Mistä keskusteluissa on kysymys?

Anonyymi

Näillä palstoilla on luiskahdettu Kahvipirttiin, sen rakentamiseen , sisustamiseen ym. Kaunis sääkin kuvaillaan hyvin tarkasti ja sitä ihaillen.
Keskusteluissa kerrotaan omista tekemisistä kuten polttopuiden eli klapien hakkuusta, kaupassa käynnistä ym. Lumenluontikin onnistuu riidatta palstalaisten kesken.

Edellisenlaista sanotaan keskusteluksi?

Oikeassa keskustelussa on aihe, josta keskustelijat esittävät omat mielipiteensä. Keskustelut on unohdettu kauan sitten eivätkä ne enää palaa. Osaamattomuus suhtautua toisiin on rajana.

117

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täällä on jotkut alkaneet pitää omaa blogia hyvin itsekeskeisistä ja jopa brutaaleista asioista kuten suolen toiminnastaan . Kahvipirtissä sentään emäntä koittaa jutella kaikille. Asia -aloitukset eivät vedä , seksikyselyt ja matuasiat ovat ne eniten porukkaa keräävät, samoin kaikki riitaan provosoivat henkilöön juuttuneet ketjut. Täällä haluavat muutamat pitää päiväkirjaa sen sijaan että aiheista keskusteltaisiin aiheina, ei aina omien pikkupuuhien kautta. Tämä on joillekkin itseterapiaa, korviketta yksinäisyyteen tai mitättömyyden tunteeseen.

    • Olen kirjoitellut jonkin aikaa Kahvipirttiin. ..yhden viestin päivässä.
      En aivan joka päivä sitäkään. Hyvinhän siellä juttu luistaa:)
      Aloittaja kertoo, että osaamattomuus on rajana, ettei" oikea kestustelu"
      synny. Toki otan kritiikin vastaan. Onhan minulla osaamattomuutta
      enemmän kuin osaamista. Nyt vain kuitenkin sattuu olemaan niin, että
      minä olen minä sellaisenaan. Sanotaan, että eihän vanha koira opi.
      Niin kai se on, eiköhän se tämä loppuikä menne vanhoilla"osaamattomuuden"
      opeilla."
      Aloitukseen joku toinen tai sama vastaa mm. "Tämä on joillekkin itsetarapiaa,
      korviketta yksinäisyyteen tai mitättömyyden tunteeseen". Tässä tosi
      "analyytikko" iskee asian ytimeen:)) Toki myönnän mitättömyyteni, mutta
      olen niin mitätön, että en edes pyri maineen kukkuloille. Kunhan elelen.
      Eihän tämä ole eka kerta, kun tällä palstalla osaamattomuus ja kyvyttömyys
      on käsittelyssä.

      • Hieno kommentti ynnämuu.

        Osaavat ovat hyvin edustettuina palstalla, joten meitäkin joilla on osaamattomuutta tarvitaan pitämään osaajien itsetuntoa tanassa.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Hieno kommentti ynnämuu.

        Osaavat ovat hyvin edustettuina palstalla, joten meitäkin joilla on osaamattomuutta tarvitaan pitämään osaajien itsetuntoa tanassa.

        Kukahan se on täällä kaiken aikaa osaamisiaan ja aikaan saannoksiaan hehkuttamassa ? Kurastakin vääntää perheitä nukkekotiin ja osaa jopa paskahuussin tyhjentää ja tekee kaiken muunkin ihan ite eikä todellakaan kätke kynttilää vakan alle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukahan se on täällä kaiken aikaa osaamisiaan ja aikaan saannoksiaan hehkuttamassa ? Kurastakin vääntää perheitä nukkekotiin ja osaa jopa paskahuussin tyhjentää ja tekee kaiken muunkin ihan ite eikä todellakaan kätke kynttilää vakan alle.

        En kerro osaamisistani kerron elämästäni.

        Tavan tuumailuani et osaa sisäistää vaan kuvittelet, että elän kuralätäkössa ja sinä sen yläpuolelle. Eli kuten kirjoitin tarinointini nostaa olematonta itsetuntoasi. Mutta siitähän sinä elät, muuten kutistuisit olemattomiin.


      • Anonyymi

        Saanen minäkin sanoa?

        Keskusteluissa on kyseessä aina mielipiteiden vaihto, jutteluissa, joissa kerrotaan arjen elämästä, on kyse hiukan muusta.

        Ei täällä ole ainakaan itselläni tapana rehvastella, olla kuin muita parempi.

        Ynnämuun tai vastaavien on turha kirjoittaa osaamattomuudesta. Itse olette suuria osaajia sarjoissanne ja tunnen teidät kaikki.

        Me täällä elämme elinaikojemme viimeisiä ja pitäisi näin ollen hyväksyä toisemme sellaisina kuin olemme.


    • Anonyymi

      Eikö saa keskustella niillä kyvyillä joita omaa ?
      Ei keskustelu ole mikään kilpailu paremmuudesta.
      Ainakaan kaikille - ja onneksi.

    • Hain keskustelun synonyymeja Vanhasta kunnon Nykäristä eli Nykysuomen sanakirjasta vuodelta 1966, joka on arvostetun SKS:n teettämä : vaihtaa mielipiteitä , puhella, jutella, haastella, pakista, neuvotella. Eikö Kahvipirtin keskustelu täytä näistä useammankin määrittelyn kriteerit ?

      Tänne pääsee kirjoittamaan ilman ansioluetteloita ja todistuksia osaamisista, vain sääntöjä tulisi noudattaa, nekin koskevat lähinnä palstakäyttäytmistä, eivät mitään osaamisen erityisaloja. Toisaalta, sosiaalinen lahjakkuus jos mikä, on arvokasta osaamista. Osallistutaan kukin tyylillämme , annetaan tilaa toisillemme ja toistemme osaamisillekin !

      • Anonyymi

        Samoin olen ajatellut kuin Ynnämuu ja Ramoona, keskustelu on parhaimmillaan silloin,
        kun toinen lukiessaan saa vertaistukea, kannustusta ja hyväksyntää.

        Unohdetaan 'sanojen säilät', joilla muualla lyödään toinen toisiaan!

        Ja jos joku toisia haluaa sanan säilällä lyödä, niin sellaisia palstoja ja ketjuja kyllä löytyy
        liiankin kanssa, jopa pilvin pimein. Sananmukaisesti.

        Iloista ja rauhallista juhannusta kaikille! Miaelina.


      • Anonyymi

        Miaelina on nätti nimi, ihan kuin musiikkia 🎼😘🎻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin olen ajatellut kuin Ynnämuu ja Ramoona, keskustelu on parhaimmillaan silloin,
        kun toinen lukiessaan saa vertaistukea, kannustusta ja hyväksyntää.

        Unohdetaan 'sanojen säilät', joilla muualla lyödään toinen toisiaan!

        Ja jos joku toisia haluaa sanan säilällä lyödä, niin sellaisia palstoja ja ketjuja kyllä löytyy
        liiankin kanssa, jopa pilvin pimein. Sananmukaisesti.

        Iloista ja rauhallista juhannusta kaikille! Miaelina.

        "Samoin olen ajatellut kuin Ynnämuu ja Ramoona, keskustelu on parhaimmillaan silloin,
        kun toinen lukiessaan saa vertaistukea, kannustusta ja hyväksyntää."

        Kovin yksipuoliseksi ja vähemmän kiinnostavaksi menisi palsta, jos koko ajan pyrkisimme antamaan kanssakirjoittajille vertaistukea (?!) ja kannustamaan (?!)?
        Tarve tulla hyväksytyksi on yksi psykologisia perustarpeitamme, ja on itsestäänselvyys, että näillä keskustelupalstoilla jokainen onkin jo lähtökohtaisesti hyväksytty? Tai ainakin pitäisi olla...

        "Unohdetaan 'sanojen säilät', joilla muualla lyödään toinen toisiaan!"
        "Sanojen säilät" voisi minunkin mielestäni unohtaa, jotenkin turhan vanhahtava ja hitusen ylätyylinen, minun korvissani hassulta kuulostava ilmaisu. Ja hassummaksi menee lyömisineen. Kysyn nyt kuitenkin, että missä "muualla lyödään" (ja missä sitten ei lyödä)?

        Mielestäni palsta on parhaimmillaan kun se on yhtenäinen, keskenään tasavertaisten (itsestäänselvyys, mutta mainitsin kuitenkin) kirjoittajien monipuolinen KESKUSTELUpalsta ja ihan parhaimmillaan se voisi olla paikka vuorovaikutteiselle kansalaiskeskustelulle. Erimielisyys useimmiten ainakin edistää ja aika usein myös parantaa keskustelua, uusia näkökulmia tulee esille jne..



        "Ja jos joku toisia haluaa sanan säilällä lyödä, niin sellaisia palstoja ja ketjuja kyllä löytyy
        liiankin kanssa, jopa pilvin pimein. Sananmukaisesti."
        No voi voi, ihanko olet löytänyt pimeiden pilvien alla olevia palstoja ja ketjuja, oikeinko lähdit vasiten niitä etsimään
        vai olisiko mahdollista, että olet katsellut noetun lasin tai tosi tummien aurinkolasien läpi tuiki tavallisia palstoja/ketjuja?

        Bessie


    • Onhan se ihan hyvään käytäntöön perustettu, tuo kahtiajako ( muu palsta ja Pirtti ), jota aikanaan usein protestoitiin.
      Palstalla käsitellään politiikan lisäksi arvomaailmaamme kuuluvia aiheita, median levittämät ajakohtaisuudet, ja toistuvasti kiinnostaa tanssi ja myös intiimialueen toimivuus,... heh heh

      Kahvipirtissä tyyliksi on muodostunut kotoiset ja henkilökohtaisemmat aiheet, pysyvänä piirteenä hienotunteisuus muita kohtaan. Skillan'in luoma vapaa ja rento tyyli vetää vapaalla kertomisellaan puoleensa.

      Minusta molemmat puolet palvelevat palstalaisia hyvin, palstaosiossakin kun voi valita kiinnostuksensa aiheet, ja vastata mihin innostuu, tai suuttuukin ajoittain !

    • Anonyymi

      Eipä kannata tulla keskustelemaan, koska, palstalla ei ole tapana vastata viestiin ja kertoa mitä mieltä on viestin sanomasta, ei, täällä jötetään irtovastaus jonnekkin, kun ei ole viestipolkua.

      Allers on siirtynut mainosrahojen keruuseen ja mieipide mittausten suorittamiseen puoluepoliittisissa jutuissa.

      Vanha aika ei palaa, ja keskustelupalstoista muodostuu kirjoittajien keskinäinen toistensa arvostelu.

      Kiitti, mulle riitti.
      Kaksi tai kolme eri tapaa, mikään ei nyt ole niin antoisaa ettäkö jäisin kanta-asiakkaaksi.
      Viihtykää ja viihdyttäkää toisianne!

      Hyvää Juhannusta!

    • Anonyymi

      Hei mummot!

      Jokos on kukkamekot silitetty. Juhannustansseissa on vientiä.

      remonttimies

      • Anonyymi

        Siellä taitaapi olla 100 vuotias remonttimies.
        Nykyään mekot ovat ohutta, melkeinpä läpinäkyvää materiaalia. Ei tarvitse kuin veteen kastaa ja nostaa kuivumaan - samalla rypyt oikenevat.


      • Anonyymi

        Hyvää Juhannusta kaikille!

        remonttimies


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää Juhannusta kaikille!

        remonttimies

        Hyvää Juhannusta myös remonttimiehelle. Olishan täällä mummon mökillä remontoitavaa. Jäät särki laiturin ja puuvajan ovi retkottaa, vene on vielä kumollaan . Ei vaan ole tällä mummolla varaa palkata remonttimiestä


    • Toivon, etten kuunansa eksy moiseen pirttiin!

      • Anonyymi

        Hyvä.


      • Anonyymi

        Jos noin tarkasti tiedät moisen pirtin sisäsiittoisuudet, varmasti olet sinne eksynyt useinkin.


      • Anonyymi

        Se on vaan kaikkien etu, ettet sinne kesy kun noin olet katkeroitunut ja kaunaa kannat jotain kahvikuppilaa vastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on vaan kaikkien etu, ettet sinne kesy kun noin olet katkeroitunut ja kaunaa kannat jotain kahvikuppilaa vastaan.

        En ole siellä koskaan vieraillut. Olen vaan lukenut kirjoittajien kommentteja siitä pirtistä. Sen perusteella, mitä olen lukenut, olen tehnyt henkilökohtaisen päätöksen siitä, ettei se ole minun juttuni.

        Toki suon kaikille muille, sellaisesta innostuneille, vierailun ihan millä palstalla hyvänsä.

        Yritän ylipäätään välttää paikkoja, joissa en tunne oloani kotoisaksi.


      • suvenkorento12 kirjoitti:

        En ole siellä koskaan vieraillut. Olen vaan lukenut kirjoittajien kommentteja siitä pirtistä. Sen perusteella, mitä olen lukenut, olen tehnyt henkilökohtaisen päätöksen siitä, ettei se ole minun juttuni.

        Toki suon kaikille muille, sellaisesta innostuneille, vierailun ihan millä palstalla hyvänsä.

        Yritän ylipäätään välttää paikkoja, joissa en tunne oloani kotoisaksi.

        Sopisit hyvin kahvipirtin päiviesi raportoijaksi.

        Kertoisit illanistujaisista multikulttuurisessa nausseurassa, nostelisit kellohametta pikku hiprakassa yöllä kotiin kävellessäsi ja ulvoisit kumppanin kaipuuta kuutamolla.

        Tykkäsin kovasti tarinastasi, tule ihmeessä mukaan pirtin lämpöön jakamaan kokemuksiasi.

        Olisihan se antoisaa seurata ulkomaan matkojasi, itsekin kun olen kova reissuamaan.

        Ole avoin ja uskalla heittäytyä uuteen.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sopisit hyvin kahvipirtin päiviesi raportoijaksi.

        Kertoisit illanistujaisista multikulttuurisessa nausseurassa, nostelisit kellohametta pikku hiprakassa yöllä kotiin kävellessäsi ja ulvoisit kumppanin kaipuuta kuutamolla.

        Tykkäsin kovasti tarinastasi, tule ihmeessä mukaan pirtin lämpöön jakamaan kokemuksiasi.

        Olisihan se antoisaa seurata ulkomaan matkojasi, itsekin kun olen kova reissuamaan.

        Ole avoin ja uskalla heittäytyä uuteen.

        Olipas harvinaisen ilkeä kommentti korppikselta. Miten voit toisen maisen helmojen nostelusta vihjailla ?


    • Anonyymi

      suvenkorento12

      Kyynistyykö noin ilkeäksi siellä 60 palstan keskusteluissa?
      Muuten ei ilkeämielinen laukaisusi ole enää selitettävissä.

      • Oikeasti mietin, mikä ihmeen "kahvipirtti"?
        Siis ihan oikeasti jotain "sisäsiittoista" toimintaa. Jos joitain kiinnostaa, niin so what, itse en ole kiinnostunut kuulumaan mihinkään ns. sisäpiiriin.

        Lika barn, leker bäst.


      • Anonyymi
        suvenkorento12 kirjoitti:

        Oikeasti mietin, mikä ihmeen "kahvipirtti"?
        Siis ihan oikeasti jotain "sisäsiittoista" toimintaa. Jos joitain kiinnostaa, niin so what, itse en ole kiinnostunut kuulumaan mihinkään ns. sisäpiiriin.

        Lika barn, leker bäst.

        Mitä tarkoitat pirtin sisäsiittoisuudella ? Olet siis tarkkaan sitä seurannut kun pystyt noin sanomaan.


      • Luin aloituksen useaan kertaan ja en ymmärrä, miksi yhden otsikon alla olevat kirjoitukset voikin häiritä jotain noin paljon?

        Jokainen voi tehdä mieluisan aloituksen, johon sitten te "keskustelijat" voitte osallistua k e s k u s t e l e m a a n, mutta itse olen huomannut, että useimmiten se riidaksi menee ja juuri toisten kirjoittajien mollaamiseksi.

        Sitäpaitsi Kahvipirtti ei ole mitenkään sisäsiittoinen, vaan kaikki sovinnolla kirjoittajat ovat sinne tervetulleita, koska minäkin sinne pääsin ihan hyvin ja pois ei ole häädetty.

        Olen huomannut myös, että on toisiakin, jotka elävät hyvin seesteistä elämää, siis vain näitä tavanomaisia päivän askareita, joita on mukava jutustella toisten kanssa ja kuka saa siitä mitäkin, esim. siivousta tai ruoka vinkkejä, sillä minullakin on välillä ongelma, että mitähän sitä tänään söisi. Tosin en katsele sitä telkkarista koskaan.

        No, mitä nyt joku on takertunut "liiveihini", kun kerroin, että haen ruokaa ilmaisjakelusta ja itse uskoin pelastavani maailmaa turhalta ruoan pois heittämiseltä, sillä täällä kyllä jää sitä ruokajakelun ilmaistakin ruokaa jakamatta. Tosin rohkeimmat juopot hakevat sitä ja vaihtavat sen heti muutamaan euroon niiltä, jotka ei tohdi moiseen jakeluun osallistua.

        Jaa, niin se sää. Aamulla oli pilvistä ja viileää, jopa vettäkin satoi, mutta nyt on taas aurinko esillä, joka tietää kuumia hetkiä asuntooni, koska juuri ilta-aurinko sitten paistaa suoraan ikkunastani. Onneksi pääsee suihkuun tarvittaessa ja sitten vain märkä ohut "nuttu" päälle, kuten myös puhallin, joka ei nyt paljon auta, jos ulkonakin on kuumaa..


      • Anonyymi
        suvenkorento12 kirjoitti:

        Oikeasti mietin, mikä ihmeen "kahvipirtti"?
        Siis ihan oikeasti jotain "sisäsiittoista" toimintaa. Jos joitain kiinnostaa, niin so what, itse en ole kiinnostunut kuulumaan mihinkään ns. sisäpiiriin.

        Lika barn, leker bäst.

        Saat pisteen suvenkorento!


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Luin aloituksen useaan kertaan ja en ymmärrä, miksi yhden otsikon alla olevat kirjoitukset voikin häiritä jotain noin paljon?

        Jokainen voi tehdä mieluisan aloituksen, johon sitten te "keskustelijat" voitte osallistua k e s k u s t e l e m a a n, mutta itse olen huomannut, että useimmiten se riidaksi menee ja juuri toisten kirjoittajien mollaamiseksi.

        Sitäpaitsi Kahvipirtti ei ole mitenkään sisäsiittoinen, vaan kaikki sovinnolla kirjoittajat ovat sinne tervetulleita, koska minäkin sinne pääsin ihan hyvin ja pois ei ole häädetty.

        Olen huomannut myös, että on toisiakin, jotka elävät hyvin seesteistä elämää, siis vain näitä tavanomaisia päivän askareita, joita on mukava jutustella toisten kanssa ja kuka saa siitä mitäkin, esim. siivousta tai ruoka vinkkejä, sillä minullakin on välillä ongelma, että mitähän sitä tänään söisi. Tosin en katsele sitä telkkarista koskaan.

        No, mitä nyt joku on takertunut "liiveihini", kun kerroin, että haen ruokaa ilmaisjakelusta ja itse uskoin pelastavani maailmaa turhalta ruoan pois heittämiseltä, sillä täällä kyllä jää sitä ruokajakelun ilmaistakin ruokaa jakamatta. Tosin rohkeimmat juopot hakevat sitä ja vaihtavat sen heti muutamaan euroon niiltä, jotka ei tohdi moiseen jakeluun osallistua.

        Jaa, niin se sää. Aamulla oli pilvistä ja viileää, jopa vettäkin satoi, mutta nyt on taas aurinko esillä, joka tietää kuumia hetkiä asuntooni, koska juuri ilta-aurinko sitten paistaa suoraan ikkunastani. Onneksi pääsee suihkuun tarvittaessa ja sitten vain märkä ohut "nuttu" päälle, kuten myös puhallin, joka ei nyt paljon auta, jos ulkonakin on kuumaa..

        Jos joku paikka maailmassa on sisäsiittoinen, niin se on tuo kahvipirtti!
        Samat akat ja ukot kertoo toisilleen mitä söi ja mistä osti! EEVK!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku paikka maailmassa on sisäsiittoinen, niin se on tuo kahvipirtti!
        Samat akat ja ukot kertoo toisilleen mitä söi ja mistä osti! EEVK!

        Tarkimmin syömisensä ja tekemisensä ja sukulaisensa ja muut yksityisasiansa kertoo korppis.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku paikka maailmassa on sisäsiittoinen, niin se on tuo kahvipirtti!
        Samat akat ja ukot kertoo toisilleen mitä söi ja mistä osti! EEVK!

        Näinhän se on nähtävä, mutta onko pakko tulla edes Pirtin ovelle, koska sieltä voi peruutaa poiskin.


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Näinhän se on nähtävä, mutta onko pakko tulla edes Pirtin ovelle, koska sieltä voi peruutaa poiskin.

        Ei kuule tulla, ei edes kutsuttuna.
        Aikansa voi viettää paremminkin kuin sinun kiukkujasi lukien, juuri tästä yltä:
        Mikä pomo sinä olet?
        Kurkkii joka kurkkii, eiköä sinulla ole mitään mahtia sitäkään estää!


    • Anonyymi

      Keskusteluako pirtissä, juu, emäntä kiittelee kun taas joku kirjoitti niin kivasti, paistaako päivä, vai sataako taas ja kastelee kauppareissulla tai eläkeläiskerhoon kulkijan.

      Keskustelua, yksipuolista sanailua jota ei kyllä monta kertaa tee mieli edes lukea. Kun lukee vuosi sitten kirjoitettua pirtin ketjua, on ihan samat jutut kuin tällä viikolla:
      Keskusteluako, toki sopivaa pirtin väelle, mutta tuskin pirtin ulkopuolisena saa kiinni mistään ja ainakin tippuu kärryiltä seuraavassa mutkassa, mitä saa ja mitä pitää sanoa tai kommentoida.

      Eläköön pirtin väki pirtissään ulkopuolisten häiritsemättä ja opeteltakoon pirtin ulkopuolella keskustelemaan. Kysytään ja vastataan, mutta vastata voi vaikkei kukaan ole mitään kysynytkään.

      Sopuisaa rinnakkaiseloa kaikille tahoille, joitain aihealueita kyllä voisi karsia palstoilta tyystin

      • Oletpa sinäkin katkera, mutta miksi?

        Vain yksi klikkaus, kun et halua sinne, joten ohita aina Pirtin ovi.

        Sehän on aivan uskomattoman helppoa.


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Oletpa sinäkin katkera, mutta miksi?

        Vain yksi klikkaus, kun et halua sinne, joten ohita aina Pirtin ovi.

        Sehän on aivan uskomattoman helppoa.

        Jätä Sinä klikkaamatta vastaa!
        Se on vielä helpompaa!

        Kuka on katkera?
        Ettet viittaisi omaan mieleesi, puuttua jokaiseen viestiin kuin ne koskisivat sinua, vaikka puhe on palstasta ja keskustelusta.


      • Suomi on iso maa. Kahvipirttiin pistäytyy kirjoittajia joka puolilta Suomea. Kirjoittajat ovat ikäihmisiä, kuulumisia vaihdetaan. Säätkin ovat erilaisia eri puolilla Suomea. Kerrotaan harrastuksista, matkoista ja arjen  töistä, muistellaan vanhoja aikoja. Kerrotaan jälkipolvista ja heidän elämästään. Eletään sovussa eikä arvostella mitä kukakin saa tehdä tai olla tekemättä.
        Pirtin ovi ei ole lukittu, emäntä on laittanut luudan ovea vasten merkiksi jos on lähtenyt reissuun, luutaa pitää siirtää ja astua peremmälle.

        No, porukkaa lappaa pirttiin emännän lähdettyä matkoille. He istahtavat ja alkavat ohjeistamaan pirtin väkeä kuinka olla onnellisia ja kiitollisia siitä mitä elämä on juuri heille henkilökohtaisesti antanut ja tätä onnea he tietävät olevan muillakin, mutta pirtin ulkopuolella.

        Tapasin tänään vanhan ystäväni entisen ravintolapäällikkö kolleegani. Siitä on vuosia kun viimeksi tapasimme. Juttua olisi riittänyt koko illaksi. Keskustelu eteni juhannussäästä puutarhan hoitoon, läheistemme ja jälkipolviemme nykyiseen elämään. Mattojen pesusta kotieläinten pitoon. Niin tavan elämästä niin kiehtovaa niin helppoa. Ystäväni oli jäänyt leskeksi, surun läpikäynyt ja päässyt uuden elämän makuun.Vaihdoimme puhelinnumerot ja päätin ajella joku päivä hänen luokseen kylään. Aivan ihana keskustelutuokio. Halaus, heippa ja tavataan.

        Onko se palstalaisten mielestä keskustelua kun teet niin tai näin et koskaan tee niinkuin sinun pitäisi tehdä? Jos syötät oravia elämänsä eka metreillä, (lähtivät omille teilleen, eivät jääneet) teit kuitenkin väärin.

        Kun jälkipolvesi käyvät  lomilla passaat heitä sinua moititaan ja jos et passaa pistät lapsi raukat töihin kuinka itsekästä.

        Jos menet lastesi luo kylään et mene passattavaksi tai  menet passattavaksi. Ei helevati, että on vaikeita yhtälöitä sovittaa keskustelu normaaliksi kahvikeskusteluksi. No, tätä ongelmaahan ei tietty ole minulla eikä kahvipirtin vakiokirjoittajilla vaan ikkunasta sisään tirkistelijöillä.

        Että kehtaammekin olla niin vähään tyytyväisiä.


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Oletpa sinäkin katkera, mutta miksi?

        Vain yksi klikkaus, kun et halua sinne, joten ohita aina Pirtin ovi.

        Sehän on aivan uskomattoman helppoa.

        Miksi asiallinen kritiikki tulkitaan katkeruudeksi ?
        Tai joskus toisinpäinkin. Miten kullekin "sopii".

        Jos arvostelu kohdistuu itseen
        arvostelija tuomitaan katkeraksi
        ja usein tyhmäksikin.

        Jos on itse katkera
        se onkin asiallista kritiikkiä.


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Oletpa sinäkin katkera, mutta miksi?

        Vain yksi klikkaus, kun et halua sinne, joten ohita aina Pirtin ovi.

        Sehän on aivan uskomattoman helppoa.

        Miksi sinä halusit taas riidan sinne pirttiin? Halusit mollata toisten kirjoittamia mielipiteitä kirjoittamalla näin. "Laita pian niitä kuvia, koska minä tykkään niistä ja sinun hersyvästä elämästäsi kirjoituksista, joita toiset kammoavat, mutta minä en.

        Onhan se jo naurettavaa tuollaiset viestit, että etkö luule, että toiset ei ole matkustelleet? Olenhan minäkin, mutta en tyrmää toisten matka kertomuksia, koska ne on kivaa luettavaa, kuinka eri tavalla koemme nämä kaukomaat."

        Minä en koskaan kirjoita kahvipirttiin, mutta käyn sitä lukemassa. Hurskainen on suosikkini ja pirtin emännästä moni näillä palstoilla kirjoittajista (myös kahvipirtissä) voisi ottaa mallia.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Suomi on iso maa. Kahvipirttiin pistäytyy kirjoittajia joka puolilta Suomea. Kirjoittajat ovat ikäihmisiä, kuulumisia vaihdetaan. Säätkin ovat erilaisia eri puolilla Suomea. Kerrotaan harrastuksista, matkoista ja arjen  töistä, muistellaan vanhoja aikoja. Kerrotaan jälkipolvista ja heidän elämästään. Eletään sovussa eikä arvostella mitä kukakin saa tehdä tai olla tekemättä.
        Pirtin ovi ei ole lukittu, emäntä on laittanut luudan ovea vasten merkiksi jos on lähtenyt reissuun, luutaa pitää siirtää ja astua peremmälle.

        No, porukkaa lappaa pirttiin emännän lähdettyä matkoille. He istahtavat ja alkavat ohjeistamaan pirtin väkeä kuinka olla onnellisia ja kiitollisia siitä mitä elämä on juuri heille henkilökohtaisesti antanut ja tätä onnea he tietävät olevan muillakin, mutta pirtin ulkopuolella.

        Tapasin tänään vanhan ystäväni entisen ravintolapäällikkö kolleegani. Siitä on vuosia kun viimeksi tapasimme. Juttua olisi riittänyt koko illaksi. Keskustelu eteni juhannussäästä puutarhan hoitoon, läheistemme ja jälkipolviemme nykyiseen elämään. Mattojen pesusta kotieläinten pitoon. Niin tavan elämästä niin kiehtovaa niin helppoa. Ystäväni oli jäänyt leskeksi, surun läpikäynyt ja päässyt uuden elämän makuun.Vaihdoimme puhelinnumerot ja päätin ajella joku päivä hänen luokseen kylään. Aivan ihana keskustelutuokio. Halaus, heippa ja tavataan.

        Onko se palstalaisten mielestä keskustelua kun teet niin tai näin et koskaan tee niinkuin sinun pitäisi tehdä? Jos syötät oravia elämänsä eka metreillä, (lähtivät omille teilleen, eivät jääneet) teit kuitenkin väärin.

        Kun jälkipolvesi käyvät  lomilla passaat heitä sinua moititaan ja jos et passaa pistät lapsi raukat töihin kuinka itsekästä.

        Jos menet lastesi luo kylään et mene passattavaksi tai  menet passattavaksi. Ei helevati, että on vaikeita yhtälöitä sovittaa keskustelu normaaliksi kahvikeskusteluksi. No, tätä ongelmaahan ei tietty ole minulla eikä kahvipirtin vakiokirjoittajilla vaan ikkunasta sisään tirkistelijöillä.

        Että kehtaammekin olla niin vähään tyytyväisiä.

        Parhaathan ne muita arvostelevat, vai?

        Oikeastaan aloitus koskee keskusteluja, jotenkin pistää aloituksessa mieleen, ettei ole kyse Kahvipirtin keskusteluista, vaan yeensä palstan tilasta.

        Puhukaa te pirtissä vaikka kakka vaivoista, mutta palstalla kaivataan muutakin kuin kahvikuppineuroosia!

        Pirtti olkkoon ja pysyköön vakiporukalla, tuntevat toistensa tarpeet ja jos joku vieras pistäytyy, antaa pistäytyä ja rauhassa mouodostaa käsityksensä, olkoon se myötäilevää tai kieltävää, älkää joka keskustelunaloituksessa puolustelko pirttiä josta kaikki eivät vain ole kiinnostuneita, ei, vaikka kuinka suuria kultaristejä piirrätte.
        Saahan täällä puhua muustakin, kuin korppiksen mieliaiheista tai pirtin puuhista ja yhden ruokajonoista.

        Katkeruuttako se on jos ei pirttiin poikkea?
        Vai onko se mahdollisuus tehdä oma valinta, jossa ei tarvitse ohjeistusta vakikirjoittajilta?

        Jos en tykkää Alman baarin asiakkaista ja kahvista, en mene sinne, kun naapuribaarissa on paremmat pullatkin! Valitaan itse missä ollaan ja viihdytään, seurasta huolimatta tykkään mennä oman haluni mukaan keskustelemaan, kunhan saa keskustella ilman katkeruuden leimaa otsaansa joka kirjoittajalta pirtin ovelta, jonne ei olla edes menossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä halusit taas riidan sinne pirttiin? Halusit mollata toisten kirjoittamia mielipiteitä kirjoittamalla näin. "Laita pian niitä kuvia, koska minä tykkään niistä ja sinun hersyvästä elämästäsi kirjoituksista, joita toiset kammoavat, mutta minä en.

        Onhan se jo naurettavaa tuollaiset viestit, että etkö luule, että toiset ei ole matkustelleet? Olenhan minäkin, mutta en tyrmää toisten matka kertomuksia, koska ne on kivaa luettavaa, kuinka eri tavalla koemme nämä kaukomaat."

        Minä en koskaan kirjoita kahvipirttiin, mutta käyn sitä lukemassa. Hurskainen on suosikkini ja pirtin emännästä moni näillä palstoilla kirjoittajista (myös kahvipirtissä) voisi ottaa mallia.

        Kristiina provosoi ja siihen tartutaan. On korppikset ja palomat ja heidän vanavetensä jotka mieluusti provosoituvat.


      • Keskustelua syntyy erilaisten mielipiteiden jakamisista, puolesta ja vastaan. En katkeruudesta mitään kirjoittanut. Luepas tuo aloituksen teksti hitaasti ja rauhallisesti ja tee sen jälkeen johtopäähös mistä aloitus on tehty.

        Kahvipirtistähän se on tehty ei palstan tilasta.

        Kiitos kysymästä vatsa toimii hyvin. Se tuo paskalla käynti on sinullekin joka päiväinen aamutoimi ja jos ei onnistu siitä seuraa ummetus ja paha olo.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Keskustelua syntyy erilaisten mielipiteiden jakamisista, puolesta ja vastaan. En katkeruudesta mitään kirjoittanut. Luepas tuo aloituksen teksti hitaasti ja rauhallisesti ja tee sen jälkeen johtopäähös mistä aloitus on tehty.

        Kahvipirtistähän se on tehty ei palstan tilasta.

        Kiitos kysymästä vatsa toimii hyvin. Se tuo paskalla käynti on sinullekin joka päiväinen aamutoimi ja jos ei onnistu siitä seuraa ummetus ja paha olo.

        Anna vatsasi toimia!
        Seiso nyt tarkasti siellä Pirtin oven pielessä vahtimassa kuka tulee pirttiin ja kuka on " oikea ihminen sinun seuraasi ".
        Häädä asiattomat pois, ota tuo K seuraksesi niin onnistutte ihan varmasti siinä mihin ette viesteillänne täällä vapailla markkinoilla ole päässeet.

        Tässä kopsattu aloitus teksti, jossa nimenomaan sanotaan, että keskustelu on luiskahtanut jne ja huomaatko KYSYMYSLAUSEEN tekstissä?
        Siinä kysytään, onko se keskustelua kun kerrotaan kaikki?
        Sen lauseen jälkeen selvennetään mitä on KESKUSTELU: ei siinä kysytä mitä se keskustelu on, kun aloittaja tietää ettei Pirtin keskusteluja voi pitää keskusteluna, ne ovat YKSINPUHELUA!
        Kahvipirtti on omien tekemisten kertominen toisille kertojille, ei siellä KESKUSTELLA!!!!
        Ei vielä tänäänkään!

        Siellä kirjoitetaan ja kehutaan mitä on saatu aikaan.
        Kerron, että kävin vessassa ja punnitsin itseni, ei huolta, pissa tuli ja paino on laskussa!
        Näillä pääsykokeilla pääsisin jopa Pirttiinne!

        (( Näillä palstoilla on luiskahdettu Kahvipirttiin, sen rakentamiseen , sisustamiseen ym. Kaunis sääkin kuvaillaan hyvin tarkasti ja sitä ihaillen.
        Keskusteluissa kerrotaan omista tekemisistä kuten polttopuiden eli klapien hakkuusta, kaupassa käynnistä ym. Lumenluontikin onnistuu riidatta palstalaisten kesken.

        Edellisenlaista sanotaan keskusteluksi?

        Oikeassa keskustelussa on aihe, josta keskustelijat esittävät omat mielipiteensä. Keskustelut on unohdettu kauan sitten eivätkä ne enää palaa. Osaamattomuus suhtautua toisiin on rajana. ))

        Että se siitä ja sen kestävyydestä.
        Korppis tietää missä mennään, vaikka on eksynyt polulta, koska tekstin ymmärtämisessä on puutteita, jopa suurella kirjailijalla joka tietää kaiken.
        Saatte keskustella, olen vastannut ja sanonut sen mitä ajattelin, eikä ole tarvetta selittää.
        Pirtti saa elää tavallaan, sinne menee se joka haluaa, ei kutsusta kukkokaan saavu omalle pihalle, mutta kutsumattomia kukkoja on joka kartanolla!


    • Anonyymi

      Jokainen saa valita mihin ketjuihin osallistuu eikä ole siitä kenellekkään tilivelvollinen. Vielä vähemmän tarvitsee tulla kertomaan, miksi EI osallistu jonkun ketjun kirjoituksiin. Nämä on kaikki vain kirjoituspaikkoja, ei mitään oikeaa kahvilaa ole, jota pitäisi periaatteesta välttää. Mikä on se motiivi, kun pitää ilmoittaa , ettei tiettyjen kirjoittajien keskustelusta haluaa pysyä kaukana ? Ketä se tieto kiinnnostaa ? Miksi se on tärkeä ilmoittaa ? Esim korppis ja sinis kirjoittaa paljon myös muualla, osaavatko he sitten muualla keskustella mutta kahvilan seura tyhmentää ?

    • Anonyymi

      Pitäähän minun myös sanani sekaan sotkea;)
      Tämä on niin tuttua, taas on pirtin ilmapiiri saanut huomiota, mikä ei ollenkaan uutta ole, aina silloin tällöin pirtti on huomiota saanut.

      Toistan jo melko tutuksi tulleita asioita, pirtti on yksi ainoa ketju palstalla, muiden lisäksi, ei siis paljon tilaa vie ja sinne voi pistäytyä, jos tuntee halua vaikka jotain järkevääkin sanoa.
      Keskustelun laadusta on aina väitelty, no enpä tiedä, kovin riitaisiksi menevät niin sanotut oikeaa keskustelua tuottavat ketjut ja ei niitäkään voi priimaksi sanoa.

      Osaamaton olen monilta avuiltani, mutta pirtissä on hyväksytty vajavaisuuteni, suurempia vikoja ei ole useinkaan esiin otettu ja juuri siksi pirttiin on mielestäni kaikkien helppo tulla, ei vaatimuksia tason suhteen.
      Puhun nyt vaan omasta tasostani, taitavia ja osaavia on paljon, mutta mukana olen saanut olla puutteineni.
      Se onkin varmaan se yhdistävä tekijä, mitään ehtoja ei osallistumiselle ole, kunhan vaan riitaa vältetään, hyvin on onnistuttu.

      Kauan on pirtti arvostelua kestänyt ja tulee kestämään, sen tapaiset merkit on olemassa.
      Jokainen voi kertoilla kaikesta maan ja taivaan väliin mahtuvista, voi olla pieni ärsytyksenkin tunne joskus vallata, mutta ei sen anneta ilmi tulla, eikä tahtia häiritä.

      Jätetään nyt tämä aihe taas unohduksiin ja jatketaan niin hyviä kuin huonojakin ketjuja, jokainen omansa varmaan löytää;)
      Väittivät taas, että en ole kirjautunut, sekin jatkuva kiusa, mutta se pirtin sitkeästi aloituksia tekevä Skillanhan minä olen.

      • Anonyymi

        Riitakin on keskustelua!
        Siinä sanotaan mielipiteitä ja vastamielipiteitä, juuri niin kuin keskusteluissa yleensäkin.

        Ei ole keskustelua kehua toisen sanmisia ja sanoa, että olen samaa mieltä! Se on myötäilyä ja moni myötäilee, kun ei uskalla sanoa mitä mieltä on!

        Mistä aiheesta Pirtissä on viimeksi syntynyt keskustelua, se olisi kiva tietää? Onko ainoa keskustelu emännän kehuminen jonkun ruokareseptille ja toisen tekemille töille? Eihän niihin kukaan ota kantaa, ei halaistulla sanalla, joten Pirtti elää tavallaan ja aa ainakin minun puolestani elää, vaikka ei minua saa sinne innostumaan yksikään kirjoittaja, vaikka tiedän kuka osaa keskustella, tai tiedän kuka ei osaa keskustella ja voin tässä todistaa etten tiedä kuka on hyvä, kuka on huono, koska jokainen löytää tyylisensä suosikin.

        Suosikkeja ei minulle ole löytynyt, ei enempää inhokkejakaan, mutta palstan taso ei kiitoksia kaipaa, täällä kiitellään toisiaan, pirttiläiset varsinkin, hehän ovatkin valioluokkaa ja hyvä niin. Seura tekee kaltaisekseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riitakin on keskustelua!
        Siinä sanotaan mielipiteitä ja vastamielipiteitä, juuri niin kuin keskusteluissa yleensäkin.

        Ei ole keskustelua kehua toisen sanmisia ja sanoa, että olen samaa mieltä! Se on myötäilyä ja moni myötäilee, kun ei uskalla sanoa mitä mieltä on!

        Mistä aiheesta Pirtissä on viimeksi syntynyt keskustelua, se olisi kiva tietää? Onko ainoa keskustelu emännän kehuminen jonkun ruokareseptille ja toisen tekemille töille? Eihän niihin kukaan ota kantaa, ei halaistulla sanalla, joten Pirtti elää tavallaan ja aa ainakin minun puolestani elää, vaikka ei minua saa sinne innostumaan yksikään kirjoittaja, vaikka tiedän kuka osaa keskustella, tai tiedän kuka ei osaa keskustella ja voin tässä todistaa etten tiedä kuka on hyvä, kuka on huono, koska jokainen löytää tyylisensä suosikin.

        Suosikkeja ei minulle ole löytynyt, ei enempää inhokkejakaan, mutta palstan taso ei kiitoksia kaipaa, täällä kiitellään toisiaan, pirttiläiset varsinkin, hehän ovatkin valioluokkaa ja hyvä niin. Seura tekee kaltaisekseen!

        Ja höpönhöpön. Jos kirjoittaa ketjuun nimeltä Kahvipirtti vaikkapa päivittäin, se ei tee kaltaisekseen. Kenen kaltaiseksi, hurskaisen vai skillanin ? Suosikkeja ei ole tarkoituskaan löytää, kyllä sentään useimmilla on live-elämäkin. Outoa että olet nähnyt kovasti vaivaa pirtin tutkimisessa ja syynäämisessä, kun ei muka kiinnosta. :))))))


    • Anonyymi

      No voi,voi sentään, emäntä kehuu, kun on aihetta ja sitä aika usein on.
      Niin suppea on elämäni piiri, että jopa uudet ideat ruuan laitossakin antaa aiheen kehumiseen, jos se nyt mielestäsi on sitä, minusta totuutta sanan täydessä merkityksessä.

      Riita ei mielestäni ole keskustelua, mielipiteiden vaihto tietenkin, niin kauan kun pysyy asiassa, eikä mene henkilö kohtaisuuksiin.
      Ideoita pirtissä ainakin saa ja väitän keskusteluksi sitäkin, kun vastauksia kysymyksiin tulee

      Mitä keskustelemme livenä, mitä kuuluu kirvesvarttahan se tuppaa olemaan, ellei nyt joku yhteinen aihe löydy.

      Eikö olekin erinomaista se, että ketään ei pakoteta mihinkään, ei edes pirtin kuulumisia kyselemään;)
      Emännäksi nimetty taas tässä;)

      • Anonyymi

        Mitä maailman ihmeellisyyskiä olisivat tutkijat saaneet selvitettyä kautta aikojen, jos kaikki olisivat vain yhtä mieltä?

        Riita rakentaa yksimielisyyttä, eikä se riiteleminen tarkoita sitä, että keskustelijat haukkuvat toisiaan: Oletko tietämätön, että riita ja nimitteleminen ovat kaksi eri asiaa???

        Ellei riitaa olisi, ei sovintojakaan syntyisi, eikä yksimielisyyteen pääseminen tarkoita sitä, että asia olisi juuri niin kuin kaksi tai kolme sen ovat sanomneet, kun totuus voi olla ihan muuta.

        Riita rakentaa yhteistä päätöstä.

        Pysykää pirtissänne te viisaat ja oppineet keskustelijat, puhukaa siitä kirvesvarresta ja ruokajnoista, mutta keskustelua te ette niistäkään saa aikaan.

        Sinutkin Skillan tunnetaan muutakin kuin rauhanrakentajana!
        Kasvojen pesu tekee hyvää kaikille keskustelijoille, mutta samaa lihaa ja vettä me kaikki olemme, vaikka emme käy pirtin nurkkakaapilla, emmekä silitä kissaa vastakarvaan.

        Pirtissä viihtyvät he, joille on tärkeää kertoa mitä ovat tehneet!

        Kerronko mitä minä tein?
        Arvatkaa?

        Luuleeko emäntä että ulkopuolisia kiinnostaa mitä siellä kulloinkin tehdään. Täällä yleiselläpalstalla on kuullut ihan tarpeeksi kaikuja ja mielenkiintoa ei taida kaikilla riittää kaikkeen.
        Politikointihan se tärkeintä tämän kevään aiheita, riitaa ja nimittelyjä, mutta keskusteluakin, ihan asiallisesti ajoittain.

        Ps. en ole emäntä missään.


    • Huomenta@

      Sain viimeksi eilen keskustelun aikaan katiskasta, samoin kasvisruoista ja mummojen lapsenlapsenlapsista.

      Hyviä neuvoja kysymyksiini, joista toteutin jo vihanneksia kaalipedillä. Hyvää tuli, tänään haen katiskamerkin kaupasta, osoitteen sain minulle lähetetystä linkistä.

      Miesten kanssa keskustelu onnistuu parhaiten, palstan miehistä on minulla vain positiivista sanottavaa. Olen enempi putkiaivonen kuin piparkakkuaivoinen.

      Airunko on palannut korpeen.

      • Ps. ketjun aloittaja on antanut nyt täydellisen esimerkin hänen mielestään hyvästä keskustelusta.

        Esimerkillään hän kehuu riidanhakuista tyyliään oikeaksi keskusteluksi. Se on tehty oikeaoppisesti pirtin ulkopuolelta.

        Onneksi hän rajaa kahvipirttiläiset kykenemättömiksi riitelemään.


      • Anonyymi

        Siis mummojen lastenlastenlapsistko ? Kävin lukemassa , mutta siellä kyllä kerrotaan lastenlapsista. Taitaa sinisirkulla olla niitä seuraavankin polven jälkeläisiä. On se ihan kiva kun saat juttuseuraa miehistä edes palstalla . Ei naiset niin katiskoista ja huussin paskan tyhjennyksestä olekkaan kiinnostuneita.


      • Anonyymi

        On siinä mökkiläinen , vuosikausia siellä jo ollut ja meuhkannut hommistaan eikä edes katiskaa pitänyt eikä tiedä alkeitakaan kalastuksesta.


      • Anonyymi

        Tässä kaksi kommenttia korppiksen tekstiin. Oikeaoppisesta keskustelusta jota aloitus ajaa takaa. Vai mitä mieltä olette?


      • Anonyymi

        Sitä saa mitä tilaa.


    • Anonyymi

      Mistä paljon pidetään, siitä paljon puhutaan, pätee tässäkin ruotimisessa :D

      Hyväntuulen Pirttihän se onkin , rentous ja osallistumisen ilo, on useimpien kirjoitusten tunnusmerkkinä,----ja minusta on hyvä niin. 😊))

      Tervehtien sini.sirkku

    • Minäkin kannan tässä korteni kekoon:
      olen pistäytynyt pirtissä kupposella, vaikka en kuulukaan vakiojengiin.
      Eihän siellä oikein keskustelua, siis mielipiteiden vaihtoa useinkaan tapahdu, koska harvoin kukaan vastaa kenellekään, mutta leppoisa paikka mennä kertomaan kuulumisiaan ihan rauhassa ilman että joku tulee vouhottamaan ja ohjeistamaan "blogaamisesta" ja silleen. Jatkakaa vain skillan ja jengit samaan tapaan ja kyyhkyläinenkin lentää aina silloin tällöin ikkunasta sisään.

      • Anonyymi

        Näinhän se tuppaa olemaan, että se on sitä minä, minä minä ja muita ei huomioida, tosin se ei koske kaikkia pirtin kirjoittajia.

        mutta mikä estää sinuakaan vastailemasta ja saada keskustelua aikaiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se tuppaa olemaan, että se on sitä minä, minä minä ja muita ei huomioida, tosin se ei koske kaikkia pirtin kirjoittajia.

        mutta mikä estää sinuakaan vastailemasta ja saada keskustelua aikaiseksi.

        Olen kokeillut sitäkin varianttia ja ei ole oikein toiminut. Pirtin emäntä skillan pyrkii kyllä kommentoimaan muidenkin kirjoituksia ja huomioimaan kaikki kirjoittajat ja ansaitsee siitä erityiset kiitokset, mutta lukuun ottamatta "vanhoja" tuttuja (demeter, korppis, sinisirkku, ramoona jne.) joiden kanssa on ollut keskustelua muissakin ketjuissa palstan vakijengi on hidasta vastailemaan muille, siis vähemmän tutuille. Minua ei se häiritse, mutta sen huomaa kun tulee "ulkoa" että tää jengi on istunut jo tuokion kahvikupposensa ääressä ja onko se nyt asiallista tulla edes häiritsemään heidän leppoisaa yhdessäoloaan.
        En halua kuitenkaan mitään pahaa pirtille; se on osa tätä palstaa ja toimiva ketju joka antaa tilaisuuden monelle kertoa kuulumisiaan ilman paineita ja vaatimuksia ja toivon näin jatkuvan niin kauan kun kirjoittajilla intoa riittää. Käväisen sitten taas kurkkaamassa ja ei minulle tarvi edes vastata, kunhan vilkaisen sisälle :))


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Olen kokeillut sitäkin varianttia ja ei ole oikein toiminut. Pirtin emäntä skillan pyrkii kyllä kommentoimaan muidenkin kirjoituksia ja huomioimaan kaikki kirjoittajat ja ansaitsee siitä erityiset kiitokset, mutta lukuun ottamatta "vanhoja" tuttuja (demeter, korppis, sinisirkku, ramoona jne.) joiden kanssa on ollut keskustelua muissakin ketjuissa palstan vakijengi on hidasta vastailemaan muille, siis vähemmän tutuille. Minua ei se häiritse, mutta sen huomaa kun tulee "ulkoa" että tää jengi on istunut jo tuokion kahvikupposensa ääressä ja onko se nyt asiallista tulla edes häiritsemään heidän leppoisaa yhdessäoloaan.
        En halua kuitenkaan mitään pahaa pirtille; se on osa tätä palstaa ja toimiva ketju joka antaa tilaisuuden monelle kertoa kuulumisiaan ilman paineita ja vaatimuksia ja toivon näin jatkuvan niin kauan kun kirjoittajilla intoa riittää. Käväisen sitten taas kurkkaamassa ja ei minulle tarvi edes vastata, kunhan vilkaisen sisälle :))

        Tehdäänpäs mielikuvamatka ystävien kesäjuhliin. Vieraat ovat asettuneet pöytökuntiin pöydät liki toisiaan.

        Juttua riittää, aiheet vaihtuvat. Joku kertoo halkojen hakkuusta, toinen lapsenlapsistaan, jollekin on tehty lonkkaleikkaus joku on laihduttanut, joku
        saanut erikoisen kukan menestymään.
        Jokainen jakaa mielipiteitä omista ilon tai surun aiheista.

        Eikös se, että ette tunne saavanne riittävästi huomiota pirtissä osoita minäminäminä itsekeskeisyyttä.


      • Korppikotka kirjoitti:

        Tehdäänpäs mielikuvamatka ystävien kesäjuhliin. Vieraat ovat asettuneet pöytökuntiin pöydät liki toisiaan.

        Juttua riittää, aiheet vaihtuvat. Joku kertoo halkojen hakkuusta, toinen lapsenlapsistaan, jollekin on tehty lonkkaleikkaus joku on laihduttanut, joku
        saanut erikoisen kukan menestymään.
        Jokainen jakaa mielipiteitä omista ilon tai surun aiheista.

        Eikös se, että ette tunne saavanne riittävästi huomiota pirtissä osoita minäminäminä itsekeskeisyyttä.

        Ei välttämättä- Sosiaaliseen kanssakäymiseen kuuluu tietty vuorovaikuttaminen, minkä puuttuminen oli asia jonka huomasit itsekin kun tulit kahvipirttiin. Että täällä ei vastailla kenellekään, kerrotaan vain omista kuulumisista. En minä voi verrata sitä joissakin kesäjuhlissa olemiseen missä viereiset pöydät keskustelevat eri aiheista eivätkä välttämättä edes tiedä mitä naapuripöydässä puhutaan.
        En tunnusta mitään erityisen suurta itsekeskeisyyttä, mutta sosiaalisen vuorovaikutuksen tarpeeni on suuri. Mutta eihän se taas ole muuta kuin minun vaatimaton näkemykseni asiasta.


      • Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei välttämättä- Sosiaaliseen kanssakäymiseen kuuluu tietty vuorovaikuttaminen, minkä puuttuminen oli asia jonka huomasit itsekin kun tulit kahvipirttiin. Että täällä ei vastailla kenellekään, kerrotaan vain omista kuulumisista. En minä voi verrata sitä joissakin kesäjuhlissa olemiseen missä viereiset pöydät keskustelevat eri aiheista eivätkä välttämättä edes tiedä mitä naapuripöydässä puhutaan.
        En tunnusta mitään erityisen suurta itsekeskeisyyttä, mutta sosiaalisen vuorovaikutuksen tarpeeni on suuri. Mutta eihän se taas ole muuta kuin minun vaatimaton näkemykseni asiasta.

        Myöhäisiltaa@

        Kirjoitit, oman sosiaalisen vuorovaikutuksen tarpeesi olevan suuri.

        Tokihan tykkään keskustella, mutta sosiaalinen vuorovaikutus palstalla jää yksipuoliseksi eikä silloin voi puhua sosiaalisesta vuorovaikutuksesta.

        Tietty yksinpuhelun piilovaikutus vetää sosiaalisesti syrjäytyneitä.


    • Anonyymi

      Tämä palsta on kuin suuri vanhan ajan pirtti jota hallitsee pitkän pitkä pöytä jonka sivuilla yhtä pitkät penkit.

      Ihmisiä istuu siellä täällä, mutta he puhuvat itsekseen.
      Joku kysyykin jotain, mutta kukaan ei kuuntele, kun jokainen on keskittynyt tuomaan ilmi omat ajatuksensa. Väliin on ääntä ja liikettä, jokainen haluaa ilmaista itseään samaan aikaan, mutta kun yhteistä asiaa ei riitä alkulausetta pidemmälle kukin höpöttää omiaan.

      Pirtin emäntä lausuu aamulla kiitokset tulijoille ja selittää omia tekemisiään, mutta eipä palaa päivän ittaan kuuntelemaan, ei kyselemään paikalla olijoilta, ei tapahdu mitään koko pitkänä päivänä, kukaan ei kuuntele muita, ei vastaa, eikä kysy, kun se on vastauksen saamisen kannalta ihan turhaa.

      Puheejohtajakaan ei johda puhetta, ei kysy, eikä vastaa, mutta tuppisuita istujia näkyy penkeillä silloin tällöin poikkeavan jälkeä jättämättä.
      Tämän palstan pirtinpöytä ei kerää keskustelijoita, kuten vaikkapa tuolla Lapissa pienikin kuppila on täynnä pyheensorinaa ja jokaisella riittää sanottavaa ja kysyttävää.
      Heillä on halu keskustella, kysellä poikkeajan kuulumisia, vastailla kun kysytään ja nauraa hekottaa yhdessä hiljaisimmankin kanssa.
      Milloin täällä opetellaan ottamaan huomioon se, että vastataan edellisen viestin kirjoittajalle, esitetään oma näkemys ja sadaan vastaus - ilman että se viestin kirjoittaja naulataan seinälle haukuttavaksi, kun uskaltaa tullaa arv ostelemaan, vaikka sanoo vain oman mielipiteensä joka ei ehkä miellytä kaikkia.
      Syytetyn penkillä istuu täällä moni, mutta keskustelun ohjaajia ei ole yhtään!

      Puheejohtajana toiminut kirjoittaja, vetää keskustelukerhoa, mutta ei näe täällä tämän enempää vilkuiltuaan hetken ympärilleen!
      Näkemiin!

      • Anonyymi

        Luuletko/toivotko että tällaisilla palstoilla voi oikeasti keskustella jostain kun ihmisillä on niin erilaiset taustat ei näissä mitään koherenssiä ole

        enintään ne toistaa jotain ylen uutista tai muuta päivittelyä

        Hakekaa joku lista jossa voi kirjoittaa englanniksi tai bilinguaalisesti suomi-englanniksi niin, että edes siinä saisi harjoitusta kielitaidossa ajankuluksi

        Trump haukku Powellia kuin vierasta sianporasta Now they stick, like a stubborn child, when we need rates cuts, & easing, to make up for what other countries are doing against us. Blew it

        ja yleisö hurraa


      • Anonyymi

        Bi-linguaalisuus täällä on omaa itseäsi, joka ei muita yhtään kiinnosta.


    • Anonyymi

      15 riviä pitempiä juttuja ei jaksa lukea.

      • Anonyymi

        Eikä sen lyhyempiä kannata kirjoittaa, vai oliko sinulla asiaakin?


      • Anonyymi

        Luuletko/toivotko että tällaisilla palstoilla voi oikeasti keskustella jostain kun ihmisillä on niin erilaiset taustat ei näissä mitään koherenssiä ole

        ?????????????????????

        En minä ainakaan toivo täällä osuvani mukaan keskusteluun, ellen itse aloita kysymällä ja vastaamalla joka ainoaan lauseeseen, eikä se ole keskustelua, se on pilantekoa.

        Mitä täällä tasosta välittää, ethän sinäkään edes välimerkkejä tai pisteitä laittanut ja silti teksti oli jotenkin luettavaa?

        Sokealle kanalle täällä ei ole edes nokittavaa. Kultajyviä ei osu nokkaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko/toivotko että tällaisilla palstoilla voi oikeasti keskustella jostain kun ihmisillä on niin erilaiset taustat ei näissä mitään koherenssiä ole

        ?????????????????????

        En minä ainakaan toivo täällä osuvani mukaan keskusteluun, ellen itse aloita kysymällä ja vastaamalla joka ainoaan lauseeseen, eikä se ole keskustelua, se on pilantekoa.

        Mitä täällä tasosta välittää, ethän sinäkään edes välimerkkejä tai pisteitä laittanut ja silti teksti oli jotenkin luettavaa?

        Sokealle kanalle täällä ei ole edes nokittavaa. Kultajyviä ei osu nokkaan!

        ¿Mistä välimerkistä pidät eniten? ¿Un signo de apertura o de cierre?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä sen lyhyempiä kannata kirjoittaa, vai oliko sinulla asiaakin?

        Jotkut kuvittelevat
        heidän pitkien ja pitkäveteisten
        samanlaisina vuodesta toiseen toistuvien
        päivittäisten puuhailujensa kirjoittamisen
        kiinnostavan muita
        mutta ne eivät ole tärkeitä
        muille kuin
        kirjoittajalle itselleen.


    • Anonyymi
    • Välimerkit eivät ole kiinnostavia. Tai siis ovat, mutta ainoastaan silloin kun niiden käyttäminen/käyttämättä jättäminen vaikuttaa viestin ymmärtämiseen.

      • Anonyymi

        Luulisi, että oikeinkirjoitus kiinnostaa itseään kirjailijaksi tituleeraavaa . Välimerkeillä on muitakin tehtäviä kuin pelkkä ymmärrettävyys. Luulisi kansakoulun käyneen sen ymmärtävän.


      • Anonyymi

        Väimerkeillä on suuri merkitys - jokainen taitava kirjoittaja tietää sen.


    • Anonyymi

      Sanojen asettelu on paljon ratkaisevampaa, kuin noilla välimerkeillä kikkailu! Oikeinkirjoitus sinänsä paljastaa kyllä sivistystasomme, mutta jokaisen innostuneen kirjoittajan osaanotto keskusteluaiheisiin, tuo noista välimerkeistä huolimatta personallisen säväyksensä nautittavaksemme.

      Se, jos mikä on lukijasta mieluisempaa, kuin kaavamaiset sormenheristykset!

      • Anonyymi

        Älä heristele enempää nyt sormeasi. Liian kaavamaista, aina samaa.


    • Anonyymi

      P-loma " Välimerkit eivät ole kiinnostavia. Tai siis ovat"

      Sinä kun yleensä tiedät kaiken kuten kabybaran niin

      Mistä ajattelusta tekstiin tulee KYSYMYSMERKKI sellaisena mutkana kuin se nyt on?

      tämä on latinan mahdollista tietää koska ... niitä on tästä syystä sielläpäin kaksi

      • Anonyymi

        Tiedetään, toinen alkuun ylösalaisin, toinen loppuun oikeinpäin.


    • Niin pitkälle ei minun latinisaatio ole vielä johtanut, mutta olen La Palabra Del Dia- postauslistalla, joten opin jotain sanojen alkuperästä lähes päivittäin.

      Tällainen kiva interrobang myös sallittu espanjassa:
      ¿¡Quién te has creído que eres!?

    • Yritin googlettaa vastausta kysymykseen, mutta eipä näy olevan useimmilla espanjalaisillakaan tietoa miksi.
      Yksi syy asettaa kysymysmerkki lauseen alkuun myös olisi se että se vaikuttaa painotukseen elikkä siis intonaatioon elikkä siis sävelkulkuun. Ja sehän on hyvä tietää etukäteen esim. kun lukee ääneen tekstiä.
      Miksi kysymysmerkki on ylösalaisin?
      Nyt meni vaikeeksi.
      Koska se on sievempi silleen?

    • Anonyymi

      Aletaanko täällä keskustelemaan espankan kirjoitus asusta?

      Kun opittaisiin keskustelemaan ihan tavallisista asioista ensiksi.

      Ps. Olen opiskellut espanjaa, mutta minulla ei ole mitään tarvetta tulla tänne kehuskelemaan ja kirjoittamaan espanjaksi, osoittaakseni kuinka hyvä ja osaava tässä ollaan!

      Itselleni riittää suomeksi kirjoittaminen, senkin kanssa on joskus vaikeuksia kun kone muuttaa sanoja. Onko se konekieli oikeampaa kuin puhuttu kieli ja ovatko nämä uudet " puhelinsovelluksen " sanastot niitä joita pitää nykykielessä käyttää. Juuri = juurikin, juuri puhuimme = juurikin puhuimme jne.

    • Anonyymi

      Eihän se keskustelua ole, kun kirjoittajat A , B, C ja D raportoivat päivän mittään tekemisensä ja syömisessä.
      Seuraavana aamuna aloittaja X kuvailee vallitsevan sään. X jatkaa toistaen vuorotellen eri sanakääntein mitkä A, B, C ja D ovat kirjoittaneet eli yhteenveto.
      Ei vuorovaikutuksellista keskusteua.
      Ihan sama mulle, tämä oli minun näkemykseni tähän aloituksen.

      • "Ei vuorovaikutuksellista keskusteua.
        Ihan sama mulle, tämä oli minun näkemykseni tähän aloituksen."

        No, ei tietenkään sinulle, jolla on ilmeisesti isokin perhe ja sukulaiset siihen lisäksi, mutta ota huomioon, että meitä on monia yksin asuvia, jotka haluaa muutaman sanan kirjoittaa tekemisistään muulle, kuin kaupan kassalle. Vastaustakaan ei odoteta, ainakaan negatiivistä.

        Jos meillekin on näin ihana Kahvipirtti, johon voi tulla tekemisensä kertomaan, ilman, että utelee toisten asioita, saati puuttumaan heidän tekemisiinsä, niin onko se sinulta pois?

        Ainahan voi jokainen aloittaa keskustelun asioista, jotka häntä kiinnostaisivat ja jatkaa siitä sitä "k e s k u s t e l u a , vaikka maailman tappiin, mutta toivoisin, että älkää puuttuko Kahvipirtin "puuteellisuuksiin" keskustelun tylsyydestä, sillä kai me olemme jo niitä tylsyneitä, omaan lokeroomme hautautuneet, joita ei pahemmin kiinnosta maailman meno keskusteluissa, ainakaan näin yleisellä palstalla.


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        "Ei vuorovaikutuksellista keskusteua.
        Ihan sama mulle, tämä oli minun näkemykseni tähän aloituksen."

        No, ei tietenkään sinulle, jolla on ilmeisesti isokin perhe ja sukulaiset siihen lisäksi, mutta ota huomioon, että meitä on monia yksin asuvia, jotka haluaa muutaman sanan kirjoittaa tekemisistään muulle, kuin kaupan kassalle. Vastaustakaan ei odoteta, ainakaan negatiivistä.

        Jos meillekin on näin ihana Kahvipirtti, johon voi tulla tekemisensä kertomaan, ilman, että utelee toisten asioita, saati puuttumaan heidän tekemisiinsä, niin onko se sinulta pois?

        Ainahan voi jokainen aloittaa keskustelun asioista, jotka häntä kiinnostaisivat ja jatkaa siitä sitä "k e s k u s t e l u a , vaikka maailman tappiin, mutta toivoisin, että älkää puuttuko Kahvipirtin "puuteellisuuksiin" keskustelun tylsyydestä, sillä kai me olemme jo niitä tylsyneitä, omaan lokeroomme hautautuneet, joita ei pahemmin kiinnosta maailman meno keskusteluissa, ainakaan näin yleisellä palstalla.

        Miksi sinä noin negatiivisesti vastasit?
        Kirjoitin näkemykseni tähän aloitukseen, jossa viitattiin pirttiin ja keskustelutaitoon. Kuten sanoin, ihan sama mulle. Ja se tarkoittaa myös sitä ettei ole minulta pois.

        Enpäs kerro onko minulla iso suku ympärilläni ☺


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä noin negatiivisesti vastasit?
        Kirjoitin näkemykseni tähän aloitukseen, jossa viitattiin pirttiin ja keskustelutaitoon. Kuten sanoin, ihan sama mulle. Ja se tarkoittaa myös sitä ettei ole minulta pois.

        Enpäs kerro onko minulla iso suku ympärilläni ☺

        Sinulla ei ole ketään, siksi sinua vitut.... leppoisat keskusteluyhteisöt. Jankutat samaa sössöä, vai ajan kuluksesi, kun ei ole muutakaan tekemistä. Jatkuu..jatkuu...jatkuuu eikä valmista tule,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä noin negatiivisesti vastasit?
        Kirjoitin näkemykseni tähän aloitukseen, jossa viitattiin pirttiin ja keskustelutaitoon. Kuten sanoin, ihan sama mulle. Ja se tarkoittaa myös sitä ettei ole minulta pois.

        Enpäs kerro onko minulla iso suku ympärilläni ☺

        Älä kerrokkaan, mutta minäkin vain kerroin oman mielipiteeni. Haittasiko se sinua noin paljon, anteeksi.

        Minä todellakin tyrmään kaikki Kahvipirttiä arvostelevat kirjoitukset, koska itsekkin aloin kirjoittelemaan sinne aika harvakseltaan, koska koin, että siellä oli hieman ns. "oma porukka", kunnes huomasin, että ei olekkaan.

        Kuten jo kirjoitin, niin on meitäkin ihmisiä, jotka haluavat kirjoitella "toisille" omia kuulumisia, mitä on tehnyt ja puuhaillut, koska kaupan kassalle ei voi kaikkea kertoa ja sitten onkin ne puhe kumppanit vähissä, mutta Pirttiin voi tulla aina jutustelemaan.

        Onhan täällä oman bloginsa kirjoittajia, jotka saavat yhtälailla kuraa kirjoituksistaan, mutta onneksi Skillan yrittää hillitä Kahvipirtin imagoa sopuisanan.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Sinulla ei ole ketään, siksi sinua vitut.... leppoisat keskusteluyhteisöt. Jankutat samaa sössöä, vai ajan kuluksesi, kun ei ole muutakaan tekemistä. Jatkuu..jatkuu...jatkuuu eikä valmista tule,

        Nyt huidot väärää Anonyymiä. Minä kirjoitin ensimmäisen kerran tähän ketjuun ja oman näkemykseni aloitukseen.

        Näköjään aika moni teistä on kovin negatiivisia. Miksi?


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Sinulla ei ole ketään, siksi sinua vitut.... leppoisat keskusteluyhteisöt. Jankutat samaa sössöä, vai ajan kuluksesi, kun ei ole muutakaan tekemistä. Jatkuu..jatkuu...jatkuuu eikä valmista tule,

        Nousitko pylly edellä tänään sängystä?


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Älä kerrokkaan, mutta minäkin vain kerroin oman mielipiteeni. Haittasiko se sinua noin paljon, anteeksi.

        Minä todellakin tyrmään kaikki Kahvipirttiä arvostelevat kirjoitukset, koska itsekkin aloin kirjoittelemaan sinne aika harvakseltaan, koska koin, että siellä oli hieman ns. "oma porukka", kunnes huomasin, että ei olekkaan.

        Kuten jo kirjoitin, niin on meitäkin ihmisiä, jotka haluavat kirjoitella "toisille" omia kuulumisia, mitä on tehnyt ja puuhaillut, koska kaupan kassalle ei voi kaikkea kertoa ja sitten onkin ne puhe kumppanit vähissä, mutta Pirttiin voi tulla aina jutustelemaan.

        Onhan täällä oman bloginsa kirjoittajia, jotka saavat yhtälailla kuraa kirjoituksistaan, mutta onneksi Skillan yrittää hillitä Kahvipirtin imagoa sopuisanan.

        Ei haitannut vastauksesi, päinvastoin. Tämähän on sitä vuorovaikutuksellisuutta.
        Olit vain mielestäni turhan negatiivinen.
        Kuten sanoin, vastasin aloituksen keskustelutaitoihin ja viittasin siihen miten minä näen pirtin lukijana. Jos se sinuun sattui, niin en voi sille mitään. Niin vain näen ne keskustelut.

        Sanon vielä, että ihan sama mulle. Ei ole minulta pois eikä pitäisi olla sinulta pois, että kirjoitan mielipiteeni tähän keskusteluun.

        Kirjoittaja Ö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt huidot väärää Anonyymiä. Minä kirjoitin ensimmäisen kerran tähän ketjuun ja oman näkemykseni aloitukseen.

        Näköjään aika moni teistä on kovin negatiivisia. Miksi?

        En minä mitään huiski, osuin taas naulan kantaan😊

        korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä mitään huiski, osuin taas naulan kantaan😊

        korppis

        Heh,jos sulla on parempi olo siitä, että luulet minua joksikin toiseksi, niin saat toki pitää luulosi.

        Kirjoittaja Ö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh,jos sulla on parempi olo siitä, että luulet minua joksikin toiseksi, niin saat toki pitää luulosi.

        Kirjoittaja Ö

        Hyvä sinä, juuri noin, ei kannata lähteä kinaamaan.


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        "Ei vuorovaikutuksellista keskusteua.
        Ihan sama mulle, tämä oli minun näkemykseni tähän aloituksen."

        No, ei tietenkään sinulle, jolla on ilmeisesti isokin perhe ja sukulaiset siihen lisäksi, mutta ota huomioon, että meitä on monia yksin asuvia, jotka haluaa muutaman sanan kirjoittaa tekemisistään muulle, kuin kaupan kassalle. Vastaustakaan ei odoteta, ainakaan negatiivistä.

        Jos meillekin on näin ihana Kahvipirtti, johon voi tulla tekemisensä kertomaan, ilman, että utelee toisten asioita, saati puuttumaan heidän tekemisiinsä, niin onko se sinulta pois?

        Ainahan voi jokainen aloittaa keskustelun asioista, jotka häntä kiinnostaisivat ja jatkaa siitä sitä "k e s k u s t e l u a , vaikka maailman tappiin, mutta toivoisin, että älkää puuttuko Kahvipirtin "puuteellisuuksiin" keskustelun tylsyydestä, sillä kai me olemme jo niitä tylsyneitä, omaan lokeroomme hautautuneet, joita ei pahemmin kiinnosta maailman meno keskusteluissa, ainakaan näin yleisellä palstalla.

        Kirjoittiko tuo, jolle taas kiirehdit vastaamaan, jotain Kahvipirtistä?

        Hänhän vastasi aloitukseen!

        Ota jo lääkkeeesi, sanoisin, jos olet lääkityksellä. Ellet ole, pyri rauhoittumaan tuosta Kahvipirtti neuroosistasi.
        Kirjoittajat jotka ovat "sitä sisäpiiriä" saavat ian rauhassa ketoa tekemisiään ja olemisiaa paikkaan jossa ei keskustelua edes kaivata, kuten itse sanot, ei odoteta vastauksia.

        Senkö vuoksi kirjoitakin noita kärkeviä puheenvuoroja muihin ketjuihin # että joku sinullekkin vastaisi#?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittiko tuo, jolle taas kiirehdit vastaamaan, jotain Kahvipirtistä?

        Hänhän vastasi aloitukseen!

        Ota jo lääkkeeesi, sanoisin, jos olet lääkityksellä. Ellet ole, pyri rauhoittumaan tuosta Kahvipirtti neuroosistasi.
        Kirjoittajat jotka ovat "sitä sisäpiiriä" saavat ian rauhassa ketoa tekemisiään ja olemisiaa paikkaan jossa ei keskustelua edes kaivata, kuten itse sanot, ei odoteta vastauksia.

        Senkö vuoksi kirjoitakin noita kärkeviä puheenvuoroja muihin ketjuihin # että joku sinullekkin vastaisi#?

        Kiitos viestistäsi. Minulla on lääkityksenä vain sokeri- ja verenapine lääkeet ja niitäkin harvakseltaan otan.

        Minulla ei ole mitään neuroosia Kahvipirtistä, koska harvoin siellä vierailen, mutta sinulla tuntuu olevan jonkinlainen neuroosi minun kirjoituksista.

        Voisitko itse tarkistaa kirjoitus asua toistenkin ymmärrettäväksi, koska nyt olet ollut liian huolimaton, vai etkö osaa käyttää sinun konettasi?

        " ian rauhassa ketoa"

        Ja mikä tämäkin olettamus on?

        "Senkö vuoksi kirjoitakin noita kärkeviä puheenvuoroja muihin ketjuihin # että joku sinullekkin vastaisi#?"

        Aivan turhaan yrität nyt minun kontolleni/syyksi laittaa jonkun kärkeviä kirjoituksia.


      • Anonyymi
        Kristiina23 kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi. Minulla on lääkityksenä vain sokeri- ja verenapine lääkeet ja niitäkin harvakseltaan otan.

        Minulla ei ole mitään neuroosia Kahvipirtistä, koska harvoin siellä vierailen, mutta sinulla tuntuu olevan jonkinlainen neuroosi minun kirjoituksista.

        Voisitko itse tarkistaa kirjoitus asua toistenkin ymmärrettäväksi, koska nyt olet ollut liian huolimaton, vai etkö osaa käyttää sinun konettasi?

        " ian rauhassa ketoa"

        Ja mikä tämäkin olettamus on?

        "Senkö vuoksi kirjoitakin noita kärkeviä puheenvuoroja muihin ketjuihin # että joku sinullekkin vastaisi#?"

        Aivan turhaan yrität nyt minun kontolleni/syyksi laittaa jonkun kärkeviä kirjoituksia.

        Kristiina23
        25.6.2019 11:41

        "Ei vuorovaikutuksellista keskusteua.
        Ihan sama mulle, tämä oli minun näkemykseni tähän aloituksen."

        No, ei tietenkään sinulle, jolla on ilmeisesti isokin perhe ja sukulaiset siihen lisäksi, mutta ota huomioon, että meitä on monia yksin asuvia, jotka haluaa muutaman sanan kirjoittaa tekemisistään muulle, kuin kaupan kassalle. Vastaustakaan ei odoteta, ainakaan negatiivistä.

        Jos meillekin on näin ihana Kahvipirtti, johon voi tulla tekemisensä kertomaan, ilman, että utelee toisten asioita, saati puuttumaan heidän tekemisiinsä, niin onko se sinulta pois?

        Ainahan voi jokainen aloittaa keskustelun asioista, jotka häntä kiinnostaisivat ja jatkaa siitä sitä "k e s k u s t e l u a , vaikka maailman tappiin, mutta toivoisin, että älkää puuttuko Kahvipirtin "puuteellisuuksiin" keskustelun tylsyydestä, sillä kai me olemme jo niitä tylsyneitä, omaan lokeroomme hautautuneet, joita ei pahemmin kiinnosta maailman meno keskusteluissa, ainakaan näin yleisellä palstalla.
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        Että mitä tulikaan sanottua!
        Tylsistyneisyydestä saa erinomaisen diagnoosin luettuaan viestejäsi!
        Sinua kiinnostaa vain se mitä muuta sanovat, mutta et yhtään kiinnitä huomiota siihen mitä ja kuinka itse sanot. Pirtin rauha on rikottu, voi taivas!

        TÄTI oikeassa olevan statuksella pyrkii tuo Kristiina olemaan. Puuttu joka asiaan olemalla oikeassa, ainoa joka on oikeassa omasta mielestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh,jos sulla on parempi olo siitä, että luulet minua joksikin toiseksi, niin saat toki pitää luulosi.

        Kirjoittaja Ö

        Käsittääkseni olet tämän kommentin takana. Vastasin sinulle, en oletettanut kuka olet.

        Anonyymi
        25.6.2019 11:21

        Eihän se keskustelua ole, kun kirjoittajat A , B, C ja D raportoivat päivän mittään tekemisensä ja syömisessä.
        Seuraavana aamuna aloittaja X kuvailee vallitsevan sään. X jatkaa toistaen vuorotellen eri sanakääntein mitkä A, B, C ja D ovat kirjoittaneet eli yhteenveto.
        Ei vuorovaikutuksellista keskusteua.
        Ihan sama mulle, tämä oli minun näkemykseni tähän aloituksen. vastasin sinulle. En oleta kuka olet.

        Korppis


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kristiina23
        25.6.2019 11:41

        "Ei vuorovaikutuksellista keskusteua.
        Ihan sama mulle, tämä oli minun näkemykseni tähän aloituksen."

        No, ei tietenkään sinulle, jolla on ilmeisesti isokin perhe ja sukulaiset siihen lisäksi, mutta ota huomioon, että meitä on monia yksin asuvia, jotka haluaa muutaman sanan kirjoittaa tekemisistään muulle, kuin kaupan kassalle. Vastaustakaan ei odoteta, ainakaan negatiivistä.

        Jos meillekin on näin ihana Kahvipirtti, johon voi tulla tekemisensä kertomaan, ilman, että utelee toisten asioita, saati puuttumaan heidän tekemisiinsä, niin onko se sinulta pois?

        Ainahan voi jokainen aloittaa keskustelun asioista, jotka häntä kiinnostaisivat ja jatkaa siitä sitä "k e s k u s t e l u a , vaikka maailman tappiin, mutta toivoisin, että älkää puuttuko Kahvipirtin "puuteellisuuksiin" keskustelun tylsyydestä, sillä kai me olemme jo niitä tylsyneitä, omaan lokeroomme hautautuneet, joita ei pahemmin kiinnosta maailman meno keskusteluissa, ainakaan näin yleisellä palstalla.
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        Että mitä tulikaan sanottua!
        Tylsistyneisyydestä saa erinomaisen diagnoosin luettuaan viestejäsi!
        Sinua kiinnostaa vain se mitä muuta sanovat, mutta et yhtään kiinnitä huomiota siihen mitä ja kuinka itse sanot. Pirtin rauha on rikottu, voi taivas!

        TÄTI oikeassa olevan statuksella pyrkii tuo Kristiina olemaan. Puuttu joka asiaan olemalla oikeassa, ainoa joka on oikeassa omasta mielestään.

        "TÄTI oikeassa olevan statuksella pyrkii tuo Kristiina olemaan"

        Kiitos mielipiteestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni olet tämän kommentin takana. Vastasin sinulle, en oletettanut kuka olet.

        Anonyymi
        25.6.2019 11:21

        Eihän se keskustelua ole, kun kirjoittajat A , B, C ja D raportoivat päivän mittään tekemisensä ja syömisessä.
        Seuraavana aamuna aloittaja X kuvailee vallitsevan sään. X jatkaa toistaen vuorotellen eri sanakääntein mitkä A, B, C ja D ovat kirjoittaneet eli yhteenveto.
        Ei vuorovaikutuksellista keskusteua.
        Ihan sama mulle, tämä oli minun näkemykseni tähän aloituksen. vastasin sinulle. En oleta kuka olet.

        Korppis

        Kovin outo on "vastauksesi" vai oletko sinä aloittaja? Tekstini oli aloitukseen ja tässä sinun vastauksesi:

        "Sinulla ei ole ketään, siksi sinua vitut.... leppoisat keskusteluyhteisöt. Jankutat samaa sössöä, vai ajan kuluksesi, kun ei ole muutakaan tekemistä. Jatkuu..jatkuu...jatkuuu eikä valmista tule,"

        Eikös tuo ole olettamus siitä, että luulet minua joksikin toiseksi, koska "vastaat" ensimmäiseen kommenttiini ketjussa noin.

        Todella negatiivinen tuokin kommentti.

        Kirjoittaja Ö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovin outo on "vastauksesi" vai oletko sinä aloittaja? Tekstini oli aloitukseen ja tässä sinun vastauksesi:

        "Sinulla ei ole ketään, siksi sinua vitut.... leppoisat keskusteluyhteisöt. Jankutat samaa sössöä, vai ajan kuluksesi, kun ei ole muutakaan tekemistä. Jatkuu..jatkuu...jatkuuu eikä valmista tule,"

        Eikös tuo ole olettamus siitä, että luulet minua joksikin toiseksi, koska "vastaat" ensimmäiseen kommenttiini ketjussa noin.

        Todella negatiivinen tuokin kommentti.

        Kirjoittaja Ö

        Ei, lue vastaukset kommenttisi alta. siinä on 16 vastausta ja minun on myös siinä oksassa ja se on nimenomaan sinulle.

        korppis.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei, lue vastaukset kommenttisi alta. siinä on 16 vastausta ja minun on myös siinä oksassa ja se on nimenomaan sinulle.

        korppis.

        "Vastasit" minun vastaukseni Kristiinalle missä ihmettelin hänen negatiivisuuttaan.

        Oli miten oli ja mihin vastauksesi kohdistui, on se erittäin negatiivinen ja outo.
        Vuorovaikutustaidoistahan aloituksessa on kyse ja siksi kommenttiasi ihmettelin. Muussa yhteydessä olisin noin ala-arvoisen, rumaa kieltä olevan kommentin sivuuttanut.
        Kuten toisaalla jo mainitsin ovat pirttiläisten kommentit tähän ketjuun erittäin negatiivisia. Sitä aloittajan peräänkuuluttamaa keskustelutaitoa ei niistä löydy.

        Kirjoittaja Ö


    • Vuorovaikutuksellista keskustelua.
      Minulle esitettiin kysymys espanjankielen kirjoitusasusta ja yritin löytää siihen vastausta. Eikö se ole keskustelua?
      Onko se enemmän keskustelua tulla tänne joka aamu (tai ilta, tai mikä aika päivästä tahansa) haukkumaan muut ja etsimään viat ja virheet muiden ihmisten keskustelusta, mutta tuomatta mitään uutta, mitään positiivista, mitään rakentavaa keskusteluun?

      • Anonyymi

        Vuorovaikutukselliseen keskusteluun kuulu myös kyky ottaa vastaan kritiikkiä.


      • Anonyymi

        Jos tuo oli minulle, joka kirjoitin A, B ,C, D ja X kirjoittajista, niin en ymmärrä kommenttiasi. Min vastasi tämän ketjun aloitukseen en sinulle, Paloma.

        Kirjoittaja Ö


      • Anonyymi

        Kaikilla etusormi pystyssä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo oli minulle, joka kirjoitin A, B ,C, D ja X kirjoittajista, niin en ymmärrä kommenttiasi. Min vastasi tämän ketjun aloitukseen en sinulle, Paloma.

        Kirjoittaja Ö

        "Aletaanko täällä keskustelemaan espankan kirjoitus asusta?

        Kun opittaisiin keskustelemaan ihan tavallisista asioista ensiksi.

        Ps. Olen opiskellut espanjaa, mutta minulla ei ole mitään tarvetta tulla tänne kehuskelemaan ja kirjoittamaan espanjaksi, osoittaakseni kuinka hyvä ja osaava tässä ollaan!"

        Minä vastasin anonyymille joka ei katsonut keskustelua espanjankielen kirjoitusasusta palstalle sopivaksi.nEn tiedä oliko kysymyksessä A vai B vai C vai D vai E vai F vai G vai H.

        Täällä on ollut yksi, mahdollisesti kaksi anonyymiä änkyröimässä koko aamun. Olen heille kuin piikki lihassa. Ensin kirjaketjussa sitten kaikissa muissa mihin osallistun, kuin lasti limanuljaskoja selkärepussani (anteeksi etukäteen metafora, mutta en parempaakaan löytänyt tähän hätään :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vuorovaikutukselliseen keskusteluun kuulu myös kyky ottaa vastaan kritiikkiä.

        Vuorovaikutukselliseen keskusteluun kuuluu myös kyky ottaa vastaan kritiikkiä, mutta se kritiikki täytyy myös osata esittää siten että se tukee ja rakentaa keskustelua, ei siten että rikkoo ja repii ja tuhoaa kaiken mahdollisuuden yhteistyöhön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuorovaikutukselliseen keskusteluun kuulu myös kyky ottaa vastaan kritiikkiä.

        Vuorovaikutus on keskustelun idea, kahden- tai monenkeskisyys , ei itsekeskeisyys. Kasvokkain keskustelu on helpompaa, kun näkee elekielen ja kuulee sävyt, voi tarkistaa ja tarkentaa toisen ja omia sanomisia, ennen kuin antaa vastinetta ja muodostaa kantansa . Mielipiteen voi heittää toiselle kuin pallon, toinen voi ottaa kopin tai mennä ohi. Saattaa palloa osua äkkiarvaamatta otsaankin. Kuuntelu (täällä vastattavan viestin lukeminen ) on ehdoton edellytys keskustelun onnistumiselle. Mielipide, fakta, fantasia ja kokemus ovat eri asioita, mutta kyllä kaikki keskustelun piiriin sopivat, hyvä vaan tajuta niiden ero.

        Miksei tämäkin foorumi voisi tarjota mahdollisuuksia keskustelukulttuurin kehitykselle ja kukoistukselle. Minulle tämä on ollut enemmänkin tuollainen palstaotsikon nimekkeen mukainen tarjoama kahvipöytä, jossa voi piipahtaa , hetken viivähtää ja lukea muiden kuulumisia ja ajatuksia, päivittää omiani. Arvelen, että edes tämä ulkoinen formaatti ei palvele hyvin vuorovaikutuksellista, napakkaa keskustelua, esimerkiksi viestien kohdennus on epämääräistä. Itse olen laiska tekemään aloituksia , mutta löydän kyllä käväistessäni yleensä jotain kiinnostavaa kommentoitavaksi. En pidä itseäni "oikeana" palstakeskustelijana, olenpahan vain mukana , kivasti tämä antaa oman lisänsä kurkistaa ikätoverien maailmaan kautta koko Suomen ja naapuriinkin.


        Välimerkeistä voisin mainita, että kun ne oppii, ne voi unohtaa ja käyttää sitten luovasti. Jazz on vähän samanlainen laji. :)
        Pitkälle pääsee jo, kun laittaa pisteen kunkin ajatuksen perään ja ajatuksen täydennykset erottaa pilkulla.

        Ramoona


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Vuorovaikutukselliseen keskusteluun kuuluu myös kyky ottaa vastaan kritiikkiä, mutta se kritiikki täytyy myös osata esittää siten että se tukee ja rakentaa keskustelua, ei siten että rikkoo ja repii ja tuhoaa kaiken mahdollisuuden yhteistyöhön.

        Vuosien saatossa olen huomannut, että tuo kyky puuttuu myös sinulta. Mikäli kanssasi ei olla samaa mieltä niin johan alat nimittelemään.

        Miksi sinun on vaikea ymmärtää sitä, että kaikki eivät pidä sinun kirjastasi?

        Miksi se olet juuri sinä, joka hyökkäät peesaamaan, jos joku täällä "mollaa" meitä puskasta olevia.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        "Aletaanko täällä keskustelemaan espankan kirjoitus asusta?

        Kun opittaisiin keskustelemaan ihan tavallisista asioista ensiksi.

        Ps. Olen opiskellut espanjaa, mutta minulla ei ole mitään tarvetta tulla tänne kehuskelemaan ja kirjoittamaan espanjaksi, osoittaakseni kuinka hyvä ja osaava tässä ollaan!"

        Minä vastasin anonyymille joka ei katsonut keskustelua espanjankielen kirjoitusasusta palstalle sopivaksi.nEn tiedä oliko kysymyksessä A vai B vai C vai D vai E vai F vai G vai H.

        Täällä on ollut yksi, mahdollisesti kaksi anonyymiä änkyröimässä koko aamun. Olen heille kuin piikki lihassa. Ensin kirjaketjussa sitten kaikissa muissa mihin osallistun, kuin lasti limanuljaskoja selkärepussani (anteeksi etukäteen metafora, mutta en parempaakaan löytänyt tähän hätään :)

        Oli minulle tai ei, tulin tulokseen, että kovasti negatiivisia kommentteja tulee pirttiin kirjoittajilta. Vähän outoa.

        Kirjoittaja Ö


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli minulle tai ei, tulin tulokseen, että kovasti negatiivisia kommentteja tulee pirttiin kirjoittajilta. Vähän outoa.

        Kirjoittaja Ö

        Hyvä aloitus tämä.

        Siinä söhäistiin pirttiläiset ulos pirtistään ja näyttämään oma todellinen karvansa.
        Terveellistä heille.
        Saavatpa pikkusen purkaa paineitaan, joita automaattisestikin syntyy siellä pirtin lempeissä tuulissa, missä ei uskalleta olla oma itsensä, vaan tasapainoitellaan olemaan kovin neutraali, ettei vain tulisi mitään mielipide-eroavaisuuksia kenenkään kanssa.

        Aloinkin jo hieman pelkäämään, että pirttiläisillä on kaikilla alkava alzheimer, koska yksi sen alkuoireista on se, että ollaan samaa mieltä kaikkien kanssa tyliin; "noin minäkin asian ajattelen..."


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Hyvä aloitus tämä.

        Siinä söhäistiin pirttiläiset ulos pirtistään ja näyttämään oma todellinen karvansa.
        Terveellistä heille.
        Saavatpa pikkusen purkaa paineitaan, joita automaattisestikin syntyy siellä pirtin lempeissä tuulissa, missä ei uskalleta olla oma itsensä, vaan tasapainoitellaan olemaan kovin neutraali, ettei vain tulisi mitään mielipide-eroavaisuuksia kenenkään kanssa.

        Aloinkin jo hieman pelkäämään, että pirttiläisillä on kaikilla alkava alzheimer, koska yksi sen alkuoireista on se, että ollaan samaa mieltä kaikkien kanssa tyliin; "noin minäkin asian ajattelen..."

        Olet hupaisa tyyppi! Vai olitko tosissasi?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Hyvä aloitus tämä.

        Siinä söhäistiin pirttiläiset ulos pirtistään ja näyttämään oma todellinen karvansa.
        Terveellistä heille.
        Saavatpa pikkusen purkaa paineitaan, joita automaattisestikin syntyy siellä pirtin lempeissä tuulissa, missä ei uskalleta olla oma itsensä, vaan tasapainoitellaan olemaan kovin neutraali, ettei vain tulisi mitään mielipide-eroavaisuuksia kenenkään kanssa.

        Aloinkin jo hieman pelkäämään, että pirttiläisillä on kaikilla alkava alzheimer, koska yksi sen alkuoireista on se, että ollaan samaa mieltä kaikkien kanssa tyliin; "noin minäkin asian ajattelen..."

        Alzheimer on jo pitkällä, kun hakee koko ajan riitaa ja näkee mörköjä kaikkialla. Kun näkee ihan tavalliset kotoisat touhut ja tavalliset ihmiset itselleen uhkana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet hupaisa tyyppi! Vai olitko tosissasi?

        Ihan tosissani.
        Olisit muuten voinut kirjoittaa tuon nimimerkilläsikin, sillä ei tämä ole Kahvipirtti. Kunhan osaat olla ihmisiksi siellä, niin se riittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alzheimer on jo pitkällä, kun hakee koko ajan riitaa ja näkee mörköjä kaikkialla. Kun näkee ihan tavalliset kotoisat touhut ja tavalliset ihmiset itselleen uhkana.

        Kuka näkee tavalliset ihmiset itselleen uhkana?
        Kahvipirtin porukat?

        Olen kyllä huomannut sellaista, että siellä kauhistutaan oikein, jos joku normaali menee sekaan ja yllättäin vastaa jonkun yksinpuheluksi (ei kenenkään luettavaksi) tarkoitettuun kommenttiin. Mikä etikettirike!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosien saatossa olen huomannut, että tuo kyky puuttuu myös sinulta. Mikäli kanssasi ei olla samaa mieltä niin johan alat nimittelemään.

        Miksi sinun on vaikea ymmärtää sitä, että kaikki eivät pidä sinun kirjastasi?

        Miksi se olet juuri sinä, joka hyökkäät peesaamaan, jos joku täällä "mollaa" meitä puskasta olevia.

        Ihmisen on mahdoton myöntää ettei ole maailmannapa eikä kyky.
        On ihanampaa elää omassa fantasiamaailmassaan omassa kuvitellusssa lahjakkuudessaan.


    • Anonyymi

      A: "Aletaanko täällä keskustelemaan espankan kirjoitus asusta?"

      Erinomainen ajatus. Kielessä on latinan systematiikka mutta se on laaja ja käyttökelpoinen eli kaksi tai kolme kärpästä yhdellä iskulla se puede matar dos tres pajaros de un tiro

      A: "Ps. Olen opiskellut espanjaa, mutta minulla ei ole mitään tarvetta tulla tänne kehuskelemaan ja kirjoittamaan espanjaksi, osoittaakseni kuinka hyvä ja osaava tässä ollaan"

      Kannattaa kehittää tarvetta. Suomi24 jos olisi kunnon palsta eikä allerin junttimainospalsta, voisi kirjoittaa esim. englanniksi ja jos sanotaan puuttuu sana tai ilmaisu sen voisi korvata suomeksi näin ne raukat pakkoruotsitetut täällä jotka vuosia ovat kirjoitelleet ehkä jo kymmen, yhtäkkiä olisivat hankkineet erinomaisen englannin tai espanjan kirjoitustaidon ohimennen kinatessaan perussuomalaisten puoluekokouksesta tai Hollannin matkoista tai ...

      P-loma: "Yritin googlettaa vastausta kysymykseen, mutta eipä näy olevan useimmilla espanjalaisillakaan tietoa miksi. Yksi syy asettaa kysymysmerkki lauseen alkuun myös olisi se että se vaikuttaa painotukseen"

      tästä on tietenkin kyse mutta jatketaan tästä mielenkiintoisesta aiheesta - kyssäri - vielä toisen kerran lisää

    • Anonyymi

      Yhtä lailla Manolito voi ihmetellä muiden kielten tapaa käyttää kysymys- ja huutomerkkiä.
      Ei kai se sen kummempi ole kuin kielen syntyvaiheessa syntynyt tapa/käytäntö.
      Joka kielessä on omat ilmiönsä, meille oudompiakin,
      esimerkiksi tapa lukea oikealta vasemmalle tai itse kirjainmerkit.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe