Minne vanhat laturit ja startit?

Anonyymi

Tuli ostettua purkamolta "uusi" laturi, vanha romu jäi nurkkiin pyörimään. Laturit ja starttimoottorithan ainakin on ns. panttivehkeitä, eli ottaako näitä joku (ehkä jopa maksamalla) vastaan kunnostettavaksi? Lähistöllä ei tietääkseni ainakaan ole mitään autosähköliikkeitä joille voisi kelvata, tokkopa varaosaliikkeetkään ottaa? Vai heivaako vaan hyötykäyttöasemalle?

7

1621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sillä voi heittää vesilintua, no et kuitenkaan kallista kuparia ja muuta jaloa sisältää tuokin eli vie Tokmannin elektroniikka keräykseen!

    • Oletko kysynyt siltä purkamolta että huolivatko vanhan laturisi vaihdossa?

      Muuten näitä ei taida kukaan suoraan ostaa... Autotarvikeliikkeestä voi kysyä jos välittäisivät vanhan laturisi niitä korjaavalle yritykselle, mutta veikkaan että rahan saaminen siitä ei ole itsestäänselvyys (kun ei ole maksettu panttia minkä voisi palauttaa)...

      • Anonyymi

        Voi hyva Osvald?


    • Anonyymi

      Minä tilasin laturin mister autosta, ja väärä tuli, tottakai. Eivät suostuneet ottamaan takaisin, joten laitoin ilmoituksen tori.fi sivustolle.

      Kukaan ei kaivannut kyseistä laturia kuukauden sisällä joten linkasin sen jätteen vastaanottopisteeseen, metallijätteeksi tottakai.

      Noin se nykyisin menee, on se laturi uusi vanha, rikki tai ehjä.

      • Anonyymi

        Jaa miksiköhän eivät suostuneet takaisin ottamaan/vaihtamaan ?


    • Anonyymi

      Ne panttivehkeethän menee kunnostettavaksi maailmalla ja pyydetään uuden hinta taas. Esimerkiksi autooni laturi maksaa melkein 400e. Pantti 80e ja kympin parin osilla taas myydään uutena. Näin se homma pelaa eli sinua siis vedetään nenästä niin kovaa että tekno soi korvissa. ;)

      • Anonyymi

        Hölmö, ei sitä vanhaa kunnostettua uutena myydä, vaan kunnostettuna. Tottahan kaikkien pitää työllään tienata, ei se oikein muuten ole järkevää toimintaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe