Kilpirauhanen vajaatoiminta

Anonyymi

Mulla on lievä kilpirauhasen vajaatoiminta johon lääkäri ei nähnyt tarvetta alottaa lääkitystä. Tsh vähän yli viitearvojen muut arvot hyvät. Voiko olla haittaa tai hyötyä jos käytän päivittäin jodi lisää jossa 150 mikrogrammaa jodia? Ruokavaliossa ei oo maitotuotteita pahemmin...muutama viipale juustoa mutta ei maitoa. käytän jodioitua suolaa.

11

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jodia ja seleeniä kohtuudella, ja kannattaa käydä mittauttamassa ferritiini ja hemoglobiini (jos ei ole vielä mitattu). Jos on raudanpuutetta, sekin voi aiheuttaa samoja oireita kuin kilpirauhasen vajaatoiminta.

      Jodista joskus voi olla haittaa, jos on autoimmuunitulehdus kilpirauhasessa, mutta yleisesti se on tärkeä kilpirauhasen toiminnan kannalta.

      • Anonyymi

        ei oo haittaa? Mitä mieltä ootte merileväkapseleista? Niissähä on jodia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei oo haittaa? Mitä mieltä ootte merileväkapseleista? Niissähä on jodia...

        En kyllä mitään suuria annoksia söisi jodia, jos ei ole mitattu jodinpuutosta.

        Onko sinulla sitten pahoja kilpirauh.vajaatoimintaan viittaavia oireita? Onko ollut pitkään?


      • Anonyymi

        Onko järkevää alkaa itse "tohtoroimaan" pientä vajausta, kun lääkäri on jo todennut sen tarpeettomaksi?


      • Anonyymi

        Valtaosa lääkäreistä toteaa varhaisen vajjishoidon tarpeettomaksi.
        Odotellaan autoimmuunituhon kiihtymistä.
        Typerää


    • Anonyymi

      Mulla on tsh 4.2. T4v 17. Tpoab negatiivinen. Onko silloin kyse vielä kilpirauhasen vajaatoiminnasta?

      • Anonyymi

        Ei ollut arvot minullakaan tuon kummemmat, mutta oireet sitä vastoin jäätävät. Thyroxin auttoi mutta ei se terveeksi tee.


    • Anonyymi

      Kilpirauhasta ei pidä puoskaroida omatoimisesti!

      • Anonyymi

        ThyroidUK:n foorumilla tuhannet kertovat olonsa korjaantuneen itse lääkiten.
        Lääkärien toiminta sensijaan on puoskarointia. Vain verikoearvoja hoidetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ThyroidUK:n foorumilla tuhannet kertovat olonsa korjaantuneen itse lääkiten.
        Lääkärien toiminta sensijaan on puoskarointia. Vain verikoearvoja hoidetaan.

        "itse lääkiten"?? Mihin oikein pyrit?

        Paljon määrätään nykyään koelääkityksiä, koska potilas haluaa, ja sitten käy niin, että näitä reseptejä vain uusitaan eikä varsinaista vajaatoimintaa välttämättä olisi koskaan tullutkaan.

        Parempi olisi seurata tilannetta pitempään, etenkin jos vasta-aineita ei ole.


    • Anonyymi

      Hei mene kiinalainen lääketiede sieltä saat apua kilpirauhasen vajaa toimintaa.Tarkoitan sillä akupunktio hoitaja Voit lukea kiinalainen lääketiede kilpirauhasen vajaa toiminta.Saat hyvät neuvot vaivoihin ja hoitoon mikä tehoaa.Suosittelen tätä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe