Miksi Teslan UMC ei lataa josnsen sukopistokkeen laittaa väärin päin?
Tuossa videolla näytetään kun pistoke on kytkettynä normaalisti, mutta vilkuttaa punaista valoa ja kun sen pistokkeen irroittaa ja laittaa toisinpöin niin toimii?
https://youtu.be/PNTTa9A8lko
Miksi Tesla UMC ei toimi jos laittaa sukopistokkeen "väärin päin"?
6
555
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo "ongelma" on vain 3-vaihe umc.llä koska 3-vaihe järjestelmä vaatii vaiheen ja nollan omaan pisteeseensä.
- Anonyymi
Aha, eli videofilmaaja oli raksinut 3-vaiheumcstä ylimääräiset vaihepiuhat pois, ja tehnyt diy-laturin?
- Anonyymi
Miten 3-vaihejärjestelmä & tesla? 3 vaihepistoke ok- talossa -> samoin päin 3 -vaihetta teslassa OK, 1-1, 2-2, 3-3, 0 & maa. Varmaan joku sopimus tässä, koska muuten käy kuin voimavirtasirkkkelillä l. pyörii väärin päin.
No entäs normi nolla-vaihe-maa? Pohjoiskorealainen 30€ rälläkkäkin pyörii aina oikein päin oli pistoke mitenpäin hyvänsä? Eikö sitä kuulu ladata ollenkaan lamppusähköllä? - Anonyymi
1. Mikä on umc ?
2. Mitenkäs tuollaisen Teslan lataus onnistuisi Filippiineillä?
Filippiineillä pistorasian 2 nastan välillä on n. 240 V / 60 Hz jännite, MUTTA kumpikaan nasta EI OLE nolla, vaan ovat 2 eri vaihetta.
Lisäksi 99% maan pistorasioista on sellaisia, joissa ei ole ainakaan oikeaa maadoitusta. Eli joko ei ole maadoitusta lainkaan, tai on ns. feikkimaadoitus, eli on maadoitusreikä, joka ei ole kytketty mihinkään.
Tarkkaileeko Tesla kenties sitä, että toisen virtanastan pitää olla yhteydessä maadoitukseen ?
Jos kyllä, niin se tarkoittaisi Filippiineillä sitä, että sinulla on 3 huonoa vaihtoehtoa:
1) Käytä suojaerotusmuuntajaa. Teknisesti itseasissa todella hyvä noissa olosuhteissa, mutta ison virran kestävä suojaerotusmuuntaja maksaa paljon, eli halvalla et tästä selviä !
2) Et voi ladata ollenkaan (ei kiva vaihtoehto tämäkään).
3) kytke 2-nastainen virtakaapeli, ja maadoitus auton päässä kiinni suoraan toiseen vaiheeseen. Auto kyllä latautuu, mutta auton rungossa on joko 120 V (jos maadoitus kytkettiin vaiheeseen L1 tai L2) tai 207 V (jos maadoitus kytkettiin vaiheeseen L3) jännite verrattuna maahan. Auton rungosta latauksen aikana saa siis vaarallisen (ja mahdollisesti tappavan) joko 120 V tai 207 V sähköiskun! Jos tämän vaihtoehdon valitset, niin pidä huoli, ettei esim. joku lapsi juokse auton luokse ja kosketa autoa! En siis suosittele, ellei käytössäsi ole luotettavasti lukittavaa autotallia ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Mikä on umc ?
2. Mitenkäs tuollaisen Teslan lataus onnistuisi Filippiineillä?
Filippiineillä pistorasian 2 nastan välillä on n. 240 V / 60 Hz jännite, MUTTA kumpikaan nasta EI OLE nolla, vaan ovat 2 eri vaihetta.
Lisäksi 99% maan pistorasioista on sellaisia, joissa ei ole ainakaan oikeaa maadoitusta. Eli joko ei ole maadoitusta lainkaan, tai on ns. feikkimaadoitus, eli on maadoitusreikä, joka ei ole kytketty mihinkään.
Tarkkaileeko Tesla kenties sitä, että toisen virtanastan pitää olla yhteydessä maadoitukseen ?
Jos kyllä, niin se tarkoittaisi Filippiineillä sitä, että sinulla on 3 huonoa vaihtoehtoa:
1) Käytä suojaerotusmuuntajaa. Teknisesti itseasissa todella hyvä noissa olosuhteissa, mutta ison virran kestävä suojaerotusmuuntaja maksaa paljon, eli halvalla et tästä selviä !
2) Et voi ladata ollenkaan (ei kiva vaihtoehto tämäkään).
3) kytke 2-nastainen virtakaapeli, ja maadoitus auton päässä kiinni suoraan toiseen vaiheeseen. Auto kyllä latautuu, mutta auton rungossa on joko 120 V (jos maadoitus kytkettiin vaiheeseen L1 tai L2) tai 207 V (jos maadoitus kytkettiin vaiheeseen L3) jännite verrattuna maahan. Auton rungosta latauksen aikana saa siis vaarallisen (ja mahdollisesti tappavan) joko 120 V tai 207 V sähköiskun! Jos tämän vaihtoehdon valitset, niin pidä huoli, ettei esim. joku lapsi juokse auton luokse ja kosketa autoa! En siis suosittele, ellei käytössäsi ole luotettavasti lukittavaa autotallia !Tuollainen "filippiinien" sähköjärjestelmä on myös osassa USA:ta. Kahden vaiheen välistä saadaan 220 V ja vaiheen ja nollan välistä yleisempi 110 V.
- Anonyymi
Vähän epäilyttää että tuossa videossa talon pistorasiassa on vikaa tai pahimmillaan kytketty väärin. Oikein kytketyssä shukopistorasiassa ei ole mitään väliä kumminpäin pistoke on koska autokaan ei ole erikseen maadoitettu suoraan maakontaktiin.
Tuntuisi oudolta että Teslan laturi olisi rakennettu siten että se tekisi mittauksen vaiheen ja maadotuskoskettimen välistä. Mutta toisaalta tuo laturi on tuollainen kummajainen johon voi vaihtaa joko shukopistokkeen tai voimakoskettimen, joten kytkentä voi olla hyvinkin erikoinen.
Tuossa videon tilanteessa suosittelisin talon omistajalle pistorasian kytkentöjen tarkistamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 377088
Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu353721Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka533632Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu463514- 563101
Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1253087Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod342779- 342652
Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint272445Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1252418