Kannattaako perustaa latauspiste taloyhtiöön?

Anonyymi

Kannattaako sähköautojen latauspiste perustaa kerrostaloyhtiöön jonka lähellä on useita eri huoltamoita?

13

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei kannata, parempi on puhua autoilijat ympäri käyttämään polttomoottoriautoja kun bensa-asemia on ympäristössä useita.

    • Anonyymi

      Kannattaako sitä täältä kysellä, kysy niistä huoltamoista

      • Anonyymi

        Jospa olisi kokemusta ja näkemystä joillain. Ja perusteluja.


      • Anonyymi

        Kannattaa kysellä joka paikasta.


    • Anonyymi

      Vähän asian vierestä, mutta jos paikkakunnalla on yksikin pikalatauspiste, niin silloin taloyhtiö voi kieltäytyä järjestämästä sähköautoilijalle latauspistettä talon parkkipaikalle. Yhdenvertaisuus muihin autoileviin osakkaisiin täyttyy tässä tapauksessa.

      • Anonyymi

        ^kiitokset, toit onnistuneesti tyhmyytesi julki.

        Pikalataus ei ole fiksua jatkuvaan käyttöön, koska se lyhentää akkujen käyttöikää. Sähköverkonkin kannalta on ongelmallista, jos autoja lataillaan pääasiassa päivällä. Joten yölataus. Ja sehän tosiaan onnistuu parhaiten oman asunnon parkkipaikalla.

        Tässä mielessä latauspisteiden rakentaminen on mielekästä. Tosin rahaa siinä palaa -> kannattaako moiseen ryhtyä? Parin latauspisteen lisääminen voi myöhemmin muuttua ongelmaksi, kun näille olisi enemmänkin ottajia. Jos tolpat ovat kovinkin elämää nähneitä (ja parkkipaikka muutoinkin), niin sitten kaikki kertarysäyksellä kuntoon? Jos paikkoja rakennetaan vain muutama, ne olisi varmaan syytä myydä osakkeina tai periä niistä korkeampaa vuokraa, ettei muut asukkaat joudu maksumiehiksi. Koko parkkipaikkaa upgreidattaessa kaikki hyötyvät (koska tällainen vaikuttaa myös asuntojen arvoon, vaikkei kaikilla sähköautoa olisikaan).

        Periaatteessa ulkovalaisimien, tolppien ym. käyttöikä on 30 vuotta, mutta taloyhtiöissä sinnitellään museokaman kanssa "koska maksaa". Asuin itsekin taannoin talossa, jonka pihalla 1 lampputolppa kaatui omia aikojaan, ruostuttuaan juuresta poikki. Eihän siinä muutoin vikaa, mutku joku voi jäädä alle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ^kiitokset, toit onnistuneesti tyhmyytesi julki.

        Pikalataus ei ole fiksua jatkuvaan käyttöön, koska se lyhentää akkujen käyttöikää. Sähköverkonkin kannalta on ongelmallista, jos autoja lataillaan pääasiassa päivällä. Joten yölataus. Ja sehän tosiaan onnistuu parhaiten oman asunnon parkkipaikalla.

        Tässä mielessä latauspisteiden rakentaminen on mielekästä. Tosin rahaa siinä palaa -> kannattaako moiseen ryhtyä? Parin latauspisteen lisääminen voi myöhemmin muuttua ongelmaksi, kun näille olisi enemmänkin ottajia. Jos tolpat ovat kovinkin elämää nähneitä (ja parkkipaikka muutoinkin), niin sitten kaikki kertarysäyksellä kuntoon? Jos paikkoja rakennetaan vain muutama, ne olisi varmaan syytä myydä osakkeina tai periä niistä korkeampaa vuokraa, ettei muut asukkaat joudu maksumiehiksi. Koko parkkipaikkaa upgreidattaessa kaikki hyötyvät (koska tällainen vaikuttaa myös asuntojen arvoon, vaikkei kaikilla sähköautoa olisikaan).

        Periaatteessa ulkovalaisimien, tolppien ym. käyttöikä on 30 vuotta, mutta taloyhtiöissä sinnitellään museokaman kanssa "koska maksaa". Asuin itsekin taannoin talossa, jonka pihalla 1 lampputolppa kaatui omia aikojaan, ruostuttuaan juuresta poikki. Eihän siinä muutoin vikaa, mutku joku voi jäädä alle...

        Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi. Tällaisia hidaslatuspaikkoja voidaan taloyhtiöissä yleensä rakentaa muutamia ilman suurempaa sähköremonttia. Mutta jos lähistöllä on yleinen latauspiste, ei niiden rakentamiselle ole perusteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi. Tällaisia hidaslatuspaikkoja voidaan taloyhtiöissä yleensä rakentaa muutamia ilman suurempaa sähköremonttia. Mutta jos lähistöllä on yleinen latauspiste, ei niiden rakentamiselle ole perusteita.

        > Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi.

        Tattis vaan, mutta tyhmyyden julkituontiin riittää 1 kerta.

        Pikalataus mallia mode 3 tai 4 (up to 22 / 100 kW) on tarkotettu tien päällä tehtäväksi. Jatkuvalla syötöllä käytettynä tämä voi lyhentää akkujen elinikää. Samoin se kaikein hitain Mode 1 lataus 6 A virralla tavallisesta töpselistä on vain "äärimmäinen hätävara". Perusvaihtoehto pitäisi olla Mode 2, millä isommatkin akut saa täyteen yön aikana.

        Nimenomaan näitä Mode 2 latauspisteitä tarvitaan asuintaloihin, koska huoltoasemilta ja kauppakeskuksista alkaa jo löytyä "välitankkausmahdollisuus" pitkän matkan tekijöille.

        Mode 2 on tarpeen myös lataushybrideille, joilla akusto riittää vain parinkymmenen km ajoon. Nämä kuuluu "tankata" yöllä kotiparkissa mielellään myös työpaikan päässä, jolloin työn ja kodin väli saadaan parhaimmillaan sahattua kokonaan sähköllä. Ei kukaan jaksa aamuin illoin käydä ½ h pikalatauksessa huoltoasemalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > Sähköautot ovat suunniteltu nimenomaan pikalataukselle, hidaslataus on tarkoitettu vain hätäratkaisuksi.

        Tattis vaan, mutta tyhmyyden julkituontiin riittää 1 kerta.

        Pikalataus mallia mode 3 tai 4 (up to 22 / 100 kW) on tarkotettu tien päällä tehtäväksi. Jatkuvalla syötöllä käytettynä tämä voi lyhentää akkujen elinikää. Samoin se kaikein hitain Mode 1 lataus 6 A virralla tavallisesta töpselistä on vain "äärimmäinen hätävara". Perusvaihtoehto pitäisi olla Mode 2, millä isommatkin akut saa täyteen yön aikana.

        Nimenomaan näitä Mode 2 latauspisteitä tarvitaan asuintaloihin, koska huoltoasemilta ja kauppakeskuksista alkaa jo löytyä "välitankkausmahdollisuus" pitkän matkan tekijöille.

        Mode 2 on tarpeen myös lataushybrideille, joilla akusto riittää vain parinkymmenen km ajoon. Nämä kuuluu "tankata" yöllä kotiparkissa mielellään myös työpaikan päässä, jolloin työn ja kodin väli saadaan parhaimmillaan sahattua kokonaan sähköllä. Ei kukaan jaksa aamuin illoin käydä ½ h pikalatauksessa huoltoasemalla.

        Mitään pienintäkään syytä sähköauton lataukseen ei tällä hetkellä ole. Fossiiliset polttoaineet kun ovat aivan yhtä ympäristöystävälliset kun suurelta osin uudistattomasta energiasta tuotettu sähkö. Voihan autoilu siirtyä henkilöautojen osalta sähkökäyttöiseksi muutaman vuosikymmenen sisällä, se tosin vaatii kahden uuden ydinvoimalan rakentamisen siihen mennessä!


      • Anonyymi

        Nyt vaaditaankin jämäkkyyttä taloyhtiöiden hallituksissa, että torpataan heti alkuunsa kyselyt sähköautojen lataamiseksi. Jos yhdellekin antaa luvan, on silloin kaikille muillekin annettava sama mahdollisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ^kiitokset, toit onnistuneesti tyhmyytesi julki.

        Pikalataus ei ole fiksua jatkuvaan käyttöön, koska se lyhentää akkujen käyttöikää. Sähköverkonkin kannalta on ongelmallista, jos autoja lataillaan pääasiassa päivällä. Joten yölataus. Ja sehän tosiaan onnistuu parhaiten oman asunnon parkkipaikalla.

        Tässä mielessä latauspisteiden rakentaminen on mielekästä. Tosin rahaa siinä palaa -> kannattaako moiseen ryhtyä? Parin latauspisteen lisääminen voi myöhemmin muuttua ongelmaksi, kun näille olisi enemmänkin ottajia. Jos tolpat ovat kovinkin elämää nähneitä (ja parkkipaikka muutoinkin), niin sitten kaikki kertarysäyksellä kuntoon? Jos paikkoja rakennetaan vain muutama, ne olisi varmaan syytä myydä osakkeina tai periä niistä korkeampaa vuokraa, ettei muut asukkaat joudu maksumiehiksi. Koko parkkipaikkaa upgreidattaessa kaikki hyötyvät (koska tällainen vaikuttaa myös asuntojen arvoon, vaikkei kaikilla sähköautoa olisikaan).

        Periaatteessa ulkovalaisimien, tolppien ym. käyttöikä on 30 vuotta, mutta taloyhtiöissä sinnitellään museokaman kanssa "koska maksaa". Asuin itsekin taannoin talossa, jonka pihalla 1 lampputolppa kaatui omia aikojaan, ruostuttuaan juuresta poikki. Eihän siinä muutoin vikaa, mutku joku voi jäädä alle...

        Mitäs jos ruvettaisiin kaikki upgreidaamaan.


      • Anonyymi
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Mitään pienintäkään syytä sähköauton lataukseen ei tällä hetkellä ole. Fossiiliset polttoaineet kun ovat aivan yhtä ympäristöystävälliset kun suurelta osin uudistattomasta energiasta tuotettu sähkö. Voihan autoilu siirtyä henkilöautojen osalta sähkökäyttöiseksi muutaman vuosikymmenen sisällä, se tosin vaatii kahden uuden ydinvoimalan rakentamisen siihen mennessä!

        > Mitään pienintäkään syytä sähköauton lataukseen ei tällä hetkellä ole. Fossiiliset polttoaineet kun ovat aivan yhtä ympäristöystävälliset

        Kusettaja hus pois. Sinun idiotismisi tiedetään eikä typeryyksiäsi kaivata tähänkään ketjuun.


    • Anonyymi

      Poljettava laturi olisi paras ratkaisu. Sähköauton omistaja voisi polkea yöt generaattoria, mikä lataisi sähköauton aamuun mennessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe