Miksi Teslan UMC ei lataa josnsen sukopistokkeen laittaa väärin päin?
Tuossa videolla näytetään kun pistoke on kytkettynä normaalisti, mutta vilkuttaa punaista valoa ja kun sen pistokkeen irroittaa ja laittaa toisinpöin niin toimii?
https://youtu.be/PNTTa9A8lko
Miksi Tesla UMC ei toimi jos laittaa sukopistokkeen "väärin päin"?
6
215
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo "ongelma" on vain 3-vaihe umc.llä koska 3-vaihe järjestelmä vaatii vaiheen ja nollan omaan pisteeseensä.
- Anonyymi
Aha, eli videofilmaaja oli raksinut 3-vaiheumcstä ylimääräiset vaihepiuhat pois, ja tehnyt diy-laturin?
- Anonyymi
Miten 3-vaihejärjestelmä & tesla? 3 vaihepistoke ok- talossa -> samoin päin 3 -vaihetta teslassa OK, 1-1, 2-2, 3-3, 0 & maa. Varmaan joku sopimus tässä, koska muuten käy kuin voimavirtasirkkkelillä l. pyörii väärin päin.
No entäs normi nolla-vaihe-maa? Pohjoiskorealainen 30€ rälläkkäkin pyörii aina oikein päin oli pistoke mitenpäin hyvänsä? Eikö sitä kuulu ladata ollenkaan lamppusähköllä? - Anonyymi
1. Mikä on umc ?
2. Mitenkäs tuollaisen Teslan lataus onnistuisi Filippiineillä?
Filippiineillä pistorasian 2 nastan välillä on n. 240 V / 60 Hz jännite, MUTTA kumpikaan nasta EI OLE nolla, vaan ovat 2 eri vaihetta.
Lisäksi 99% maan pistorasioista on sellaisia, joissa ei ole ainakaan oikeaa maadoitusta. Eli joko ei ole maadoitusta lainkaan, tai on ns. feikkimaadoitus, eli on maadoitusreikä, joka ei ole kytketty mihinkään.
Tarkkaileeko Tesla kenties sitä, että toisen virtanastan pitää olla yhteydessä maadoitukseen ?
Jos kyllä, niin se tarkoittaisi Filippiineillä sitä, että sinulla on 3 huonoa vaihtoehtoa:
1) Käytä suojaerotusmuuntajaa. Teknisesti itseasissa todella hyvä noissa olosuhteissa, mutta ison virran kestävä suojaerotusmuuntaja maksaa paljon, eli halvalla et tästä selviä !
2) Et voi ladata ollenkaan (ei kiva vaihtoehto tämäkään).
3) kytke 2-nastainen virtakaapeli, ja maadoitus auton päässä kiinni suoraan toiseen vaiheeseen. Auto kyllä latautuu, mutta auton rungossa on joko 120 V (jos maadoitus kytkettiin vaiheeseen L1 tai L2) tai 207 V (jos maadoitus kytkettiin vaiheeseen L3) jännite verrattuna maahan. Auton rungosta latauksen aikana saa siis vaarallisen (ja mahdollisesti tappavan) joko 120 V tai 207 V sähköiskun! Jos tämän vaihtoehdon valitset, niin pidä huoli, ettei esim. joku lapsi juokse auton luokse ja kosketa autoa! En siis suosittele, ellei käytössäsi ole luotettavasti lukittavaa autotallia ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Mikä on umc ?
2. Mitenkäs tuollaisen Teslan lataus onnistuisi Filippiineillä?
Filippiineillä pistorasian 2 nastan välillä on n. 240 V / 60 Hz jännite, MUTTA kumpikaan nasta EI OLE nolla, vaan ovat 2 eri vaihetta.
Lisäksi 99% maan pistorasioista on sellaisia, joissa ei ole ainakaan oikeaa maadoitusta. Eli joko ei ole maadoitusta lainkaan, tai on ns. feikkimaadoitus, eli on maadoitusreikä, joka ei ole kytketty mihinkään.
Tarkkaileeko Tesla kenties sitä, että toisen virtanastan pitää olla yhteydessä maadoitukseen ?
Jos kyllä, niin se tarkoittaisi Filippiineillä sitä, että sinulla on 3 huonoa vaihtoehtoa:
1) Käytä suojaerotusmuuntajaa. Teknisesti itseasissa todella hyvä noissa olosuhteissa, mutta ison virran kestävä suojaerotusmuuntaja maksaa paljon, eli halvalla et tästä selviä !
2) Et voi ladata ollenkaan (ei kiva vaihtoehto tämäkään).
3) kytke 2-nastainen virtakaapeli, ja maadoitus auton päässä kiinni suoraan toiseen vaiheeseen. Auto kyllä latautuu, mutta auton rungossa on joko 120 V (jos maadoitus kytkettiin vaiheeseen L1 tai L2) tai 207 V (jos maadoitus kytkettiin vaiheeseen L3) jännite verrattuna maahan. Auton rungosta latauksen aikana saa siis vaarallisen (ja mahdollisesti tappavan) joko 120 V tai 207 V sähköiskun! Jos tämän vaihtoehdon valitset, niin pidä huoli, ettei esim. joku lapsi juokse auton luokse ja kosketa autoa! En siis suosittele, ellei käytössäsi ole luotettavasti lukittavaa autotallia !Tuollainen "filippiinien" sähköjärjestelmä on myös osassa USA:ta. Kahden vaiheen välistä saadaan 220 V ja vaiheen ja nollan välistä yleisempi 110 V.
- Anonyymi
Vähän epäilyttää että tuossa videossa talon pistorasiassa on vikaa tai pahimmillaan kytketty väärin. Oikein kytketyssä shukopistorasiassa ei ole mitään väliä kumminpäin pistoke on koska autokaan ei ole erikseen maadoitettu suoraan maakontaktiin.
Tuntuisi oudolta että Teslan laturi olisi rakennettu siten että se tekisi mittauksen vaiheen ja maadotuskoskettimen välistä. Mutta toisaalta tuo laturi on tuollainen kummajainen johon voi vaihtaa joko shukopistokkeen tai voimakoskettimen, joten kytkentä voi olla hyvinkin erikoinen.
Tuossa videon tilanteessa suosittelisin talon omistajalle pistorasian kytkentöjen tarkistamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?
Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https3604175En sitten aio sinua odotella
Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e831779- 441536
Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"
Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan631520En vain ole riittävä
Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o291360Oon pahoillani että
Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(591321Kuka sinä oikeen olet
Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej521319Persut vajosivat pinnan alle
Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka2011306Hei, vain sinä voit tehdä sen.
Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change81208- 281205