Korjaamossa oli N47 F31 bemari jossa 170tkm mittarissa, ketju oli venynyt paljon pidemmäksi kuin uusi, myös ketjun lenkin oli väljistyneet, rattaiden hampaat teroittuneet.
Mitä tuota kun katsoi niin tuli mieleen että olisi hyvä vaihtaa kaikki ajoissa eikä odotella ongelmia. Isommat leveämmät rattaat ja järeampi ketju tarvitsisi että olisi ongelmaton myös kun kilometrejä mittarissa.
En usko että tuollainen ketjullinen jakopää kestää moottorin mukana loppuun asti jos ei vaihda kuluvia osia.
Ketjullinen jakopää, N47, B47, B48, max 200tkm ja vaihto
3
3623
Vastaukset
- Anonyymi
"Isommat leveämmät rattaat ja järeampi ketju tarvitsisi että olisi ongelmaton myös kun kilometrejä mittarissa."
Mutta se nostaa polttoaineenkulutusta ja sitä kautta päästöjä.
"En usko että tuollainen ketjullinen jakopää kestää moottorin mukana loppuun asti jos ei vaihda kuluvia osia."
Ratkaisuna on lyhentää muun moottorin kestoikää, jolloin ketju kestää koko moottorin elinkaaren. - Anonyymi
Kaikissa muissa kestää paitsi saksanseisojissa.
- Anonyymi
Bullshit. Ei kestä Mersuissa, Audeissa (V6 koneissa remppa maksaa noin 6000 euroa huom. Virossa), eikä kestä oikein missään muussakaan kun alettiin päästöleikkiin. Uudemmalla BMW:n B47:lla ajaa vähintään 500tkm, joita liikenteessä remppaamattomana, eikä mistään ole kuulunut soraääniä tähän liittyen eli homma vielä kesken. Erittäin huoleton moottori. Katsotaan mihin asti niillä päästään normihuollolla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774642- 1801947
- 1241630
- 1321186
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161121- 351056
- 78953
- 52916
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78882- 4848