Jettro vei varakkaana miehenä XO:n käräjille ja XO:lle jäi maksajan rooli. Itse en enää edes harkitse kyseistä venettä firman toiminnan takia, selkeitä virheitä yritetään maksattaa ostajalla. Seuraavaksi tulee alle Anytec, ei tarvitse miettiä mikä kestää ja mikä pysyy pinnalla.
Onnea vaan XO-veneiden omistajille, jälleenmyyntihinta on varmasti hyvä veneille jota noudattaa italialaista designia; näyttää hyvältä mutta käyttöarvo on nolla.
XO asenne vikoihin
27
339
Vastaukset
- Anonyymi
Sanoo urpo, joka ei selvästikään ymmärrä veneistä yhtikäs mitään.
- Anonyymi
Sanoo urpo kommentoja joka ei ymmärä että xo on tekele kuin naisten lehden muotiedustus tila=mainos =ei järkevä ja vain turhake heikko laatuinen. Ymmärtääköhän vieläkään??????????
- Anonyymi
Fiilistelyvene. Näyttää äijältä laiturissa, kerää katsojia messuilla. Tällainen julkisuus jos kiinnostaa ja rahaa/luottoa on niin xo on oikea vene. Paitsi että se uppoaa.
- Anonyymi
Kylläpä aloittaja osui ja XO upposi. Veneet on selvästi menneet design edellä ja käytettävyys ja muu tulee sen jälkeen. Kuinka paljon ylläreitä noista muista malleista löytyy, samankalaisiahan ne ovat designiltaan. Kunhan vuosia tulee, kumitiivisteet (joiden varaan ei pitäisi laskea merellä osissa jotka ovat alituisesti veden kanssa kontaktissa) antaa periksi ja XO on historiaa.
En osta koskaan XO venettä vaikka varaa olisi, jälleenmyyntiarvo sai nyt ovan kolauksen. Heippa XO vaikka hieno onkin!- Anonyymi
Tolla typerällä design-lässytyksellä paljastit olevasi aloittaja itse. Design sitä ja design tätä. Ymmärätkös juntti edes mitä koko sana tarkoittaa?
Ja siitä puheen ollen. Mitä tarkoitat koko käsitteellä kun XO:sta on kyse? Karmean näköisiä, kuin kirveellä veistettyjä kolhoja rotiskoja, joista on kauneus kaukana. Design, joopa joo. - Anonyymi
Pari vuotta sitten se oli Marino, mutta designista ei silloin uppoamisen yhteydessä puhuttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tolla typerällä design-lässytyksellä paljastit olevasi aloittaja itse. Design sitä ja design tätä. Ymmärätkös juntti edes mitä koko sana tarkoittaa?
Ja siitä puheen ollen. Mitä tarkoitat koko käsitteellä kun XO:sta on kyse? Karmean näköisiä, kuin kirveellä veistettyjä kolhoja rotiskoja, joista on kauneus kaukana. Design, joopa joo.tesing , tesing , ymmärrä että et itse ymmärrä asioiden ydintä. tesing lässyttäjä xo on tekel. Hyvä vene ei uppoa suunnittelu virheeseen. Turhake tisainia.
- Anonyymi
No nyt upposi taas XO-vene, Suomenlinnassa tällä kertaa. Kyllä taitaa valmistajan taru olla lopussa kun veneet eivät pysy pinnalla.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006187580.html - Anonyymi
Kaitpa tämäkin korvataan uudella veneellä, ennakkotapaus löytyy.
- Anonyymi
Tuo on vähän niinkuin näyttävä urheilukello: äijän näköinen mutta ei tarkoitettu tosi harrastajalle. Nyt vaan äijäuskottavuus vähän karisee.
- Anonyymi
Niille, joille Targan äijyys ei enää riitä.
- Anonyymi
Sattuu niitä isommillekin. 737 Max ei ole enää eikä vielä ilmassa.
- Anonyymi
Ongelma ei liene design vaan sen puute. Seuraavaksi harjoitellaan kriisitiedottamista ja ongleman ratkaisua.
Kun kyseessä on tuollainen puolisotilaallisen näköinen kulkupeli miehelle joka hakee uskottavuutta valitsemalla raskaita saappaita, maastoautoja ja sukeltajankelloja, osuu XO:hon liittyvä uskottavuusongelma varmasti kipeästi. Laiturin kadehdituin, omia polkujaan kulkeva camelmies saakin nyt huvittuneita katseita laiturin köyhälistöltä ja jopa rättipellet säälivät. Jollapojatkin tirskahtelevat kun ruovikkojen Rambo menee käsipumpun kanssa tyhjentelemään xo:ta. - Anonyymi
Laite/systeemi pitää suunnitella niin että se on ”robust” (en tiedä hyvää suomenkielistä vastinetta tälle). Se tarkoittaa että se ei ole herkkä olosuhteiden muutoksille, jonkin osan virheellinen toiminta ei johda katastrofiin, eikä se ole kriittisen riippuvainen esim. yhdestä ulkoisesta komponenteista tai voimanlähteestä. Aina pitää olla ”backup”. Mahdollinen muutos systeemin tilassa ei saa olla itseään ruokkiva ts. kiihtyvä.
Esimerkki. vettä alkaa kertyä veneeseen. Veneen vesilinjaa nousee mikä kiihdyttää muutosta entisestään. Ei ole mitään backupia, esim. että kotelointi estää veneen uppoamisen kokonaan. Tai backup riippuu ulkoisesta tekijästä, esim. toimivasta automaattipilssipumpusta.
Vastaava huono talosuunnittelu. Puolen miljoonan talo homehtuu koska höyrynsuluissa on reikiä. Tai koska alapohjan tuuletus ei toimi koska siellä on sähköllä toimiva ilmankierto mutta moottori on rikki ja sille ei ole hälytystä (näin meni esim. yksi Älvsby-talo pilalle).
Boeing 737 Max. Satoja kuolleita, kymmenien miljardien menetykset. Ohjelmisto luottaa yhden anturin tietoihin ilman varmistusta. Human backup ei toimi koska kone ei kerro ohjaajille mitä on tapahtumassa.- Anonyymi
Jep ja juuri tämä on huonoa designiä eli suunnittelua. On siis kakkapuhetta että tässä veneessä omtqisiin menty jotenkin "design edellä". Tässävaan designattiin tuollaista puolisotilaallista muotoilua, vaan huonos.
- Anonyymi
Noin siis saduissa.
On hyvin harvoja asioita, joita on järkevä tehdä moninkertaisella mitoituksella. Varmistuksia voidaan lisätä loputtomiin, mutta siitä huolimatta jokainen niistä voi jollain todennäköisyydellä hajota samaan aikaan ja aiheuttaa katastrofin.
737Maxin virhe ei ollut tietoista riskinottoa vaan se olisi virhe. Sama pätee varmaan XO veneisiin. On hurskastelua vaatia ettei virheitä saa tehdä. Virheettömyys on joka tapauksessa tavoite ja sen sanominen toiseen kertaan ei vähennä virheitä.
Oletko sinä sitä mieltä, että jos tehtäisiin laki, joka kieltää erikseen lakien rikkomisen, niin se ratkaisee kaikki rikokset koska rikoksia on tehty vain siksi ettei yleisesti rikosten tekimeitsä ole toiseen kertaan kriminalisoitu?
Jos et usko sellaisen lain muuttavan mitään, niin miksi uskot virheiden kieltämisen poistavan virheet? - Anonyymi
"Vastaava huono talosuunnittelu. Puolen miljoonan talo homehtuu koska höyrynsuluissa on reikiä."
Pakko kommentoida vaikkei tänne kuulukaan.
Kuka suunnittelee höyrynsulun reiälliseksi?
Pelkkä höyrynsulun reiällisyys ei homehduta taloa. Vaaditaan myös ilmanvaihdon ongelma.( Ei alipaineistusta). _Kaikkiin_ omakotitaloihin tulee viimeistään joku reikä höyrynsulkuun hiirten muuttaessa taloon, mitä on mahdotonta käytännössä välttää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin siis saduissa.
On hyvin harvoja asioita, joita on järkevä tehdä moninkertaisella mitoituksella. Varmistuksia voidaan lisätä loputtomiin, mutta siitä huolimatta jokainen niistä voi jollain todennäköisyydellä hajota samaan aikaan ja aiheuttaa katastrofin.
737Maxin virhe ei ollut tietoista riskinottoa vaan se olisi virhe. Sama pätee varmaan XO veneisiin. On hurskastelua vaatia ettei virheitä saa tehdä. Virheettömyys on joka tapauksessa tavoite ja sen sanominen toiseen kertaan ei vähennä virheitä.
Oletko sinä sitä mieltä, että jos tehtäisiin laki, joka kieltää erikseen lakien rikkomisen, niin se ratkaisee kaikki rikokset koska rikoksia on tehty vain siksi ettei yleisesti rikosten tekimeitsä ole toiseen kertaan kriminalisoitu?
Jos et usko sellaisen lain muuttavan mitään, niin miksi uskot virheiden kieltämisen poistavan virheet?Et ymmärrä. Tuolla asenteella tulee juuri näitä veneiden uppoamisia yms. Se että virheetöntä tuotetta on mahdotonta tehdä ei tarkoita sitä etteikö virheitä kannattaisi minimoida ja juuri noilla suunnitteluperiaatteilla joita listasin. Toivottavasti et ole suunnittelemassa mitään tuotteita.
Mitähän yrität sanoa 737 Maxista, en ymmärrä. Joka tapauksessa siinä rikottiin noita periaatteita joita yllä listasin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ymmärrä. Tuolla asenteella tulee juuri näitä veneiden uppoamisia yms. Se että virheetöntä tuotetta on mahdotonta tehdä ei tarkoita sitä etteikö virheitä kannattaisi minimoida ja juuri noilla suunnitteluperiaatteilla joita listasin. Toivottavasti et ole suunnittelemassa mitään tuotteita.
Mitähän yrität sanoa 737 Maxista, en ymmärrä. Joka tapauksessa siinä rikottiin noita periaatteita joita yllä listasin.Lisäksi tuossa Maxin tapauksessa rikottiin räikeästi sitä perusperiaatetta, minkä mukaan lentäjä on se viimeinen instanssi, joka päättää mitä siellä koneessa tapahtuu.
Se että anturit antavat vääriä signaaleja tietokoneelle ei saa estää lentäjää tekemästä tarpeellisia korjauksia lentotilaan.
Minulta itseltäni on talvella pilvessä jäätynyt pitotputki ja staattisenpaineen portti. Kun siinä hetken on ihmetellyt nopeusmittareiden outoja näyttöjä, niin ei tuossa tilanteessa kosketa ohjimiin tai tehon säätöihin, vaan napsautetaan lämmitykset päälle ja odotellaan rauhassa kun oikeat lukemat palaavat.
Nuo asiat tapahtuivat silloin ”vanhaan” hyvään aikaan kun lentäjä oli vielä kiistaton hallitsija siellä nokalla.
Kun Airbus aloitti tuon tietokoneistamisen, niin vanhat päälliköt menivät välillä suu soikiolle kun tietokone vaati ohjia käsiinsä.
On kuitenkin sanottava, että vastaava tilanne mikä (oletettu) sattui noille Maxeille, on Airbussissa vielä lentäjien korjattavissa.
Drag
- Anonyymi
XO:n asenteessa ei ole mitään vikaa, vaikka veneet ovatkin ilmeisen kehnoja. Jetron kanssa asia sovittiin ja eikö valmistaja hiljattain kutsunut joukon veneitä korjattavaksi?
- Anonyymi
Onko se nyt nykytekniikalla mahdoton tehdä kelluva vene.
- Anonyymi
No ei nykytekniikalla ole ongelmia tehdä venettä joka pysyy pinnalla. Ongelma on nykymuodissa, jonka seurauksena perät on avoinmet ja vesi pääsee kakoispohjaan piiloon niin ettei omistaja sitä edes pääse näkemään. Nykymuoti se on joka johtaa ettei veneet pysy pinnalla. johan tähän asiaan kiinnitti Onnettomuustukintakeskus huomiota joitakin vuosia sitten.
- Anonyymi
Samaa puolalaista paskaa se Anytec on.
- Anonyymi
Anytecillä ei ole ollut laituriin uppoamisongelmaa kuten XOlla on useammalla mallilla. Jos katsot designia, Anytec tarvitsee lepuuttajat ettei laituri mene rikki. Joka puolella on sen verran alumiinia ettei meri tule sisään. XO tarvitsee lepuuttajat ettei kylkeen tule naarmua ja pitämään kiulua pinnalla.
Siinä se suuren suuri ero. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anytecillä ei ole ollut laituriin uppoamisongelmaa kuten XOlla on useammalla mallilla. Jos katsot designia, Anytec tarvitsee lepuuttajat ettei laituri mene rikki. Joka puolella on sen verran alumiinia ettei meri tule sisään. XO tarvitsee lepuuttajat ettei kylkeen tule naarmua ja pitämään kiulua pinnalla.
Siinä se suuren suuri ero.Titanic oli paljon vahvempaa levyä kuin mikään vene Anytec mukaan luettuna. Eipä sekään törmäilyä kestänyt, kuten ei kestä myöskään Anytec eikä mikään muukaan vene. Pinnalla pysymiseen kaikissa olosuhteissa vaaditaan tarpeeksi vettä kevyempää materiaalia kellukkeeksi, vaikka useimmiten riittävä osastointikinsiihen riittäisi. Materiaalin paksuutta lisäämällä ei saada koskaan uppoamatonta aikaan, ei edes laivojen kokoluokassa. Moinen ajatuskin on täysin naurettava.
- Anonyymi
No Titanic ei uponnut sentään omia aikojaan satamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Titanic ei uponnut sentään omia aikojaan satamassa.
Eikä XO uponnut satamassa sen takia että olisi rungon materiaali hajonnut normaaleista rasituksista, vaan ilman hajoamisia riittävän vesitiiviyden puuttuessa moottorin kaapelien läpivienneistä. Ei siis vähimmässäkän määrin mikään lujuusongelma. Jos rungon materiaalit olisivat olleet paksumpia ja siksi painavampia, olisi vene uponnut paljon aikaisemmin veden alla olevien läpivientien takia. Kenties ensimmäisellä reissulla vaatien jopa ihmishenkiä. Sitäkö olisit toivonut vaatimuksillasi paremmasta lujuudesta, jolla ei ongelmia poisteta eikä edes lievennetä? Vai onko tarkoitus kenties tuottaa törmäystilanteissa pahempaa tuhoa vastapuolelle?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397840Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412019Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251950- 911663
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822