Japa helmien käsittely?

Kia

Minua on askarruttanut muuan kysymys: Miten japa rukous helminauhaa tulisi käsitellä?

Minulla on tulasi-puusta tehty rukousnauha ja pussi sille. Voinko kuitenkin niin siltä tuntuessa pitää japahelmiä esim. kaulassani tai ranteeseeni kiedottuna? Jos tuntuu hyvältä niin.

Missä minun tulee säilyttää japahelminauhaa? Voinko laittaa ne sänkyni yläpuolelle suojelemaan minua yöunilla? Vai onko ainoa paikka tämä kankainen pussi? Ja missä sitä pussia voi säilyttää?

Kia

24

1632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huu

      siinä vastaus!
      En tiiä sun japadapahelmistäs, mutta jos niitä on se sata ja päälle, niin ne on tarkoitettu siihen mantran hokemiseen, joten 1 helmi/japadapa/haukion kala/om mani padme hum!
      Tuskin ne helmet siitä paleltuu vaikka ripustaisit ne pihapuuhun talvella.
      Ne vain karaistuisivat nääs!(vahvemmaks!)
      Onhan ne nääs tula-puusta nääs!
      Pussit tyhjiks! On mun periaatteeni, mutta anteeks, jos loukkaa; säähän voit vaikka pestä sen pussin, niin se niinku silleen puhdistautus!
      Oomnamoo shivaa shivaja nama um!

      • Kia

        Asiatonta.
        108 helmeä on.
        Jotain tasoa, pliis.

        Kia


      • huu
        Kia kirjoitti:

        Asiatonta.
        108 helmeä on.
        Jotain tasoa, pliis.

        Kia

        Älä ota sitä vakavasti!
        Valitettavasti helmesi eivät ole elämää suurempi asia, ja jos arvostat helmiäsi, on se oikein, ja jos teet sen kunnioituksella, on se sama mitä niille teet(ajatuksella).
        Kosketa niitä!
        Ne pitävät rakastavasta kosketuksestasi ja Sinun läheisyydestäsi.
        Ne on sinun henkilökohtaisesti; ei kenenkään muun!
        Ympyrä minkä ne muodostavat on vertaus elämän kiertokulusta ja se, että pidät niitä mukana yhdistää menneen ja tulevan kohdallasi!


      • Kia
        huu kirjoitti:

        Älä ota sitä vakavasti!
        Valitettavasti helmesi eivät ole elämää suurempi asia, ja jos arvostat helmiäsi, on se oikein, ja jos teet sen kunnioituksella, on se sama mitä niille teet(ajatuksella).
        Kosketa niitä!
        Ne pitävät rakastavasta kosketuksestasi ja Sinun läheisyydestäsi.
        Ne on sinun henkilökohtaisesti; ei kenenkään muun!
        Ympyrä minkä ne muodostavat on vertaus elämän kiertokulusta ja se, että pidät niitä mukana yhdistää menneen ja tulevan kohdallasi!

        Thänx!

        Kia


      • govinda madhava das
        Kia kirjoitti:

        Thänx!

        Kia

        tulasi-helmet on hyvä pitää aina pussissa (joka tulee olla puhdas), mutta jos haluat pitää niitä kaulassa, niin se on ok, tosin esim. srila prabhupada tahtoi että oppilaat aina pitäisivät helmet pussissa. kyllä ne voi laittaa sängyn päätyyn roikkumaan yöksi ja pyytää tulsi-devilta hyvät yöt :) jos vahingossa tiputat helmet esim. lattialle, nosta ne sitten sen jälkeen otsallesi ja pyydä tulasilta anteeksi, näin loukkaus on mitätöity. tulasin kanssa täytyy olla varovainen, japa-helmet ovat meidän tärkein ase mayaa, eli harhaa vastaan. ei sit muuta kuin:

        hare krsna hare krsna krsna krsna hare hare
        hare rama hare rama rama rama hare hare


      • huu
        govinda madhava das kirjoitti:

        tulasi-helmet on hyvä pitää aina pussissa (joka tulee olla puhdas), mutta jos haluat pitää niitä kaulassa, niin se on ok, tosin esim. srila prabhupada tahtoi että oppilaat aina pitäisivät helmet pussissa. kyllä ne voi laittaa sängyn päätyyn roikkumaan yöksi ja pyytää tulsi-devilta hyvät yöt :) jos vahingossa tiputat helmet esim. lattialle, nosta ne sitten sen jälkeen otsallesi ja pyydä tulasilta anteeksi, näin loukkaus on mitätöity. tulasin kanssa täytyy olla varovainen, japa-helmet ovat meidän tärkein ase mayaa, eli harhaa vastaan. ei sit muuta kuin:

        hare krsna hare krsna krsna krsna hare hare
        hare rama hare rama rama rama hare hare

        tällaisesta pilkunnussimansekopäisestä suhtautumisesta johtui mun eka kommenttini!
        Suvaitsevaisuutta toivotan!
        Harekrishna-liike on sekopäistä rapupatamayaa. joka ei heijasta syvällistä intialaista viisautta, vaan kahlitsee ja tekee yleensä palvojansa säälittäväksi rituaalipelleks!


      • Ajay
        huu kirjoitti:

        tällaisesta pilkunnussimansekopäisestä suhtautumisesta johtui mun eka kommenttini!
        Suvaitsevaisuutta toivotan!
        Harekrishna-liike on sekopäistä rapupatamayaa. joka ei heijasta syvällistä intialaista viisautta, vaan kahlitsee ja tekee yleensä palvojansa säälittäväksi rituaalipelleks!

        Taas yksi täysin perustelematon kommentti ihmiseltä, joka ei tiedä Hare Krishnoista yhtään mitään. Puheistasi kuulee, että et ole edes vaivautunut tutustumaan yhteenkään Srila Prabhupadan kirjoista. Haukut vain ihmisiä, jotka tekevät jotain mihin et itse ikinä pystyisi. Itse kunnioitan Hare Krishnoja, koska he elävät niinkuin opettavat. He pystyvät elämään selibaatissa, olemaan tiukkoja kasvissyöjiä, luopumaan uhkapeleistä ja päihteistä. Se on jotain mihin sinä et pysty ja siksi olet heille kateellinen.

        Tsemppiä Krishnat!

        Hare Krishna Hare Krishna
        Krishna Krishna Hare Hare
        Hare Rama Hare Rama
        Rama Rama Hare Hare


      • huu
        Ajay kirjoitti:

        Taas yksi täysin perustelematon kommentti ihmiseltä, joka ei tiedä Hare Krishnoista yhtään mitään. Puheistasi kuulee, että et ole edes vaivautunut tutustumaan yhteenkään Srila Prabhupadan kirjoista. Haukut vain ihmisiä, jotka tekevät jotain mihin et itse ikinä pystyisi. Itse kunnioitan Hare Krishnoja, koska he elävät niinkuin opettavat. He pystyvät elämään selibaatissa, olemaan tiukkoja kasvissyöjiä, luopumaan uhkapeleistä ja päihteistä. Se on jotain mihin sinä et pysty ja siksi olet heille kateellinen.

        Tsemppiä Krishnat!

        Hare Krishna Hare Krishna
        Krishna Krishna Hare Hare
        Hare Rama Hare Rama
        Rama Rama Hare Hare

        Lähdetään vaikka siitä, että olen esimerkiksi ollut kauemmin kasvissyöjä, kuin minkä ikäinen olet, eli kohta tulee 30 vuotta täyteen.


      • Ajay
        huu kirjoitti:

        Lähdetään vaikka siitä, että olen esimerkiksi ollut kauemmin kasvissyöjä, kuin minkä ikäinen olet, eli kohta tulee 30 vuotta täyteen.

        Olet varmaan myös kehittänyt kaikki mystiset jooga-sidhit täyteen mittaan, kun pystyt tiedostamaan ihmisten iän edes näkemättä heitä.


      • huu
        Ajay kirjoitti:

        Olet varmaan myös kehittänyt kaikki mystiset jooga-sidhit täyteen mittaan, kun pystyt tiedostamaan ihmisten iän edes näkemättä heitä.

        että eipä ne siddhit ole sinullakaan senkään vertaa kohdallaan, vaikka kuinka pokkuroisit ja itseäsi kiduttaisit.
        Jos satuin olemaan oikeassa, johtui se lähinnä kypsymättömyydestäsi, joka heijastuu tekstistäsi.


      • Gopi-girlie
        huu kirjoitti:

        että eipä ne siddhit ole sinullakaan senkään vertaa kohdallaan, vaikka kuinka pokkuroisit ja itseäsi kiduttaisit.
        Jos satuin olemaan oikeassa, johtui se lähinnä kypsymättömyydestäsi, joka heijastuu tekstistäsi.

        Entä jos on kuljettanut japa-helmiä pitkin häpyään toistuvasti? Ja kokenut sen myös henkisesti äärimmäisen nautinnolliseksi.


      • huu
        Gopi-girlie kirjoitti:

        Entä jos on kuljettanut japa-helmiä pitkin häpyään toistuvasti? Ja kokenut sen myös henkisesti äärimmäisen nautinnolliseksi.

        silloin palvot siis seksuaalisuuden alempia jumalia, jotka ovat kuitenkin osa suurta jumaluutta, ja sekään ei ole sinänsä väärin.
        Henkinen nautinto ei ole niin varma, kuin fyysinen, ja jos mietit sitä henkistä osiota, että liittyykö siihen eräänlaista kielletyn hedelmän makua, esim. että helmet ovat jonkun toisen ts. nautit siitä, että teet väärin, niin se ei taida olla kuitenkaan hyväksi.


      • gopi-girlie
        huu kirjoitti:

        silloin palvot siis seksuaalisuuden alempia jumalia, jotka ovat kuitenkin osa suurta jumaluutta, ja sekään ei ole sinänsä väärin.
        Henkinen nautinto ei ole niin varma, kuin fyysinen, ja jos mietit sitä henkistä osiota, että liittyykö siihen eräänlaista kielletyn hedelmän makua, esim. että helmet ovat jonkun toisen ts. nautit siitä, että teet väärin, niin se ei taida olla kuitenkaan hyväksi.

        Tuntuu kuin itse Sri Krishna hyväilisi minua kun hyväilen itseäni japa-helmillä. Kuin olisin Krishnan morsian.


      • gopi-girlie
        gopi-girlie kirjoitti:

        Tuntuu kuin itse Sri Krishna hyväilisi minua kun hyväilen itseäni japa-helmillä. Kuin olisin Krishnan morsian.

        Poikakaverini on kyllä aivan liikaa innostunut Krishnatietoisuudesta. Minä muka lietson hänen himojaan! Mitä väärää siinä muka voisi olla??


      • huu
        gopi-girlie kirjoitti:

        Poikakaverini on kyllä aivan liikaa innostunut Krishnatietoisuudesta. Minä muka lietson hänen himojaan! Mitä väärää siinä muka voisi olla??

        on liikaa, mutta et voi sitä toisen puolesta päättää.
        Ongelma taitaa olla sinulla lietsojalla?


      • gopi-girlie
        huu kirjoitti:

        on liikaa, mutta et voi sitä toisen puolesta päättää.
        Ongelma taitaa olla sinulla lietsojalla?

        Minulla on pitkä läpikuultava yöasu, jonka alla olen alasti. Minusta se on miellyttävä, eikä lietsova. Näin haluan Krishnankin näkevän minut. Vai onko poikaystäväni mustasukkainen??? Mielestäni olen vain kaunis.


    • Bhaga

      Tässä lyhyet ohjeet miten Japamalaa (japa-helmet) tulisi käsitellä. Tämä vain niille, jotka ovat kiinnostuneita kuulemaan miten Srila Prabhupadan seuraajat käsittelevät Japamalaa. Kerron tässä vain ne asiat, mitkä muistuvat ensiksi mieleen.

      Kädet pitää aina pestä ennen Japamalaan koskemista.

      Japamalaa ei saa viedä mihinkään likaiseen paikkaan, kuten vessaan.

      Japamala kuuluu meditoitaessa pitää Japa-pussissa. Tämä pussi myös suojaa Japamalaa ja estää sitä koskemasta lattiaan, tai muuhun likaiseen objektiin. Pussi saa siis koskea lattiaan, mutta sen sisällä oleva Japamala ei saisi koskea lattiaan. Jos niin kuitenkin vahingossa käy, pitäisi sen jälkeen koskettaa helmillä otsaa anteeksipyynnöksi.

      Japamalaa voi myös pitää kaulassa, kun sitä ei käytä, mutta ranteen ympärillä pitämistä en oikein suosittele, koska tässä paikassa säilytettynä se saattaa joutua kontaktiin monien epäpuhtaiden pintojen kanssa (esim. temppelissä kumarrettaessa).

      Itse en myöskään nuku niin, että jalkani osoittavat alttaria, Krishnan kuvia, Japamalaa tai pyhiä kirjoituksia kohti.

      Ei noista kaikista nyt aluksi tarvitse hirveää stressiä ottaa, mutta kuitenkin perusidea taisi tulla selväksi. :D

      Hare Krishna!

      • gaborone

        Nehän on vaan väline. Tuollainen kohtelu jollekkin maalliselle esineelle..... Haloo!
        Mulle japa-mitkä-lie-helmet ei oo sen arvokkaammat kuin jalassani olevat sukatkaan siinä mielessä, että ne on vaan väline.... Lopultakin mikään hyöty niistä mantroista ei ole korun ansiota.....

        Hare Krishna!


      • Bhaga
        gaborone kirjoitti:

        Nehän on vaan väline. Tuollainen kohtelu jollekkin maalliselle esineelle..... Haloo!
        Mulle japa-mitkä-lie-helmet ei oo sen arvokkaammat kuin jalassani olevat sukatkaan siinä mielessä, että ne on vaan väline.... Lopultakin mikään hyöty niistä mantroista ei ole korun ansiota.....

        Hare Krishna!

        Kyse onkin siitä, etteivät ne ole maallinen esine. Yleensä japamala tehdään pyhästä tulasi-puusta ja ei näin ollen eroa Tulasi-devistä itsestään. Jo tämä on riittävä syy osoittaa helmille kunnioitusta.

        Hare Krishna!


      • gaborone
        Bhaga kirjoitti:

        Kyse onkin siitä, etteivät ne ole maallinen esine. Yleensä japamala tehdään pyhästä tulasi-puusta ja ei näin ollen eroa Tulasi-devistä itsestään. Jo tämä on riittävä syy osoittaa helmille kunnioitusta.

        Hare Krishna!

        Okei... Voiko sitä tehdä mistään muusta? Jos voi, niin mistä?

        Hare Krishna!


      • Bhaga
        gaborone kirjoitti:

        Okei... Voiko sitä tehdä mistään muusta? Jos voi, niin mistä?

        Hare Krishna!

        Voi ne tehdä melkein mistä puusta vain. Kuitenkin Neem-puu ja Tulasi ovat parhaat. Voit jopa tehdä japamalan narunpätkästä, johon sidot solmuja. Keinoja on monia. Pääasia on kuitenkin meditointi, eikä se miten japamala valmistetaan.


      • gaborone
        Bhaga kirjoitti:

        Voi ne tehdä melkein mistä puusta vain. Kuitenkin Neem-puu ja Tulasi ovat parhaat. Voit jopa tehdä japamalan narunpätkästä, johon sidot solmuja. Keinoja on monia. Pääasia on kuitenkin meditointi, eikä se miten japamala valmistetaan.

        Jos teen ne eri materiaalista, onko ne niin pyhät kuin jos tekisin ne Neem-puusta tai Tulasista (mitä noi kaks sitten onkaan...)...?

        Sulle muuten erityiskiitos kun oot auttanut mua niin hirveesti! Hindulaisuus kun ei oo mistään yksinkertaisimmasta päästä uskontona... Uskaltaisin väittää että ennemminkin monimutkaisin!

        Hare Krishna(tän sanominen alkaa olla jo ihan hauskaa!)!


      • gopi-girlie
        gaborone kirjoitti:

        Jos teen ne eri materiaalista, onko ne niin pyhät kuin jos tekisin ne Neem-puusta tai Tulasista (mitä noi kaks sitten onkaan...)...?

        Sulle muuten erityiskiitos kun oot auttanut mua niin hirveesti! Hindulaisuus kun ei oo mistään yksinkertaisimmasta päästä uskontona... Uskaltaisin väittää että ennemminkin monimutkaisin!

        Hare Krishna(tän sanominen alkaa olla jo ihan hauskaa!)!

        Mielestäni ne ovat poikaystävälleni nyt entistä pyhemmät. Hän muistaa niistä ainiaan myös minut! Luulen että myös Krishna muistaa minut, ovathan ne koskettaneet minua pyhimmistä pyhimmistä paikoistani.


      • Bhaga
        gaborone kirjoitti:

        Jos teen ne eri materiaalista, onko ne niin pyhät kuin jos tekisin ne Neem-puusta tai Tulasista (mitä noi kaks sitten onkaan...)...?

        Sulle muuten erityiskiitos kun oot auttanut mua niin hirveesti! Hindulaisuus kun ei oo mistään yksinkertaisimmasta päästä uskontona... Uskaltaisin väittää että ennemminkin monimutkaisin!

        Hare Krishna(tän sanominen alkaa olla jo ihan hauskaa!)!

        Vaikka tekisitkin ne eri materiaalista, niin käyttötarkoitus, johon niitä käytät tekee niistä pyhät. Kaikki aineellinen, jota käytetään Krishnan palvelukseen muuttuu automaattisesti henkiseksi, eli pyhäksi. Samalla tavoin kuin rautanaula muuttuu tulen kaltaiseksi, jos se laitetaan tuleen. Tavoitteena on tietysti henkistää kaikki mahdollinen. :o)

        Se on totta, ettei hindulaisuus ole aina kovin yksinkertaista, mutta se juuri tekee siitä niin mielenkiintoista, että tietoa on paljon.

        Hare Krishna (ei kyllästytä tämän sanominen vielä edes yhdeksän vuoden jälkeen)! :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3075
    3. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3074
    4. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3070
    5. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe