Nälkä mutta ei tee mieli syödä

Anonyymi

Eli siis oon 14v tyttö ja muo ahdistaa kun kroppa todella paljon. Noin puolvuotta sitte mulle tuli bulimia ( taino aiheutin sen ite ku halusin laihtuu )
Syöminen on mulle todella herkkä kohta ku oon ainaollu pullea ja kuulen siitä vieläkin ( sanotaan läskiks yms ) täs parin viikon aikana mulle on tullu pakonomainen tarve paastoa
En oo syöny melkee 50h lämmintä ruokaa enkä oikeestaan mitään muutakaan
En tiiä pitäskö mun hakea apua koska en halua et tää lähtee käsistä mutta uskon viel siihen et tää on hallinnassa mut en halua mitää anorexiaa..
Mitä mun pitää tehä? Osaaks joku analysoida tätä tilannetta?

4

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinulla on jo syömishäiriö! Aloitit bulimialla ja nyt olet kääntymässä anoreksiaan. Niin käy monelle. Moni seilaa näiden kahden välillä.
      Suosittelen vakavasti hakemaan apua nyt heti. Et tule hallitsemaan tuota. Toivottavasti saat ammattitaitoista apua!

    • Anonyymi

      Joo kannattaa sanoa vaikka vanhemmille ja jos tuntuu vaikeelta voit vaikka kirjottaa puhelimen muistioon ja näyttää sen tai sit vaan laittaa viestillä. Sillee saa kaikki asiat ku pystyy miettimään. Kun helposti menee vaan aivan paniikkiin jos yrittää puhua. Tarvit oikeesti apua ja kannattaa sitä hakea jos haluat elämäsi takaisin

    • Anonyymi

      Kyllä, hanki apua! Myös esimerkiksi kouluterveydenhoitaja on usein hyvä henkilö, jolle puhua jos vanhemmille puhuminen jännittää.

      Toinen asia: EI, sinä ET aiheuttanut itsellesi bulimiaa. Sairaus johtuu sinua lihavaksi haukkuneista ihmisistä ja heidän kommenttiensa vaikutuksesta itsetuntoosi.

    • Moikka!

      Kurja kuulla että tällä hetkellä oma keho tuntuu ahdistavalta ja että sinulla on syömiseen liittyvää hankaluutta. On todella tärkeää ja rohkeaa saada nämä asiat sanottua ääneen! Nyt olisi todella tärkeää, että saisit tähän tilanteeseen apua etkä jäisi yksin ajatustesi kanssa.

      Syömishäiriö sairautena on sellainen, että se valtaa pikkuhiljaa ajatukset ja sitä kautta sen miten me toimitaan. Omat ajatukset menee syömishäiriössä pahasti solmuun ja sen takia onkin todella tärkeää, että jakaa jonkun luotettavan aikuisen kanssa ajatuksiaan, tunteitaan ja sitä miten voi. Et ole millään tavalla valinnut sitä, että voit huonosti tai sairastut. Nämä asiat tulee aina kysymättä ja pyytämättä, mutta senpä takia ansaitset tähän tilanteeseen ehdottomasti apua!

      Kuka voisi olla sellainen luotettava aikuinen kenelle voisit näistä jutella? Se voi olla oma vanhempi tai vaikka koulun terveydenhoitaja. Jos kaipaat jotakuta kenen kanssa jakaa ajatuksia tai mistä saada vertaistukea, niin meillä Syömishäiriöliitossa on monenlaista toimintaa tarjolla. Meillä omasta tilanteesta ja itsestä voi kertoa juuri sen verran kuin itse haluaa ja tuntuu sillä hetkellä sopivalta. Voit tulla nimettömänä chattiin, soittaa tukipuhelimeen, osallistua etänä tai tulla mukaan paikalliseen toimintaan, jos sellaista sattuu olemaan omassa kotikaupungissa. Löydät lisätietoja kaikista meidän jutuista syomishairioliitto.fi tai IG @syomishairioliitto tai FB facebook.com/syomishairioliitto

      Kaikkea hyvää!

      Terhi / Syömishäiriöliitto - SYLI ry

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      627
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      503
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe