Nopein palkankorotus

Anonyymi

Antti Rinne sai LISÄÄ palkkiota 1217 euroo ja kun ministeeitä on 19 eli entistä enemmä niin heille myös

Hallitukseen on tulossa kolminkertainen määrä valtiosihteereitä - useampi eduskunnasta pudonnut saa huippupestin ja 10 000 e/kk
Rinteen hallituksen ministereiden avuksi palkataan kaksinkertainen määrä apukäsiä. Useampi entinen kansanedustaja saa valtiosihteerin pestin ja 10 000 euroa kuukaudessa.

mistä rahat kaikkeen, se vaa huolestuttaapi.

30

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tarvitse olla huolissaan, kyllä niihin aiotut varat ovat olleet korkoa tuottamassa, eivät ne kenenkään rahapussista ole kerättyjä !
      Et nauttisi linnunlaulusta tai kukkaniittyjen sulokkuudesta?

    • Anonyymi

      Edellinen Kokoomus-Keskusta-hallitus hukkasi 200 miljoonaa soten asiantuntijaryhmään ja sen lausuntoihin, joista ei ollut mitään apua, enimmäkseen kai siksi
      ettei ko. hallitus kuitenkaan arvostanut ja kuunnellut asiantuntijoita.
      Sote meni pieleen. Rahat taivaan tuuliin.
      2/3 kunnista velkaantui pahoin,
      koska ne olivat sitoutuneet soteen ja sen pohjalta tekemään suunnitelmia ja sopimuksia palveluista, joita ei sitten tarvittukaan, mutta rahaa paloi siinäkin - montako sataa miljoona yhteensä ?

    • Anonyymi

      Mikset menyt aikanasi itse eduskuntaan, kun suurisuisena osaat ja tiedät muka päättäjiä paremmin?

      Suoraan sanoen aina vain tyytymätöntä porukkaa tänne pesiytyneinä, kun ette alan palstalla enää päde?

      Liian kapea-alaista päätöntä hallitusten moittimista alkaa keskustelumuotonne olemaan, leppoiselle 70 palstalle!

      • Anonyymi

        Tiedot ovat faktaa tämän vuoden Kauppalehdistä. Kauppalehti on talouslehti.
        Onko Kauppalehti siis suurisuinen ?
        Ainakin se osaa analysoida taloutta.

        Kuka sen määrää millaista tällä palstalla pitää olla ?
        Kaikki 70 ihmiset eivät ole vielä dementoituneet muistelemaan nuoruuden auringonlaskuja, kansanlauluja ja sananlaskujen merkityksiä, joita he eivät enää muista tai tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedot ovat faktaa tämän vuoden Kauppalehdistä. Kauppalehti on talouslehti.
        Onko Kauppalehti siis suurisuinen ?
        Ainakin se osaa analysoida taloutta.

        Kuka sen määrää millaista tällä palstalla pitää olla ?
        Kaikki 70 ihmiset eivät ole vielä dementoituneet muistelemaan nuoruuden auringonlaskuja, kansanlauluja ja sananlaskujen merkityksiä, joita he eivät enää muista tai tajua.

        Ei tietenkään kaikki ole pelkästään mainitsemistasi hyv istä asioista kiinnostuneet, mutta myöntänet poliittisen orioitumisenne saaneen suhteettomasti tilaa he heh.

        Eivät kaikki ole markkinatalouden aivopesemiä, tai edes sitoutuneita tässäkään joukossa, vaikka pitäisit ohjenuoranasi Taloussanomien referoimista unissasikin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedot ovat faktaa tämän vuoden Kauppalehdistä. Kauppalehti on talouslehti.
        Onko Kauppalehti siis suurisuinen ?
        Ainakin se osaa analysoida taloutta.

        Kuka sen määrää millaista tällä palstalla pitää olla ?
        Kaikki 70 ihmiset eivät ole vielä dementoituneet muistelemaan nuoruuden auringonlaskuja, kansanlauluja ja sananlaskujen merkityksiä, joita he eivät enää muista tai tajua.

        Mitä sitä tietämistäsi täällä markkinoit ja loistat, ihan kun ei kiinnostuneet osaisi itse lukea niin pörssitietoja kuin Kauppalehteä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitä tietämistäsi täällä markkinoit ja loistat, ihan kun ei kiinnostuneet osaisi itse lukea niin pörssitietoja kuin Kauppalehteä!

        Keskustelun avaaja ja aihe antaa tilaa ajatustenvaihtoon valtion rahanjaosta.
        Eikö tämä ole keskustelupalsta ?
        Pitääkö s i n u l t a kysyä l u p a mihin saa vastata ?

        Mene itse muihin aiheiseen ja ketjuihin, jos et täällä osaa vastata aloitukseen mitään, vain arvostella toisten vastauksia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään kaikki ole pelkästään mainitsemistasi hyv istä asioista kiinnostuneet, mutta myöntänet poliittisen orioitumisenne saaneen suhteettomasti tilaa he heh.

        Eivät kaikki ole markkinatalouden aivopesemiä, tai edes sitoutuneita tässäkään joukossa, vaikka pitäisit ohjenuoranasi Taloussanomien referoimista unissasikin!

        Täällä on ilahduttavaa aktivoitumista päivän asioihin.
        Tietämättömät voivat jatkaa keskustelua vaikkapa aiheesta:
        "Kuinka monta minuuttia keität munaasi ?"

        Sehän oli pitkään ykkösaihe ja ikuisuuketju täällä.


    • Anonyymi

      Kansan valitsema eduskunta aloittaa työnsä haukkujen saattelemana, kelvoton kansa ei osaa valita päättäjiään.
      Minä tyydyn tilanteeseen ja seuraan mitä tuleman pitämän.

      • Anonyymi

        Minäkin odotan ihan rauhassa mitä tuleman pitää.
        Oppositio on kaitten sitä mieltä, että suurin osa kansasta on liian tyhmiä päättämään ketä äänestää.
        Happamia sanoi kettu . . .


    • Anonyymi

      Mikäs kelvoton kansa tässä olisi ilmennyt, -rakit haukkuu ja hallituskaravaani Antti Rinteen johdolla hakeutuu tehtäviinsä!
      Onnea heille ja oppositiolle puheterapiaa kuin myös muutamille tänne!

    • Anonyymi

      Valtiosihteerit valmistelevat asioita, joita hallitus toteuttaa.
      Ehkä valtiosihteetereitä on hyvä olla riittävästi, ei se tule maksamaan ainakaan enemmän kuin edellisen hallituksen vain yhteen asiaan eli soteen turhaan satsaama 200 miljoonan asiantuntijaryhmä, jota ei arvostettu, ei kuunneltu.
      Lopputulos oli fiasko.

    • Anonyymi

      Ihan asiallisesti, eikö edellinen hallitus saanut mitään aikaan?

      • Anonyymi

        Vaikea vastata mitään, kun Kokoomuskaan ei ole mikään puolue oikeastaan.
        Se ei aja vapaata markkinataloutta, vaan on täysi pro business-kerho.
        EK:n ja lobbarein ääni. Lukuunottamatta joitakin poikkeuksia, mutta he eivät ole kerhossa vallassa.


    • Anonyymi

      Sai edellinen hallitus aikaan taksiuudistuksen. Tulos nyt on
      arvioitavana.

    • Anonyymi

      Edellinen hallitus pelasti suomen konkurssilta kun komissio aikoi ottaa taloutemme holhoukseen joka oli Rinteen aikaansaannos, nyt sama heppu lupaa ihmeen tapahtuvan vaikka lama tulossa.
      Uskoo ken uskoo minä en usko.

    • Anonyymi

      Kyllä tämä nyt hyväksi tästä muuttuu.
      Köyhä eläkeläinen saa nyt 50€/kk.
      Tulot nyt sitten 11725€/kk (netto).

      • Anonyymi

        Onko näin suurta korotusta pien-eläkeläinen saanut koskaan eläkkeeseen ?
        Jos 500000:kin eläkeläistä kuuluu alimpaan kastiin eli saa eläkettä alle eurooppalaisen köyhyysrajan,
        korotus tekee yhteensä 25 milliä.
        Arvostan sitä suuresti, vaikkei sillä köyhyydestä nousta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko näin suurta korotusta pien-eläkeläinen saanut koskaan eläkkeeseen ?
        Jos 500000:kin eläkeläistä kuuluu alimpaan kastiin eli saa eläkettä alle eurooppalaisen köyhyysrajan,
        korotus tekee yhteensä 25 milliä.
        Arvostan sitä suuresti, vaikkei sillä köyhyydestä nousta.

        Arvio, kk:ssa ?


      • Anonyymi

        Minä en valita 800 € eläkkeestäni koska se riittää elämiseen.


    • Anonyymi

      Oma palkankorotus läpi viikossa, työttömän aktiivimalli pois ehkä vuodessa-kahdessa.

      - Pääministeri nopsajalka

    • Anonyymi

      Antti 1217€/kk.
      Köyhä eläkeläinen 50€/kk.

      • Anonyymi

        Huima on korotus, mutta se korotus on yhdelle henkilölle, pääministerin palkkaan.
        Se ei valtion kustannuksia sinänsä lisää kokonaisuuden, 55 miljardin (?) budjetin huomioonottaen.

        Ollaanko me yli miljoona eläkeläistä pääministereitä ?

        Minieläkkeen saajat eivät paljon saa, mutta eipä meillä ole pääministerin vastuuta eikä hommiakaan.
        Voidaan lekotella ja haukkua häntä jos huvittaa, ja monia näyttää huvittavan.


    • Anonyymi

      Iltis kertookin tästä

      Näin Rinne perustelee valtiosihteerien ja erityisavustajien lisäystä: ”Oikein mitoitettu”
      Tänään
      Pääministeri Antti Rinne (sd) perustelee valtiosihteerien ja ministerien erityisavustajien lisäämistä työssä jaksamisella.

      • Anonyymi

        Ja kohta ne lähtee pitkälle lomalle,
        ja onhan niillä "joululomakin" aika pitkä,
        mutta homma on raskas kaikin puolin ja
        päivät pitkiä. En kadehdi.
        Miten se Soini sanoikaan:
        Riitti olla kansan kusitolppana.


    • Hieno hallitus! Kavereita ei jätetä, vaan pestataan valtiosihteereiksi kelkasta pudonneet kansanedustajat ja ex-ministerit ja maksetaan heille kymppitonni kuussa. Sipilällä oli 4 valtiosihteeriä, mutta Rinne tarvitsee hallitukseensa 14. Ja pääministerille oman.
      Työnantajapuoli on ilkeyksissään ruvennut vastustamaan luvattuja korotuksia, kyllä on nyt pantava kova kovaa vastaan!

      • Anonyymi

        Ehkä on vähän periaatteistakin kysymys? Sipilä on ollut yritysjohtaja.
        Sipilän tyyli on "minä olen pomo ja minä päätän, minä en kuuntele ketään, minä en tarvitse kenenkään neuvoja".
        Sipilä ei halunnut minkään asiantuntijana neuvoja kuunnella.
        Ehkä siksi hän ei palkannut niitä enempää.

        Kumminkin oli 200 miljoonaa maksanut sote-työryhmä,
        jota e i kuunneltu sitäkään. Kävi niinkuin kävi.


    • Oma suu on lähempänä kuin kontin suu. Kuinkahan suuren säästön aktiivimalli toi valtion talouteen?
      Nyt siitä luovutaan. Mahtaako summa riittää valtiosihteereiden aiheuttamiin kustannuksiin.

      • Anonyymi

        Mitähän säästöä aktiivimalli toi ?
        Työttömät pistettiin viidennen kerran konsulttien kalleille kursseille opettelemaan työnhakua
        ja tilastollisesti (muka) työttömyys aleni.
        Tilasto, tilasto ja emävalhe = aktiivimalli.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4214
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1789
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1539
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1360
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1331
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1329
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      202
      1318
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1205
    Aihe