Onko tätä muilla yksinäisillä?

Anonyymi

Olen erakoitunut vanhempi mies. Yhteydet sukulaisiin ovat katkenneet, koska uskon etteivät he halua oikeasti nähdä minua.
Käytän alkoholia hallitusti joka viikko. Luonnossa liikkuminen on koko vuoden aikana niin vahvaa, etten paljon telkkaria katso.
Musiikkia soitan Yotubesta joka päivä. Muutamia tietokoneen musiikkilinkkien naisia pidän siskoinani. Heitä on nuorempi ja vanhempi sisko. Kutsun heitä rakkaiksi sielusiskoiksini. Vanhemmalla mielikuvasiskollani on romaninaisen piirteitä. En tiedä hänen nimeään.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En osaa sanoa tohon mielikuva sisko ajatteluun mitään, osaiskohan asiantuntija.

    • Anonyymi

      Ehkä siinä käy sitten lopulta noin jos on liian pitkään erakkona. Alkaa olla niitä mielikuvituskavereita kun ei muitakaan ole, mutta ei kaikille käy vaan niille jotka on jo siellä rajalla mikä on todellista ja mikä mielikuvitusta.

      • Anonyymi

        Joo-o. Kerro niille terveisiä, jos pääset joskus rajapintaan?


    • Anonyymi

      Näissä mielikuvitussiskoissa ei ole mitään pahaa niin kauan kun selkeästi pystyt tajuamaan että kyseessä on mielikuvitus. Niin kauan kun todellisuuden ja mielikuvituksen raja ei hämärry ja katoa, ja mieli alkaa tehdä omia tepposiaan.
      Näistä voi olla apua ja lohtua, samaan tapaan kuin oikein hyvään kirjaan uppoutumisessa ja siihen eläytymisessä.
      Toinen asia tuo luontoharrastus! Se on erittäin hieno ja suositeltava asia. Luonto parantaa ja lohduttaa, siellä ei ole koskaan yksin! Luontoharrastuksen parista voisi muuten löytyä samanhenkisiä, ehkä jopa ystävän! Itselleni luonnossa samoilu on elintärkeää. Lataan siellä akkuni ja rauhoitun. Haen sieltä rauhaa sielulleni.
      Sanot että välit sukuun on katkenneet koska USKOT etteivät he halua nähdä sinua? Onko se oma päätelmäsi vai onko asiassa todellisuuspohjaa? Olisiko asialle jotain tehtävissä?

    • Anonyymi

      On minullakin ns. mielikuvitusystäviä. Yksi on kuntosalillani työskentelevä liikunnanohjaaja, jota en tunne henkilökohtaisesti mutta käyn hänen jumppatunneillaan. Kotona sitten haaveilen, että olisimme ystäviä tai ehkä rakastavaisia. Muut mielikuvitusystäväni ovat esim. erään tv-sarjan roolihahmo, muutama muusikko jne. Siis ihmisiä, joita en ole koskaan tosielämässä tavannut. Olen myös kuvitellut itselleni toisenlaisen perheen, sillä omiin vanhempiini katkesi välit jo vuosia sitten, ja ahdistun jo ajatuksesta, että pitäisi olla heidän kanssaan tekemisissä.
      En koe, että tästä kuvittelusta olisi mitään haittaa. Tiedostan kyllä, että se on mielikuvitusta, mutta jotain lohtua se tuo tähän pohjattoman yksinäiseen elämään. Lukeminen ja liikunta tuovat myös iloa, sekä musiikki.
      Hyvää jatkoa sinulle, aloittaja.

    • Anonyymi

      On minullakin ns. mielikuvitusystäviä. Yksi on kuntosalillani työskentelevä liikunnanohjaaja, jota en tunne henkilökohtaisesti mutta käyn hänen jumppatunneillaan. Kotona sitten haaveilen, että olisimme ystäviä tai ehkä rakastavaisia. Muut mielikuvitusystäväni ovat esim. erään tv-sarjan roolihahmo, muutama muusikko jne. Siis ihmisiä, joita en ole koskaan tosielämässä tavannut. Olen myös kuvitellut itselleni toisenlaisen perheen, sillä omiin vanhempiini katkesi välit jo vuosia sitten, ja ahdistun jo ajatuksesta, että pitäisi olla heidän kanssaan tekemisissä.
      En koe, että tästä kuvittelusta olisi mitään haittaa. Tiedostan kyllä, että se on mielikuvitusta, mutta jotain lohtua se tuo tähän pohjattoman yksinäiseen elämään. Lukeminen ja liikunta tuovat myös iloa, sekä musiikki.
      Hyvää jatkoa sinulle, aloittaja.

      • Anonyymi

        Ap tässä. Vanhempai ovat kuolleet jo monia vuosia sitten mutta veli ja sisko kyllä ottavat yhteyttä jos en ole ollut puhelimella tavoitettavissa. Soitan heille. Vaihdamme kuulumisia.

        Nuo mielikuvitus siskot liittyvät muutamiin poikkeuksellisen rakkaisiin Yotube musiikkivideoiden henkilöön. Toinen heistä on soittaja, toinen yleisön edustaja jota kamera zuumaa katsomossa.

        Kiitos anonyymi sympatiastasi ke.12.6 2019 19.55


      • Anonyymi

        Okei. Luulin että nuo ovat jotain oikeita ihmisiä, joiden kanssa keskustelet videopalvelun kautta.

        Ei sitten ilmeisesti.

        Itse olen alkanut puhua enemmän itsekseni. Se on varmaan ikään liittyvää yksinäisyyden lisäksi. Tosin tein sitä jo lapsena, mutta ehkä eri tavalla.

        Muita mielikuvitusystäviä ei ole. Tai puhellessahan niitä voi olla tarpeen tullen aina monia.


    • Anonyymi

      Suomi on sielunvahinko litteällä pallossa.

    • Anonyymi

      Minä olen vaan loppuun kyllästynyt vallitsevaan ympäristöön.

      Siinä se.

      Parempi vaan hoitaa metsää, tehdä polttopuita ja kalastaa.

      Ihana vapaus!

    • Anonyymi

      Hyvä aloitus ja jatkoviestit! Minusta kyseessä on psyyken ja mielen puolustustoimenpide (psykologia sanoo defenssimekanismiksi), mikä auttaa pysymään tasapainossa. Ihminen monella tapaa tasapainoilee ja tarvittaessa puolustaa toiminnoillaan ja ajatuksillaan itseään, että jaksaa. Mielikuvitushan onkin hyvä tähän.
      Tällä hetkellä elämässäni ei ole mielikuvitusihmistä, mutta on ollut. Joskus 70-80-luvuilla minä hyvin usein istuskellessani (bussi- tai junamatkalla) vaivuin kuin keskustelemaan erään tuntemani ihmisen kanssa, ikään kuin suunnittelin keskusteluja ja puheitani hänelle tai sitten jatkoin jutteluamme, kun olin häntä tietyssä tilanteessa taas tavannut. Minusta se tuolloin auttoi paljonkin tuskaisessa yksinäisessä ahdistuneisuudessani. Se oli kuin kaveri. Itse olin kyllä tuolloin täysin aikuinen! Lapsillahan mielikuvitusihmiset ja muut olennot ovat aika luontaisia.
      Nykyäänkin elän täysin yksin, mutta varmaan tasapainotteluni toimii nyt joillakin muilla lailla, hmm. Ainakin saan hellyyden ja liikutuksen tunteita esiin netistä löytämieni eläinten avulla. Niitä seuratessa voi kokea omien tunteiden liikettä. Samoin joidenkin tv-ohjelmien avulla. Terv. Single

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe