Kannattaako perustaa latauspiste taloyhtiöön?

Anonyymi

Kannattaako sähköautojen latauspiste perustaa kerrostaloyhtiöön jonka lähellä on useita eri huoltamoita?

13

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kannata, parempi on puhua autoilijat ympäri käyttämään polttomoottoriautoja kun bensa-asemia on ympäristössä useita.

    • Anonyymi

      Kannattaako sitä täältä kysellä, kysy niistä huoltamoista

      • Anonyymi

        Jospa olisi kokemusta ja näkemystä joillain. Ja perusteluja.


      • Anonyymi

        Kannattaa kysellä joka paikasta.


    • Anonyymi

      Vähän asian vierestä, mutta jos paikkakunnalla on yksikin pikalatauspiste, niin silloin taloyhtiö voi kieltäytyä järjestämästä sähköautoilijalle latauspistettä talon parkkipaikalle. Yhdenvertaisuus muihin autoileviin osakkaisiin täyttyy tässä tapauksessa.

      • Anonyymi

        ^kiitokset, toit onnistuneesti tyhmyytesi julki.

        Pikalataus ei ole fiksua jatkuvaan käyttöön, koska se lyhentää akkujen käyttöikää. Sähköverkonkin kannalta on ongelmallista, jos autoja lataillaan pääasiassa päivällä. Joten yölataus. Ja sehän tosiaan onnistuu parhaiten oman asunnon parkkipaikalla.

        Tässä mielessä latauspisteiden rakentaminen on mielekästä. Tosin rahaa siinä palaa -> kannattaako moiseen ryhtyä? Parin latauspisteen lisääminen voi myöhemmin muuttua ongelmaksi, kun näille olisi enemmänkin ottajia. Jos tolpat ovat kovinkin elämää nähneitä (ja parkkipaikka muutoinkin), niin sitten kaikki kertarysäyksellä kuntoon? Jos paikkoja rakennetaan vain muutama, ne olisi varmaan syytä myydä osakkeina tai periä niistä korkeampaa vuokraa, ettei muut asukkaat joudu maksumiehiksi. Koko parkkipaikkaa upgreidattaessa kaikki hyötyvät (koska tällainen vaikuttaa myös asuntojen arvoon, vaikkei kaikilla sähköautoa olisikaan).

        Periaatteessa ulkovalaisimien, tolppien ym. käyttöikä on 30 vuotta, mutta taloyhtiöissä sinnitellään museokaman kanssa "koska maksaa". Asuin itsekin taannoin talossa, jonka pihalla 1 lampputolppa kaatui omia aikojaan, ruostuttuaan juuresta poikki. Eihän siinä muutoin vikaa, mutku joku voi jäädä alle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ^kiitokset, toit onnistuneesti tyhmyytesi julki.

        Pikalataus ei ole fiksua jatkuvaan käyttöön, koska se lyhentää akkujen käyttöikää. Sähköverkonkin kannalta on ongelmallista, jos autoja lataillaan pääasiassa päivällä. Joten yölataus. Ja sehän tosiaan onnistuu parhaiten oman asunnon parkkipaikalla.

        Tässä mielessä latauspisteiden rakentaminen on mielekästä. Tosin rahaa siinä palaa -> kannattaako moiseen ryhtyä? Parin latauspisteen lisääminen voi myöhemmin muuttua ongelmaksi, kun näille olisi enemmänkin ottajia. Jos tolpat ovat kovinkin elämää nähneitä (ja parkkipaikka muutoinkin), niin sitten kaikki kertarysäyksellä kuntoon? Jos paikkoja rakennetaan vain muutama, ne olisi varmaan syytä myydä osakkeina tai periä niistä korkeampaa vuokraa, ettei muut asukkaat joudu maksumiehiksi. Koko parkkipaikkaa upgreidattaessa kaikki hyötyvät (koska tällainen vaikuttaa myös asuntojen arvoon, vaikkei kaikilla sähköautoa olisikaan).

        Periaatteessa ulkovalaisimien, tolppien ym. käyttöikä on 30 vuotta, mutta taloyhtiöissä sinnitellään museokaman kanssa "koska maksaa". Asuin itsekin taannoin talossa, jonka pihalla 1 lampputolppa kaatui omia aikojaan, ruostuttuaan juuresta poikki. Eihän siinä muutoin vikaa, mutku joku voi jäädä alle...

        Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi. Tällaisia hidaslatuspaikkoja voidaan taloyhtiöissä yleensä rakentaa muutamia ilman suurempaa sähköremonttia. Mutta jos lähistöllä on yleinen latauspiste, ei niiden rakentamiselle ole perusteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi. Tällaisia hidaslatuspaikkoja voidaan taloyhtiöissä yleensä rakentaa muutamia ilman suurempaa sähköremonttia. Mutta jos lähistöllä on yleinen latauspiste, ei niiden rakentamiselle ole perusteita.

        > Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi.

        Tattis vaan, mutta tyhmyyden julkituontiin riittää 1 kerta.

        Pikalataus mallia mode 3 tai 4 (up to 22 / 100 kW) on tarkotettu tien päällä tehtäväksi. Jatkuvalla syötöllä käytettynä tämä voi lyhentää akkujen elinikää. Samoin se kaikein hitain Mode 1 lataus 6 A virralla tavallisesta töpselistä on vain "äärimmäinen hätävara". Perusvaihtoehto pitäisi olla Mode 2, millä isommatkin akut saa täyteen yön aikana.

        Nimenomaan näitä Mode 2 latauspisteitä tarvitaan asuintaloihin, koska huoltoasemilta ja kauppakeskuksista alkaa jo löytyä "välitankkausmahdollisuus" pitkän matkan tekijöille.

        Mode 2 on tarpeen myös lataushybrideille, joilla akusto riittää vain parinkymmenen km ajoon. Nämä kuuluu "tankata" yöllä kotiparkissa mielellään myös työpaikan päässä, jolloin työn ja kodin väli saadaan parhaimmillaan sahattua kokonaan sähköllä. Ei kukaan jaksa aamuin illoin käydä ½ h pikalatauksessa huoltoasemalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi.

        Tattis vaan, mutta tyhmyyden julkituontiin riittää 1 kerta.

        Pikalataus mallia mode 3 tai 4 (up to 22 / 100 kW) on tarkotettu tien päällä tehtäväksi. Jatkuvalla syötöllä käytettynä tämä voi lyhentää akkujen elinikää. Samoin se kaikein hitain Mode 1 lataus 6 A virralla tavallisesta töpselistä on vain "äärimmäinen hätävara". Perusvaihtoehto pitäisi olla Mode 2, millä isommatkin akut saa täyteen yön aikana.

        Nimenomaan näitä Mode 2 latauspisteitä tarvitaan asuintaloihin, koska huoltoasemilta ja kauppakeskuksista alkaa jo löytyä "välitankkausmahdollisuus" pitkän matkan tekijöille.

        Mode 2 on tarpeen myös lataushybrideille, joilla akusto riittää vain parinkymmenen km ajoon. Nämä kuuluu "tankata" yöllä kotiparkissa mielellään myös työpaikan päässä, jolloin työn ja kodin väli saadaan parhaimmillaan sahattua kokonaan sähköllä. Ei kukaan jaksa aamuin illoin käydä ½ h pikalatauksessa huoltoasemalla.

        Mitään pienintäkään syytä sähköauton lataukseen ei tällä hetkellä ole. Fossiiliset polttoaineet kun ovat aivan yhtä ympäristöystävälliset kun suurelta osin uudistattomasta energiasta tuotettu sähkö. Voihan autoilu siirtyä henkilöautojen osalta sähkökäyttöiseksi muutaman vuosikymmenen sisällä, se tosin vaatii kahden uuden ydinvoimalan rakentamisen siihen mennessä!


      • Anonyymi

        Nyt vaaditaankin jämäkkyyttä taloyhtiöiden hallituksissa, että torpataan heti alkuunsa kyselyt sähköautojen lataamiseksi. Jos yhdellekin antaa luvan, on silloin kaikille muillekin annettava sama mahdollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ^kiitokset, toit onnistuneesti tyhmyytesi julki.

        Pikalataus ei ole fiksua jatkuvaan käyttöön, koska se lyhentää akkujen käyttöikää. Sähköverkonkin kannalta on ongelmallista, jos autoja lataillaan pääasiassa päivällä. Joten yölataus. Ja sehän tosiaan onnistuu parhaiten oman asunnon parkkipaikalla.

        Tässä mielessä latauspisteiden rakentaminen on mielekästä. Tosin rahaa siinä palaa -> kannattaako moiseen ryhtyä? Parin latauspisteen lisääminen voi myöhemmin muuttua ongelmaksi, kun näille olisi enemmänkin ottajia. Jos tolpat ovat kovinkin elämää nähneitä (ja parkkipaikka muutoinkin), niin sitten kaikki kertarysäyksellä kuntoon? Jos paikkoja rakennetaan vain muutama, ne olisi varmaan syytä myydä osakkeina tai periä niistä korkeampaa vuokraa, ettei muut asukkaat joudu maksumiehiksi. Koko parkkipaikkaa upgreidattaessa kaikki hyötyvät (koska tällainen vaikuttaa myös asuntojen arvoon, vaikkei kaikilla sähköautoa olisikaan).

        Periaatteessa ulkovalaisimien, tolppien ym. käyttöikä on 30 vuotta, mutta taloyhtiöissä sinnitellään museokaman kanssa "koska maksaa". Asuin itsekin taannoin talossa, jonka pihalla 1 lampputolppa kaatui omia aikojaan, ruostuttuaan juuresta poikki. Eihän siinä muutoin vikaa, mutku joku voi jäädä alle...

        Mitäs jos ruvettaisiin kaikki upgreidaamaan.


      • Anonyymi
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Mitään pienintäkään syytä sähköauton lataukseen ei tällä hetkellä ole. Fossiiliset polttoaineet kun ovat aivan yhtä ympäristöystävälliset kun suurelta osin uudistattomasta energiasta tuotettu sähkö. Voihan autoilu siirtyä henkilöautojen osalta sähkökäyttöiseksi muutaman vuosikymmenen sisällä, se tosin vaatii kahden uuden ydinvoimalan rakentamisen siihen mennessä!

        > Mitään pienintäkään syytä sähköauton lataukseen ei tällä hetkellä ole. Fossiiliset polttoaineet kun ovat aivan yhtä ympäristöystävälliset

        Kusettaja hus pois. Sinun idiotismisi tiedetään eikä typeryyksiäsi kaivata tähänkään ketjuun.


    • Anonyymi

      Poljettava laturi olisi paras ratkaisu. Sähköauton omistaja voisi polkea yöt generaattoria, mikä lataisi sähköauton aamuun mennessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taisin tehdä virheen

      Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      74
      3800
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      182
      3035
    3. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2946
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

      Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2431
    5. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      363
      2230
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

      Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1870
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1575
    8. Miksi mediheli

      Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      33
      1437
    9. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1388
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

      Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1352
    Aihe