Venettä tankatessa pääsi toisesta veneestä tulleet aallot yllättämään ja moottorikaivoon iskeytyi muutama aalto ja merivettä pääsi jonkin verran lorahtamaan auki olleesta tankin helasta tankkiin. Veneessä polttoainesuodatin/vedenerotin tankin ja moottorin välissä, tarviiko muita toimenpiteitä kuin suodattimen tyhjennys niin kauan kuin siihen vettä kertyy? Suodattimessa ei ole tyhjennysproppua, mutta tyhjäksi sen saa irroittamalla ja kaatamalla bensat ja mahdolliset vedet pois? Kyseessä 100 heppainen perämoottori, kaasarimalli. Kiintotankki. Ei viitsisi alkaa tankkia tyhjentämään.
Merivettä tankissa
5
180
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ei viitti, niin eiköhän homma ole sitten taputeltu.
Itsellä oli myös ongelmia, että vuotava bensatankin tarkastusluukku vuosi vettä tankkiin.. Vedenerotin kyllä blokkasi vedet niin kauan pois kunhan ei tullut täyteen asti.
- Anonyymi
Meniköhän vettä tankkiin paljonkin? Jos käyttää 95E10-bensaa, niin sehän kykenee lämpimässä liuottamaan jonkun 3-4 dl vettä 100 litraa bensaa kohden. Pienen roiskeen voisi olettaa näin liukenevan bensaan ja poistuvan tankista bensan mukana.
Ongelmia on tiedossa, jos vettä on niin paljon, että vesi-etanoli erottuu omaksi faasikseen. Silloin menee bensakin pilalle, koska etanoli nostaa oktaanilukua. Jos vedenerottimeen alkaa kertyä vettä yhtään suurempia määriä, lienee syytä ruveta tankin puhdistamiseen. - Anonyymi
Anna sen seisoa viikon verran heiluttelematta,ja hieman kallellaan, ja imaise tankin pohjalta alimpana olevasta nurkasta pumpulla viitisen litraa polttoainetta pois. Vesi tulee siinä samalla, kun alimmaiseksi se menee.
- Anonyymi
Ei siihen viikkoa tarvi odotella, ehkä jotkut seuraavat kynsienkin kasvua...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75723
- 51615
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15543ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;182401- 26399