Alikulussa tapahtunut kuolemaan johtanut onnettomuus ei saa toistua. Nykyisellään Turengin aseman läheinen alikulkutunneli on oikeasti vaarallinen. Sille pitäisi tehdä jotain konkreettista, ettei sinne ajettaisi liian kovaa polkupyörillä ja varsinkaan sinne pääsisi autolla tai mopoilla. Sitäkin on nimittäin nähty että siitä on ajettu autolla ja mopoillakin. Suunnittelijat töihin ja alikulut turvallisemmiksi Janakkalassa!!!!
Rautiealikululle on tehtävä jotain.
17
131
Vastaukset
- Anonyymi
Miten? Millä ulkoisilla toimilla tämän onnettomuuden olisi voinut estää? Sen ymmärrän, että moottoriajoneuvojen pääsy sinne pitää estää varmuuden vuoksi, mutta millä estetään pyörien kolarointi?
Osanottoni onnettomuuden uhrin omaisille ja jaksamista onnettomuudessa mukana olleelle ja muille, joita asia koskee!- Anonyymi
En tunne sitä Turengin paikkaa, mutta ne alikulkuristeykset pitäisi suunnitella niin ettei ole pimeitä paikkoja. Esim X-kirjaimen muotoinen on paha, koska molemmista suunnista voi tulla urpoja , jotka kaahavat sokkona.
T-kirjaimen muotoinen on jo vähän turvallisempi, koska siinä pitää hiljentää.
Eli risteyksen pitää olla sen muotoinen, ettei sokkona ajamista tapahdu useammasta suunnasta.
- Anonyymi
Joo sellainenkin kohta jossa pitkähkön alikulun jälkeen kääntyy oikealle pyöräily ylämäkeen (eli toisesta näkymättömästä suunnasta tullaan mäkeä alas) ja muu kulku mahdollisuus ainoana, on jo vähäsen hankala tai vähäsen vaarallinen. Aina pitää tarkasti katsoa etteenpäin siinä ja en ole siitä kauhean kovaa ajanut kun en näe ketä sieltä tulee vastaan (sieltä putkesta tulkessa kohti sitä kääntyvää jo avointa mäkeä joka on kattamaton). Kerran oli lähellä ettei mäjäyttänyt vastaan tulevan toisen pyöräilijän kanssa yhteen kun kumpikin oltiin aika keskellä sitä väylää ja just ehti onneksi väistää. Hän tuli mäkeä siinä alas aika hujakkaa eli melko lujaa vauhtia ja itse olin siellä pimeässä tunnelissa lähestymässä sitä avointa kattamatonta kohtaa. silmät kestää siellä tuubissa kehittää pimeänäkövaiheen ja sitten siinä kattamattomassa kohdassa jossa vasta ihan jonkun verran avoimessa oltuaan huomaa ne vastaan tulevat vasta kun tulevat sieltä näkymättömästä kohtaa. Onneks suurin osa pysyy oikealla pyöräilijöistä, mikälie oli kun molemmat satuttiin sillä kertaa olemaan aika keskellä väylää.. ehkä molemmat kuvitteli ettei siinä mitään voi sattua ja joku kiire oli olevinaan ja ajatukset muualla? Mutta meni vaan läheltä eikä sattunuy mitään.! Ja tuo mainitsemani alikulku on pikkuisessa Lounais Suomen pikku kaupungissa ja entisen historiallisen ykköstien alta kohti kaupunkia mentäessä lähiön puolla jo.. aika lähellä siinä on joki ja siltakin ja jos suuntaa pieneen kauppakeskus alueeseen niin tuon alikulun jälkeen on heti toinen alikulku ja 90 asteen käännös sinne alikulku tunneliin.. Ja sitä ennen on kolmen kevyenliikenteen (No oikeasti siis kahdenkevyenliikenteen väylän osuminen siihen, mutta kun se yksi jakaantuu siinä Kahteen suuntaan) väylän osuminen siihen alikulku kohtaan. Turha ehkä sanoa mutta ne on sitten tietenkin siihen kohtaan pientä alamäkeä ne kevyenliikenteen väylät että oikeastaan toivon että ei ne kovaa menevät jalkapotkulaudat lisäänny kun tuossa kohtaa voi mäjäyttää muutenkin ikävästi jos ei katso tarkkaan risteävää kevyttä liikennettä että joku moottoroitu ei tuohon kohtaan kauhean hyvin ehkä sovi mukaan eli tulee vaaraa! Mopon edes kuulee jos joku omituinen haluaa tuon kohdan vetää mopolla läpi eli siitä alapuolelta tosiaan..
- Anonyymi
Esim. Mäkeläntiestä ja Seppäläntiestä jatkuvat pyörätiet sekä Lammintien vartta kulkena pyörätie muodostava -risteyksen. Paikassa myös ylileveäksi kasvaneet pensaat peittävät näkyvyysen. Paikassa liikkuu paljon koululaisia ja vaaratilanteita paljon. Onneksi kukaan ei tuossa ole vielä henkeään nenettänyt. Kuntaa ei kiinnosta koska Lammintie on valtion tie. Ihmeellistä vastuun siirtämistä.
- Anonyymi
Ei vastuun siirtämistä, mutta toisen
tontille ei saa rakentaa.
- Anonyymi
Olisi hyvä rakentaa pyörätien alikulku siten, että siihen pitää ajaa ylämäkeä, niin polkupyörällä nopeudet ei kasva liian suureksi.
- Anonyymi
Lienee sitten ylikulku ,)
- Anonyymi
Eihän Turengissa ole mitään radan alikulkua, siis sellaista, jossa kuljetaan raiteiden alta.
- Anonyymi
Kommenttisi selitti juuri sen, miten täällä osataan törmaillä joka paikassa.
- Anonyymi
Mikähän sitten mielestäsi on nimeltään alikulkutunneli mikä menee radan alitse. Olen kulkenut satoja kertoja radan alta tunnelista Turengissa.
- Anonyymi
Olen jossain nähnyt sellaisia "hidastusportteja", jotka joutuu kiertämään ja siksi vauhti pakosti tippuu. Niihin kunnon heijastusnauhat ja värikkäitä muutenkin! Loppuu kaahaaminen!!
- Anonyymi
Myös liikennevalot tai Stop- merkki jonka jälkeen korotus tiehen. Mikäli ei pysähdy Stop-merkkiin niin melekonen lento, toimii.
Mutta töyssyn oltava maltillinen että myös rollaattoeilla, pyörätuolilla yms. pääsee yli. Ei tehdä Janakkalaa enää yhtään liikuntaesteisvastaisemmaksi mitä se jo nyt on.
- Anonyymi
Suurin osa on asenteesta kiinni. Autoilijan pitää pystyä pysähtymään sillä matkalla, jonka näkee. Pyöräilijällä toimii sama. Lisäksi kannattaa säilyttää oma puoli eli muistaa oikeanpuoleinen liikenne. Kypärä kans.
Toki näkyvyyttä voi parantaa monissa kohdin liikenteessä. Kierrettävät hidasteet pakottaisivat hidastamaan. - Anonyymi
Hidaste-esteet, jotka pakottavat pyöräilijät noudattamaan järkeviä nopeuksia ajaessaan alikulkuun, on ainoa toimiva ratkaisu. Tällaisissa kapeikoissa ei kaksi yli-innokasta, vauhtisokeaa pyöräilijää mahdu kohtaamaan toisiaan turvallisesti.
Samainen alikulku on myös turvaton jalankulkijalle, kun kamikaze fillaristi rynnii 30-35 km/h nopeudella samalle osuudelle. Oman vauhtinsa huumassa leijuva pyöräilijä on vaaraksi itselleen, toisille pyöräilijöille ja jalankulkijoille.
Pyöräilijöiden törttöilyille pitää saada toimiva ja riittävän voimakkaasti sanktioitu rangaistuskäytäntö. Ei ne muuten opi. Tankojuopumuksesta ei yleensä saa kuin korkeintaan torut. Päiväsakkomekanismi pitää ulottaa koskemaan myös pyöräilijöitä, tämä voisi saada jotain rotia osaan porukoista. Valtaosa pyöräilijöistä kuuluu tähän alimpaan 6€/vrk sosiaaliluokkaan, joten päiväsakkojen määrä pitää säätää suhteellisen suureksi. - Anonyymi
Eihän alikulkutunneli aiheuta idiotismia. Ei älyn omaava ihminen kaahaa''sokkona''jos ei tiedä mitä edessä on. miksi tee syytätte tunnelia?
- Anonyymi
Tunnelin ongelma on se ylämäki turenkiin päin tultaessa. Itse pyöräilen paljon kyseisestä tunnelista ja aina keskustaa kohti tulee ajettua aivan liian kovaa tunneliin jotta selviäisi mahdollisimman helpolla jyrkästä mäestä. Toiseen suuntaan ongelmaa ei ole koska itsesuojeluvaisto sanoo että älä aja kovaa joku itseni kaltainen pöhlö tulee täysillä vastaan ja leikkaa vastaantulijan puolelle jotta pääsisi mäen ylös. Vaikka nyt itse olen parantanut tapani siinä niin luulen että ainut keino parantaa turvallisuutta on tehdä joku hidaste, valojen parannus ja seinien maalaus vaaleaksi ei muuta kun lisää vauhtia koska silloin tunneli vaikuttaa avarammalta mutta yhtälailla se yllätys on silti vastassa kulman takana. Jokin hidaste on ainoa lääke.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631503Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271365Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701308Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2171181- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201031Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271027- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että282946IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel307943