Rautiealikululle on tehtävä jotain.

Anonyymi

Alikulussa tapahtunut kuolemaan johtanut onnettomuus ei saa toistua. Nykyisellään Turengin aseman läheinen alikulkutunneli on oikeasti vaarallinen. Sille pitäisi tehdä jotain konkreettista, ettei sinne ajettaisi liian kovaa polkupyörillä ja varsinkaan sinne pääsisi autolla tai mopoilla. Sitäkin on nimittäin nähty että siitä on ajettu autolla ja mopoillakin. Suunnittelijat töihin ja alikulut turvallisemmiksi Janakkalassa!!!!

17

121

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten? Millä ulkoisilla toimilla tämän onnettomuuden olisi voinut estää? Sen ymmärrän, että moottoriajoneuvojen pääsy sinne pitää estää varmuuden vuoksi, mutta millä estetään pyörien kolarointi?
      Osanottoni onnettomuuden uhrin omaisille ja jaksamista onnettomuudessa mukana olleelle ja muille, joita asia koskee!

      • Anonyymi

        En tunne sitä Turengin paikkaa, mutta ne alikulkuristeykset pitäisi suunnitella niin ettei ole pimeitä paikkoja. Esim X-kirjaimen muotoinen on paha, koska molemmista suunnista voi tulla urpoja , jotka kaahavat sokkona.

        T-kirjaimen muotoinen on jo vähän turvallisempi, koska siinä pitää hiljentää.

        Eli risteyksen pitää olla sen muotoinen, ettei sokkona ajamista tapahdu useammasta suunnasta.


    • Anonyymi

      Joo sellainenkin kohta jossa pitkähkön alikulun jälkeen kääntyy oikealle pyöräily ylämäkeen (eli toisesta näkymättömästä suunnasta tullaan mäkeä alas) ja muu kulku mahdollisuus ainoana, on jo vähäsen hankala tai vähäsen vaarallinen. Aina pitää tarkasti katsoa etteenpäin siinä ja en ole siitä kauhean kovaa ajanut kun en näe ketä sieltä tulee vastaan (sieltä putkesta tulkessa kohti sitä kääntyvää jo avointa mäkeä joka on kattamaton). Kerran oli lähellä ettei mäjäyttänyt vastaan tulevan toisen pyöräilijän kanssa yhteen kun kumpikin oltiin aika keskellä sitä väylää ja just ehti onneksi väistää. Hän tuli mäkeä siinä alas aika hujakkaa eli melko lujaa vauhtia ja itse olin siellä pimeässä tunnelissa lähestymässä sitä avointa kattamatonta kohtaa. silmät kestää siellä tuubissa kehittää pimeänäkövaiheen ja sitten siinä kattamattomassa kohdassa jossa vasta ihan jonkun verran avoimessa oltuaan huomaa ne vastaan tulevat vasta kun tulevat sieltä näkymättömästä kohtaa. Onneks suurin osa pysyy oikealla pyöräilijöistä, mikälie oli kun molemmat satuttiin sillä kertaa olemaan aika keskellä väylää.. ehkä molemmat kuvitteli ettei siinä mitään voi sattua ja joku kiire oli olevinaan ja ajatukset muualla? Mutta meni vaan läheltä eikä sattunuy mitään.! Ja tuo mainitsemani alikulku on pikkuisessa Lounais Suomen pikku kaupungissa ja entisen historiallisen ykköstien alta kohti kaupunkia mentäessä lähiön puolla jo.. aika lähellä siinä on joki ja siltakin ja jos suuntaa pieneen kauppakeskus alueeseen niin tuon alikulun jälkeen on heti toinen alikulku ja 90 asteen käännös sinne alikulku tunneliin.. Ja sitä ennen on kolmen kevyenliikenteen (No oikeasti siis kahdenkevyenliikenteen väylän osuminen siihen, mutta kun se yksi jakaantuu siinä Kahteen suuntaan) väylän osuminen siihen alikulku kohtaan. Turha ehkä sanoa mutta ne on sitten tietenkin siihen kohtaan pientä alamäkeä ne kevyenliikenteen väylät että oikeastaan toivon että ei ne kovaa menevät jalkapotkulaudat lisäänny kun tuossa kohtaa voi mäjäyttää muutenkin ikävästi jos ei katso tarkkaan risteävää kevyttä liikennettä että joku moottoroitu ei tuohon kohtaan kauhean hyvin ehkä sovi mukaan eli tulee vaaraa! Mopon edes kuulee jos joku omituinen haluaa tuon kohdan vetää mopolla läpi eli siitä alapuolelta tosiaan..

    • Anonyymi

      Esim. Mäkeläntiestä ja Seppäläntiestä jatkuvat pyörätiet sekä Lammintien vartta kulkena pyörätie muodostava -risteyksen. Paikassa myös ylileveäksi kasvaneet pensaat peittävät näkyvyysen. Paikassa liikkuu paljon koululaisia ja vaaratilanteita paljon. Onneksi kukaan ei tuossa ole vielä henkeään nenettänyt. Kuntaa ei kiinnosta koska Lammintie on valtion tie. Ihmeellistä vastuun siirtämistä.

      • Anonyymi

        Ei vastuun siirtämistä, mutta toisen
        tontille ei saa rakentaa.


    • Anonyymi

      Olisi hyvä rakentaa pyörätien alikulku siten, että siihen pitää ajaa ylämäkeä, niin polkupyörällä nopeudet ei kasva liian suureksi.

      • Anonyymi

        Lienee sitten ylikulku ,)


    • Anonyymi

      Eihän Turengissa ole mitään radan alikulkua, siis sellaista, jossa kuljetaan raiteiden alta.

      • Anonyymi

        Kommenttisi selitti juuri sen, miten täällä osataan törmaillä joka paikassa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Mikähän sitten mielestäsi on nimeltään alikulkutunneli mikä menee radan alitse. Olen kulkenut satoja kertoja radan alta tunnelista Turengissa.


    • Anonyymi

      Olen jossain nähnyt sellaisia "hidastusportteja", jotka joutuu kiertämään ja siksi vauhti pakosti tippuu. Niihin kunnon heijastusnauhat ja värikkäitä muutenkin! Loppuu kaahaaminen!!

      • Anonyymi

        Myös liikennevalot tai Stop- merkki jonka jälkeen korotus tiehen. Mikäli ei pysähdy Stop-merkkiin niin melekonen lento, toimii.
        Mutta töyssyn oltava maltillinen että myös rollaattoeilla, pyörätuolilla yms. pääsee yli. Ei tehdä Janakkalaa enää yhtään liikuntaesteisvastaisemmaksi mitä se jo nyt on.


    • Anonyymi

      Suurin osa on asenteesta kiinni. Autoilijan pitää pystyä pysähtymään sillä matkalla, jonka näkee. Pyöräilijällä toimii sama. Lisäksi kannattaa säilyttää oma puoli eli muistaa oikeanpuoleinen liikenne. Kypärä kans.

      Toki näkyvyyttä voi parantaa monissa kohdin liikenteessä. Kierrettävät hidasteet pakottaisivat hidastamaan.

    • Anonyymi

      Hidaste-esteet, jotka pakottavat pyöräilijät noudattamaan järkeviä nopeuksia ajaessaan alikulkuun, on ainoa toimiva ratkaisu. Tällaisissa kapeikoissa ei kaksi yli-innokasta, vauhtisokeaa pyöräilijää mahdu kohtaamaan toisiaan turvallisesti.

      Samainen alikulku on myös turvaton jalankulkijalle, kun kamikaze fillaristi rynnii 30-35 km/h nopeudella samalle osuudelle. Oman vauhtinsa huumassa leijuva pyöräilijä on vaaraksi itselleen, toisille pyöräilijöille ja jalankulkijoille.

      Pyöräilijöiden törttöilyille pitää saada toimiva ja riittävän voimakkaasti sanktioitu rangaistuskäytäntö. Ei ne muuten opi. Tankojuopumuksesta ei yleensä saa kuin korkeintaan torut. Päiväsakkomekanismi pitää ulottaa koskemaan myös pyöräilijöitä, tämä voisi saada jotain rotia osaan porukoista. Valtaosa pyöräilijöistä kuuluu tähän alimpaan 6€/vrk sosiaaliluokkaan, joten päiväsakkojen määrä pitää säätää suhteellisen suureksi.

    • Anonyymi

      Eihän alikulkutunneli aiheuta idiotismia. Ei älyn omaava ihminen kaahaa''sokkona''jos ei tiedä mitä edessä on. miksi tee syytätte tunnelia?

    • Anonyymi

      Tunnelin ongelma on se ylämäki turenkiin päin tultaessa. Itse pyöräilen paljon kyseisestä tunnelista ja aina keskustaa kohti tulee ajettua aivan liian kovaa tunneliin jotta selviäisi mahdollisimman helpolla jyrkästä mäestä. Toiseen suuntaan ongelmaa ei ole koska itsesuojeluvaisto sanoo että älä aja kovaa joku itseni kaltainen pöhlö tulee täysillä vastaan ja leikkaa vastaantulijan puolelle jotta pääsisi mäen ylös. Vaikka nyt itse olen parantanut tapani siinä niin luulen että ainut keino parantaa turvallisuutta on tehdä joku hidaste, valojen parannus ja seinien maalaus vaaleaksi ei muuta kun lisää vauhtia koska silloin tunneli vaikuttaa avarammalta mutta yhtälailla se yllätys on silti vastassa kulman takana. Jokin hidaste on ainoa lääke.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe