ja viileää ilmaa vyörynyt roikkumaan tänne Daljoen alajuoksulle. Hieman on satanutkin yön aikana ja minun tarvi ottaa pitkähihainen pusakka kun menin ripustamaan pyykkiä. Kivaa kun helle vähän hellitti, mutta kyllä luonto on kiittänyt vedestä ja lämmöstä! Juhannusruusu kukkii, päiväliljat kukkii muutaman päivän sisään, rhodo on jo kukkinut ja ruusupuskissa jotka kukkivat yleensä myöhemmällä kesällä on suuret nuput. Köynnösruusuni kukkii pian myös.
Flunssani etenee ja elää omaa elämäänsä. Yskä ei tahdo hellittää.
Istahdin lueskelemaan DN:n pitkähköä ja koskettavaa reportaasia märstalaisesta kurdista, kirurgi ja nainen, joka kiertelee Pohjois-Syyriassa ja Kurdistanissa Isiksen leirien jäljillä ja etsii vangittuja jesidinaisia ja lapsia ja toimittaa niitä vapauteen. Siellä on ainakin viisituhatta tyttöä vielä isiksen kourissa. Monet tosin nyt myyvät heitä takaisin ihmiskauppiaille ja perheet ottavat lainaa ja ostavat takaisin lapsiaan ja naisiaan. Koska kurdeilla on varaa (öljylähteitä) niin heidän järjestönsä sitten lunastaa nämä lainat kun palautukset on tehty.
Onhan niitä huolenaiheita tietenkin lähempänäkin, jos alkaa etsimään. Mutta ei tähän tragediaan verrattavissa kuin muutama. Asia koskettaa koska palanneet isis-soturit ovat keskuudessamme ja ainoastaan pari heistä on joutunut oikeuden eteen kansanmurhaan osallistumisesta. Tämä kurdinainen kertoi että vaikka viranomaiset tiesivät että nuoret arabimiehet hakivat veriryhmätodistusta, koska se vaadittiin Isiksen joukkoihin liittymiseksi ja terveydenhoitohenkilökunta otti yhteyttä poliisiin niin poliisi vain totesi että ei he voi estää ketään matkustamaan minnekään pelkkien epäilyjen perusteella. Onhan se tietysti niin että oikeusvaltio ja siviiliyhteiskunta toimii lakien pohjalta ja väkivaltainen uskonnollinen kuolemansekti ei välitä tuon taivaallista yhteiskunnan laeista tai normeista.
Lopuksi vielä ihmettelen mitä eroa on Isiksen Mosulin polttamisen ja kaiken elävän murhaamisen tai jesidien kansanmurhien tai yleensäkään fanaattisen fundamentalismin ja sen nimissä ihmisten (ja kotieläimien ) tappaminen jonkun jumalan nimissä, elikkä miten tää kaikki poikkeaa Joosuasta joka valloitti Jerikon, polttivat ja murhasivat kaiken elollisen vaikka kaananalaiset ei olleet tehneet niile mitään pahaaa? Joskus tuntuu siltä että olen saanut niin tarpeekseni kuin mahdollista näistä abrahamilaisista Lähi-Idän uskonnoista että palvon mieluummin vaikka nousevan kuun sirppiä.
Sadepilvet peittävät taivaan
45
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Miksi sinä et voi mennä noille asiaa jauhaville keskustelusivuille?
- Anonyymi
2lesken kirjoitti:
Miksi et voi mennä 70 plus sivuille esittämään huolestunutta.
Siellähän se jo onkin.
Huolissaan 9000 kuolleesta. Anonyymi kirjoitti:
Siellähän se jo onkin.
Huolissaan 9000 kuolleesta.Ei ole todellista.
Eihän ruotsalaisia ole niin paljon missään pommituksissa tai aseellisissa välikohtauksissa kuollut.
Sotalippukin on valkoinen risti valkoisella pohjalla.
Eipä ole kukaan kieltänyt etteikö saisi ottaa ylös myös asia-aiheita.
Tää on hyvin ajankohtainen ja koskettaa sekä ruotsalaisia että suomalaisia yhteiskuntia.Lisään vielä linkin jos joku haluaa lukaista artikkelin ja katsella kuvia jesidiperheistä.
https://www.dn.se/nyheter/varlden/svenska-lakaren-som-befriar-slavar-sveriges-regering-ar-medskyldig-till-is-brott/- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Lisään vielä linkin jos joku haluaa lukaista artikkelin ja katsella kuvia jesidiperheistä.
https://www.dn.se/nyheter/varlden/svenska-lakaren-som-befriar-slavar-sveriges-regering-ar-medskyldig-till-is-brott/Ei, älä jaksa! Miksi tuo uskontojauhaminen ja miksi juuri täällä, uskonasioille on omat sivunsa?
Itse olen mahdollisimman uskonnoton eikä ongelmanani ole se, että olisin saanut jostakin uskonnosta tarpeekseni, kaikki uskonnot ovat suurta _usetusta, sen kun hoksaa niin se on jo jotakin se. - Anonyymi
Turha tätä on jauhaa.
Eihän ruotsalaiset ole hyväksyneet edes Peppi Pitkätossun isäukkoa!Jos kerran olet niin huolissasi, niin keskustele niillä sivuilla, joissa asiaa käsitellään. Anonyymi kirjoitti:
Turha tätä on jauhaa.
Eihän ruotsalaiset ole hyväksyneet edes Peppi Pitkätossun isäukkoa!Jos kerran olet niin huolissasi, niin keskustele niillä sivuilla, joissa asiaa käsitellään.Älä yrittäkään tulla komentelemaan mitä täällä saa kirjoittaa ja mitä ei. Minä olen niin täysin kyllästynyt tyhjänpäiväisyyksiin ja turhaan mäkätykseen että tein pari omaa aloitusta asioista jotka minua kiinnostavat.
Sitten toinen juttu: mitä ruotsalaisilla ja Peppi Pitkätossun isällä on tekemistä minkään kanssa? Siis minun kanssani? Jösses.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Älä yrittäkään tulla komentelemaan mitä täällä saa kirjoittaa ja mitä ei. Minä olen niin täysin kyllästynyt tyhjänpäiväisyyksiin ja turhaan mäkätykseen että tein pari omaa aloitusta asioista jotka minua kiinnostavat.
Sitten toinen juttu: mitä ruotsalaisilla ja Peppi Pitkätossun isällä on tekemistä minkään kanssa? Siis minun kanssani? Jösses.Vain ystiksesi länkytys savitontuista ja kiljun keitosta on sinulle oikeaa asiaa. Sitä jaksat kyllä ihailla.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Älä yrittäkään tulla komentelemaan mitä täällä saa kirjoittaa ja mitä ei. Minä olen niin täysin kyllästynyt tyhjänpäiväisyyksiin ja turhaan mäkätykseen että tein pari omaa aloitusta asioista jotka minua kiinnostavat.
Sitten toinen juttu: mitä ruotsalaisilla ja Peppi Pitkätossun isällä on tekemistä minkään kanssa? Siis minun kanssani? Jösses.Sinähän sitä ruotsinkiimaa tänne syötät koko ajan!
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän sitä ruotsinkiimaa tänne syötät koko ajan!
Meds vaihtaan be sulakkeet nyt kun kirjoitat noin täydessä pimeydessä
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Meds vaihtaan be sulakkeet nyt kun kirjoitat noin täydessä pimeydessä
"Meds vaihtaan be sulakkeet"?
Mitähän ruotsinkielistä murretta taas sönkötät?
Paloma taitaa lukea ahkerasti Raamattua.
Vai oletko päässyt vasta Joosuaan asti? Otapa mieluummin esille Uusi Testamentti.
Kommentistasi paistaa läpi antisemitismi. Oletkos sinä sellainen natsi, vai?
Mistäs muuten eläin kuollessaan tietää, onko hänet uhrattu jumalille vai Dalajoen keijukaiselle crockpottiin laitettavaksi?En taida olla :)
Kun viimeiksi tein oman poliittisen barometrini en ollut missään lähimaillakaan natsismia. Melkein äärilaidassa, vastapäätä.
Mutta en mahda sille mitään että nuo Lähi-idän aavikkouskonnot ovat fundamentalistisessa muodossaan kovin lähellä toisiaan.
Ei minulla mitään raamattuja ole. Ja kuuta palvotaan monessa luonnonuskonnossa.Paloma.se01 kirjoitti:
En taida olla :)
Kun viimeiksi tein oman poliittisen barometrini en ollut missään lähimaillakaan natsismia. Melkein äärilaidassa, vastapäätä.
Mutta en mahda sille mitään että nuo Lähi-idän aavikkouskonnot ovat fundamentalistisessa muodossaan kovin lähellä toisiaan.
Ei minulla mitään raamattuja ole. Ja kuuta palvotaan monessa luonnonuskonnossa.Jaha.
Kerro sitten kenen blogista tuon Joosuan sait aloitukseesi, jos et Raamattua lue.
Hyvin tiedät, minkä uskonnon symbooli nousevan kuun sirppi on.
Luulisis sinun sen verran maailmaa matkanneen, että olisit nähnyt keitten rukoushuoneen kupolia se koristaa.
Kyllä tämä on selvää juutalaisvastaisuutta: """ Joskus tuntuu siltä että olen saanut niin tarpeekseni kuin mahdollista näistä abrahamilaisista ..."
Niinhän se aatukin ...
""" Joskus tuntuu siltä että olen saanut niin tarpeekseni kuin mahdollista näistä abrahamilaisista Lähi-Idän uskonnoista että palvon mieluummin vaikka nousevan kuun sirppiä."""
Vai nii, että siellä mennään. Joko käytät burkhaa?
https://fi.wikipedia.org/wiki/Islam#/media/Tiedosto:IslamSymbol.PNGPaloma.se01 kirjoitti:
Onko asuni profiilikuvassani jotenkin burkhaan viittaava?
Sinulla muulloinkin ollut paljon aikaisemmin otettuja profiilikuvia.
Nähtävästi kääntymisesi islamilaisuuteen on juuri meneillään.Tellukka kirjoitti:
Sinulla muulloinkin ollut paljon aikaisemmin otettuja profiilikuvia.
Nähtävästi kääntymisesi islamilaisuuteen on juuri meneillään.Hehe kolme viikkoa sitten otettu
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Hehe kolme viikkoa sitten otettu
Kannattaa panostaa pisteisiin ja pilkkuihin.
Se antaa kanssakirjoittajille sivistyneemmän vaikutuksen ja luo kuvan kirjoittajan huomaavaisuudesta palstalla. - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Hehe kolme viikkoa sitten otettu
Mitä virkaa on tuollaisella suttuisella hiirenpaskan kokoisella profiilikuvalla. Siitä juuri ja juuri erottaa että joku istuu toppatakki päällä, näyttää lasten hiekkakasan reunukselta. Pieni mummoihminen tuntuu olevan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä virkaa on tuollaisella suttuisella hiirenpaskan kokoisella profiilikuvalla. Siitä juuri ja juuri erottaa että joku istuu toppatakki päällä, näyttää lasten hiekkakasan reunukselta. Pieni mummoihminen tuntuu olevan.
No ei kai kukaan ole niin tyhmä, että laittasi oman kuvansa tänne näytille!
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa käydä putsaamassa ne lasit ennen kuin kommentoi. Kun kaikki meni niin väärin.
Anonyymi kirjoitti:
Meitä on monta "niin tyhmää".
Ei kuvasta ole mitään haittaa, paitsi että se harmittaa joitain jotka eivät halua minkäänlaista yhteisöllisyyttä palstalla. Minä laitan kuvani koska haluan viestittää sillä että tässä olen ja tällä naamalla vastaan kirjoituksistani.Anonyymi kirjoitti:
"Anonyymi"
Minä olen laittanut.
Muistaakseni viisikin eri-ikäistä.
Mutta aina olen silloin muistanut mihin ikä-ryhmään minä kuulun.
En ole lähtenyt pelleilemään
H.Paloma.se01 kirjoitti:
Kannattaa käydä putsaamassa ne lasit ennen kuin kommentoi. Kun kaikki meni niin väärin.
Niin.
Pitäisihän se kaikkien nähdä, että kevyessä kesämekossahan siinä ollaan ilmapallo kädessä Vapun räntäsateessa.- Anonyymi
hunksz kirjoitti:
"Anonyymi"
Minä olen laittanut.
Muistaakseni viisikin eri-ikäistä.
Mutta aina olen silloin muistanut mihin ikä-ryhmään minä kuulun.
En ole lähtenyt pelleilemään
H.Lähtenyt???
Ethän sinä täällä muuta teekään!
Mutta todellakin, ennen kuin lähden tästä ruuanlaittoon, tää aloitus ei todellakaan ole minun henkilöstäni, profiilistani, valokuvastani.
Ala-arvoista jahtaamista.- Anonyymi
Niinpä Paloma, ei palstalla enää juuri muuta olekaan, pelkkää hyökkäilyä ja ilkeilyä.
Moni on jo lopettanut palstailun, ei mitään mieltä jatkaa räksyttäjien kanssa. Ei nii.
Minä ainakin olen ilahtunut tästä aloituksestasi, koska aavistelen Sverigedemokraattien saavan ainakin yhden äänen lisää seuraavissa vaaleissa, sieltä Dalajoen alajuoksulta.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä Paloma, ei palstalla enää juuri muuta olekaan, pelkkää hyökkäilyä ja ilkeilyä.
Moni on jo lopettanut palstailun, ei mitään mieltä jatkaa räksyttäjien kanssa.Höpsistä, ihan samanlainen räksy on Paloma ja hänen ystävänsä. Otetaas nyt vaan se huppu pois silmiltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpsistä, ihan samanlainen räksy on Paloma ja hänen ystävänsä. Otetaas nyt vaan se huppu pois silmiltä.
Mistä tiedät ketä räksyttäjillä tarkoitin. Otapa ite huppu silmiltä äläkkä päätä mun puolestani.
- Anonyymi
Mukavan nasevaa sanailua näitten ruottinsuomalaisten välillä.
Muistaakseni Joosua oli siitä vanhemmasta osasta, joka on veristä hävitystä jopa seksijuttuja.
Muistikuvat kouluajoilta jolloin päntättiin ulkoa Jaakobin poikien nimiä muistaakseni 12 kpl.
Meidän uusi lapsivaltuutettu vaatii isiksen lapsia leireiltä haettavaksi, vaikka väkisin. Hullua, sanon vaan.- Anonyymi
Palstan suuri älykkyystesti:
Mikä oli Jaakobin poikien isän nimi?
Joosua se ei varmaankaan ollut... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joosua se ei varmaankaan ollut...kädet sillä on kuin eesuan, mutta ääni joosuan
njjj Anonyymi kirjoitti:
Joosua se ei varmaankaan ollut...Ja mikä se oikein olikaan siinä Titanic-filmissä sen laivan nimi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kädet sillä on kuin eesuan, mutta ääni joosuan
njjjääni on Jaakobin ääni, mutta kädet ovat Eesaun jalat.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Ja mikä se oikein olikaan siinä Titanic-filmissä sen laivan nimi?
Minkä värinen oli Napoleonin valkoinen hevonen?
- Anonyymi
Paas sanoen mikä oli konin nimi? Väriä jo arvelit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paas sanoen mikä oli konin nimi? Väriä jo arvelit.
Bukefalos...ai niin, se olikin...
Meillä kukkii pihassa Pihlaja, Sireeni, Särkynyt sydän, näitä on kahdenlaisia. Pensasaita on täynnä valkoisia kukkia, nimeä en tiedä. Kieloja löytyy myös ihan läheltä, Tuomi ehti jo kukkimaan. Kesä on kauneimmillaan, hyttysetkin ovat saapuneet, niitä onkin todella paljon. Ostin sähkökäyttöisen hyttyskarkottimen sisälle, näkyy tehoavan.
Olen säästynyt tänä talvena flunssalta, olisikohan keittämäni inkiväärijuoman ansiota. Olen juonut sitä ainakin pari lasillista päivässä.
Olen joskus lukenut paljonkin raamattua vaikka en uskovainen ole.
Ei saanut minua vakuuttumaan, oli ristiriitainen, joissakin kehoitetaan tappamaan, toisaalla taas tappaminen kielletään ym........
Isis naiset ovat lähteneet vapaa-ehtoisesti näiden terroristien mukaan, ovat kai olleet ihan täysivaltaisen kirjoissa.
Kyllä autettavia on pilvin pimein ilman heitäkin. Lasten tänne tuomiseen en oikein osaa ottaa kantaa, heidän äitinsä ja varsinkin isänsä ovat varmasti aiheuttaneet muille lapsille ja viattomille paljon kärsimystä. Mieluummin ehkä lapsetkin saisivat jäädä äitiensä mukaan, vaikka ei asiaa varmaan kukaan minulta kysy.- Anonyymi
Muutama haluaisi keskustella ns henkeviä, kuten nuoruudessa oli tapana sanoa.
Länsinaapurissa diskuteeraaminen on viety suorastaan taiteeksi. Ei kuulemma niin pientä asiantynkää, ettei siitä voisi palaveerata aamupäivän, ja katsoa lounaan jälkeen jatkoa.
Suomessa on enempi suoraan tulta päin , eikä jäädä tuleen makaamaan. - Anonyymi
Keskustelu vapauttaa sisäisen minäsi, ja olet siten avoin että luova.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427205
- 324018
- 543523
- 423020
- 172776
- 372248
- 162226
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472207- 412193
- 452159