seksuaalinen ahdistelu

Anonyymi

Mä oon joutunu ainaki 4-6vuotta kärsimään tästä ahdistuksesta, pelosta, painajaisista, vainoharhaisuudesta ja syyllisyydestä. kun olin pieni enkä tienny hirveesti näistä seksiin liittyvist asioist nii aattelin sitte et "ei tässä varmaa mitään vaarallista ole". nohh sitten henkilö X on myös monesti yrittäny pakottaa mua seksiin ja on pari kertaa onnistunu. myös hieman vaikea muuttaa toiseen kaupunkii asuun ku oon viel sen verra nuori ja opiskelut kesken. mulla on myös ruvennu ahistaan ja pelottaan miehet ja seksi. must on myös tullu tosi sulkeutunu ja vainoharhanen et jos esim. kävelen vähä hämärässä kauppaan ostaan ruokaa niin hengityst rupee ahistaan ja pakko aina kattoo taakse ettei kukaa vaa seuraa ja oon kokoajan siinä vireystilassa et kohta pitää juosta karkuun. oon nähny tästä henkilöstä X pari kertaa jo painajaisia jossa se ahdistelee mua enkä pysty tekeen mitää. saan myös tosi useesti kohtauksia jossa en meinaa saada henkeä. oon saanu siit henkilöst niin isot traumat et pelkään etten uskal mennä mun ihastuksen luo yöksi tai varsinkaa harrastaan seksiä.

toivottavasti joku osais auttaa tai edes antaa vertaistukea jos on ite kokenu samaa.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ainakin tämä aluksi.

      Raiskauskriisikeskus Tukinainen antaa tukea, apua ja neuvontaa seksuaalirikosten uhreille, heidän läheisilleen ja uhrien parissa työskenteleville.

      https://tukinainen.fi/

      (Myös miehille.)

    • Anonyymi

      Ota kiireellä yhteyspsykologiintai johonkin muuhun asiantuntijaan.
      Sinulla on posttraumaattinen stressi ja voit hoitaa sen kuntoon asiantuntijan avulla.

      Täällä on vähän tietoa:
      https://www.terve.fi/artikkelit/post-traumaattinen-stressi-miten-sen-tunnistaa
      Googlaa lisää.

      Varsinkin seksuaalisen ahdistelun/raiskauksen jälkeen tämä on yleistä.
      Oliko ahdistelija sukulainen, opettaja tai joku muu luottamussuhteessa oleva?
      Silloin varsinkin on erityisen vaikeeta.

      Lue Peter Rutterin kirja: Seksi kielletyllä alueella : naisten seksuaalinen hyväksikäyttö luottamussuhteissa

      Sinun tulee myös ilmoittaa tää asia, se auttaa sinua ja on ihan oikein sille.

      Kyllä sinä selviät, hyvä kun kirjoitit. Rupea etsimään apua.
      Voi mennä pitkäkin aika, mutta sinä selviät.

      Nyt on esillä tää meetoo, miten hyvä että lopultakin!

      Sinussa ei ole mitään vikaa, älä tunne syyllisyyttä!

    • Jos kokemus on tarpeeksi järkyttävä, niin siitä tulee sellanen juttu, että vähän niinkuin katoaa se luottamus siitä, että ymmärtää millasta maailma on. Kun jos olettaa että asiat toimii tietyllä tavalla ja sitten tapahtuu jotain ihan muuta mikä on kamalaa, niin alkaa elää vaistomaisesti enemmän pelolla kuin järjellä. Varsinki sitte jos sama tapahtuu monta kertaa, niin käy helposti silleen.

      Ja siihen se ei välttämättä edes auta että koittaa kertoa itelleen jotain että "sitä ei tapahu paljon" tai "tää oli vaan yks tyyppi" kun se kammo tulee. Mulla on ollu tollasta kans elämässä, että ei tiiä kuinka todennäköstä on että jotain pahaa tapahtuu, mutta ihan tosi pienestä alkaa jo varautumaan siihen. :<

      Mulla siihen autto oikeestaan aika moni asia, mutta kaikki vaan vähän. Se auttaa vähän kun koittaa ottaa asiasta selvää, että kuinka usein sitä oikeesti tapahtuu ja miten sitä voi välttää. Ja omien tunteiden tutkiminen auttaa aika paljoki, etenki ku niistä jutuista puhuu jolleki johon luottaa ja itkee ja kaikkea. Ja jos ei oo ketään kehen luottaa, ni sitte pitää avautua iha pikkasen joillekki jotka tuntuu luotettavilta ja kattoa että tapahtuuko mitää pahaa ja sitte avautua ehkä vähä enemmä.

      Ja ehkä sitte kans auttaa vaan kun kuluu aikaa ja saa uusia kokemuksia, ni jotenki oppii vaistomaisesti ymmärtämään paremmi. Mutta se ei auta yhtää jos koittaa vältellä niitä ajatuksia ja tunteita. Siinä on vähän se, että vaikka se sattuu ja tekee elämästä vaikeeta, niin ne pitää hyväksyä väliaikasesti ja olla vaan rohkea. Koska kammot ja pelot on luonnollisia ja ne voitetaan rohkeudella, mutta kauheen tiukalle ei kannata itteään vetää, ko sitte tulee toivoton olo.

      Mulla itellä ei koskaa lääkkeet auttanu, ko mulla oli ihan selkeitä syitä niille kammon tunteille, niin mun piti vaan päästä niitten kans eteenpäin, eikä turruttaa niitä. Mutta toivoa kannattaa pitää yllä, koska tollasesta tosiaanki VOI päästä yli! Se vaan vaatii aikaa ja vaivaa ja tuntuu epäreilulta että joutuu ite korjaamaan sen minkä jokku on sussa rikkonu, mutta on se sen arvosta kyllä sitte.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe