään lääkärille, sillä en voinut istua ja seisominenkin teki tuskaa, joten äkkiä vain takxi ja heti kotiin, ei siis puhettakaan mistään linja-autoista.


      • Anonyymi

        Niin ne alkaa vanhemmiten nuorena hajonneet palaset kummittelemaan! Murtunut selkäranka alkaa kävellessä painua kumaraan, murtuneet nilkat, kyynerpäät, ranne ja olkapää kukin vuorollaan haittaa elämää. Tässä sitä vaan mennään! Joskus nilkuttaen ja joskus kivusta irvistäen, mutta eteenpäin sanoi mummo lumessa.


    • Anonyymi

      Juoksulenkkiä paljon parempi vaihtoehto on niin reipas kävelylenkki, että saa hien pintaan. Ei häviä yhtään juoksulle ja / tai hölkälle, mieluummin päinvastoin, koska kävely ei rasita paikkoja siinä määrin kuin hakkaavarytminen juokseminen.

      Hyviä kesälajeja ovat myös uinti ja pyöräily ja kyllähän noita liikkumismuotoja on vaikka kuinka paljon. Myös rauhalliset, hidastempoiset, toisenlaiset liikunnat ovat aivan yhtä hyviä; pilates, jooga ... Liikkumasta ei saa lakata, koska silloin jämähtävät nivelet ja lihakset - ja pää. - Nm. Liike on lääke

      • Anonyymi

        Polvelle kait on pahaksi tärähdys.
        Eipä saa hyppiäkkään eli jenkat ja polkat pois.

        Beng


    • Anonyymi

      Juokseminen loppui v.2000. Sen jälkeen alkoi sauvakävely, 5km 6krt viikossa.
      Polvikulumat ei salli juoksemista metriäkään.

    • Anonyymi

      Takavuosina leikattu polveni meni hiljalleen täysin romukuntoon. En päässyt kyykystä ylös kuin vain terveen polven varassa.
      Aloitin kuntosalilla kaiken sortin lutkutukset mutta vakiona oli potkukone jossa pienillä vastuksilla pitkiä, rauhallisia sarjoja. Minulle 10 toistoa on jo pitkä sarja.
      Tein rauhallisesti, koipi suorana pysäyttäen ja sekunnin, parin pito.
      Puolessa vuodessa sain polveni kuntoon ja pystyin tekemään syväkyykkyjä edestä ja takaa sekä maastavetoa.

      Kun voimat palautuivat niin en ymmärtänyt rajoja vaan kyseinen polvi huomautti olemassaolostaan maksimi maven yhteydessä ja taas teen pienemmillä painoilla.

      • Anonyymi

        Juuri noin. Hyvä että on viisaitakin joukossa. - Nm. Loistoesimerkki


    • Anonyymi

      Juuri eilen vein toisen jalkani terkkariin.
      Kipuloinut jonkin aikaa.
      Ei se ole puuta, mutta ei tunnu omalta.
      Fysioterapeutille on nyt aika, jotta tiedän, mitä kandee tehdä.
      Kiukuttaa to-del-la paljon.

      Beng

      • Anonyymi

        Miksi itse veit?
        Olisit lähettänyt postipakettina :D
        Jäihän sulle toinen jalka sentään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi itse veit?
        Olisit lähettänyt postipakettina :D
        Jäihän sulle toinen jalka sentään.

        No hihhih.
        Mitä siihen olisi pitänyt saatteeksi laittaa.
        Paluumerkki?

        Beng
        Tuossa ne rahilla mukavasti lenkottaa paljaina.
        Eli mukana kulkee.


      • Anonyymi

        "Tässä on se toinen jalkani. Toivottavasti palautatte sen pian, mielellään ovelle ei postiennakkona, tarvitsen sitä jumppatunnilla lähiaikoina, älkääkä unohtako teippiä".


    • Anonyymi

      Googlaa "Kuvia polvijumpasta"

      Täysin sököillä aloitin, nyt teen molempia liikkeitä 100krt/polvi

      Aamulla yksi satsi, illalla toinen.

      Reisilihakset kasvaneet älyttömästi, eikä polvet kipeydy kävellessä.

      • Anonyymi

        Kenelle tämä?
        Mulle vai?

        Haluanko älyttömän isot reidet?

        Beng


      • Kävin selailemassa. Niillä sairasvoimistelun kuntoutusliikkeillä eivät lihakset kasva.
        Tosin, jos reidet ja pakarat ovat täysin näivettyneet niin ehkä se silloin on mahdollista. Kun olemattomasta lähtee niin pienikin muutus on suhteellisen suuri.


      • Anonyymi
        flegu kirjoitti:

        Kävin selailemassa. Niillä sairasvoimistelun kuntoutusliikkeillä eivät lihakset kasva.
        Tosin, jos reidet ja pakarat ovat täysin näivettyneet niin ehkä se silloin on mahdollista. Kun olemattomasta lähtee niin pienikin muutus on suhteellisen suuri.

        Harjoittelen syväkyykkyjä ja vaakaa.
        Porrasjuoksu kait vahvistaa pakaralihaksia.
        Kuten jotkut voimisteluliikkeet, mitä julkijumppamummoissa tehdään.
        Ei ole kivaa, jos perze roikkuu. Anteeksi karkea ilmaisu.

        Beng


    • Anonyymi

      - Juokse sinä pummi
      kun tuo taivas on sun kummi
      ja maaliin on pitkä matka

    • Anonyymi

      Ei ole polviongelmaa, mutta lonkkaongelma on. Kulumaa nivelessä arvipi lääjäri. Jumppaohjeet ja tarvittaessa fysioterapeutille. Kai sitä luki seitsenkymppisen nivelet kuluvat vaikka kuinka voitelisi. Ei ole kivaa. Tarkkana täytyy olla millaisia kenkiä käyttää, muutoin alkaa kipuilu.

      • Anonyymi

        Oletko koskaan kuullut tai kokeillut Kalevalaista kansanparantajaa ja / tai jäsenkorjaajaa? - Nm. Kokeilu kannattaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe