Mitä suuruusluokkaa on sivutoimisen opettajan tuntipalkka, esim. amk:ssa 4h/viikko?Sivutulonahan tästä menee paljon veroa...
Sillä kyselen jos itse pääsen, että paljonko palkkaa pyytää vai ovatko nämä ns. kiinteitä palkkoja riippuen ammattivuosista yms.
Sivutoimisen opettajan palkka?
5
1822
Vastaukset
- tietoa
Riippuu jonkin verran aineesta. Itse kun olin yliopistossa vetämässä muutamia tunteja sivutoimisena niin palkka oli 22-25 euroa tunnissa. Tietääkseni se on aika lailla sama amk:ssa. Jos et tee muuta tyota niin ei tuosta sen enempää veroa mene.
Palkkoja ei näissä piireissä toivota vaan on kiinteät taulukot joita noudatetaan. - ope
Kiinteitä palkkoja riippuu onko korkeakoulututkinto, opettajan pätevyys, ammattivuosista jne. Noin 40 €/tunti on aika lähellä totuutta.
- Ehkä...
Kiitos vastauksista!
Teen tosiaan muuta päivätyötä ja tämä on ns. harkinnan alla jos tekisi 2. työnä (jos ottavat). Eihän tuolla taida hankkia ihan sitäkään nettona mitä "tavallisesta" työssä kun tuosta menee verot isolla prosentilla, mutta kokemus on arvokas kun olen hakemassa opettaja-amk:hon... - OPE
Ehkä... kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Teen tosiaan muuta päivätyötä ja tämä on ns. harkinnan alla jos tekisi 2. työnä (jos ottavat). Eihän tuolla taida hankkia ihan sitäkään nettona mitä "tavallisesta" työssä kun tuosta menee verot isolla prosentilla, mutta kokemus on arvokas kun olen hakemassa opettaja-amk:hon...Sulla on nyt hieman veronmaksun perusteet hukassa....
Itse opetan useissa eri oppilaitoksissa sivutoimisesti päätyöni ohella. Olen ns. asiantuntijaluennoitsija, enkä siis virallien "tuntiopettaja", joten palkkiot ovat hieman (2-10e)tuntiopettajaa suuremmat. Suurempi palkka johtuu siitä, että esim. luentojen suunnittelusta ei minulle makseta mitään, vaan luentopalkkio maksetaan ainoastaan pidetyistä oppitunneista. Erikseen palkattu tuntiopettaja voi taas "kirjata" tehtyjä tunteja myös suunnittelusta yms. Hänellä on useimmiten myös määritelty tietty tuntimäärä opetusvelvollisuutta/viikko.
Verotuksesta: Ei verottajaa kiinnosta pätkääkään teetkö yhtä, kahta vai viittä eri työtä. Sitä kiinnostaa vaan tienaamasi vuoden KOKONAISANSIO. Itselläni on esim. kaksi verokorttia, joissa nolemmissa on sama veroprosentti. Toinen on sivutulokortti, josta saa myös ottaa kopioita. Tälläkin hetkellä minulla on samalla prosentilla varustettu kortti ainakin viidessä eri paikassa. - Ehkä...
OPE kirjoitti:
Sulla on nyt hieman veronmaksun perusteet hukassa....
Itse opetan useissa eri oppilaitoksissa sivutoimisesti päätyöni ohella. Olen ns. asiantuntijaluennoitsija, enkä siis virallien "tuntiopettaja", joten palkkiot ovat hieman (2-10e)tuntiopettajaa suuremmat. Suurempi palkka johtuu siitä, että esim. luentojen suunnittelusta ei minulle makseta mitään, vaan luentopalkkio maksetaan ainoastaan pidetyistä oppitunneista. Erikseen palkattu tuntiopettaja voi taas "kirjata" tehtyjä tunteja myös suunnittelusta yms. Hänellä on useimmiten myös määritelty tietty tuntimäärä opetusvelvollisuutta/viikko.
Verotuksesta: Ei verottajaa kiinnosta pätkääkään teetkö yhtä, kahta vai viittä eri työtä. Sitä kiinnostaa vaan tienaamasi vuoden KOKONAISANSIO. Itselläni on esim. kaksi verokorttia, joissa nolemmissa on sama veroprosentti. Toinen on sivutulokortti, josta saa myös ottaa kopioita. Tälläkin hetkellä minulla on samalla prosentilla varustettu kortti ainakin viidessä eri paikassa.Pitänee kysyä lisää veroasiasta. Enpä ole vielä perehtynyt sen enempää, mutta luulin vain kun verokortissa on toinen osa jossa lukee että toimitetaan sivutoimen työnantajalle ja siinä % korkea. Se siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185121Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332792- 342629
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302418Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭211640- 1181637
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101540Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231304- 951168
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351153