Miksihän eläketukeni ei ole noussut 2019 alusta?

Anonyymi

Ihmettelen kun Kelan mukaan eläketuen määrä on 2019 784,52 , tarkistin juuri tiliotteeni, minulla se on sama kuin 2018, ts. 768,83.
Oli 1.6 -19 asumistuentarkastus, siihen eläketuen könttisummaksi vuodeksi on merkitty kuitenkin kokonaissummaksi tuon 784,52 mukaan.
Onkohan jollain toisella sama ja mistähän johtunee?

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Tuolla joku oli kysynyt samaa asiaa jo helmikuussa.
        https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?f=55&t=60152

        "Verohallinnon päätöksen mukaan eläketukeen ei ole tullut muutoksia, mutta jos veroa on pidätetty, olisi verottajalta täytynyt tullut verokortti. Tarkempaa selvitystä varten suosittelen sinua olemaan yhteydessä eläke puhelinpalvelulumme 020 692 202, jolloin voimme selvittää tilannettasi tarkemmin. "
        Vastauksesta päätellen verottaja on vienyt korotuksen.


      • Anonyymi
        167-176 kirjoitti:

        Tuolla joku oli kysynyt samaa asiaa jo helmikuussa.
        https://kysykelasta.kela.fi/viewtopic.php?f=55&t=60152

        "Verohallinnon päätöksen mukaan eläketukeen ei ole tullut muutoksia, mutta jos veroa on pidätetty, olisi verottajalta täytynyt tullut verokortti. Tarkempaa selvitystä varten suosittelen sinua olemaan yhteydessä eläke puhelinpalvelulumme 020 692 202, jolloin voimme selvittää tilannettasi tarkemmin. "
        Vastauksesta päätellen verottaja on vienyt korotuksen.

        Hei!
        Kiitos teille molemmille vastaajille!
        Äly vastaus Kelan henkilöltä tuolle kyselijälle, eihän eläketuesta mene veroa!
        Tutkin tiliotteitani tarkemmin ja kas, ensin olen saanut toissavuotena n.768,- ,viimevuoden joulukuuhun saakka (ja aiemmin) olen saanut n. 775,-/kk, TAMMIKUUSSA -19 maksettu 784,52 ja sen jälkeen tipahtanut tuohon kai toissavuotiseen 768,83.
        Mielestäni Kela tehnyt virheen ja korjanneevat asian kun tulen olemaan yhteydessä maanantaina sinne. MIKSI EIVÄT OSAA TYÖTEHTÄVIÄÄN ja LAINSÄÄDÄNTÖÄ?! OLKAA TARKKOINA KELAN MAKSUJEN SUHTEEN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei!
        Kiitos teille molemmille vastaajille!
        Äly vastaus Kelan henkilöltä tuolle kyselijälle, eihän eläketuesta mene veroa!
        Tutkin tiliotteitani tarkemmin ja kas, ensin olen saanut toissavuotena n.768,- ,viimevuoden joulukuuhun saakka (ja aiemmin) olen saanut n. 775,-/kk, TAMMIKUUSSA -19 maksettu 784,52 ja sen jälkeen tipahtanut tuohon kai toissavuotiseen 768,83.
        Mielestäni Kela tehnyt virheen ja korjanneevat asian kun tulen olemaan yhteydessä maanantaina sinne. MIKSI EIVÄT OSAA TYÖTEHTÄVIÄÄN ja LAINSÄÄDÄNTÖÄ?! OLKAA TARKKOINA KELAN MAKSUJEN SUHTEEN!

        Ai kiitos molemmille vastaajille. Yksi ja ainut numeronilkki hän tuossa taas vaahtoaa.. Tuossa Kyllä täytyy olla jokin järjestelmä virhe jos summa on muuttunut. Ei niitä joka kuukausi joku henkilö laita erikseen maksuun vaan järjestelmä hoitaa maksut automaattisesti. Kyllä taatusti asiasi selvitetään ja korjataan, kun otat Kelaan yhteyttä. Tuo hieman kyllä ihmetyttää että asumistukeen on summa tullut oikean määräisenä. Senkin järjestelmä laskee tukeen tuloksi automaattisesti, joten perin merkillistä että summat olisivat muuttuneet. Ja vielä, kyllä eläketuestakin voi mennä veroa jos eläketuen saajalla on esim ansiotuloja. Silloin ansiotulot ja eläketuki lasketaan verotuksessa tuloksi ja eläketuestakin voidaan periä veroa. Ja tälläisiä henkilöitä kyllä löytyy, ei se niin tavatonta ole. Mutta kerro, minkälaisen vastauksen saat kysymykseesi, kun otat yhteyttä Kelaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kiitos molemmille vastaajille. Yksi ja ainut numeronilkki hän tuossa taas vaahtoaa.. Tuossa Kyllä täytyy olla jokin järjestelmä virhe jos summa on muuttunut. Ei niitä joka kuukausi joku henkilö laita erikseen maksuun vaan järjestelmä hoitaa maksut automaattisesti. Kyllä taatusti asiasi selvitetään ja korjataan, kun otat Kelaan yhteyttä. Tuo hieman kyllä ihmetyttää että asumistukeen on summa tullut oikean määräisenä. Senkin järjestelmä laskee tukeen tuloksi automaattisesti, joten perin merkillistä että summat olisivat muuttuneet. Ja vielä, kyllä eläketuestakin voi mennä veroa jos eläketuen saajalla on esim ansiotuloja. Silloin ansiotulot ja eläketuki lasketaan verotuksessa tuloksi ja eläketuestakin voidaan periä veroa. Ja tälläisiä henkilöitä kyllä löytyy, ei se niin tavatonta ole. Mutta kerro, minkälaisen vastauksen saat kysymykseesi, kun otat yhteyttä Kelaan.

        Aamupäivää!
        Olen alkuperäinen kyselijä.
        Olen ollut Kelaan yhteydessä, sanoivat että joiltain voi mennä veroja joiltain ei.
        Olin tarkistanut ennen sitä jopa verohallinnon sivun laskurilta ettei saamastani eläketuesta kuulu mennä veroja.
        Kela pyysi ottamaan yhteyden verotstoon.
        Soitin sinne, ei osannut selittää mistä oli pompsahtanut joku vuosia vanha alkuvuoden tulo 5400.- heidän tietoihinsa, asia korjattiin, lupasi samoin tein laittaa Kelaan muutosverokortin vuoden alusta, veronpidätys 0%.
        Soitin jälleen Kelaan ja kerroin, sanoivat että käsittely kestää muutamia viikkoja kesälomista johtuen, joko maksaavat takautuvasti tai sitten tulee veronpalautuksena ja ensikuun alusta lähtien oikeana summana siis tuo 794,52. Josko jollain toisella käynyt samallalailla, ottakaa ihmeessä verotstoon yhteys! Auringonpaistetta päiväänne :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aamupäivää!
        Olen alkuperäinen kyselijä.
        Olen ollut Kelaan yhteydessä, sanoivat että joiltain voi mennä veroja joiltain ei.
        Olin tarkistanut ennen sitä jopa verohallinnon sivun laskurilta ettei saamastani eläketuesta kuulu mennä veroja.
        Kela pyysi ottamaan yhteyden verotstoon.
        Soitin sinne, ei osannut selittää mistä oli pompsahtanut joku vuosia vanha alkuvuoden tulo 5400.- heidän tietoihinsa, asia korjattiin, lupasi samoin tein laittaa Kelaan muutosverokortin vuoden alusta, veronpidätys 0%.
        Soitin jälleen Kelaan ja kerroin, sanoivat että käsittely kestää muutamia viikkoja kesälomista johtuen, joko maksaavat takautuvasti tai sitten tulee veronpalautuksena ja ensikuun alusta lähtien oikeana summana siis tuo 794,52. Josko jollain toisella käynyt samallalailla, ottakaa ihmeessä verotstoon yhteys! Auringonpaistetta päiväänne :)

        Hyvä että asia selvisi.
        Virheen myöntäminen on virkanilkeille tosi vaikeaa ja sen korjaaminen miltei mahdotonta. Kanataa seurata että virhe tulee oikeasti korjatuksi, tuollainen kun tuppaa virkanilkeiltä usein "unohtumaan".
        Aurinko paistaa nyt ja lokakuun alusta se paistaa vaikka sataisikin 😁

        Aamukampatiedote 10.6.2019 klo 10.46.07
        112 päivää
        13 tuntia
        13 minuuttia
        53 sekuntia


    • Anonyymi

      Kahdenlaista näyttäis olevan tietoa.
      Toisaalla 0 prosentti.
      Toisaalla tuossa Kelan kyselyketjussa joku ois soittanut verotoimistoon josta hänen mukaansa ilmoitettiin 1,5 prosentin verotuksesta tuosta eläketuesta.
      Liekkö jollakin parempaa tietoa?.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe