En kysele lakipuolelta kun yleensä täällä tiedetään asiat melko hyvin.
Lääkäri MÄÄRÄSI , ei suinkaan pirtureseptiä, vaan muuttamaan lapsen kanssa Isompaan asuntoon,
jonka hgin kaupunki järjesti vajaassa vuorokaudessa.
Mutta , olen nyt 2 asunnon loukussa, uuden asunnon vuokran maksoin tänään,
tässä vielä olen vanhassa asunnossa ja tän kuun vuokra pitäisi maksaa, mutta rahaa ei ole tarpeeksi. Ja kun maksan tämänkin asunnon, tässä kuussa ei jää kuin lapsilisä, sekin tulee vasta loppukuussa.
Melko ahtaalle viranomaiset minut panivat. Yleensä en kerjää, jos sen teen, on sossu ainoa paikka,
Siksi en viitsisi anella vuokraisännältä, siellä
on takuurahoja 1100e, onko kamala vääryys jos en maksa vuokraa, ottakoon vuokranantaja sitten tuosta 1100e :sta.
Kaikkeni yritän, laitoin jopa hakuun alivuokralaisen tähän vanhaan asuntoon.
Olisiko jollain varmaa tietoa, miten pitäisi menetellä noitten vuokrien kanssa.
2 vuokra-asunnon loukussa
8
1875
Vastaukset
- Timo
Olikohan nyt ihan tosissaan kirjoitettu viesti...
Noh, muuttamis- irtisanomispäivän suhteen kannattaa olla tarkkana noiden vuokra-asuntojen suhteen. Taitaa asia olla niin, että joudut maksamaan myös vanhan asunnon vuokran tältä kuulta. Ehkä vain puolen kuun vuokran.
Soita vuokraisännälle ja sovi, että ottaa takuutililtä, niin ei mene korkoja eikä perintään. Kai olet muistanut irtisanoa vanhan vuokrasopimuksen? Älä huoli, on muillekkin käynyt joskus noin, jopa minulle. c",)- yh-isä 2
Irtisanomisessa pitää tosiaan olla tarkkana, kun en sitä viime kuussa voinut tehdä (ei ollut uutta asuntoa tiedossa), menee tän kuun vuokra ja enskuunkin, eli takuurahat jää vuokranantajalle, jos
hän ei hae uutta vuokralaista.
Järkevin tapa on varmasti ottaa vuokranantajaan yhteyttä , joka on yksityinen,
tai sitten ottaa alivuokralainen, tai....
Asiaa pitää muutama päivä pohtia, onneksi on katto pään päällä tai kaksi, sekin on jo jotakin, rahat menee hukkaan, mutta sitähän saa aina lisää.... - Miamari
yh-isä 2 kirjoitti:
Irtisanomisessa pitää tosiaan olla tarkkana, kun en sitä viime kuussa voinut tehdä (ei ollut uutta asuntoa tiedossa), menee tän kuun vuokra ja enskuunkin, eli takuurahat jää vuokranantajalle, jos
Asiaa pitää muutama päivä pohtia, onneksi on katto pään päällä tai kaksi, sekin on jo jotakin, rahat menee hukkaan, mutta sitähän saa aina lisää....Luulisi Hesan asuntotilanteessa löytyvän vuokralainen aika nopeasti ja pääset mahdollisimman vähillä tappioilla eroon vanhasta asunnosta. Olisiko sinulla joku tutun tuttu vailla asuntoa?
Ota heti yhteyttä vuokranantajaasi, siis siihen vanhaan ja keskustele hänen kanssaan, voihan olla että hänellä on joku tiedossa ja saatte sovittua vuokranmaksun uuden asujan kanssa.
Itsestäsi se on kiinni paljonko menetät, vuokranantaja saa kuitenkin omansa, kenen pussista, se ei häntä liikuta.
Pidän peukkuja!
Saatko muuten kahteen asuntoon samaan aikaan asumistuen? Kannattaisi laittaa hakemus uudesta kämpästä heti sisälle, muutoksenhakuun menee apaut sata vuotta :) - yh-isä 2
Miamari kirjoitti:
Luulisi Hesan asuntotilanteessa löytyvän vuokralainen aika nopeasti ja pääset mahdollisimman vähillä tappioilla eroon vanhasta asunnosta. Olisiko sinulla joku tutun tuttu vailla asuntoa?
Ota heti yhteyttä vuokranantajaasi, siis siihen vanhaan ja keskustele hänen kanssaan, voihan olla että hänellä on joku tiedossa ja saatte sovittua vuokranmaksun uuden asujan kanssa.
Itsestäsi se on kiinni paljonko menetät, vuokranantaja saa kuitenkin omansa, kenen pussista, se ei häntä liikuta.
Pidän peukkuja!
Saatko muuten kahteen asuntoon samaan aikaan asumistuen? Kannattaisi laittaa hakemus uudesta kämpästä heti sisälle, muutoksenhakuun menee apaut sata vuotta :)Kelaan on muutokset tehty.
Pitänee ottaa yhteyttä vanhan asunnon vuokranantajaan, sillain tietenkin asia selviää, en
vain olisi sitä mielelläni tehnyt.
Ei ole ketään tuttua tai tutun tuttua, joka tarvitsisi Punavuori-yksiötä,
tuolla Helppi- asuntovälityksessä on lisää jos jotain kiinnostaa.
Itsestä on kiinni paljonko menetän, nyt vaikuttaa että menetän 1100e, totta on että vuokranantaja pitää asuntoa vaikka tyhjillään, Hän saa rahansa tästä asunnosta huhtikuultakin, vaikkei ota vuokralaista,
Melko iso vuokra 550e on, pieni kylppäri, kk, vanhat kaapit, mutta asunnoton mielellään maksaa kunhan saa asunnon.
Välillä taas siivoan ! - Timo
yh-isä 2 kirjoitti:
Asiaa pitää muutama päivä pohtia, onneksi on katto pään päällä tai kaksi, sekin on jo jotakin, rahat menee hukkaan, mutta sitähän saa aina lisää....Yksityiset vuokranantajat voivat yrittää tehdä mitä vain saadakseen mahd. paljon rahaa, vaan heitä myös sitovat yleiset vuokrasäännökset. Joten kannattaa ottaa kuitenkin selvää, jottei tule kusetetuksi.
http://www.asukasliitto.fi/huone.html - Timo
Timo kirjoitti:
Yksityiset vuokranantajat voivat yrittää tehdä mitä vain saadakseen mahd. paljon rahaa, vaan heitä myös sitovat yleiset vuokrasäännökset. Joten kannattaa ottaa kuitenkin selvää, jottei tule kusetetuksi.
http://www.asukasliitto.fi/huone.htmlIrtisanomisaika on 14 päivää, joten ehkä joudut maksamaan ainoastaan puolen kuun vuokran.
- yh-isä 2
Timo kirjoitti:
Irtisanomisaika on 14 päivää, joten ehkä joudut maksamaan ainoastaan puolen kuun vuokran.
Muistelisin olevan yhden kuukauden tuon irtisanomisajan ja vuokranantajalla 3 kk.
- muuttanut
Timo kirjoitti:
Irtisanomisaika on 14 päivää, joten ehkä joudut maksamaan ainoastaan puolen kuun vuokran.
Kyllä se irtisanomisaika vuokra-asunnoissa on 1 kk vuokralaisen puolelta.
Kannattaisi kysellä toimeentulotuki-puolelta. Joskus antavat lainaa, joskus maksavat edes osan kuluista. Kannattaa myös kysyä seurakunnan diakoniatyön puolelta, onko heillä mahdollisuutta auttaa. Itse olen saanut apua sieltä, silloin kun oli tiukkaa, mutten toki rahallisesti tommosia summia. Ruoka-apua lähinnä, mutta sekin auttoi ihan mielettömästi.
Kannattaa ottaa yhteyttä myös kaikkiin muihin laskun lähettäjiin ja kysyä, voiko maksupäivää siirtää.
Ja ehdottomasti sitten siihen vuokranantajaan, jolla ne takuuvuokrat on... että voisiko seuraavan vuokran ottaa siitä takuuvuokrasta. Älä jätä maksamatta mitään sanomatta !!
Meillä oli joskus tilanne, että vuokrasuhde oli määräaikainen. Muutimme 3 kk ennen määräajan päättymistä, mutta jouduimme maksamaan loppuun asti vuokran, yksityinen vuokranantaja oli lakimies (!!) ja sanoi että määräaikaista ei voi irtisanoa ja vuokra on maksettava loppuun asti tai sitten voimme hommata siihen itse vuokralaiset yms.
Tuo 3 kk vuokra otettiin sitten takuuvuokrista, eli emme maksaneet mitään.. vuokranantajalle tämä ratkaisu sopi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782