Koskettako meitä ketään enää fyysinen väkivalta?

Olen huomioinut,että vain politikointi on virittynyt suolaksi palstalle!
Poikani kuoli viikko sitten työmatkallaan,kun joku "huumepöpperöinen" oli päättänyt,että tänään on minun päiväni näyttää mihin pystyn ?

Hän poikani oli vain väärässä paikassa ja väärään aikaan.
Sodanaikaan tapettiin vihollisia,ei omia.

39

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osaanottoni, Rituliini.
      <3
      Kyllä huomiosi on totuudenmukainen: väkivalta ja raakuus eivät tunnu koskettavan enää samalla tavalla kuin nuoruudessamme. Ne ovat osa jopa lastemme ja lastenlastemmekin elämää. Tv-sarjat, elokuvat, tietokonepelit jne. aivan kuin kilpailevat keskenään mikä olisi toistaan raaempi, pitkään venytettyjä kiduttamiskohtauksia, verta ja sisuskaluja ympäri kartsaa.

      Politikointi on vain kiinnostusta yhteisten asioiden hoidosta. Se on mielestäni
      tervettä aina ja jos ei mene fanaattisuuteen eikä isoilla kirjaimilla rähjäämisiin.


      Asia-aiheet, maailman- ja kotimaan tapahtumat, kuulumisien päivittämiset, huumoripläjäykset, elämäntapablogit ja harrastuksista ja matkoista keskustelu, ruuanlaitto ja ruokareseptit, luonto ja puutarhanhoito; aiheita olisi kuinka paljon tahansa, mutta keskitymme vain seuraamaan muutamia riitaa haastavia nimettömiä ja hahmottomia anoneja.
      Uusia aloituksia kehiin, uusia aiheita, saa olla vakavampaakin. Ei haittaa vaikka olisi jo puhuttu asiasta hiljakkoin.

    • Anonyymi

      Otan osaa suruusi.

      Minua on koskettanut fyysinen väkivalta siten, että entinen mieheni löi nyrkillä päähän, potki. Olisin voinut kuolla. Siitä on jo vuosia. Mutta edelleen joudun kuulemaan sisaruksiltani, että olen itse syypää siihen pahoinpitelyyn.
      Siis, olisin voinut kuolla.
      Saisinpa kuulla sisarusten suusta, että ihanaa, kun olet elossa. Mutta ei.
      Pohtivat mielessään muka viisaina järkeillen, että täytyi olla minussa syy, kun mies pahoinpiteli. Eihän syytöntä pahoinpidellä.

      • Anonyymi

        Voi sinua miehesi väkivaltaa kokenut!
        Ei koskaan väkivalta ole oikeutettua!
        Väkivaltaa käyttänyt henkilö on sairas!
        Eivät sisaresi kaiketi olleet mukana tilanteessa,heille tilanne jäi arvailujenvaraan?
        Haleja sinulle! Pahoinpitely jättää aina arvet,oli se henkistä tai fyysistä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua miehesi väkivaltaa kokenut!
        Ei koskaan väkivalta ole oikeutettua!
        Väkivaltaa käyttänyt henkilö on sairas!
        Eivät sisaresi kaiketi olleet mukana tilanteessa,heille tilanne jäi arvailujenvaraan?
        Haleja sinulle! Pahoinpitely jättää aina arvet,oli se henkistä tai fyysistä!

        "Eivät sisaresi kaiketi olleet mukana tilanteessa,heille tilanne jäi arvailujenvaraan?"

        Eivät tietenkään olleet.
        Mutta muutaman vuoden ikäinen lapsemme oli näkemässä ja hän puolusti itkuisena äitiään.

        Väkivaltainen mies on arka, eikä ala hakata ja potkia vaimoa, jos on vahvempia paikalla:


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Eivät sisaresi kaiketi olleet mukana tilanteessa,heille tilanne jäi arvailujenvaraan?"

        Eivät tietenkään olleet.
        Mutta muutaman vuoden ikäinen lapsemme oli näkemässä ja hän puolusti itkuisena äitiään.

        Väkivaltainen mies on arka, eikä ala hakata ja potkia vaimoa, jos on vahvempia paikalla:

        Anteeksi,nyt ei oikein auennut?
        Väkivaltainen mies on arka,eikä ala hakata vaimoa,jos on vahvempia paikalla:
        Eihän vaimoa saa hakata,oli yleisöä tai ei.

        Kyllä fyysinen väkivalta on todella alaarvoista,jos kyseessä on vielä aviomies?
        Ei fyysinen väkivalta kuulu avioliittoon,eikä minkäänlaatuiseen suhteeseen?
        Minua ei koskaan ole lyöty,enkä sitä edes hyväksyisi,että mies alkaisi pahoinpitelemään??


      • Yhä edelleen halutaan pitäytyä ikävien asioiden ulkopuolella. Helpoin tapa on tehdä uhrista syypää tilanteeseen.
        Vuosikymmenet raiskauksien uhritkin osoitettiin tilanteeseen syypääksi ja vedottiin pukeutumiseen, päihtymykseen ja viettelyyn, kun pahoinpidelty on ruhjottu ja lääkärin avun tarpeessa.
        Uhrien oli turha tehdä rikosilmoitusta, koska miesvaltainen poliisilaitos vain hymähteli.
        Kun uhri kertoo tilanteesta, aloitetaan hyvin helposti asian jälkikäsittely ja ihmetellään, miksi uhri toimi siten kuin toimi. Miksi et sitä, mikset tätä, kuinka sinä menit sellaista sanomaan/tekemään!
        Ikään kuin annetaan oikeutus pahoinpitelyyn. Osoitetaan uhri alkuunpanijaksi ja yllyttäjäksi.
        Silloin ei itse tarvitse ottaa kantaa eikä tuomita rikollista tekoa..

        Vaikeaa on kuitenkin etsiä puolustusta, kun uhrin ja tekijä eivät lainkaan tunne toisiaan, ja lyönti tulee odottamatta.


    • Kiitos Paloma.se01!
      Kiitos sinulle mukanakulkemisesta!

      En halua ruikuttaa elämänmenetystäni palstalla,vaan kuinka raaistunutta on katuväkivalta.
      Aikoinaan kaikki mielenterveyspotilaat laitettiin avohoitoon ja hoitoa tarvitsevat ovatkin nyt keskuudessamme,joten syy ja seuraus kaiketi luettavissa lehtien sivustoilta?

      Säästötoimenpiteet ehkä kohdentuivat vääriin kohteisiin?

    • Anonyymi

      Väkivalta räjähtää käsiin. Nykyhallitus halua lisää elättimamuja. Niillä väkivalta arkipäivää..

      • Anonyymi

        Rituliinin tapauksessa on syyllinen suomalainen jätkä, tanakka ja parhaissa voimissaan. Nykyisin on tapana puolustaa omaa selustaa syyllistämällä kaikkeen joku mamu. Raukkamaista sekin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rituliinin tapauksessa on syyllinen suomalainen jätkä, tanakka ja parhaissa voimissaan. Nykyisin on tapana puolustaa omaa selustaa syyllistämällä kaikkeen joku mamu. Raukkamaista sekin.

        Aivan,näin se on!
        Hänen nyrkiniskunsa vein poikani hengen!
        Nyt häneltä,surmaajalta mennyt muisti,kun kuulusteltu ko.tapahtumasta?
        Järkytystä kaiketi minullakin liikaa,jouduin flimmerin vuoksi ambulanssilla sairaalaan,jossa kehottivat hankkimaan kriisiapua?
        No sen olen kyllä huomannut,ei sitä kyllä tältä sektorilta saa!
        Olenko todella avoimena ihmisenä kaiken tämän ansainnut?
        No minä selviydyn oletettavasti tästä koettemuksesta ja toivon sydämestäni,etteivät parjaajani joutuisi koskaan moista kokemaan!
        Antakaa heille anteeksi,sillä he eivät tiedä,mitä he tekevät!
        Kiitollisena kaikista mielipiteistä ama


    • Eipä pahemmin enää.

      Silloin koskettaa, jos se on kohdistunut johonkin henkilökohtaisesti hyvin tuntemaani.
      Joka kerran, kun lehden avaan, niin ensimmäinen ajatukseni on, että sas nähdä montako Ruotsissa on puukotettu, ammuttu, raiskattu, pahoinpidelty ... tänään.
      Kaikkihan tosin ei pääse lehteen asti, läheskään.
      Sitten vilkaisen vain, että missäpäin. Jos ei ihan tässä meidän kylällä, niin ei kiinnosta sen enempää.

      • Nimenomaisesti se koskettaa silloin,kun se osuu omallekohdalle. Lehdet ovat täynnä päällekarkauksia,tappoja ja muita epäoikeuksia.Niitä lukee ja ajattelee korkeintaan,että voi,voi ja eikä se senenpää kosketa.
        Nyt tosin perhetrakediat,joissa lapset surmataan ovat todella hirveitä.


    • Anonyymi

      Kylmää tekstiä on palstasiskolle! Kun ei Ruotsissa meidän kylällä, ei kiinnosta, Sanomattakin vosi joskus jättää!

      • Kylmältä se saattaa vaikuttaa.

        Mutta miksi teeskentelisin kauhistunutta ja surevaa.
        Eikä minulla ole mitään palstasiskoakaan, enkä ole koskaan edes kuullut rituliinin pojasta mitään aikaisemmin. Sitten voisi pikkusen hipaista, jos olisi kysymys jonkun täällä paljon perheestään kirjoittaneen läheisestä, joista olen lukenut. Sorry vaan.
        Pahahan se on hänelle, tottakai, sen myönnän, mutta kuinka voisin sanoa ottavani osaa suruun, jos en sure, kun en tuntenutkaan.

        Kun niitä jatkuvasti näkee ja kuulee, niin siihen jotenkin turtuu. En minä halua tuhlata elmääni jatkuvaan tuntemattomien suremiseen.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Kylmältä se saattaa vaikuttaa.

        Mutta miksi teeskentelisin kauhistunutta ja surevaa.
        Eikä minulla ole mitään palstasiskoakaan, enkä ole koskaan edes kuullut rituliinin pojasta mitään aikaisemmin. Sitten voisi pikkusen hipaista, jos olisi kysymys jonkun täällä paljon perheestään kirjoittaneen läheisestä, joista olen lukenut. Sorry vaan.
        Pahahan se on hänelle, tottakai, sen myönnän, mutta kuinka voisin sanoa ottavani osaa suruun, jos en sure, kun en tuntenutkaan.

        Kun niitä jatkuvasti näkee ja kuulee, niin siihen jotenkin turtuu. En minä halua tuhlata elmääni jatkuvaan tuntemattomien suremiseen.

        Paljolti samaa mieltä kanssasi juuri näistä tuntemattomista henkilöistä, tai vaikka kuuluisistakin, että mitä näitä suremaan ja virsiä veisaamaan, koska maailmalla ja jopa täällä Suomessakin tapahtuu jokapäivä kaikenlaista pahaa, joten surussa saisi kieriskellä jatkuvasti.


    • Anonyymi

      No en ole kyyneleitä pyytänyt Tellukan vuodattamaankaan,mutta katkeruuutesi kyllä kuultaa sanoistasi ja olemuksestasi Ei tainnut ollakaan herkkua leipä vieraalla maalla?
      No minulle aivan sama.
      Hän poikani oli minulle rakas ja olisin jos olisin voinut,mennä hänen puolestaan sille viimeiselle matkalle.
      Poikani oli veronmaksaja,en tiedä oliko tappaja?
      Hän ilmottautui itse,koska luuli ,että oli vain pahoinpitelystä kyse.Poliisi ei tiedottanut,että uhri menehtyi.

      Hänellä noin kolmikymppisellä miehellä oletettavasti äiti elää,hän joka vaihtoi vaippoja,hän joka toivoi pojastaan,siitä rakastettavasta pikku pallerosta,kaiketi aivan muuta,kuin taposta tuomittavaa jälkeläistä?
      Näin se vain meni! Anteeksianto on sana joka ei nyt puhuttele minua.
      Tämän tuskan kokeneena ama

      • Anonyymi

        " Ei tainnut ollakaan herkkua leipä vieraalla maalla?"

        Miksi, oi miksi, sinä Rituliini haluat loukata Tellukaa, jos hän on rehellinen ja tunnustaa, että ei tunne kovin suurta tuskaa tuntemattoman kuolemasta?

        Toki se kuulostaisi ystävien ja tuttavien kohdalla hieman kornilta, mutta ei tuntemattomien ja ainakaan tällaisten "palstatuttavuuksien" kanssa.

        Tämähän on vakio lauseesi, jos joku vastaa viestiisi myötätuntoisesti, niin heti hän on "mukanakulkija"! Onkohan viestinsä lähettämistä pidempään?

        "Kiitos sinulle mukanakulkemisesta!"

        Mieti nyt itse, millaiset välit sinulla on ja oli lapsiisi? Oliko ne todellakin sydämellisen rakastavat, jotka aina tulevat huolehtimaan äitinsä hyvinvoinnista?

        Sitäkin hieman ihmettelin, että sinua ei olisi koskaan lyöty, edes puoliso, kun kerroit, että veit miehesi sairaalaan, niin mitäs siellä sitten tapahtuikaan?

        No, aikaa kultaa muistot.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " Ei tainnut ollakaan herkkua leipä vieraalla maalla?"

        Miksi, oi miksi, sinä Rituliini haluat loukata Tellukaa, jos hän on rehellinen ja tunnustaa, että ei tunne kovin suurta tuskaa tuntemattoman kuolemasta?

        Toki se kuulostaisi ystävien ja tuttavien kohdalla hieman kornilta, mutta ei tuntemattomien ja ainakaan tällaisten "palstatuttavuuksien" kanssa.

        Tämähän on vakio lauseesi, jos joku vastaa viestiisi myötätuntoisesti, niin heti hän on "mukanakulkija"! Onkohan viestinsä lähettämistä pidempään?

        "Kiitos sinulle mukanakulkemisesta!"

        Mieti nyt itse, millaiset välit sinulla on ja oli lapsiisi? Oliko ne todellakin sydämellisen rakastavat, jotka aina tulevat huolehtimaan äitinsä hyvinvoinnista?

        Sitäkin hieman ihmettelin, että sinua ei olisi koskaan lyöty, edes puoliso, kun kerroit, että veit miehesi sairaalaan, niin mitäs siellä sitten tapahtuikaan?

        No, aikaa kultaa muistot.

        Mikähän kolmannenasteenkuulustelu tämä nyt on?
        Jos arvon kirjoittelija esiintyisi avoimesti,eikä hutkisi pusikosta mielipiteitään,niin voisin käsitellä asiaa.
        Toivon päivääsi aurinkoa ja suvaitsevuudentuulia elämääsi,kaikella kiitollisuudella ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Mikähän kolmannenasteenkuulustelu tämä nyt on?
        Jos arvon kirjoittelija esiintyisi avoimesti,eikä hutkisi pusikosta mielipiteitään,niin voisin käsitellä asiaa.
        Toivon päivääsi aurinkoa ja suvaitsevuudentuulia elämääsi,kaikella kiitollisuudella ama

        Rituliini.
        Poikasi oli ainutlaatuinen, sinun lapsesi, sinulle rakas.
        Surun määrää on vaikea ymmärtää, osanottoni sinulle.
        M.


    • No minkätähden sinä et kerro mitä siellä sairaalassa tapahtui,koska olet muistavinasi,että mieheni oli sairaalassa omaishoitajuuteni lepoviikolla!
      Hänet vietiin vuodeosastolle jonkun tulehduksen vuoksi ,siis ei lainkaan täältä kotoani.
      Hän kävi muutamaan potilaaseen kiinni ja minä en ollut potilaana siellä hoitolaitoksessa,että nuku yösi rauhassa ja kerää ne karanneet muumit sinne omaan laaksooi ja kultaa vain ne omat muistosi oikeaoppisesti!
      Kaikella mielenkiinnolla ama

    • Anonyymi

      On siinä surevalla äidillä ärhäkkä puhetyyli!

      • Muistaakseni olen kertonut valmetlaisuudestani,työrupeamani 90 prossaa miehiä,työskentelin reilussa ja rehellisessä työympäristössä.
        Ei siellä kukaan puukottanut selkään,kuten tällä keskustelupalstalla.
        Elelehän aivan omaa elämääsi,näin teen minäkin....anteeksiantoa ama


    • Lämmin osanotto valtavaan suruusi ja menetykseesi Ama, ja jaksamista .
      Toivottavasti kesän lämpö ja kauneus edes hiukan lohduttaa , saat tukea läheisiltäsi ja kyllä täällä palstallakin moni pitkäaikainen kanssakirjoittaja ymmärtäen ja lämmöllä Sinua ajattelee.

      • Kiitos Ramoona!
        Kyllä minä nautin kesästä ja olen samaistunut täysin tähän luontopopulaatioon,Jämsän Äijä ja ne kaikki muut siivekkäät ovat osa elämänmenoani.
        On ollut ihania helteisiä päiviä,joskin keskipäivällä hieman veto ollut pois,kuin leikkiautosta?
        Sinulle ja perheellesi myötäisiä tuulia ja kiitos osallistumisesta ama


    • Anonyymi

      pään irrottajalle annettava turvapaikka väkivallasta huolimatta
      koska hän on vaaarassa muslimiassa ja tuomita ei voi koska tunnustus ei riitä
      ja poliisi ei voi matkustaa tutkimaan muslimiaan muslimia se on epäpyhää ja maalla on itsemääräämisoikeus epäpyhästä

    • Anonyymi

      vapautumisen peruste väkivaltatuomiosta on nykyisin
      kertomus
      jos sen on tuhannan ja yhden yön jorinoista

    • Anonyymi

      Ei kosketa kuin pikaisesti, jos kurkunleikkaus suoritetaan nopeasti.

    • Anonyymi

      halalmallinen. islami on jakautunut väkivallan mukaan myös paitsi toisiaan tappaviin sunneihin ja shiioihin ja sensellaisiin
      myös rodullisesti sukuihin esim. Gazaa ylläpitää sunniklaani Hamas
      ja mutta se ei ole ainoa ja sen sisällä on toisia sunniklaaneja jotka iskevät verisesti Gazassa keskenään

      mutta
      tämän verisen islamklaanien arvostelua kutsutaan kiihottamiseksi kansanryhmää vastaan eli toisiaan tappavia islamporukoita vastaan
      ja se on aika kiellettyä nykyisiin

      • Riippuu siitä, miten ja millaisin sanoin asiaa arvostelet. Eihän tämä juuri kirjoittamasi mielipiteesikään ole kiihottamista, kun puhut asiaa.


      • Anonyymi

        ei se noin toimi

        kyseessä on poliittinen sorto

        "Sanomalehti Kaleva oli 20.5.2008 julkaissut pääkirjoituksen, jossa Rovaniemellä tuolloin tapahtuneeseen ampumistapaukseen viitaten sanottiin, että Suomessa "päissään tappaminen on kansallinen, ehkä suorastaan geneettinen erityispiirre". Tästä pääkirjoituksesta oli tehty valitus julkisen sanan neuvostolle. Valtakunnansyyttäjä ei puuttunut pääkirjoitukseen, ja Julkisen sanan neuvostossa tapaus ei edennyt edes käsittelyyn asti"


    • En ymmärrä miksi aloituksen suoraan kysymykseen harhaudutaan islam uskon älyttömiin kuvauksiin? Tavoista teurastaa ym, ym. Pitäiskö vielä varmuuden vuoksi käydä seikkaperäisesti läpi Maya intiaanien , ja "oman" eurooppammekin kulttimenojen karmeudet ???

      Suoraan kysymykseen vastaan, kyllä.
      Kyllä meihin sattuu väkivalta, olkoon se henkistä tai fyysistä. Jo sanana väkivalta kertoo olemuksen.
      En halua minkään rikkovan omaa suojavarustustani, koskemattomuuttani,..onneksi alitajuntani ei anna kuin hetkeksi havahtua maailman karmeuksiin, työntääkseen ne asiallisesti syrjään, ihanampien pysyvyyksien tieltä.

      Tietenkin sietokykymme riippuu omistakin voimavaroistamme, mutta kaiken keskellä on hyvä varjella omaa sisäistä rauhaansa.

      • Anonyymi

        Mayat olivat sosialidemokraatteja jotka eivät halunneet tehdä työtä
        koska kannattivat sen aikaista SAK-Rinnettä ja nykymatuja,
        mayat halusivat johtajiksi
        ja kun eivät tehneet työtä kuolivat nälkään ja hajosivat viidakkoon ennen espanjalaisten tuloa joten NIIDEN KULTTUURI säilyä

        luusereita ei kukaan halua tuhota turhaa hommaa

        osaajielle inkat, asteekit kävi huonommin osaajina

        muslimimaissa ei ole EDES USKONVAPAUTTA eikä muslimismista voi luopua rangaistus on kuolema se on poliittinen pakanaoppi eikä POLIITTISILLE OPEILLE SAA ANTAA USKONRAUHAA tämä on se ongelma
        EU:ssa

        USA:n kongressin kirjasto kertoo
        TÄNÄÄNKIN uskosta luopuminen rangaistaan kuolemalla lain mukaan Jemenissä jne.
        https://www.loc.gov/law/help/apostasy/index.php#yemen
        The crime of apostasy may be subject to the death penalty by virtue of article 12 of the Yemen Penal Code of 1994, as amended by Law 24 of 2006


    • Anonyymi

      Voiko mustan tai muslimin tuomita väkivallasta ilman että syntyy pelko rotumellakoista? Juutalaisen ja valkoisen voi ainakin tappaa ilman mellakoita.

      Aikanaan musta miljonääripelimies tappoi valkoisen ex-vaimonsa ja tämän juutalaisen poikaystävän kateudesta,
      varma asia, dna kaikki todisti, mutta vapautettiin rodullisin perustein (pelättiin mellakoita) eli keinotekoisesti alettiin rodullisin perustein satuilemaan, että poliisi järjesti (huom, kun poliisi (tutkija oli aasialainen) kutsutaan tuntemattomalle murhapaikalle, kukaan, ei poliisi, ei kukaan ulkopuolinen yleensä, ei pysty "järjestämään" mitään, sillä jos yrittää, jotain paljastuu mitä ulkopuolinen ei ymmärrä - esim. että syytetyllä on alibi - ja skandaali on valtava, vain sisäpiiriläinen voisi jotain järjestää)

      Nyt kaksoismurhasta on 25 vuotta ja tässä vapautettu murhaaja viettää hienoa aikaa pelaten golfia asuen huvilassaan (vapautettiin toisesta rikoksesta 9 vuotta istuttuaan linnassa äskettäin). Silmälasipäinen on tapetun juutalaisen isä ja tumma nainen pikkusisar https://abcnews.go.com/GMA/News/abc-news-exclusive-ron-goldmans-dad-pain-25/story?id=63609110

    • En pysty samaistumaan suruusi, mutta kahden pojan äitinä haluan lähteä ennen lapsiani, en tiedä selviäisinkö täyspäisenä.

      Lämmin osanottoni suruusi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      On otettava huomioon , että fyysisen väkivallan käytössä osapuolet usein tuntevat hyvin toisensa.
      Jos on kyseessä henkirikos, tämä on useimmiten tilanne. Huumeiden käyttäjät ovat tässä joukossa merkittävä ryhmä. Huumehörhö surmaa toisen huumehörhön. Ventovieraan surmaaminen on suhteellisen harvinaista.
      Sietää siis hakita, millaisessa seurassa viihtyy.

      • Anonyymi

        Kun on töihin menossa, ei siinä kadulla tai tiellä voi vastaantulijoitaan valita. Huumehörhö ei tunnista tuttujaankaan, harhoissaan voi luulla ventovierasta tutuksi tai vihamiehekseen. Tuollainen väkivalta voi kohdata meitä jokaista, jos on huonoa tuuria. Syytätkö raiskattuja naisia ja lapsiakin siitä, että valitsivat huonosti seuransa ? Entä rattijuoppojen uhreja ?


    • Anonyymi

      Ketjun aloittajan kirjoitukseen voi todeta, että poika oli selvästikin väärässä paikassa väärään aikaan ja luultavasti myös väärässä seurassa.

      • Selvennystä asiaan!
        Poikani oli töistä palaamassa ja tämä tappaja ei tuntenut poikaani!
        Poikani oli siis yksin,ei minkäänlaisessa seurassa!
        Oli koulujen päätöslauntai ja siinä risteyksessä oli todella paljon ihmisiä liikenteessä!Tämä tekijä tallentui valvontakameralle ja myös ihmiset kuvasivat tapahtumaa!
        Tapahtumaaika poliisiraportissa on klo 21.25 kaiketi vieläkin luettavissa Järvenpään poliisitiedotteissa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe