Tuntuu niin passeelta kaikki nuo oluet, viinat, siiderit ja jallut mitä jengit litkii tähän aikaan vuodesta.
Mutta mitä juhannuslounaalle juomaksi jos alkoholipitoiset ei kauheesti himota?
Vappuna on Suomessa sima, mutta tässä olisi aineksia juhannusklassikkoon:
mansikkalimonaadi.
Ohje kombinoi tuoretta, miksattua ja siivilöityä mansikkaa ja puristettua sitruunaa, sokeria tai steviaa maun mukaan. Jos nut haluaa niin voihan siihen boolimaljaan kaataa tujauksen vodkaa tai koskista tai korvata osan vedestä valkkarilla tai roseella,
Tiedän että on lälly drinkki, mutta jopa kuvakin siitä on herkullinen ja raikkaan oloinen:
https://www.spendwithpennies.com/fresh-strawberry-lemonade/?fbclid=IwAR3DRMrxD7gaBWjQLkgwup2hsv9gQtxnzGHBznoF5EqZDtekUtGF5_djFoo
Juhannusjuomat
23
58
Vastaukset
- Anonyymi
Ja ikäsi oli..?
Ja kyselet juomien perään?
Mitä joit viime juhannuksena?:)
Sillä mitä join viime juhannuksena on vain vähän tekemistä sen kanssa mitä haluan juoda tänä juhannuksena. Etsin kivoja, kauniita, ei-alkoholipitoisia vaihtoehtoja
Suolaton wissy käy vallan mainiosti. Drinksujen tällääminen ei kiinnosta. Tarvittaessa tylsästi Pommac.
- Anonyymi
Nyt on tullut Pommac-rose...kauniin värinen ...mausta en tiedä mutta varmasti tulee moneen juhlapöytäänkin...
mimmimum-..mi Anonyymi kirjoitti:
Nyt on tullut Pommac-rose...kauniin värinen ...mausta en tiedä mutta varmasti tulee moneen juhlapöytäänkin...
mimmimum-..miKiitos Mimmimummi tiedosta. Pitääpä koemaistaa ja tarjota vaikka juhannusvieraille tervetuliasimaljana :).
siilivain kirjoitti:
Kiitos Mimmimummi tiedosta. Pitääpä koemaistaa ja tarjota vaikka juhannusvieraille tervetuliasimaljana :).
Eipä ollut meidän marketissa myytävänä. Myyjä sanoi että ovat yrittäneet saada sitä myyntiin tuloksetta.
Olen lopettanut maidon juonnin, huomasin nyt ruokavalion muutoksen aikana sen aiheuttavan vatsan kivistystä vaikka maito oli laktoositonta. Maito on ollut suosituin ruokajuomani. Olen siirtynyt kahvissa kauramaitoon muuten juon vettä ja sokerittomia mehuja. En ole erikoidtunut juomasekoituksiin, mutta kauniitahan ne on katsella ja hyviäkin varmaan.
Maito on minun salainen paheeni.
Saan paniikin ellei minulla ole vähintään 1 l avaamatonta tölkkiä jääkaapissa illalla nukkumaan mennessä. Olen vähentänyt myös maidon juontia sen verensokeria nostattavan vaikutuksen takia, mutta mulle on luvattu että saan juoda 0,5 litraa maitoa päivässä, kunhan en sitä kittaa kaikkea illalla ennen nukkumaan menoa, jolloin se taatusti nostaa aamuglukoosin.
Sain tyttären luona hänen erikoisekoitussangriaansa joss oli tosi paljon hedelmiä ja marjoja ja inspiroiduin kevyesti, samoin mansikkalimonaadin ohjeesta joka tupsahti sivulleni kiwilimon saitilta. Tää meksikkolainen reseptisaitti erikoistuu ruokien väsäämiseen jotka miellyttävät paitsi makunystyröitä myös silmää Olen auttamaton estetiikko mitä tulee ruuan suhteen. Kaunis on hyvää..
https://www.kiwilimon.com/- Anonyymi
Normisettiä.
En erityisemmin juhli oikein mitään kalenterijuhlia, en sii juhannustakaan, juomat ei sen kummempia. Alkoholipitoisista keskari ja viini. Jääkaapissa kefiiriä, tomaattimehua, latte-kahvjuomaa, sekä jotain sitruuna jääteetä.
Mainostan nyt tomaattimehua, se täydellinen juoma kesäkuumalla. Mausta joko pitää, tai ei. Mutta kuumalla pitää saada suolukkaa ja tomaattimehussaon sitä. Iteasiassa mulla kai L- kaupan mehua, se aika sakeetakin ja lisäks maukasta, koska siinä myös makuna sitruunaa. Joskus kesäisin juonut suolavettä, siis kraanavettä, johon sekoitettu pikkasen suolaa. Ei hikoa heti pois, jano lähtee, ei heikota. Tomaattimehussa oletettavasti jotain kivennäisaineita jne. Jotain suolukkaa pitää kuitenkin olla.
Sima on hieno perinteinen juoma, sitä voi juoda ympäri vuoden. Siis muutenkin kuin vappuna. Iteasiassa, kun tuli puheeksi, pitääkin tekaista simaa, mulla hyvä reseptikin:
- 25 litraa vettä
- 5 kg sokeria
- 1 pussi pikahiivaa
- kaksi sitruunaa
- muutama teepussi
Aineet sotketaan, annetaan käydä muutama päivä ja maukas simajuoma on valmista nautittavaksi!
=DW=- Anonyymi
Naapuri toi minulle eilen tekemäänsä Louhisaaren simaa muutaman putelin.
On muuten hyvää kylmänä.
Näin helteillä laitan jääkaappiin sekoituksen, missä on jaffaa vähän vettä ja ihan pikkuisen suolaa.
Lähdevettä, paras janojuoma. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naapuri toi minulle eilen tekemäänsä Louhisaaren simaa muutaman putelin.
On muuten hyvää kylmänä.
Näin helteillä laitan jääkaappiin sekoituksen, missä on jaffaa vähän vettä ja ihan pikkuisen suolaa.
Lähdevettä, paras janojuoma.yksi osa simaa ja toinen jallua on hyvää juhannusjuotavaa
njj
Alkoholiton kuohari käy ainakin minulle varsin mainiosti.
- Anonyymi
Typerää käyttää sanaa KOMBINOI, se on sisältää tai siinä on jotakin. Sokerinen mansikkajuoma ei sovi suolaisten ruokien kanssa, kuten kalan ja lihan. Miksei pelkkä kivennäisvesi riitä, esim. lime viipaleita koristeena ? Mansikat on kalliita, ne kannattaa syödä sellaisinaan ei puristella ja mössätä.
Onhan se tietysti typerää, mutta oli ensimmäinen sana joka tuli automaattisesti mieleeni joka tarkoittaa aineosien yhdistelemistä.
Booli tai limonaadi sopii luonnollisestikin seurustelujuomaksi ja kylmä raikas vesi (mielellään limetillä maustettuna) olisi minunkin ensimmäinen valintani varsinaiseen lounaspöytään.
Ostin juuri 2l kotimaisia (ruotsalaisia mansikoita) 69 kr. litra todella hyvän näköisiä. Riittää sekä limonaadiin että jälkiruuaksi sellaisenaan ja vielä juhannusaamun brunssille lettujen kanssa tarjottavaksi. Kalliitahan ne on mutta ei niitäkään osteta ympäri vuoden. Juhannusta juhlistamaan …..ja siihen saakka kun omat mansikat alkavat antamaan satoa. Niissä on vasta raakileet.Miksipä ei, sokerista mansikkamehua uusien perunoiden ja sipulisillin kera.
Geneveriä kinudkijäätelön makua tehostamaan.
Mmm...ei tiedä ennen kuin kokeilee...- Anonyymi
korppis kirjoitti:
Miksipä ei, sokerista mansikkamehua uusien perunoiden ja sipulisillin kera.
Geneveriä kinudkijäätelön makua tehostamaan.
Mmm...ei tiedä ennen kuin kokeilee...mansikat antaa salaatille hyvää makua, ja jos on
viellä pakastemansikoita, niin niillä saa dinksun sopivan kylmäksi
njjj
- Anonyymi
Kylläpä on komian väristä mansikkalimsaa. Sitähän ahmii jo silmillään.
Muinoin, kun perhe oli vielä koossa, lapset pieniä, niin tapasin aina tehdä mansikkamehua, jossa oli sopivasti pieni määrä punaisia viinimarjoja pientä terävyyttä antamaan.
Kun lapsilla oli kavereita meillä leikkimässä, yleensä kaverit olivat aina meillä, niin tapasin kavereille antaa tuota mansikkamehua.
Nyt kaveritkin jo tietysti aikuisia. Vanhimman pojan kaveri tämän tästä (kun tapaan hänet pojan luona) muistelee tuota mun mansikkamehuani. Sanoo, että hän ei ole ikinä koskaan juonut NIIN hyvää mehua.
Nuorimman pojan kaveri myös kerran, josta on jo aikaa, sanoi, että hän muistaa aina lapsuudestaan mun mehuni.
Tosi kivaa oli kuulla heidän muisteloitaan.
Minä juon aina ruuan kanssa vettä. Kertakaikkiaan aina.
Maitoa ei minulla ole jääkaapissa koskaan, koska en juo maitoa.
Lopetin maidon juonnin vuonna -81 sen jälkeen kun lopetin imettämisen ja aloin siinä sitte laihdutuskuurille saadakseni synnytyskilot veks. Aloin pomppimaan hyppynarulla oikein satasella.
Silloin toki ostan kaappiin maitoa, jos tulee sellaisia vieraita, jotka laittavat kahviin maitoa. Loppu yleensä happanee kaapissa.
Minulla ei ole yhtään antaa neuvoja ruokajuomista, jos vesi ei kelpaa:)
Juokaa mitä lystää:)
Ai joo, ehkä voisin mainita tavallisen kotikaljan. Sitä tapaan jouluisin tehdä ja yleensä jouluna sitä itsekin juon veden asemesta.
Kävin eilen viinakaupassa. Punaviiniä ostin ja sitten käppäilin pitkän aikaa hyllyjen välissä, ku pohdiskelin, että mitähän sitä kekkais jotain pientä "erikoisuutta" Juhannukseksi. Tarjottavaksi siis.
Päädyin Vana Tallinnaan, kun yhtäkkiä muistin Vana Tallinna-kahvin, jota monet Tallinnassa käydessään tilaa ravintolasta.
Siihen tulee tuota Vana Tallinnaa 4 c, plus kahvia, plus teelusikallinen sokeria, plus päälle kermavaahtoa ja siihen päälle voi ripotella mitä nyt haluaa. On aikamoisen hyvää. Eikä vaan aikamoisen, vaan tosi-tosi maukasta.
Otan kotoa lasivitriinistä mukaan pari hienompaa lasia ja siihen värkkään sen herkkulitkun. Saa skoolata ja toivottaa hyvää alkavaa juhannusta.
Tämmöstä täältä.
Heikunkeikku- Anonyymi
pienet aperitiivit kannattaa ottaa ennen ateriointia, ettei mene ihan reisille
njjj
1 osa Vermouth rosso
1 osa Campari
1 osa Triple Sec
1osa kuivaa valkoviiniä
1 siivu appelsiini
jäitä - Anonyymi
Hyvä kotikaljaresepti:
-25 litraa vettä
-5 kg sokeria
-pussi Tuoppi-mallasjuomauutetta
-2 pakettia hiivaa
Sotketaan aineet, annetaan käydä pari viikkoa. Ja maukas kotikalja on valmista nautittavaksi!
=DW= - Anonyymi
joo ja velä hyvää taustamusaa jos meet
sen tinder ukon kanssa saareen njj
https://www.youtube.com/watch?v=bTbzyqr0TRo&list=RDbTbzyqr0TRo&start_radio=1 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kotikaljaresepti:
-25 litraa vettä
-5 kg sokeria
-2 pakettia hiivaa
Sotketaan aineet, annetaan käydä pari viikkoa. Ja maukas kotikalja on valmista nautittavaksi!
=DW=melkein sanoisin, että
kyllä pappa siitä paranee kakka tuli jo
njj - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pienet aperitiivit kannattaa ottaa ennen ateriointia, ettei mene ihan reisille
njjj
1 osa Vermouth rosso
1 osa Campari
1 osa Triple Sec
1osa kuivaa valkoviiniä
1 siivu appelsiini
jäitäEn mä enää lähde mihinkään viinakauppaan. Eilen kävin ja samalla huomista varten ruokia ostelemassa. Lohen graavasin eilen, tuola jääkaapissa nyt mojuu painojen alla. Muutaki mukavaa kaapasin kärryyn.
En ole koskaan missään tinderissä ollut.
Enkä ole menossa juhannukseksi saareen.
Ehkä menemme miehen kans kannon nokalle istumaan, sylissä lohenflätikkä, jota vuorosiin vuollaan. Ohuita siivuja.
Lauantaiksi luvattiin sadetta, mutta eipä tää muori siitä piittaa, paitsi kovin kivaahan se ei ole.
Heikunkeikku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kotikaljaresepti:
-25 litraa vettä
-5 kg sokeria
-2 pakettia hiivaa
=DW==DW=
Jos kaks pakettia hiivaa vetäsee tohon määrään vettä kera sokurin, niin dynamiittimaista kotikaljaa kyllä tulee.
Teen minäkin valmiista pakkauksesta (Tuoppi) sitä kotikaljaa, mutta hieman on vähemmän hiivaa ja sokeria.
Heikunkeikku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu1561470Rakastan sinua
Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli541195Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva175961Kun viimeksi tapasit kaivattusi
Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi50948Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus76934Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e36875- 57805
Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!
Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy201780Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0
Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali152765Ootko sä oikeasti sinkku?
Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥42746