Mp-pyörän myynti kilometrit

Yamaha yzf600

Halusin herättää keskustelun, että onko kenelläkään kokemusta että on joutunut tekemään ison huollon melkein heti kun on ostanut käytetyn pyörän? Itselläni on 82tkm ajettu 98 vuosimallia oleva yamaha ja olen ostanut sen uutena. Tässä olisi esimerkki joka on herättänyt mielenkiinnon kilometreihin. http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=14942090
Jos kyseisellä pyörällä on ajettu 25tkm niin ketjut ovat olleet tosi huonolla huolenpidolla, sillä itselläni kesti ensimmäiset ketjut yli 40tkm.
Itse kysyisin tarkkaan mitä huoltoja pyörään, onko venttiilit/kaasarit säädetty ja onko nokkakettinki vaihdettu (nämä huollot maksaa liikkeessä noin 400- 500 ekeä tai ehkä ylikin), kuinka usein öljyn vaihto (km) ja mitä oljyä on käytetty ja onko etupään huollot tehty jne... Lista on pitkä ja jos ei niin kannattaa varauta että on ylimääräistä taskunpohjalla.

Hyvää kevättä ja käsipystysä ensikesänä tuli vastaan custom , kyykky jne... Ai niin pappiksille on mukava morjestaa, heh

13

5953

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • honda..

Huollat ketjut hyvin! Keskustelin erään kyykämiehen kanssa ketjuista,hän totesi ettei ne kestä kuin noin 10-tuhatta jolloin ne solmuuntuvat!
      Hehe..minulla kesti ketjut 40-tuhatta,ehkä enemmänkin,en tiedä kun pyörä meni vaihtoon,pyörä oli myytäessä kuin uusi.

Pyörä pitää olla aina hyvässä vahassa ja öljynvaihto on halvin koneremontti.

• VN15-96

Aiheesta, mutta sivuaa kuitenkin. Eli olen ihmetellyt myynnissä olevien pyörien kilometrejä tai pääsääntöisesti niiden vähyyttä, kun vertaa sitten pyörämiesten nettipalstoilla kertoilemiin kausittain kertyneisiin reippaisiin lukemiin.
      Noin yleisesti ottaen on vaikea uskoa että voi löytää jopa yli kymmenen vuotta vanhoja (suomi)pyöriä(kin) tukuttain, joilla on ajettu vain alle 25 tkm. Jotain ristiriitaa ja uskokoon ken tykkää noita ilmoitettuja lukemia.
      No kysehän on tietysti vain mittarilukemasta, ei todellisista ajetuista kilometreistä.
      Mutta sitten mitä noihin pyörien kulutusosien kestävyyksiin tulee, niin tietysti vaikuttaa ainakin katupeleissä lyhyet huoltovälit ja niiden tunnollinen noudattaminen ja ketjuissa varmasti juuri oikeat huoltotoimenpiteet.
      Ajellaan ja naatitaan!!!

• hokasu

Mittarihuijaus yleistä jos ilmoitetaan 38 tkm, jolloin moottoriremontti tehty.vaikea tietää todellisia huoltovälejä.

• Harrastajapoliisi

Olen sivusilmällä seuraillut uutena ostamani Suzuki GSFX 750:n kilometrien karttumista.Nyt neljän omistajan jälkeen se on taas ilmestynyt prätkäliikkeen vaihtopyörärivistöön.

Ostin pyörän uutena 1998 ja vaihdoin syksyllä 1999 sen toiseen. Mittariin jäi oikeat 12 000 km.
      Nyt seuranneiden 5 ajokauden ja 3 uuden omistajan jälkeen pyörän mittarissa on 28 000 km! Eli sillä olisi ajettu vain noin 3000 km kesässä?!

Pyörä kyllä näyttää nyt huomattavan kuluneelta, vaikka se myydessäni ei kunnoltaan uudesta eronnut.

Oikeat kilometrit lienevät siinä 55 000 km paikkeilla. Mittarin ruuvaaja ei muuten ole motoliike, vaan edelliset omistajat.

• Niin tosiaan

Itselläni laskeskelin huvikseen viime kauden kilometrejä: Kausi alkoi huhtikuun alussa, toukokuun puolenvälin kieppeillä "pakollisesti" ajamatta 2,5 kuukautta ja syyskuun loppupuolella talviteloille tuli 4 tuhatta kilometriä, siis kauteen nähden vähän, mutta tuo pakko stoppi "söi" pois varmaan sen 4 tuhatta kilometriä. Jo yksistään jos ja kun ,käyn töissä ja sääherrat sallivat tulee päivässä helposti 70 km. viikossa 350 ja kuukaudessa 1400 kilometriä, siis haulikolla ammuttuna ja ilman "huviajeluja" Jotkut myyjät varmaankin ruuvavat, ja luulevat voittavansa siinä jotain, mutta vaikka olisi kuinka puunattu ja ruuvattu ei kaikki mene halpaan, vaikka kuume onkin kovana. Eli ottakaa joku motoristikaveri mukaan kauppoja hieromaan.

• En uskonut

Oli vuosimallia -97. Oli tosi siisti ja ketjut ja renkaat uusittu. Ajettu oli mittarin ja puheiden mukaan vain 16800 km. Kuitenkin oli laukkuraudat ja korkeampi pleksi.
      Oli kuulemma vanhemmat opiskelijapojalle lahjaksi ostaneet ja kun poika oli muuttanut ulkomaille (kuulema Uuteen Seelantiin) opiskelemaan, oli pyörä jäänyt talliin useammaksi vuodeksi seisomaan.
      Hälytyskellot soi: Birdi matkavarustein, uusituilla kulutusosilla ja noilla kilsoilla.
      Kun olen seuraillut matkamiesten kertomuksia kilometreistä, niin yllämainitut kilsathan tulee yhdellä turneella. Ainakin motoristien lausumana. Ainakin näillä palstoilla puhutaan 8- 15- jopa 20tkm/ kausi kertymistä melkein pelillä kuin pelillä, joten en ymmärrä myöskään mistä nää ajamattomat iäkkäät pyörät voivat olla lähtöisin! (paitsi myyjien petospuheista)
      No, mainitsemani pyörä oli tuontipyörä ja taustoja en viitsinyt alkaa selvittämään. Jätin ostamatta tuon viimmeisen päälle puunatun värkin. Olisi myyjä älynnyt vielä sen hioontuneen visiirin vaihtaa ja laukkutelineiden lukitukset maalata niin olisin voinut mennä ja ostaakkin. Huh huh!

• vm-89

olen itse myymässä zx10 kawaa jolla on ajettu melkein sata tonnii,pyörää on huollettu paremmin
        ku moni hoitaa muijaasa.Uusittu on vaikka mitä,melkein koko pyörä,joku pässi tulee sanoo,että ku sillä on ajettu niin paljon,mäostan samallaisenjolla ei ole ajettu kun 30 tonnii,Haloo.16,vuotta vanha rätkä ja muka ajetu sen verran,miettikää mikä on kesää kohti kilsat,eikö ole turvallisempaa ostaa pyörä johon on varmasti tehty remppaa,kun ostaa niin sanottu(vain kolkyt tonnii ajettu vm-89 pyörä).Herätkää porukat.

• Tane
        vm-89 kirjoitti:

olen itse myymässä zx10 kawaa jolla on ajettu melkein sata tonnii,pyörää on huollettu paremmin
        ku moni hoitaa muijaasa.Uusittu on vaikka mitä,melkein koko pyörä,joku pässi tulee sanoo,että ku sillä on ajettu niin paljon,mäostan samallaisenjolla ei ole ajettu kun 30 tonnii,Haloo.16,vuotta vanha rätkä ja muka ajetu sen verran,miettikää mikä on kesää kohti kilsat,eikö ole turvallisempaa ostaa pyörä johon on varmasti tehty remppaa,kun ostaa niin sanottu(vain kolkyt tonnii ajettu vm-89 pyörä).Herätkää porukat.

Sinänsä varmasti hyvä, jos huollettu paljon ajettu sattuu kohdalle. Mutta enpä noista vähäisistäkään kilometreistä olisi niin epäilevä. Minulla on tuon ikäinen auto, ajettu 120 tkm. Tiedän varmaksi, kun on uudesta asti ollut. Joten enpä tiedä, olisinko prätkällä ajanut samassa ajassa enempää kuin 30 tkm. Tuskinpa olisin.

En minä polkupyörälläkään aja kuin n. 90 km vuodessa, kun en kerkeä :-) Eräs työkaverini pyöräilee 8000 km samassa ajassa työmatkoja.

• JAPE

Kun katselee noita Saksasta tuotuja niin lähes kaikissa on 20tkm mittarissa olipa pyörän ikä mikä tahansa.
      Sama linja alkaa näkyä myös suomi-pyörissä.
      Tosin sitä ei kerrota monesko kieros mittarissa on menossa. Niin vähää ei voi pyörällä ajaa että ei tulisi vähintään 4tkm kesässä.

• takana 165.000km samalla py...

Km on vain yksi asia minä katson iän,kunnon ja se kertoo jo jotakin. Jos km on vähäinen ja kunto huono niin sen pitäisi jo kertoa jotakin siitä "mahdollisesta huijauksesta" Katteet kertovat yllättävän paljon ja on tietysti muitakin paikkoja joista voi vetää jo jotakin päätöksiä.

Olemme puhuneet paljon siitä että pyöriin tulisi joku ihan oikea huoltokirja pv. ja paikka missä huolto tehty, samoin kun autolla. Se ei nosta varmaankaan pyörän hintaa mutta antaa ostajalle edes jonkinmoisen varmuuden.

• Autollakin alle 10tkm vuodessa

Minusta ei ole ollenkaan ihme, jos myös vähän ajettuja pyöriä löytyy. Ei se välttämättä huijausta tarkoita.

Moottoripyörä on kuitenkin monille vain harrasteväline. Esim. itsellä ei ole mitään mahdollisuutta, että pyörä korvaisi autoa ykkösliikkumisvälineenä edes kesällä, talvesta puhumattakaan. Aina pitää olla kyydissä 5-8 ostoskassia, 30 kg lanttuja ja 20 kg punajuuria, perässä 500 kg polttopuuta tai isoäiti. Mihinkä näistä tarkoituksista kävisi prätkä ?-) - ei mihinkään.

Ja esim. isäni auto on vuosimallia -97, nyt mittarissa 42 tkm. Ja tämä on kuitenkin auto, jolla ajetaan ympäri vuoden. Tästä leikkisästi päätelleen isäni ajaisi korkeintaan 2000 km vuodessa moottoripyörällä, ja sekin olisi ylimääräistä huviajoa.

• onhan
        Autollakin alle 10tkm vuodessa kirjoitti:

Minusta ei ole ollenkaan ihme, jos myös vähän ajettuja pyöriä löytyy. Ei se välttämättä huijausta tarkoita.

Moottoripyörä on kuitenkin monille vain harrasteväline. Esim. itsellä ei ole mitään mahdollisuutta, että pyörä korvaisi autoa ykkösliikkumisvälineenä edes kesällä, talvesta puhumattakaan. Aina pitää olla kyydissä 5-8 ostoskassia, 30 kg lanttuja ja 20 kg punajuuria, perässä 500 kg polttopuuta tai isoäiti. Mihinkä näistä tarkoituksista kävisi prätkä ?-) - ei mihinkään.

Ja esim. isäni auto on vuosimallia -97, nyt mittarissa 42 tkm. Ja tämä on kuitenkin auto, jolla ajetaan ympäri vuoden. Tästä leikkisästi päätelleen isäni ajaisi korkeintaan 2000 km vuodessa moottoripyörällä, ja sekin olisi ylimääräistä huviajoa.

näitä, yksi kymmenestä. Mutta myynnissä olevista yhdeksän kymmenestä on näitä vähän ajettuja.

• huoltokirja pv

se että käyttää pyöräänsä huollossa ja merkkauttaa kilometrit ylös ei takaa sitä mitä niiden huoltojen välissä tehdään.
        Keskimääräisesti motoristit olivat ennen teknisesti osaavampaa väkeä, nykyisin alkaa tulla enemmän tätä "liikkeessä huolletaan" porukkaa. Vieläkin on paljon osaavaa poukkaa joka osaa myös huoltaa ja korjata pyöränsä eikä maksa järkyttäviä hintoja merkkihuollosta, laatua voit katsoa TM:n testistä.
        Uuden pyörän ostajan vierailut merkkihuollossa vielä ymmärrän kun mahdollisessa takuuasiassa tappelu jää siten vähemmälle.
        Huoltokirjaa parempana dokumenttina pidän laskuja kulutusosista, varaosista, omistajan työkalukokoelmaa, mp-kirjallisuutta ja jos ei kysymyksiin osaa vastata niin ei ole huoltanutkaan pyöräänsä.
        Väärällä käytöllä saa pyörän huonoon kuntoon nopeasti, oli sitten huollettu kuinka hyvin tahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe