Nälkä mutta ei tee mieli syödä

Anonyymi

Eli siis oon 14v tyttö ja muo ahdistaa kun kroppa todella paljon. Noin puolvuotta sitte mulle tuli bulimia ( taino aiheutin sen ite ku halusin laihtuu )
Syöminen on mulle todella herkkä kohta ku oon ainaollu pullea ja kuulen siitä vieläkin ( sanotaan läskiks yms ) täs parin viikon aikana mulle on tullu pakonomainen tarve paastoa
En oo syöny melkee 50h lämmintä ruokaa enkä oikeestaan mitään muutakaan
En tiiä pitäskö mun hakea apua koska en halua et tää lähtee käsistä mutta uskon viel siihen et tää on hallinnassa mut en halua mitää anorexiaa..
Mitä mun pitää tehä? Osaaks joku analysoida tätä tilannetta?

4

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinulla on jo syömishäiriö! Aloitit bulimialla ja nyt olet kääntymässä anoreksiaan. Niin käy monelle. Moni seilaa näiden kahden välillä.
      Suosittelen vakavasti hakemaan apua nyt heti. Et tule hallitsemaan tuota. Toivottavasti saat ammattitaitoista apua!

    • Anonyymi

      Joo kannattaa sanoa vaikka vanhemmille ja jos tuntuu vaikeelta voit vaikka kirjottaa puhelimen muistioon ja näyttää sen tai sit vaan laittaa viestillä. Sillee saa kaikki asiat ku pystyy miettimään. Kun helposti menee vaan aivan paniikkiin jos yrittää puhua. Tarvit oikeesti apua ja kannattaa sitä hakea jos haluat elämäsi takaisin

    • Anonyymi

      Kyllä, hanki apua! Myös esimerkiksi kouluterveydenhoitaja on usein hyvä henkilö, jolle puhua jos vanhemmille puhuminen jännittää.

      Toinen asia: EI, sinä ET aiheuttanut itsellesi bulimiaa. Sairaus johtuu sinua lihavaksi haukkuneista ihmisistä ja heidän kommenttiensa vaikutuksesta itsetuntoosi.

    • Moikka!

      Kurja kuulla että tällä hetkellä oma keho tuntuu ahdistavalta ja että sinulla on syömiseen liittyvää hankaluutta. On todella tärkeää ja rohkeaa saada nämä asiat sanottua ääneen! Nyt olisi todella tärkeää, että saisit tähän tilanteeseen apua etkä jäisi yksin ajatustesi kanssa.

      Syömishäiriö sairautena on sellainen, että se valtaa pikkuhiljaa ajatukset ja sitä kautta sen miten me toimitaan. Omat ajatukset menee syömishäiriössä pahasti solmuun ja sen takia onkin todella tärkeää, että jakaa jonkun luotettavan aikuisen kanssa ajatuksiaan, tunteitaan ja sitä miten voi. Et ole millään tavalla valinnut sitä, että voit huonosti tai sairastut. Nämä asiat tulee aina kysymättä ja pyytämättä, mutta senpä takia ansaitset tähän tilanteeseen ehdottomasti apua!

      Kuka voisi olla sellainen luotettava aikuinen kenelle voisit näistä jutella? Se voi olla oma vanhempi tai vaikka koulun terveydenhoitaja. Jos kaipaat jotakuta kenen kanssa jakaa ajatuksia tai mistä saada vertaistukea, niin meillä Syömishäiriöliitossa on monenlaista toimintaa tarjolla. Meillä omasta tilanteesta ja itsestä voi kertoa juuri sen verran kuin itse haluaa ja tuntuu sillä hetkellä sopivalta. Voit tulla nimettömänä chattiin, soittaa tukipuhelimeen, osallistua etänä tai tulla mukaan paikalliseen toimintaan, jos sellaista sattuu olemaan omassa kotikaupungissa. Löydät lisätietoja kaikista meidän jutuista syomishairioliitto.fi tai IG @syomishairioliitto tai FB facebook.com/syomishairioliitto

      Kaikkea hyvää!

      Terhi / Syömishäiriöliitto - SYLI ry

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe